דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

שוק הרכב 2022: החשמליות מזנקות, ההיברידיות נבלמו

Getting your Trinity Audio player ready...

אחרי 3 רבעונים, כשלפנינו חודשי סוף השנה שבהם נמכרים באופן מסורתי מעט רכבים באופן יחסי, אפשר להתחיל בסיכומי הביניים של 2022. קצת יותר מ-218,000 רכבים חדשים עלו על כבישי ישראל בתקופה הזו, כאשר קרוב לשליש מתוכם הסתייעו בהנעה חשמלית כזו או אחרת. עם זאת, בתוך ההנעות החשמליות חלו תמורות משמעותיות, כאשר נתח השוק של ההיברידיות הקלאסיות ירד אחרי שנים של עליה - ולעומתן החשמליות הטהורות יותר מהכפילו את כוחן.

יונדאי איוניק 5 - סקודה אניאק - סקייוול ET5

נתחיל במזהמות: נתח השוק של רכבי הבנזין נותר הגדול מכולם, ונעצר על 62% - ירידה של כשני אחוזים לעומת השנה שעברה ו-6% לעומת 2020. רכבי הדיזל ירדו לראשונה לנתח שוק חד ספרתי, קצת פחות מ-10%, וגם הם איבדו למעלה משני אחוזים בתוך כשנתיים.

מסירות לפי סוגי הנעה - 2020-2021-2022


ההיברידיות המסורתיות - כמעט כולן מתוצרת טויוטה ויונדאי - תפסו השנה נתח שוק של מעט פחות מ-17%. לעומת השנה שעברה מדובר בירידה של אחוז וחצי, זאת בשל הפסקת הטבות המס שהובילה לעליית מחירים במרבית הדגמים.

ההיברידית הנמכרת ביותר היתה גם השנה טויוטה קורולה, אך רק בשל העובדה שמכירותיה של יונדאי התפצלו השנה לשני דגמים משפחתיים - האיוניק שסיימה את דרכה והאלנטרה שהחליפה אותה. היאריס קרוס הצעיר הוא רכב הפנאי ההיברידי הנמכר ביותר, ורשם מספרים גבוהים משמעותית מאלו של ה-C-HR. קיה נירו נמכר בשנה הנוכחית בעיקר בגרסת הפלאג-אין הייבריד, ואילו ההיברידיות של הונדה לא הצליחו להתרומם למספרים משמעותיים.

מסירות היברידיות 2022

מנגד, נתח השוק של רכבי הפלאג-אין הייבריד זינק ל-5%, כאשר רק לפני שנתיים הוא עמד על מעט יותר מ-1.5% בלבד. מתוך למעלה מ-10,000 רכבי פלאג-אין שנמכרו בשנה החולפת, הרוב המוחלט היו משני דגמים - MG EHS שרשם למעלה מ-3,700 מסירות, וקיה נירו שמסר קרוב ל-3,000 יחידות בגרסה ההיברידית-נטענת. את יתר הרשימה משלימים בעיקר דגמי היוקרה.

מסירות פלאג-אין 2022

מכירות הרכבים החשמליים הגיעו השנה לנתח שוק של קרוב ל-7%, זינק של למעלה מ-200% לעומת השנה שעברה - אז הן השיגו נתח של כ-3% בלבד. בשנת 2020, לא היסטוריה רחוקה במיוחד, הסתפקו החשמליות בנתח של 0.7% בלבד.

מסירות חשמליות 2022

את תואר החשמלית הנמכרת ביותר קוטפת ג'ילי גיאומטרי C, שהעלתה על הכביש כמות כפולה מזו של טסלה מודל 3, שאשתקד הובילה את השוק והשנה מסתפקת בינתיים במקום השני. היצרניות הותיקות לא מצליחות כרגע לעמוד בקצב, כאשר הדגמים של יונדאי מסתפקים במקומות השלישי והחמישי, סקודה אניאק מתמקם שישי ופיאט 500 מגיעה למקום התשיעי. ביניהן ניתן למצוא את הכוכבות הסיניות איווייז U5 וסקייוול ET5 וגם את טסלה מודל Y, שהספיקה השנה למסור 472 יחידות.

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה