דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

חשמלי קטן וחדש לקיה: EV3 עם 600 ק"מ טווח

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • קיה EV3 יהיה (בינתיים) החשמלי הזול ביותר במותג
  • ההספק דומה למתחרים (204 כ"ס), הטווח התיאורטי מרשים
  • צפוי להגיע ארצה לקראת סוף השנה או תחילת 2025

חשמל ופנאי: קיה חשפה את ה-EV3, המצטרף החדש לליין החשמלי הגלובלי של היצרנית, שצפוי להיות החשמלי הזול ביותר של קיה - לפחות בינתיים - ולהחליף מעשית את הסול EV שלא שווק בישראל.

שיווק הדגם צפוי להתחיל תוך שבועות ספורים בשוק הביתי, כשלאירופה צפוי הדגם להגיע במחצית השניה של השנה, ובהמשך גם לשוק האמריקאי שם מצפה קיה למכור בין 70-80 אלף יחידות בשנה. לישראל הוא יגיע לקראת סוף שנה זו או תחילת שנה הבאה.

המון מסך: המראה דומה למדי לקונספט המקדים שהוצג באוקטובר 2023, עם קווים זוויתיים, יחידות תאורה אנכיות ואיפור שטח בדמות פסי הגנה בצידי המרכב וקשתות שחורות לבתי הגלגלים - בדומה ל-EV9 הגדול ששיווקו בישראל יחל בשבוע הבא.

ה-EV3 מבוסס על פלטפורמת ה-E-GMP ומציע ממדים דומים לאלה של קיה סלטוס עם אורך של 430 ס"מ, רוחב של 185 ס"מ, גובה של 156 ס"מ, ובסיס גלגלים של 268 ס"מ. גם תא מטען דומה עם 460 ליטר, כשאליו מצטרף תא מטען קדמי בנפח של 25 ליטר.

סביבת הנהג מינימליסטית בכל הנוגע למתגים אך שופעת מסכים, עם לוח מחוונים ומסך מולטימדיה בגודל "12.3 כל אחד, כשביניהם מסך מגע נוסף ("5) עבור בקרת האקלים. בין הפריטים המעניינים במכונית נציין את המגש הנשלף שנמצא בין המושבים הקדמיים, ואת היעדרה של קונסולה מרכזית בדומה ליונדאי איוניק 5, או בורר ההילוכים שעל ההגה שזהה גם לדגמי יונדאי.

עד 600 ק"מ: בשלב ראשון יושק הדגם עם מנוע שמפיק 204 כ"ס, הנעה קדמית וזינוק מ-0 ל-100 קמ"ש ב-7.5 שניות, עד למהירות מרבית של 170 קמ"ש. בעתיד תוצע גם גרסת GT ממוקדת ביצועים עם עוד כוח ושדרוגי שלדה, בדומה ל-EV6 GT.

שתי אפשרויות סוללה לבחירה, 58.3 קוט"ש ו-81.4 קוט"ש. בינתיים חושפת קיה רק את הטווח משוער של הסוללה הגדולה, שיעמוד על 600 ק"מ מרשימים מאוד.

על אף השימוש בפלטפורמת E-GMP המאפשרת טעינה מהירה במתח של 800 וולט, ה-3 הצנוע מסתפק ב-400 וולט ולכן מציע זמן טעינה סטנדרטי-מהיר, כ-31 דקות למילוי של 10%-80%.

מה אנחנו חושבים: פלטפורמת E-GMP המתקדמת של יונדאי-קיה שימשה בתחילת הדרך לייצור כלי רכב יקרים יחסית, ואחראית לכמה מהדגמים החשמליים המתקדמים והמרשימים ביותר בתעשיה. כעת ממשיכה היצרנית הקוריאנית את המסע עם דגם זול יותר, שיאפשר לה לפנות לקהלים רחבים בהרבה. שכן הוא צפוי להתמודד מול להיטי מכירות דוגמת הרכב הנמכר ביותר ב-2023 בישראל, BYD אטו3. ב-2026 צפוי אגב להצטרף דגם קטן יותר (במקום סטוניק/ריו?) שיקרא EV2.

הידע והניסיון שצברה מאפשרים לקיה (וגם ליונדאי) להגיע אל הקטגוריות הנחשקות עם מוצרים בשלים יותר, ומה שבעיקר נותר פתוח הוא שאלת התמחור. אם יצליחו לאתגר את המוצרים הסיניים, פוטנציאל ההצלחה יהיה עצום.

למאמר זה התפרסמו 29 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה