דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

חטיבת M של ב.מ.וו עוברת לחשמל

Getting your Trinity Audio player ready...


אחרי שהתחילה עם מכונית חשמלית עירונית ועברה לרכבי פנאי וגם למשפחתית סדאן, הגיע גם תורן של הספורטיביות לבית ב.מ.וו לעבור להנעות חשמליות. בימים אלו מבצעת ב.מ.וו ניסויים ברכב קונספט חדש שיכיל ארבעה מנועים חשמליים ויתיימר לספק את חוויית הנהיגה המוכרת מדגמי הבנזין - ואולי אף יותר מכך.

רכב הקונספט שהוצג, בתצורת קופה, מבוססת על גרסת ה-M50 של ב.מ.וו i4 - אך קשתות בתי הגלגלים הרחבות שלו נלקחו מה-M3 ומה-M4 הבנזיניות, במטרה לאכלס בתוכן סרנים שכוללים את מערכות ההנעה. גם חלקי השלדה והמתלים מלפנים נלקחו מדגמי ה-M המוכרים, אך כאן פחות או יותר מסתיים הדמיון לעולם הישן.

צפייה בתוכן חטיבת M של ב.מ.וו עוברת לחשמל



הרכב החשמלי שהוצג, לרגל 50 שנה לחטיבת M של ב.מ.וו, כולל ארבעה מנועים - אחד לכל גלגל - שמאפשרים לחלק באופן מהיר ומדויק יותר את הכוח בין הגלגלים. מערכת בקרה מרכזית מבצעת מדידות הספק, מומנט וכוחות G בתוך כמה אלפיות השניה.

המערכת מודדת את דרישות הנהג על פי מצב הנהיגה הנבחר, מיקום דוושת התאוצה וזווית ההיגוי, וגם משקללת פרמטרים כמו כוחות ה-G ומהירויות הגלגלים על מנת לקבל החלטות מדויקות על מינון הכוח הנדרש לכל אחד מהגלגלים.

המידע שיתקבל יעבור לעיבוד במחשב המרכזי של הרכב, וממנו יצאו הפקודות באמצעות מערכת מצמדים להעברת הכוח אל ארבעת הגלגלים.

חטיבת M של ב.מ.וו עוברת לחשמל

בב.מ.וו טוענים כי משלבי הניסוי הראשוניים עולה כי היכולת למנן את הכוח במדויק לכל גלגל בנפרד מאפשרת לבצע פניות בצורה מהירה יותר גם על כבישים גשומים או מושלגים. במקרים אלו נמנעת הנטיה לתת היגוי, שכן הגלגל האחורי-חיצוני זוכה לתוספת מומנט מראש על פי זווית ההיגוי, ולא מבצע רק את התיקון הנדרש לאחר תחילת ההחלקה.
אצל היצרנית הבווארית לא חוששים לפזר הצהרות יומרניות, ומכריזים כי "הנהג יהיה מסוגל לחוות מאפייני ביצועים חדשים לחלוטין, ברמת דינאמיקה שלא ניתנת להשגה בהנעה קונבנציונאלית".

מערכת ההנעה מסוגלת גם לאגור אנרגיה ולבצע בלימה רגנרטיבית עצמאית לכל גלגל בנפרד, כך שהכוח יתקבל גם בכניסה לעיקולים. 

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה