דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

חשמל מוזל: קיה EV3 מתקרב לייצור

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • קיה תחשוף בקרוב את הדגם החשמלי הזול ביותר שלה
  • מבטיחה "אבזור עשיר וביצועים יוצאי דופן"
  • עשוי להגיע ארצה בעוד מספר חודשים

עוד חשמלית מקוריאה: קיה תחשוף בשבועות הקרובים את ה-EV3, רכב פנאי חדש שיהיה החשמלי הזול ביותר של היצרנית ויחליף בהיצע את הסול EV - שלא שווק בישראל. אירוע החשיפה צפוי להתקיים ב-23 במאי, ואלינו הוא צפוי להגיע לקראת סוף השנה הנוכחית או בתחילת השנה הבאה.

בתמונות החלקיות שפורסמו עד עתה נראים קווי מתאר זוויתיים, דומים לאלו של רכב הקונספט שהוצג בעבר ועם מכנה משותף ברור לדגמי המשפחה. לכך נוספים יחידות תאורה אנכיות ואיפור שטח בדמות פסי הגנה בצידי המרכב וקשתות שחורות לבתי הגלגלים.

מה עוד צריך לדעת: ה-EV3 צפוי להתבסס על פלטפורמת ה-E-GMP המוכרת של היצרנית, אך יפעל במתח של 400 וולט ולא 800 כמו הדגמים הגדולים (והיקרים) יותר שמתבססים על הפלטפורמה, EV6 ו-EV9. המשמעות היא זמני טעינה ארוכים יותר, שצפויים להתקרב לחצי שעה במקום פחות מ-20 דקות בדגמי ה-800 וולט.

על פי דיווחים בעולם, ה-EV3 יוצע עם הנעה קדמית ומנוע חשמלי בודד בהספק של 218 כ"ס בגרסת הבסיס, אך אין ספק שבהמשך יהיו גם גרסאות חזקות יותר עם הנעה כפולה ואולי אפילו גרסאות GT לוהטות כמו במקרה של ה-6. קיבולת הסוללות צפויה להיות 58 או 77 קוט"ש, עם טווח נסיעה מירבי שעשוי לחצות את רף 500 הקילומטרים.

מה אנחנו חושבים: פלטפורמת ה-E-GMP המתקדמת של קונצרן יונדאי-קיה שימשה בתחילת הדרך לייצור כלי רכב יקרים יחסית, ואחראית לכמה מהדגמים החשמליים המתקדמים והמרשימים ביותר בתעשייה. כעת ממשיכה היצרנית הקוריאנית את המסע עם דגם זול יותר, שיאפשר לה לפנות לקהלים רחבים בהרבה.

הידע והניסיון שצברה יאפשרו לה להגיע אל הקטגוריות האלו עם מוצרים בשלים יותר, ואם תצליח גם להגיע לתמחור שיאתגר את היצרנים הסיניים - פוטנציאל ההצלחה הוא עצום.

למאמר זה התפרסמו 10 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה