דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אלה הרכבים עם כושר הגרירה הטוב בישראל

Getting your Trinity Audio player ready...

בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מתקינים וו גרירה על הרכב הפרטי. בתקופת הקורונה ולאחריה התפתחה סצינת טיולי הקרוואנים, גם שוק אופנועי הים מתעורר כרגיל לקראת הקיץ וכמו תמיד ישנם כאלו שזקוקים לנגרר לטובת העבודה. עבור אלו שמתקינים ווג גרירה במטרה לשמור על הפגוש במקרה של התנגשות מאחור, קבלו טיפ מאיתנו: זה רעיון לא מוצלח במיוחד, שיכול אולי לשמור על הפגוש אבל להעביר את הפגיעה אל השלדה עצמה.

נדלג הפעם על זירת המסחריות, שם אין הבדל גדול בין הדגמים בתוך כל קטגוריה. ככלל, טנדרונים בנוסח סיטרואן ברלינגו או פולקסווגן קאדי מסוגלים לגרור בין טון לטון וחצי, מסחריות גדולות יותר כמו פיאט דוקאטו או רנו מאסטר יגררו בין 2 ל-3 טון ואילו טנדרים יגיעו גם ל-3.5 טון.

ההבדלים הגדולים נמצאים בקטגוריות הרכבים הפרטיים, אלו שתופסים את עיקר המכירות בשוק הרכב הישראלי. שם ניתן למצוא פערים של מאות אחוזים בין דגמים שונים, וגם להיתקל בדגמים רבים שלא זכאים לאישור גרירה בכלל. לשם כך סקרנו באמצעות קטלוג הרכב של iCar את כלל הדגמים המשווקים בישראל, עד למחיר של 250,000 שקל, ומצאנו את הרכבים עם כושר הגרירה הגבוה ביותר בכל קטגוריה. בכל המקרים מדובר על נתונים המתייחסים לנגרר עם בלמים בלבד.

 

מכוניות קטנות

בקטגוריית המיני מצאנו רק דגם אחד שרשאי לגרור - מיצובישי ספייס סטאר, שעם כושר גרירה של 200 ק"ג תתאים בעיקר למי שרוצה להתקין וו עבור מתקן לנשיאת אופניים, ופחות לעגלות עמוסות ציוד. עם זאת, בקטגוריית הסופר מיני כבר מצאנו נתונים מרשימים בהרבה. שימו לב שכושר הגרירה לא זהה בכל הגרסאות: אצל הפיג'ו והאופל לא תוכלו לגרור כלל בגרסאות החשמליות; בסיאט ובסקודה הנתון רלוונטי רק לדגמי ה-1.5 ליטר, בעוד גרסאות ה-1.0 ליטר יגררו 100 ק"ג פחות. אחריהן ברשימה: סוזוקי סוויפט ורנו קליאו עם 1,000 ו-900 ק"ג בהתאמה.

  1. פיג'ו 208 - 1,200 ק"ג
  2. אופל קורסה - 1,200 ק"ג
  3. סקודה פאביה - 1,200 ק"ג
  4. סיאט איביזה - 1,200 ק"ג
  5. יונדאי i20 - 1,110 ק"ג

 

מכוניות משפחתיות

באופן מפתיע, המשפחתיות שמככבות בצמרת הרשימה הן לא אלה שציפינו למצוא שם, למעט הגרנד קופה שמצוידת במנוע דיזל. המשפחתיות החזקות ביותר - אם זו ה-A3 וה-DS היוקרתיות או גרסאות הספורט של האוקטביה והגולף - מנצלות את הכוח על מנת להשיג גם יכולת גרירה עדיפה. מחפשים משהו זול יותר? אוקטביה וגולף עם מנועי 1.5 ליטר, כמו גם פורד פוקוס, יגררו 1,500 ק"ג. מאזדה 3 תסתפק ב-1,300 ק"ג, בעוד אצל ההיברידיות הפופולאריות המצב מאתגר יותר - קורולה תגרור 750 ק"ג בלבד, בעוד יונדאי אלנטרה לא מורשית לגרור כלל.

  1. רנו גרנד קופה - 1,650 ק"ג
  2. אודי A3 - 1,600 ק"ג
  3. DS4 - 1,600 ק"ג
  4. סקודה אוקטביה RS + דיזל - 1,600 ק"ג
  5. פולקסווגן גולף GTI - 1,600 ק"ג

 

משפחתיות גדולות

באופן מעט מפתיע, למרות שהן גדולות וחזקות יותר, למשפחתיות הגדולות ("רכבי מנהלים") אין יתרון משמעותי בגרירה על פני אחיותיהן הקומפקטיות. הסופרב מובילה כאן עם גרסת ה-2.0 ליטרים (190 כ"ס), כאשר גרסאות הקצה עם הנעה כפולה ו-280 כ"ס מסוגלות לגרור גם 2,200 ק"ג, אך חורגות ממסגרת התקציב שהוגדרה. היצע הדגמים המצומצם בקטגוריה - והעובדה שחלקם (טויוטה קאמרי, יונדאי סונטה) לא מורשים לגרור כלל, אפשרה לשתי חשמליות להתברג בצמרת הרשימה.

  1. סקודה סופרב - 1,800 ק"ג
  2. אלפא רומיאו ג'וליה - 1,600 ק"ג
  3. מאזדה 6 - 1,500 ק"ג
  4. יונדאי איוניק 6 - 1,500 ק"ג
  5. טסלה מודל 3 - 1,000 ק"ג

 

רכבי פנאי קטנים

רכבי הפנאי האלו מסוגלים לגרור הרבה יותר מאשר דגמי הסופר מיני שעליהם הם מבוססים. גם כאן יש הבדל בין גרסאות ההנעה השונות: הקפצ'ור ההיברידי מסוגל לגרור רק מחצית המשקל שמסוגלות לגרור גרסאות הבנזין, היאריס קרוס ההיברידי מוגבל ל-750 ק"ג ואילו יונדאי קונה ההיברידי אינו מורשה לגרור כלל. כמעט נכנסו לרשימה: יונדאי קונה (בנזין), ניסאן ג'וק וסקודה קאמיק, לשלושתם כושר גרירה של 1,250 ק"ג.

  1. רנו קפצ'ור - 1,500 ק"ג
  2. סוזוקי קרוסאובר - 1,500 ק"ג
  3. סוזוקי ויטרה - 1,500 ק"ג
  4. טויוטה יאריס קרוס - 1,350 ק"ג
  5. סוזוקי ג'ימני - 1,300 ק"ג

 

רכבי פנאי קומפקטיים

בקטגוריה הזו ניתן למצוא כמה דגמים עם כושר גרירה גבוה יותר באופן משמעותי. הטיגואן בולט לטובה, אך שימו לב שהנתון מתייחס לגרסת ה-2.0 ליטרים היקרה (190 כ"ס). הקוראנדו האנונימי, עם מנוע הדיזל, חולק את המקום השני יחד עם הפורסטר. שלושה רכבים חולקים את המקומות הבאים ברשימה, כאשר במקרה של האוסטרל והקשקאי הנתון מתייחס לגרסאות הבנזין ולא להיברידיות, ולעומתם הלינק אנד קו זמין בגרסה היברידית-נטענת בלבד, מה שהופך אותו לרכב ההיברידי עם כושר הגרירה הטוב בישראל, עד למחיר של רבע מיליון שקלים.

  1. פולקסווגן טיגואן - 2,500 ק"ג
  2. סאנגיונג קוראנדו - 2,000 ק"ג
  3. סובארו פורסטר - 2,000 ק"ג
  4. רנו אוסטרל - 1,800 ק"ג
  5. ניסאן קשקאי - 1,800 ק"ג
  6. לינק אנד קו 01 - 1,800 ק"ג

 

פנאי שבעה מושבים

גם בגזרה של רכבי הפנאי הגדולים יותר, מצאנו רק שלושה דגמים עם כושר גרירה של 3 טון או יותר. במפתיע, הדגם הנמכר ביותר בקטגוריה - צ'רי טיגו 8 פרו - לא רשאי לגרור כלל. וכמו במקרים אחרים, גם כאן יש פערים בין סוגי המנועים השונים: הטיגואן מגיע לנתון הפנטסטי רק בגרסה הבכירה עם מנוע 2.0 ליטרים, לקודיאק הנתון רלוונטי בכל הגרסאות למעט ה-1.5 בנזין שמוגבלת ל-1.8 טון, בניסאן הנתון לא כולל את הגרסאות ההיברידיות ואילו בסורנטו גרסת הדיזל מסוגלת לגרור משקל של 2.5 טון - אך היא חורגת מהתקציב שהוגדר.

  1. פולקסווגן טיגואן אולספייס - 2,500 ק"ג
  2. סקודה קודיאק - 2,000 ק"ג
  3. קיה סורנטו - 2,000 ק"ג
  4. ניסאן אקסטרייל - 1,800 ק"ג
  5. מיצובישי אאוטלנדר - 1,600 ק"ג

 

רכבים חשמליים

במקרה הזה לא מדובר בקטגוריה נפרדת בשוק הרכב, אך סוגיית הגרירה מעסיקה לא מעט את בעלי החשמליות - שכן רבות מהן לא רשאיות לגרור כלל, וגם אלו שמורשות מוגבלות במקרים רבים למשקל נמוך. רק בתקציב גבוה משמעותית, בפלח העליון של שוק היוקרה, ניתן למצוא רכבים חשמליים עם כושר גרירה גבוה - כאשר המוביל הוא ב.מ.וו iX עם 2,500 ק"ג ואחריו טסלה מודל X עם 2,300 ק"ג.

  1. יונדאי איוניק 5 - 1,600 ק"ג
  2. טסלה מודל Y - 1,600 ק"ג
  3. יונדאי איוניק 6 - 1,500 ק"ג
  4. מקסוס e דליבר 3 - 1,200 ק"ג
  5. סקודה אניאק - 1,000 ק"ג
  6. פולקסווגן ID.4 - 1,000 ק"ג
  7. טסלה מודל 3 - 1,000 ק"ג

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה