דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

דלפה לרשת: רנו טוינגו חדשה וחשמלית

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • הודלף: כך נראית הטווינגו החדשה
  • תהיה קטנה וזולה מה-5
  • כאן לקראת סוף שנה הבאה

יוצאת לאור: תמונות של רנו טווינגו חדשה דלפו לרשת, יומיים לפני ההשקה הרשמית. היא תהיה דגם חשמלי חמישי באולמות התצוגה של רנו באירופה ותציג תג מחיר של 20 אלף יורו, 5,000 יורו פחות ממחירה של ה-5. לישראל היא צפויה להגיע בסוף שנה הבאה.

הטווינגו החדשה מחליפה את קודמתה שיצורה הופסק בשנה שעברה, עשור אחרי שנחשפה כאחות תאומה לסמארט פורפור. כבסיס צפויה לשמש הפלטפורמה הייעודית של רנו לדגמים חשמליים, פלטפורמת  AmpR Small המשותפת ל-5 ול-4.

עדיין אין פרטים רשמיים על מערכת ההנעה, אך זו עשויה להגיע ממדף החלקים של הקונצרן - כאשר מועמדת טובה היא מערכת ההנעה שהוצגה לאחרונה בדאצ'יה ספרינג, עם מנוע חשמלי בשתי רמות הספק (70 או 100 כ"ס) וסוללה בקיבולת 24.3 קוט"ש שאמורה להספיק לטווח של כ-250 ק"מ.

בחזרה לשנות התשעים: הדור הרביעי למכונית המיני הצרפתית שומר על קו העיצוב של קונספט התצוגה, הומאז' לטווינגו הראשונה משנות התשעים. זאת כחלק מהאסטרטגיה של רנו למשוך לקוחות באמצעות רגשות נוסטלגיים.

סביבת הנהג שגרתית יותר, עם לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע גדול במרכז, תוך שמירה על מתגים פיזיים לבקרת האקלים. הגה שתי צלעות מקורי מהקונספט, וגם מהדור הראשון, לא עשה דרכו לגרסת הייצור הסדרתי ובמקומו יש הגה שגרתי עם שלוש צלעות. בדומה לשאר החשמליות של רנו, גם כאן בורר מצבי נסיעה (D-N-R) מוצב מימין להגה ומפנה בכך מקום לתא אחסון מקורי בצבע וורוד.

נתוני מידות שפורסמו באתרי חדשות רכב בעולם חושפים כי היא תהיה קצרה מה-5 ב-17 ס"מ (375 ס"מ) עם בסיס גלגלים קצר ב-5 ס"מ (249 ס"מ). הספסל האחורי מאפשר מקום לשני נוסעים עם חלונות צד הנפתחים לכדי חרך כלפי חוץ, ותא המטען צפוי להכיל 360 ליטר.

מה אנחנו חושבים: הטווינגו תנסה להשתלב בקטגוריה צעירה יחסית של מכוניות חשמליות עירוניות עם תג מחיר של כ-20 אלף יורו, קטגוריה הכוללת כיום מתחרות מאירופה (סיטרואן e-C3, פיאט פנדה ובקרוב פולקסווגן ID1), מקוריאה (יונדאי אינסטר) ומסין (ליפמוטור T03, דונגפנג בוקס, BYD דולפין סרף), האחרונות כבר משווקות אצלנו.

לרנו, בדומה לפיאט, יש יתרון משמעותי בזכות העיצוב האייקוני ורגשות הנוסטלגיה שהוא מעורר, אבל לא בטוח שזה מספיק. שכן האתגר הגדול של כל המתמודדות נעוץ בעובדה שהן מיועדות ללקוחות המתגוררים במרכזי הערים, שם לא תמיד ישנה חניה פרטית המחויבת בכדי להתקין עמדת טעינה. ובכל מקרה, אלה מכוניות בעלות נסועה נמוכה, כך שהן לא מעניקות חסכון משמעותי בעלויות השוטפות בהשוואה לדגמי בנזין.

כדי שחברות הקטגוריה יהפכו פופולאריות, ידרשו הערים הגדולות באירופה ובישראל להגדיל משמעותית את היצע עמדות הטעינה כנקודת פתיחה מתבקשת.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 19 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

  • 1. מומלץ 60 תשלומים ללא ריבית והצמדה (לת)
    מימון עם ריבית זה לא הטבה , 04-11-2025

  • 2. יחסי המרה של מטבעות 
    ראובן, 04-11-2025

    באירופה היא עולה 20,000 יורו שזה קצת פחות מ 80,000 שקל, בארץ היא תעלה בסביבות ה 160,000 מה שאומר שמישהו מרמה אותנו שיחס ההמהר של היורו הטא קצת מתחת לארבעה שקלים ליורו, אלא יותר נכון 8 שקלים ליורו...

    סגור תגובה

  • 3. נרדמו בשמירה 
    וולפגאנג מיציבושי, 04-11-2025

    האירופאים בונים מכוניות עירוניות חשמליות אבל אין לזה קהל, בדיוק כמו שצוין בכתבה - כי אין בערים עמדות טעינה בעלות זולה. ה"פנדה" החדשה כבר נכשלה כחשמלית, לכן ממציאים אותה מחדש עם מנוע בנזין, גם ה-500.

    סגור תגובה

  • 4. 3: אתה צודק חלקית 
    אבישי, 04-11-2025

    אכן באירופה נכון לעתה הרכב החשמלי ובעיקר העירוני נכשל. אך, פיאט גרנדה פנדה תוכננה מלכתחילה כמכונית המבוססת על פלטפורמה הניתנת לייצור הן כמכונית חשמלית, הן כמכונית היברידית והן כמכונית מונעת בנזין בלבד.

    סגור תגובה

  • 5. כמה פימפמתם את רנו.... 
    אליקו, 04-11-2025

    תבינו, הבעיה מתחילה ברגע שהאוטו נחת בישראל. מוצמד אליו מלאך גיהינום בשם קרסו ומכאן הכל מדרדר.
    חבל על היח"צ אנרגיה שיורדת לטימיון

    סגור תגובה

  • 6. הם איבדו את זה 
    דניאל, 04-11-2025

    שום חדשנות, הכל מיחזור של שמות וצורות ישנות.
    אני חוזה סוף רע לחברות האלה

    סגור תגובה

  • 7. שימי מת״א  
    דני טורונטו, שים לב, 04-11-2025

    רנו הוציאו עגלה שתוכל לחבר לבנטלי שלך מאחורה אם אתה עמוס בקניות מהסופר ;)

    סגור תגובה

  • 8. תזהרו מרכב 100% בנזין. 
    AVI311, 05-11-2025

    הרכב החשמלי תופס גובה והרבה עוברים אליו התחזוקה שלו הרבה יותר זולה וגם הביצועים טובים. העיניין שאנשים עד לא בוטחים ברכב כזה. לכן כדי לעבור להברידי שזה פחות או יותר שילוב בין חשמלי לדלק. זה גם יותר חסכוני. ברגע שאנשים יפקחו את העיינים הם לא ירצו לקנות רכב שמונע רק בדלק והשוק של המשומשות למכוניות כאלה יהיו על הפנים. לא להתפטות לכול מיני מבצעים ומחירים זולים של רכב שנוסע רק על דלק. הדבר דומה לT.V הציבעוניות ולT.V מסך שטוח שניהם נמכרו באותו זמן ובהמשך היה צריך לשלם כדי שיקחו במתנה את הצבעונית השמנה.

    סגור תגובה

  • 9. תגובה לראובן 
    ההוא, 05-11-2025

    יש מס של כ-100% על יבוא רכבים שמכפיל את המחירים של כל הרכבים.

    סגור תגובה

  • 10. חמודה  
    השם, 05-11-2025

    ממש מזכירה את הטווינגו המקורית...

    סגור תגובה

  • 11. רנו וחשמל זה שילוב שלא הולך טוב 
    יובל, 05-11-2025

    עוד לפני שתוציאו אותה מהאולם תצוגה היא תיתקע

    סגור תגובה

  • 12. דלפה לרשת: רנו טוינגו חדשה וחשמלית 
    DANY_FROM_TORONTO, 05-11-2025

    7. מכוניות רנו לא נמכרות בקנדה לכן על מה אתה ממלמל מר חכמי? אתה מטומטם.
    8. אתה טועה כי מכוניות חשמליות והיברידיות עולות יותר ממכוניות בנזין והתיקונים עבור מכוניות חשמליות והיברידיות עולים יותר מאשר למכוניות בנזין.

    סגור תגובה

  • 13. 8 - היברידי זה כמו סוס שתכננה וועדה 
    יותם (מהנדס חשמל), 05-11-2025

    גם מנוע חשמלי קטן יחסית, גם מנוע בנזין קטן יחסית וגם סוללה קטנה יחסית. אתה נדפק מכל הכיוונים.

    אתה צודק שבקרוב יכנסו סוללות חדשות, לכן לא כדאי עכשיו לקנות חשמלי. אבל למה ללכת על היברידי? בינתיים דווקא כן עדיף, להישאר עם בנזין קטן וחסכוני - וכאשר יכנסו סוללות טובות יותר, שמאפשרות לפחות 1000 ק"מ בין טעינות, אז עוברים לחשמלי מלא. רק אז.

    זה גם לא יותר מדי זמן. מדובר בהמתנה של שנה-שנתיים לכל היותר.

    מה שחשוב להבין זה שהמחירים של כל החשמליות שהיום על הכביש וגם של ההיברידיות - כולם הולכים לחטוף וואחד בומבה, ברגע שיכנסו סוללות שמאפשרות טווח של 1000 ק"מ לטעינה.

    פשוט לא שווה להיכנס לזה כרגע. תישאר עם בנזין קטנה וחסכונית בנתיים.

    סגור תגובה

  • 14. 12, דני… דני, 
    שימי מת״א , 05-11-2025

    למה ככה? לא יפה לרדת נמוך. אני סה״כ צוחק איתך כי אתה תמיד מתלונן על מכוניות ׳מיקי מאוס׳ כמו שהחבר שלך דני מישראל אומר. רק בנזין וזה.
    ואתה כל כך מתלהב מהבנטלי שחשבתי שיהיה נחמד לחבר אליו נגרר בדמות רנו טווינגו.
    דרך אגב גם הטווינגו המקורית היתה עגלה.
    חשמל או לא חשמל, שום דבר לא יעזור לעגלות כאלו. רק סובארו פשע בנזין בלי חשמל!
    דני אם תמשיך ככה איאלץ לסרב להזמנה שלך לביקור בטורונטו

    סגור תגובה

  • 15. 13, הבעיה זה לא הסוללות  
    שימי מת״א , 05-11-2025

    אלא המחסור בעמדות טעינה ומהירות הטעינה בעמדות ׳רגילות׳ אם היתה לך אפשרות לטעון ב 5-10 ד׳ כמו בתחנת דלק רגילה, והיו לך עמדות כמו שיש תחנות דלק… לא היתה בעיה בכלל.
    המצב הנוכחי שאנשים צריכים להתקין עמדות טעינה איטיות בבית, זה דפוק לגמרי, זה כמו שתבנה תחנת דלק פרטית עבור כל רכב… או שתקנה פרה בשביל חלב.
    ובגלל שאנחנו חיים בישראל מדינת המיסים והחוסר יעילות ממשלתית - זה יישאר המצב גם עוד 10 שנים…
    בקיצור רק בנזין. ועוד 10 שנים אלוהים גדול

    סגור תגובה

  • 16. רנו 
    לא מתחזה. , 06-11-2025

    היא ניראית כמו פרצוף אחרי סטירה מצלצלת... לא לקנות! ברור?

    סגור תגובה

  • 17. מעדיף את הטווינגו דור 1 המקורית 
    עמי, 06-11-2025

    רכב מדהים וקלאסי

    סגור תגובה

  • 18. 15 - שימי, אתה צודק לגבי בנזין 
    יותם (מהנדס חשמל), 06-11-2025

    אבל לא כ"כ צודק לגבי הסוללה ואני אסביר.

    אם יש לך מכונית חשמלית עם סוללת LFP (כמו שיש בהרבה מכוניות, כולל חלק מהדגמים של טסלה והרבה סיניות) ואתה נוהג רק בעיר, מספיק לך לטעון פעם בשבוע. שכן עם טווח לטעינה של מעל 300 ק"מ בתוך העיר במקרה הרע, זה מה שתנהג במשך שבוע. 300 ק"מ לכל היותר. אז בחישוב זריז מגלים שסוללת LFP שאורך החיים שלה מתחיל ב-3000 מחזורי טעינה-פריקה, תתן לך לפחות כ-30 שנה של אורך חיים וכנראה הרבה יותר. זה לגבי רכב חשמלי עם סוללת LFP.

    לעומת זאת, אם יש לך היברידית-נטענת עם 60 ק"מ טווח למשל, אז אתה טוען כל יום. עם 138 ק"מ טווח - תטען לפחות כל יומיים.

    מכאן ש-א. אורך חיי הסוללה בהיברידית-נטענת יהיה קצר פי 3.5-7, תלוי בגודל הסוללה, מכיוון שאתה טוען ופורק אותה פי 3.5-7 יותר פעמים מסוללה של רכב חשמלי באותו פרק זמן. אפילו סוללת LFP שאמורה להחזיק 30 שנה בשימוש רגיל ברכב חשמלי, תחזיק רק 4-5 שנים ברכב היברידי. כאשר היא תיגמר, אתה תיאלץ לנסוע על בנזין כל הזמן או להחליף לסוללה חדשה.. בהצלחה עם זה. זה יהיה יקר יותר מערך המכונית בעוד 4-5 שנים. זאת אומרת שזה רכב היברידי לתקופת זמן מוגבלת. עוד 4-5 שנים, זה ממילא הופך לרכב בנזין :-).

    ב. עכשיו, מה קורה אם יש לך רכב חשמלי עם סוללה דמוית-LFP אבל שצריך לטעון רק פעם בחודש, כי הטווח לטעינה הוא 1000 ק"מ וצפונה? לפי אותו היגיון, אתה עוד תוריש אותו לנכדים שלך :-). כי אם אתה טוען רק פעם בחודש (נכון, לטעון כזאת סוללה זה סיפור וכנראה שהרכב יהיה משותק לסופ"ש פעם בחודש בטעינה איטית) אז 3,000 מחזורי טעינה - מדובר ב-3,000 חודשים.. אז אורך חיי סוללה תיאורטיים של 250 שנה(!) אוקיי, יש גם גורמים אחרים חוץ ממחזורי טעינה פריקה. אז 100 שנה מתאים? כלומר סוללה כמו LFP רק שנותנת 1,000 ק"מ, תחזיק מעמד כ"כ הרבה שנים, שלכל צורך מעשי היא פשוט לא מתיישנת.

    לבסוף ג. זאת בדיוק הנקודה - בדיוק לשם אנחנו הולכים. סוללות מצב מוצק למשל, שיצאו עוד שנתיים, לכל הפחות יתנו אותו אורך חיים מבחינת מחזורי טעינה כמו LFP כי התהליכים באנודה ובקתודה זהים ל-LFP. ההבדל הוא שאין אלקטרוליט ואין ממברנה, במקום זאת, האלקטרוליט עצמו הוא חומר פולימרי מוצק שמוליך רק יוני ליתיום והעובי שלו הוא ננומטרים ספורים. לכן לכל הפחות יהיה לסוללה כזאת אורך חיים כמו LFP. אבל יש אופטימיסטיים שטוענים שיתכן ולסוללת מצב מוצק יהיה גם אורך חיים שמתחיל ב-10,000 מחזורי טעינה-פריקה ונגמר ב-100,000 מחזורים.. במילים אחרות, סוללה לנצח. סוללה שעלולה לחיות יותר מהאנושות כולה. טוב, קצת נסחפתי פה.

    הנקודה היא שעדיף לחכות קצת עם רכב חשמלי כרגע ולכן האופציה הטובה ביותר והנכונה ביותר היא להישאר עם רכב בנזין קטן וחסכוני (אם יש לך) לפחות לשנה-שנתיים, עד שיכנסו סוללות עם טווח שמתחיל ב-1000 ק"מ לטעינה. כי הן עומדות להיכנס. וכאשר הן יכנסו, כל רכב חשמלי או היברידי על הכביש, יהפוך למיושן בן לילה. אז יוצא מזה שאתה צודק, באמת עדיף להישאר עם בנזין כרגע - ובעוד שנה-שנתיים כאשר יכנסו רכבים עם סוללות שנותנות 1000 ק"מ לטעינה, רק אז לעבור בבת אחת לרכב חשמלי, כי היברידי זה הרע שמכל העולמות. גם מנוע חשמלי קטן יחסית, גם מנוע בנזין קטן יחסית, גם סוללה קטנה יחסית - יותר טוב פשוט לחכות עם זה עד שיהיו סוללות טובות ואז לעבור במכה אחת לחשמלי וזהו.

    סגור תגובה

  • 19. 18 יותם 
    שימי מת״א , 07-11-2025


    פשש תגובה מושקעת, ממליץ לקרוא.
    אתה צודק לגבי היברידית ובמיוחד הנטענת - זו בדיוק הבעיה שזה בפועל רכב בנזין, כי אנשים לא מטעינים. ויש פה פוטנציאל להוצאה מיותרת במוסך.
    אתה גם צודק לגבי סוללות עם טווח גדול יותר, השאלה - כמה שנים אנשים מחזיקים רכב? 5,7 שנים? יש את אלה שנוסעים 20 שנה על הטרנטה… אבל יש תאונות, השבתות, או סתם השתדרגות.
    לעצם העניין - אתה גם צודק שבעתיד הקרוב הטכנולוגיה תשתפר, הטווח יגדל ומהירות הטעינה תעלה; ומה שאני אמרתי, בעצם זה שהמצב הנוכחי דפוק מהיסוד. ׳עמדת טעינה׳ בבית = ׳תחנת דלק׳ בבית וזה לא נורמלי. התשתית צריכה להיות משותפת… וכל עוד אין את זה אין על מה לדבר. זה תופס גם כשהטווח יגדל ומהירות הטעינה תעלה. אז בהחלט עדיף לחכות כמה שנים ולא לקנות מוצרים לא אפויים

    סגור תגובה

צריכים ייעוץ? חזור למעלה