דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מותג חשמליות נוסף בדרך: הכירו את נטע

Getting your Trinity Audio player ready...


שטף המותגים הסיניים לא נעצר, ובזמן שהיבואניות הגדולות חותמות על הסכמי יבוא עם מותגי הענק מסין (צ'מפיון עם BYD, יוניון עם ג'ילי, קרסו עם צ'רי, כלמוביל וסמלת עם גרייט וול) - היבואניות הקטנות והצעירות אוספות בעיקר את המותגים החדשים, שנולדו אל עידן הרכב החשמלי.

יצרנית החשמליות הסינית נטע (Neta) הוקמה לפני 8 שנים בלבד, אך מחזיקה בשאיפות גדולות להתרחבות גלובלית, ואף מתכננת להקים מרכז מחקר ופיתוח בעמק הסיליקון שבקליפורניה, ארה"ב. ישראל צפויה להיות המדינה הראשונה מחוץ לאסיה שבה היא משווקת. היבואנית תהיה קבוצת בליליוס, שכיום משווקת את מותג החשמליות (הצעיר אף יותר) איווייז.

אחד הדגמים המסקרנים שצפויים להגיע ארצה הוא רכב סופר מיני בשם V, עם מימדים מקובלים לקטגוריה (407 ס"מ לאורך, 242 ס"מ לבסיס הגלגלים). עם תג מחיר שעשוי לנוע סביב 110 אלף שקל הוא צפוי להיות הזול מסוגו. המנוע החשמלי צנוע עם 75 כ"ס בלבד העוברים ישירות לגלגלים הקדמיים, בעוד מצברי 38.5 קוט"ש מאפשרים טווח נסיעה מוצהר של כ-300 ק"מ. טעינה מהירה תאפשר מילוי מצברים מ-30% ל-80% בתוך כ-30 דקות.

נטע V

נציין כי נתוני הטווח משוערים בלבד, שכן בינתיים הם לפי תקן NEDC הוותיק והפחות מחמיר וריאלי מה-WLTP העדכני.
סביבת הנהג של נטע V כוללת מסך מגע ענק ("14.6) האחראי על תפעול המערכות ולכן מאפשר לוותר כמעט לחלוטין על מתגים, לוח מחוונים דיגיטלי קטן מאחורי ההגה ורשימת אבזור צנועה הכוללת מפתח חכם ומצלמת נסיעה לאחור. בלימה אוטונומית תוצע בישראל כסטנדרט.

נטע V

בגזרת רכבי הפנאי מציגה נטע את ה-U, רכב פנאי קומפקטי שיתחרה ב- MG ZS EV, ג'ילי גיאומטרי C ו-BYD אטו 3. מבחינת ממדים הוא גדול מהם במעט עם 453 ס"מ לאורך ו-277 ס"מ בבסיס הגלגלים. יש להניח שתג המחיר שיוצמד לו יתאים לקטגוריה, וזה אומר בין 150 ל-160 אלף שקלים.

נטע U

למנוע החשמלי הספק של 204 כ"ס, זהה לג'ילי ול-BYD, וזינוק ל-100 קמ"ש ב-7 שניות, מהיר במעט מהשניים. טווח הנסיעה התיאורטי צפוי להיות דומה למתחריו, כ-400 ק"מ.

נטע U

עיצוב הפנים כולל לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע צמודים, ומסך נוסף תחתון האחראי לבקרת האקלים. על קורות A יש מסכים נוספים המקרינים דרך מערכת המצלמות את השטח שמאחור ולכן מבטלים את השטח המת שהם מייצרים. אבזור הבטיחות מתקדם יותר וכולל גם בקרת שיוט אדפטיבית.

נטע S

הדגם השלישי צפוי להתחיל להימכר בסין בשבועות הקרובים, ויתכן שגם הוא יעשה עלייה בשנה הבאה, מדובר בספינת הדגל העתידית של המותג שמקבלת את השם S, בתצורת משפחתית-סדאן וכמתחרה לטסלה מודל 3, NIO ET5 ו-BYD סיל. היא גדולה משמעותית מהאמריקאית ב-29 ס"מ לאורך (498 ס"מ) וב-10 ס"מ בבסיס הגלגלים (298 ס"מ). 

פרטים מלאים טרם פורסמו, אבל היא תוצע עם אפשרות בחירה בין כמה נפחי סוללות וטווח שינוע בין 400 לכ-600 ק"מ. הגרסה הבכירה תצויד בשני מנועים חשמליים עם 462 כ"ס ותאיץ ל-100 קמ"ש בפחות מארבע שניות.

נטע S

לרכב התצוגה פתיחת דלתות קדמיות כלפי מעלה, אך לא ברור עדיין אם אלה יגיעו לייצור סדרתי. ה-S תצויד לפי היצרנית במערכות סיוע לנהיגה מתקדמות עם אפשרות בעתיד לנהיגה אוטונומית ברמה 4. בסביבת הנהג מסך מגע מרכזי ענק ולוח מחוונים דיגיטלי צנוע. בשונה משני הדגמים האחרים, כאן יש מסך מגע גם לנוסע לטובת שליטה במערכת בידור ונוחות.

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה