צפייה בתוכן סיטרואן e-C3 (נהיגה ראשונה) - חשמלית לכל תושב
בעד: עיצוב, נוחות נסיעה, כושר תמרון
נגד: אבזור, מערכות בטיחות, ביצועים
בגדול:סיטרואן C3 הפכה אמנם לאחרונה לדגם הנמכר ביותר בתולדות היצרנית, לאחר שעברה את הדה-שבו המיתולוגית עם 5.6 מיליון יחידות שיוצרו בלמעלה משני עשורים. מספר מרשים לכל הדעות, אבל לא כזה שמעיד על הצלחתה בקטגוריה. שכן בין מתחרותיה הישירות יש שמכרו פי 3 בקטגוריה שבמשך שנים ארוכות הייתה הלוהטת ביותר בערי אירופה.
אבל עכשיו , עם דור חדש ורביעי בשושלת, היא עוברת שינוי דרמטי שעשוי לשנות את המצב, עם גרסה חשמלית נגישה במיוחד. שינוי אסטרטגי מתבקש מצידה של סיטרואן, שכן באירופה מתפתח כעת קטגוריה חדשה של דגמים חשמליים עם תג מחיר שנע סביב 20-25 אלף אירו, ואמור לתת מענה לדגמים סיניים המציפים את היבשת, תחליף נקי מזיהום לדגמי מיני וסופר-מיני על בנזין.
דאצ'יה ספרינג היתה הראשונה להציג תמהיל כזה, אך לא השכילה להתנער מהגישה הספרטנית-פשוטה שאפיינה את המותג הרומני בעבר. ופוטנציאל המכירות שלה, לא מומש. אך היא הייתה רק ראשונה. בשנה הקרובה אנחנו צפויים להצפת דגמים מסוג זה, החל בפולקסווגן ID.1, סקודה אפיק, יונדאי קספר, ועד רנו טווינגו ופיאט פנדה.
ועכשיו גם סיטרואן, עם ה-e-C3 החדשה שמבטיחה לפצח את הנוסחה של חשמל זול. ובהרחבה, מכונית חשמלית לכל אחד עם אבזור ראוי, שעדיין תהיה רווחית מספיק עבור היצרנית.
עיצוב ותא נוסעים: בסיטרואן עדיין מגדירים את ה-C3 כסופר-מיני, אך המימדים ובעיקר העיצוב קורצים לעולמות הפנאי. בעיקר עם תוספת של 10 ס"מ לגובה, אבל גם 'איפור' פנאי הכולל חזית אנכית, פגושים אגרסיביים, קשתות בתי גלגלים מושחרות ופסי גגון.
בתא הנוסעים נוכחים דיפוני בד יחודיים, גלגל הגה קטן ומסך לוח מחוונים צר. מסך מגע ("10.25, בצילום) מוצע כאופציה בלבד, אך תפעולו לא נוח שכן סיטרואן בחרה להסיר מתגים פיזיים. אין ספק, החיסכון בעלות ייצור מורגש. איכות החומרים נמוכה מהמקובל, אין ידיות אחיזה בתקרה, ללא תאורה מאחור ואפילו ללא אפשרות כיוון גובה לחגורות הבטיחות.
המושבים הקדמיים מצוינים, נוחים ותומכים היטב, עם תנוחת ישיבה גבוהה וכפועל יוצא שדה ראיה טוב. אך טווח כיוון צנוע לגלגל ההגה מקשה על מציאת תנוחת נהיגה טובה.
מאחור המצב פחות מעודד: בסיס הגלגלים נותר ללא שינוי (254 ס"מ) מהדגם היוצא והוותיק ולכן המרווח לרגליים סביר אמנם, אך ממדי הדלת צנועים והכניסה אינה נוחה. המושב עצמו נמוך וקצר, ואינו נוח לישיבה ממושכת. התקרה הגבוהה מעניקה מרווח ראש טוב מאוד, תא המטען גדול ב-10 ליטר (310 ליטר) אך סף ההטענה שלו גבוה ומקשה על שליפת חפצים.
עדות נוספת לחסכון מתגלה במפרט הבטיחות המצומצם (מדי). בלימה אוטונומית יש, וגם תיקון סטיה מנתיב. אך אין התרעת שטחים מתים ואין בקרת שיוט אדפטיבית.
מנוע וביצועים: ה-e-C3 מצוידת במנוע חשמלי קדמי עם 113 כ"ס צנועים, וביצועים צנועים עוד יותר בעולמות החשמל - 10.4 שניות ל-100 קמ"ש ו-135 קמ"ש מרביים. האם סיטרואן מייעדת אותה לנסיעות עירוניות בלבד, שם זו אינה בעיה? התשובה שלילית ומכיוון שכך, אלה נתונים צנועים מדי. שכן יש להניח כי עם רכב מלא בנוסעים וציוד על כביש מהיר, קשה יהיה לעמוד בקצב הנדרש.
לבלימה רגנרטיבית שתי רמות, אותן יש לבחור באמצעות מתג בסמוך לבורר ההילוכים. אבל ההבדלים ביניהם זניחים ובכל מקרה לא מתאפשרת נהיגה "בדוושה אחת".
סוללה בקיבולת של 44 קוט"ש מבטיחה טווח נסיעה תיאורטי של 326 ק"מ, עם טעינה מהירה (100 קילוואט) ומילוי מ-10% ל-80% בתוך כחצי שעה. תנאי ההשקה לא אפשרו לנו לבדוק צריכת חשמל ממוצעת וזמני טעינה. עבור אלה נמתין למבחן מקומי.
נזכיר כי ה-C3 תשווק גם עם מנוע בנזין-מוגדש בעל 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטר (100 כ"ס), עם סיוע היברידי-מתון (48V) ותיבת כפולת מצמד עם 6 יחסים. אך גרסה זו לא הייתה זמינה לנהיגה בהשקה.
נוחות והתנהגות: סיטרואן משלבת כאן את מערכת המתלים המתקדמת שלה עם מה שהיא מכנה 'בולמי זעזועים פרוגרסיביים', ונוחות הנסיעה אכן מצוינת. ספיגת השיבושים נאותה בכל מהירות, הן בעיר והן מחוצה לה. בידוד הרעשים לעומת זאת אינו מבריק. קוטר סיבוב צנוע (10.6 מטר) מקנה כושר תמרון מצוין.
היכולת הדינמית בטוחה וצפויה, אך לא מעבר לכך. המיתלים הרכים מייצרים זוויות גלגול בעומסי פניה וההגה קל ומנותק כצפוי. דווקא הבלמים הפתיעו לטובה עם עוצמה ותחושה טבעית מהמקובל במערכות אוגרות אנרגיה.
סיכום: אחרי יותר משני עשורים ושלושה דורות שרק גירדו את צמרת הטגוריה אך מעולם לא התמקמו בה, ה-C3 פונה לכיוון שונה. עדיין קטנה יחסית ובעיקר לשימוש עירוני, עדיין מיוחדת למראה, עדיין נוחה מאוד לנסיעה, אבל הפעם היומרות שונות.
הפעם סיטרואן מתמקדת בהנעה חשמלית מחיר שווה לכל נפש. עם כל המשתמע מכך, כמו חסכנות מופלגת (מדי) בתא הנוסעים, ביצועים פושרים (מדי) ואבזור בטיחות צנוע - כן, מדי.
אבל בסופו של יום, ובניגוד לדאצ'יה ספרינג, במקרה של הסיטרואן הזו, תג המחיר יקבע את גורלה. באירופה היא צפויה להפוך ללהיט עירוני של ממש. בישראל? מחיר דומה ל-C3 היוצאת, כלומר בין 110 ל-120 אלף שקל, עשוי להפוך אותה לחשמלית-אירופית הזולה ביותר בשוק, סיפור הצלחה ראשון מזה שנים לסיטרואן בשוק הפרטיות.
איציק זוהר עבריין אלים מכה נשים סדרתי , אנס הוא אנס את נטלי עטיה יש לי הקלטה שלה בוכה , יש לי הוכחות תמונות / סירטונים - בקרוב מחאה ליד הבית של העבריין איציק זוהר עם מגאפונים מי שרוצה להצטרף יכול לשלוח לי הודעה בוואצאפ , אמיר מלמד פעיל חברתי / עיתונאי 0545386885
איציק זוהר עבריין אלים מכה נשים סדרתי , אנס הוא אנס את נטלי עטיה יש לי הקלטה שלה בוכה , יש לי הוכחות תמונות / סירטונים - בקרוב מחאה ליד הבית של העבריין איציק זוהר עם מגאפונים מי שרוצה להצטרף יכול לשלוח לי הודעה בוואצאפ , אמיר מלמד פעיל חברתי / עיתונאי 0545386885
אין לי הערות לגבי המכונית הזו כי מכוניות סיטרואן נמכרו בקנדה עד 1974.
יש לי סיטרואן SM משנת 1972. הוא נמצא באחד משלושת המוסכים שלנו המחוברים לבית שלנו. הוא צריך הרבה עבודה.
יש לי קרוב משפחה מבוקרשט שיש לו דאצ'יה וזו מכונית מצוינת.
המידע הזה כל כך חשוב לקוראים שאני חושב שכולם הלילה יישנו טוב יותר.
ספר לנו דני על שאר המכוניות במשפחה. נראה לי שהקוראים צמאים למידע הזה ואל תשכח את הבנטלי, הלינקולן, הפוקוס והבנטלי העתידית.
11. אתה אידיוט כפול - ה-SM שלי נמצא באחד מ-3 החניונים ששייכים לבית שלנו.
מה הקשר לסאדו-מאזח = BDSM עם הנושא?
אתה סופר טיפש.
12. אתה עוד דוגמה לטיפשות.
13. אתמול מילאתי בערך 3/4 מיכל מהלינקולן עם 87 אוקטן ושילמתי 79 קנדי. אתה מאוד מקנא כי אתה לא יכול להרשות לעצמך מכונית כה גדולה ויוקרתית. אולי אלוהים ישלח לך מכונית כזו בזמן שאתה חולם.
1. התגובות שלך לא ראויות מבחינת אושר לשוני וכינויים שהנך מדביק למגיבים. כנראה לא למדו אותך בקנדה נימוסים בסיסיים.
2. תפנים שכל קורא ממוצע בארץ שיש ברשותו רכב מיני חדש, מחיר הרכב יקר יותר מהבנטלי ובטח הלינקולן המיושנים שלך. כלומר, ככמעט כל קורא ומגיב כאן, יכול לרכוש רכב כמו שלך ובטח ובטח רכב מתקדם בשנתונים מאשר יש ברשותך.
3. תרגע, תהנה עם הגרוטאה שלך ואל תצפה שמישהו מתרשם מהרכבים ברשותך ולבטח לא מקנאים.
4. נהפוך הוא, כל הקוראים מפרגנים לך שהצלחת לשדרג הרכב שנהגת בו בארץ סיטרואן ויזה שנת 1997 לבנטלי שנת יצור 1997 במעברך לקנדה. קדמה במיטבה וסמל להצלחה מופלאה.
קניתי אותה לאישתי ולא סתם, אלא ה-SD, תיבה רובוטית חד מצמדית וקיבלנו אותה (הראשוני) לאחר המתנה של 2.5 חודשים. כן, אני יודע מה תגובת המבינים הרוכשים כל זבל סיני, אבל לקח לי 14 שנה לשכנע אותה להחליף. זו הייתה גרסת המנוע המוצלחת, 1.6 ל׳ 110 כ״ס. ב-2009 יצא דור שני עם מנוע בשיתוך ב.מ.וו. 120 כ״ס ובעייתי.
18.
1 - קרא 17 ומגיבים אחרים שמקללים אותי ומשתמשים בשפה גסה. אתה יכול לראות למה אני משתמש במילים כאלה.
2 - איך אתה מעז להשוות את המכוניות המיניאטוריות של הבעלים בישראל למכונית מובילה כמו בנטלי? נהגים ואנשים אחרים נותנים לי מחמאות על מכונית קלאסית כזו. ישראלים כמוך לא יכולים למצוא אפילו מכונית כזו בישראל. הבנטלי שלי נראה, במצב מצוין ונוסע בצורה מושלמת. זה נראה כמו חדש. אז כמה כסף עולה מכונית כזו בישראל אם אתה יכול למצוא רכב כזה?
3 - קרא את התשובה שלי למעלה = 2.
4 - הסיטרואן שלי מ-1072 וזה דגם SM. האם אתה מכיר את המודל הזה? טעית כי מעולם לא היה לי מכונית ומעולם לא נהגתי ברכב בישראל.
אתה טועה בתגובה שלך. קרא בבירור את התגובות שלי ואז תגיב כמו שצריך.
26. זה בערך 195 ק"מ = 60% מהמוצהר על ידי היצרן.
24. אתה לא חכם מדי = טיפש.
אני מאוד אמיתי.
אני משתמש בגוגל לתרגום.
לא הזכרתי את סיטרואן SM משנת 1972 עד עכשיו, אבל המאמר עוסק במכונית סיטרואן.
יש לנו 3 מוסכים צמודים לבית הגדול שלנו.
אתה הבוט שגר במה - בדירה או בבית קטן? אין פתרון לאנשים כמוך ואתה דפוק ממדרגה ראשונה!
36. אתה מנסה להתחזות אלי על ידי שימוש בחלק מהשם שלי על ידי שימוש בחלק משם הכניסה שלי. אתה צריך להתבייש.
אתה חתיכת חרא שלא יודע לקרוא כמו שצריך. 24 לא הגיב לי.
אני משתמש בגוגל כי זה שימושי.
נתתי מספיק סיבה שהכשיר אותי כישראלי לשעבר.
גרתי גם בכפר ברוך וברמת ישי בזמן שהחלב לא התייבש לך מהשפתיים = תינוק בלי מוח.
כתוב בתנ"ך:"the stupid shall suffer" = אתה.
ניסיתם לקבל הלוואות מבנקים ללא הצלחה? צריך כסף בדחיפות כדי לצאת מהחובות? צריכים כסף להרחבה או הקמת עסק משלכם? קבל הלוואה מאחת מחברות ההלוואות המובילות בבריטניה. ניתן להגיש בקשה באמצעות WhatsApp: +14092051142 או דוא"ל: larryfox2017@hotmail.com