דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

החזק בהיסטוריה: ב.מ.וו XM נחשף

Getting your Trinity Audio player ready...

חטיבת M של ב.מ.וו חגגה בחודש מאי האחרון 50 שנה להיווסדה וכבר הספיקה להציג בחודש שעבר קדימון לקופה ספורטיבית-חשמלית ועצבנית במיוחד. כעת, אחרי רכב הקונספט XM שהוצג לפני קצת פחות משנה וכמה טיזרים תחת הסוואה, חשפה סוף סוף ב.מ.וו את דגם הייצור הסדרתי.

במפתיע, לא מדובר באחד חשמלי לגמרי אלא בכזה המצויד בהנעה היברידית-נטענת חזקה במיוחד. למעשה זהו דגם ראשון שפותח תחת חטיבת M מאז ה-M1 של סוף שנות ה-70 ולא כגרסה משודרגת לדגם סדרתי.


במוו XM

הייצור של ה-XM יחל כבר בדצמבר הקרוב במפעל ב.מ.וו שבארה"ב ומהיבואנית דלק מוטורס נמסר כי בשלב זה טרם ידוע מועד ההגעה לישראל.


עיצוב ומידות

העיצוב החיצוני מזוהה כב.מ.וו ומזכיר בחזית את ה-X7 המחודש, אך זו של ה-XM שופעת זוויות חדות יותר. סבכת הכליות הענקית הורחבה, מוקפת גימור בצבע נחושת ומגיעה עד תאורת היום, כאשר יחידות התאורה הראשיות ממוקמות בעמדה תחתונה יותר עם מסגרת המובילה אל כונסי האוויר הצידיים וגימור שחור מבריק במרכז הפגוש.

מאחור נפגוש בספוילר צנוע ובדלת תא מטען בעיצוב נקי עם יחידות התאורה הצרות שחודרות עמוק יחסית, כאשר הפגוש הוא החלק הבולט עם שטח נרחב בצבע שחור, דיפיוזר צנוע ויציאות מפלט כפולות בצדדים. אגב, את לוגו ב.מ.וו מאחור לא תפגשו במרכז דלת תא המטען - ובמקום זאת הוא חרוט בשני צידי השמשה, כהומאז' לאותה M1 אייקונית.

גם מבפנים נמשכת שפת העיצוב העדכנית של ב.מ.וו אותה פגשנו לראשונה ב-iX עם מסכי לוח המחוונים והמולטימדיה הקעורים וניקיון עיצובי. ישנם כמובן מושבים ספורטיביים, ידיות שליטה על תיבת ההילוכים עשויות קרבון, ובקונסולה שבין המושבים ניתן להבחין בידית הילוכים, פאנל הכפתורים ובגלגלת השליטה iDrive.


במוו XM

בהשוואה ל-X7 הענק עימו הוא חולק פלטפורמה, מידותיו של ב.מ.וו XM לא רחוקות ממנו וממקמות אותו מעט תחתיו. אורכו עומד על 511 ס"מ (קצר ב-4.1 ס"מ), רוחבו עומד על 200.5 ס"מ (רחב בחצי ס"מ), גובהו עומד על 175.5 ס"מ (נמוך ב-5 ס"מ) ובסיס הגלגלים זהה ועומד על 310.5 ס"מ.

נפח תא המטען עומד על 527 ליטרים, 27 ליטרים יותר מב.מ.וו iX החשמלי או ב.מ.וו X5 ההיברידי-נטען. מרווח הגחון עומד על 22 ס"מ מכובדים למדי, 0.6 ס"מ יותר מהאחרון.

יחידת הנעה וביצועים

לב.מ.וו XM מערכת הנעה היברידית-נטענת, המבוססת על מנוע V8 טורבו-בנזין בנפח 4.4 ליטרים, המספק לבדו 489 כ"ס. יחד עימו פועל מנוע חשמלי בהספק של 197 כ"ס והשניים מייצרים הספק משולב של 653 כ"ס ומומנט גבוה של 81.5 קג"מ. לשם השוואה, גרסת הפלאג-אין הבכירה של סדרה 7 החדשה מציעה הספק משולב של 571 כ"ס "בלבד".


למי שלא מסתפק בזה, נספר כי בעוד שנה תצרף ב.מ.וו את גרסת ה-Label Red בעלת הספק משולב אדיר של 748 כ"ס (96 כ"ס יותר ממנוע הבעירה הפנימית) ונתון מומנט אדיר לא פחות של 101.9 קג"מ. מדובר בדגם M החזק ביותר שיוצר עד כה.


במוו XM

אל המנוע משודכת תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים. ההנעה כפולה ובמצב הרגיל מוטה יותר להנעה אחורית, אך מאפשרת העברה של עד 100% מהכוח אל הסרן הקדמי או האחורי וכן בין הגלגלים באותו הסרן. ההאצה ל-100 קמ"ש בגרסת ה-653 כ"ס אורכת 4.3 שניות בלבד, וכאשר מדובר במכונית ששוקלת מעל 2.7 טון בהחלט מדובר בנתון מרשים. המהירות המירבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש או 270 קמ"ש עם חבילת M Driver.

את האנרגיה להנעה החשמלית מספקת סוללת ליתיום-יון בנפח 29.5 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה של 82-88 ק"מ. טעינה מלאה אורכת כ-4 שעות ורבע (מטען פנימי 7.4 קילוואט) ובכוח החשמל בלבד תוכלו לנוע במהירות של 140 קמ"ש.


במוו XM

המפרט הדינאמי כולל בין היתר מתלי אוויר אדפטיביים, בלמים קדמיים בעלי קליפר 6 בוכנות, בקרת מומנט וקטורית ובורר מצבי נהיגה המשלב בין 3 מצבים רגילים: היברידי, חשמלי או eControl המאפשר טעינה של הסוללה או שמירה על טווח נסיעה מסוים. לצד מצבים אלו קיים תפריט M המאפשר התאמות אישיות נוספות לנהיגה ספורטיבית.

אבזור ובטיחות

רשימת האבזור של ה-XM כוללת פריטים כמו לוח מחוונים דיגיטלי בגודל "12.3 ולצידו מסך מולטימדיה בגודל "14.9, תצוגה עילית עם תצוגות ייעודיות לדגמי M, מערכת שמע Bowers & Wilkins עם 20 רמקולים, תקרה בדיפון אלקנטרה עם תאורת אווירה, חישוקי "21 הנועלים צמיגי צמיגי 275/45 מלפנים ו-315/40 מאחור עם אופציה לשדרוג עד לקוטר של "23 ועוד.

בבטיחות נפגוש את מיטב המערכות המתקדמות והאקטיביות שיש ליצרנית הבווארית עם התרעת תנועה חוצה מאחור ומלפנים כולל בלימת חירום אקטיבית, התרעת התנגשות צידית עם התערבות אקטיבית, תאורה אדפטיבית, התרעת פגיעה מאחור והכנת הרכב לקראת תאונה.


במוו XM

עדכון קל לב.מ.וו Z4

לצידו של ה-XM, הוצגה גם מתיחת הפנים למכונית הרודסטר ב.מ.וו Z4. הדור השלישי של ה-Z4 הוצג לפני 4 שנים ותרם את גופו גם עבור טויוטה סופרה ונמכר בעולם ב-55,000 יחידות. העדכון הנוכחי כולל בעיקר הרחבה של מפרטי האבזור.

במוו Z4

מבחינה חיצונית ישנו עיצוב שונה במעט לכונסי האוויר בצידי הפגוש הקדמי, סבכת הכליות התעדכנה גם היא בעיצוב "חלת דבש", שלושה צבעים חיצוניים נוספו למבחר, פריטים שונים בפנים הרכב הפכו סטנדרטיים כגון חימום למושבים ובקרת אקלים מפוצלת, וכאופציה ישנם חישוקי "19 בעיצוב ייחודי וגימור מושחר לפנסים.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה