דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

נהיגה ראשונה - אופל אסטרה GSe

Getting your Trinity Audio player ready...

צילום: יצרן

פעם, וכנראה רק מעטים הקוראים שזוכרים, ניצב מותג הרכב הגרמני אופל בצמרת המכירות באירופה. ראש בראש מול דגמי פולקסווגן בשוק הביתי, בקרב עז מול פיג'ו-סיטרואן ורנו בצרפת, עם דגמי ליבה מיתולוגיים דוגמת הקאדט והאסקונה אבל גם המונזה, מנטה וקומודור, קורסה וסנאטור.

בהיסטוריה של אופל, שילוש האותיות GSE הוצמד לגרסאות ביצועים משודרגות של משפחתיות מהשורה. המכונית הראשונה שזכתה לענוד שילוש האותיות המבטיח אקשן (ר"ת של Grand Sport Einspritzung, ספורטיבית עם הזרקת דלק בתרגום חופשי) הייתה הקומודור משנות השבעים, אחריה גם המונזה בשנות השמונים ואפילו הקאדט הנושנה. מאוחר יותר שונה המיתוג הפחות מוצלח ל-GSi, כדי להגביר מודעות.

אופל אסטרה GSe

ולמרות שאופל לא הצליחה למתג את ההצהרה הספורטיבית בדומה לפולקסווגן ופיג'ו (GTI), רנו (RS) או פורד (ST), לפני שלושה-ארבעה עשורים היא הייתה מוכרת לחובבי רכב.

באופל, שחוזרת לחיים תחת הנהגת קונצרן סטלנטיס, החליטו להחיות את GSe. שוב כחטיבת ביצועים, אבל עם הבדל אחד חשוב - האות e מסמלת כעת את סוג ההנעה (electric, חשמל). היא לא לבד במהלך הזה אגב, שכן גם אלפין של רנו, R של פולקסווגן וקופרה של סיאט הולכות בדיוק בכיוון הזה. פעם אקשן בנזין, היום ובעתיד ביצועי חשמל.

אבל זה קצת מטעה. האסטרה, ראשונה להוסיף גרסה תחת המיתוג המחייב, עדיין לא עושה זאת רק עם חשמל, אלא גם. במילים אחרות, היברידית. מבלבל קצת, אבל נעבור לעיקר.

עיצוב וסגנון

יש אמנם הבדלי מראה לעומת האסטרה הרגילה, אבל ממש מעט. חישוקים בעיצוב שונה אבל בגודל זהה ("18), וכיתוב צנוע מאחור. אז נכון, גם בגרסה הרגילה המשפחתית הגרמנית היא מהנאות והמרשימות בקטגוריה, אבל עדיין לא היה מזיק לאופל להשקיע יותר, בעיקר אלמנטים עם גוון ספורטיבי. קצת ריגוש מוטורי חברים, זה מתבקש וכך גם נוהגות המתחרות.

אופל אסטרה GSe

וזה ממשיך גם בסביבת הנהג. המושבים השונים מצוינים ומציעים תמיכה משופרת וריפוד אלקנטרה, אבל השאר זהה. גם כאן חסרה לנו מעט אווירת אקשן, כזו שגם בעמידה בפקק תצליח לרגש ויזואלית. למשל בעזרת נתוני אקשן על לוח המחוונים ומסך המגע ("10 כל אחד), או שימוש בגוונים שאינם דווקא שחור קודר. וכמו באסטרה הרגילה, תפעול המערכות קל ונוח, בין היתר הודות לנוכחותם של מתגים פיזיים לבקרת האקלים.

אופל אסטרה GSe

תא הנוסעים

מרחב המחיה ליושבים מאחור זהה לגרסת הבנזין המשווקת כאן, ומבחינה זו האסטרה לא מצטיינת. מיקום הסוללות אחראי לתא המטען צנוע מגרסת הבנזין (352 ליטר, 70 ליטר פחות), אבל הוא גדול ב-80 ליטר מהמתחרה הישירה - גולף GTE.

אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטחים מתים. כאופציה מוצעת תאורת מטריקס לד עם 84 גופי תאורה בכל אחד מהפנסים, מערכת המשפרת פלאים את הראות בכבישים חשוכים.

אופל אסטרה GSe

יחידת הנעה

מערכת ההנעה ההיברידית היא המוכרת של הקונצרן, ומשלבת מנוע בנזין מוגדש בנפח 1.6 ליטר (180 כ"ס) ומנוע חשמלי (110 כ"ס), ויחד 225 כ"ס. אליהם מחוברת תיבת שמונה הילוכים אוטומטית שמעבירה את הכוח לגלגלים הקדמיים. הזינוק ל-100 קמ"ש (7.5 שניות) מהיר משמעותית מגרסת הבנזין הרגילה ב-2.2 שניות, אבל אינו שובר שיאים.

אופל אסטרה GSe

לתיבת ההילוכים אופי פעולה חלק ונעים בנסיעה רגילה, אבל למרות המיתוג הספורטיבי, אין אפשרות שליטה ידנית מלאה בהילוכים דרך המנופים מאחורי ההגה. לשיוט נינוח במהירות פלילית זה לא מפריע, לנהיגה מאתגרת בכביש הררי מפותל, בהחלט כן. מצברי 12.4 קוט"ש מבטיחים טווח נסיעה רשמי של 64 ק"מ במהירות של עד 135 קמ"ש.

אופל אסטרה GSe

נוחות והתנהגות

עד כאן לא נרשמו שינויים מפליגים בהשוואה לאסטרה הרגילה יותר, אבל כעת זה מגיע. מערך המתלים החשוב כל כך במכונית ספורטיבית שודרג עם בולמי זעזועים של קוני FSD וכיול נוקשה יותר לקפיצים יחד עם הנמכת מרכב קלה (1 ס"מ). שינויים שלא פגעו משמעותית בנוחות הנסיעה, אבל השביחו דרמטית את היכולת הדינמית.

אופל אסטרה GSe

האסטרה הזו מסוגלת לפנות עם מינימום רכינת מרכב לתוך פניות, גם במהירות גבוהה ותחת עומס כבד. החרטום מציית באופן אדוק להנחיות ההגה שכויל מחדש וכעת מהיר ומדויק יותר. מערך הבלמים שונה אף הוא וכיול הולם סילק ממנו את התחושה הדו-שלבית המוכרת וכלל לא אהובה במכוניות היברידיות. תחושת הביטחון שמגיעה לידי הנהג מרשימה, ואחראית לכך שניתן לשמור על קצב מהיר מאוד בכבישים מפותלים.

אופל אסטרה GSe

שתי נקודות פחות חיוביות - כיול בקרת היציבות מעט פחות מוצלח, בעיקר מכיוון שלא ניתן לנתק אותה אפילו באופן חלקי כמקובל במתחרות. הזהירות של אנשי אופל מובנת, אבל מוטב היה לנקוט בגישה מעט יותר ליברלית במכונית עם תדמית ספורטיבית. גם צמיגי מישלין פרמסי 4 המיועדים לחיסכון בדלק על חשבון אחיזה, פחות משכנעים. היינו מצפים למצוא כאן גומי ספורטיבי יותר, שיתאים לאיכויות שאר המערכות המכאניות.

אופל אסטרה GSe

סיכום

אופל אסטרה GSe היא לא גרסת קצה ספורטיבית שיכולה – או רוצה - לאתגר את הקומפקטיות החמות המשובחות בקטגוריה. כדי לעשות זאת היא חייבת להיות מעט משוחררת יותר עיצובית בחוץ ובפנים, קצת יותר מלהיבה מבחינת חדוות נהיגה טהורה.

אבל היא כן מציעה יכולת דינמית שמאפשרת לה להיות מהירה משמעותית מהגרסה הרגילה, בכל מצב. ולמרות שאינה חשמלית (היא תהיה), יש לה יתרונות חשמליים ברורים עבור מי שנוהג רק כמה עשרות קילומטרים ביום. עשרות קילומטרים שיכולים להיות חרישיים, נקיים וחסכוניים מאוד.

כך שבסופו של יום היא מציעה תמהיל די נדיר כרגע בשוק של ביצועים והיגיון, משהו שאופל כמעט תמיד היטיבה לעשות. היא צפויה להגיע השנה, ומעניין יהיה לעמת אותה עם מתחרות בנזין ספורטיביות. היא לא תעשה להן חיים קלים.


לצפיה בדגמי אופל בישראל

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. שחף 
    7.5 שניות, זה ספורטיבי?!, 17-02-2023

    הייתי צריך להתחיל לקרוא מהנתונים, כי בנתונים כאלה היא לא ספורטיבית, אולי דגם חזק. לא מנצלים את המנוע ההיברידי. היה צריך להיות לפחות שניה פחות.

    סגור תגובה

  • 2. לא הבנתי 
    נתי, 18-02-2023

    לא הבנתי מה מטרת הרכב להיות היברידי או ספורטיבי, נראה שגם באופל לא ממש החליטו

    סגור תגובה

  • 3. הבעיה תהיה המחיר 
    א, 19-02-2023

    המחיר באירופה יקר. למעשה רק גסראות 180 כס זולות משמעותית. בשביל 44000 יורו שזה בתרגום למיסוי בישראל מעל 200000 שח יהיה קשה למכור ממנה. להערכתי המחיר 210-220

    גרסת ה180 כס נניח gsline עדיין תעלה 20-25 אלף פחות בערך וםה יש יותר סיכוי למרות שבמחיר 185-195 זה גם מורכב. חבל כי זה רכב ברמה גבוהה שנוסע כ45-50 קמ על חשמל בפועל ובהמשך יכול לתת פייט להיברידית.

    סגור תגובה

חזור למעלה