דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

תערוכת ז'נבה 2018: המכוניות שבדרך בישראל

Getting your Trinity Audio player ready...

תערוכת ז'נבה ה-88 במספר תיפתח לציבור ב-8 במרץ 2018 ותימשך 10 ימים. כבדרך כלל, מסיבות העיתונאים נערכות ביומיים שלפני הפתיחה הרשמית וכבר אז חושפים היצרנים פרטים מלאים על הרכבים החדשים שלהם. גם הפעם, לא מעט דגמים שיחשפו בתערוכה הם דגמים רלוונטים לשוק הישראלי - קבלו את הסקירה המלאה.

מכוניות קטנות


טויוטה אייגו

טויוטה תציג מתיחת פנים קלה למיני הקטנה שלה, חלק מפרוייקט משותף עם פיג'ו 108 וסיטרואן C1. מתיחת הפנים כוללת נגיעות עיצוב קלות מבחוץ ומבפנים ועדכונים למנוע הליטר, אשר מפיק כעת 72 כ"ס (3 כ"ס יותר) וההאצה ל-100 קמ"ש התקצרה ב-0.4 שניות ועומדת על 13.8. העדכון נועד לטובת עמידה בתקני זיהום האוויר החדשים. האייגו החדשה תמשיך להציע את מערכות הבטיחות Toyota Safety Sense ומיבואנית טויוטה בישראל, יוניון מוטורס, נמסר כי האייגו המחודשת תגיע לישראל במהלך 2019.
לכתבה המלאה >>>

טויוטה אייגו המחודשת

סקודה פאביה

סקודה תציג בתערוכת את מתיחת הפנים לסופר מיני הפופולארית שלה. מתיחת הפנים כוללת בעיקר עדכונים לאבזור, למשל מערכת מולטימדיה חדשה, ותוספת מערכות בטיחות מתקדמות. העיצוב החיצוני זכה לעדכונים קלים בלבד וקו המנועים המוכר ימשיך גם בפאביה המחודשת.

לכתבה המלאה >>>

סקודה פאביה

קיה ריו GT-Line

קיה תציג גרסה "חצי חמה" לריו המוכרת. גרסה זו תציע מאפייני עיצוב ספורטיביים כמו למשל פנסי הערפל בעיצוב "קוביות קרח", חישוקים ייחודיים והגה עם תחתית קטומה. כל זאת בנוסף למנוע טורבו-בנזין חדש בנפח 1.0 ליטר המספק 118 כ"ס.

לכתבה המלאה >>>

קיו ריו GT ליין

מכוניות משפחתיות


טויוטה אוריס

טויוטה חשפה פרטים לדור השלישי של האוריס, משפחתית ההאצ'בק של טויוטה, המיועדת בעיקר לשוק האירופאי. האוריס החדשה קיבלה מנוע טורבו-בנזין חדשה בנפח 1.2 ליטר המספק 116 כ"ס וגם יחידת הנעה היברידית חדשה בעלת מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר המשודך למנוע חשמלי וההספק המשולב עומד על 180 כ"ס. במקביל יחידת ההנעה ההיברידית בנפח 1.8 ליטר תשווק גם היא. המנוע החדש בנפח 2.0 ליטר קל ויעיל יותר ממנוע ה-1.8 ליטר. הסוללה החשמלית החדשה קטנה וקלה יותר ומפיקה נתון חשמלי טוב יותר: 6.5 אמפר ו-216 וולט (201.6 וולט ביחידת ההנעה הקודמת). כמו האייגו, גם האוריס החדשה עתידה להגיע לישראל במהלך 2019.
לכתבה המלאה >>>

טויוטה אוריס החדשה

מרצדס A קלאס

מרצדס הציגה כבר ב-CLS את שפת העיצוב החדשה שלה, והדגם הבא שמקבל את העיצוב החדש הוא ה-A קלאס. המימדים החיצוניים והפנימיים צמחו, עיצוב הפנים התעדכן ושודרג והאבזור מגיע היישר מה-S קלאס, כמו למשל מסכי הענק ואפשרות לנהיגה סמי-אוטונומית. בנוסף, ה-A קלאס החדשה תקבל גם מנועים החדשים, האחד בנפח 2.0 ליטר והשני בנפח 1.3 ליטר מפיתוח משותף עם רנו. מרצדס A קלאס החדשה תגיע למחוזותינו ביוני-יולי השנה.

לכתבה המלאה >>>

מרצדס A קלאס

קיה סיד

קיה חשפה בחודש שעבר את הסיד החדשה בדור השלישי שלה. כמו הריו GT-Line גם הסיד קיבלה את מנוע ה-1.0 ליטר, אך עם שדרוג קל בהספק שעומד על 120 כ"ס וגם עם מנוע 1.4 ליטר המספק 140 כ"ס. המנועים ישודכו לתיבה רובוטית דו-מצמדית בעלת 7 הילוכים. לנוכח שינוי קל במידות, העיצוב החיצוני כעת זורם יותר, איכות החומרים שופרה ויוצעו מגוון של מערכות בטיחות מתקדמות. בנוסף, לראשונה בקיה יוצעו פיצ'רים חדשניים כגון כונס אוויר הנפתח ונסגר בהתאם למהירות וחום המנוע לטובת שיפור בצריכת הדלק ואף תוצע אפשרות נהיגה אוטונומית ברמה 2 (מתוך 5). הסיד החדשה תגיע לישראל במהלך המחצית השניה של השנה. בנוסף לסיד האצ'בק השיקה קיה גם את גרסת הסטיישן - סיד ספורטווגון. הסטיישן תקבל קו מנועים ואבזור זהים לגרסת ההאצ'בק.

לכתבה המלאה >>>

קיה סיד

רכבי פנאי ושטח

הונדה CR-V

הונדה תציג את הגרסה האירופאית של ה-CR-V ולראשונה בקטגוריית הג'יפונים בהונדה תוצע הנעה היברידית העושה שימוש במנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר המשודך לשני מנועים חשמליים. במקביל יוצע גם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר, המוכר לנו מהסיוויק. בנוסף, תוצע גם גרסת שבעה מושבים. הונדה CR-V החדשה תגיע אלינו לקראת סוף השנה, אך עתידה של גרסת שבעת המושבים אינו ידוע.
לכתבה המלאה >>>
 
הונדה CR-V

יונדאי סנטה פה

רכב הפנאי הגדול של של היצרנית הקוריאנית מביא בדור הרביעי שלו מספר חידושים טכנולוגיים. הסנטה פה החדשה תציע למשל הקראת SMS ופקודות קוליות לתפעול אביזרים שונים ברכב, כמו גם מגוון מערכות בטיחות מתקדמות כסטנדרט. לסנטה פה החדשה יצטרף גם מנוע טורבו-בנזין חדש בנפח 2.0 ליטר ותיבה אוטומטית בעלת 8 הילוכים. אלינו היא תגיע בתחילת 2019.

לכתבה המלאה >>>

יונדאי סנטה פה

יונדאי קונה חשמלית

יונדאי תחשוף בתערוכה את רכב הפנאי החדש שלה בגרסה חשמלית לגמרי. זאת בהמשך לאסטרטגיית קונצרן יונדאי-קיה, עם מכירות באירופה של קיה סול חשמלית והצגת הקונספט החשמלי יונדאי "נקסו". הקונה החשמלית, בגרסה בעלת הסוללה הגדולה, תציע טווח נסיעה של עד כ-460 ק"מ. הספקו של המנוע החשמלי עומד על 204 כ"ס ומומנט מיידי העומד על 40.2 קג"מ, יחדיו מזניקים את הקונה החשמלית מ-0 ל-100 קמ"ש ב-7.6 שניות. הטעינה באמצעות מטען מהר מסוגלת להטעין 80% מהסוללה בתוך כ-54 דקות. טעינה מלאה באמצעות מטען רגיל תארוך 9 שעות ו-40 דקות (או 6 שעות ו-10 דקות לגרסה בעלת טווח מוקטן של כ-300 ק"מ).

יונדאי קונה חשמלית

מיצובישי אאוטלנדר PHEV

מיצובישי תציג בז'נבה מתיחת פנים נוספת לאאוטלנדר פלאג אין הייבריד שתכלול נגיעות עיצוב חיצוניות ועדכון למערכת ההנעה. מבחינה חיצונית יקבל האאוטלנדר פנסי חזית מסוג לד, גריל בעיצוב חדש (בדומה לאקליפס קרוס), חישוקי 18 אינץ' חדשים ועוד. כמו כן מיצובישי מציינים כי חל שיפור באיכות החומרים, הקונוסלה המרכזית קיבלה עיצוב חדש וכך גם ידית ההילוכים, נוספו פתחי מיזוג לאחור (לראשונה באאוטלנדר כלשהי) ועוד. יחידת ההנעה החדשה עושה שימוש במנוע בנפח 2.4 ליטר הפועל במחזור אטקינסון (במקום 2.0 ליטר הפועל במחזור אוטו). הסוללה הנטענת שופרה גם היא תוך שהקיבולת גדלה ב-15% והתפוקה ב-10%. בנוסף למצבי הנהיגה "נורמלי" ו-4WD Lock נוספו גם מצבי ספורט ושלג.

מיצובישי אאוטלנדר PHEV

סקודה קודיאק L&K

סקודה תציג מספר עדכונים לרכב הפנאי הגדול שלה. העדכון המשמעותי ביותר הוא החלפת מנוע ה-1.4 ליטר במנוע 1.5 ליטר, בעל אותו הספק אך עם פעולה מעודנת יותר ועמידה בתקנות זיהום האוויר החדשות. בנוסף, הספק מנוע 2.0 ליטר שודרג מ-180 ל-190 כ"ס. כמו כן תוצע בקודיאק רמת גימור חדשה L&K, שבדומה לסופרב, תציע עיצוב מעט שונה ובעיקר אבזור עשיר במיוחד.

לכתבה המלאה >>>

סקודה קודיאק L&K

רכבי מנהלים

וולוו V60

הדור החדש של ה-S60 נחשף סוף סוף, לאחר שמונה שנים מהשקת הדור הראשון, וזה קורה קודם כל בגרסת הסטיישן - ה-V60. העיצוב ממשיך את הקו העדכני של דגמי וולוו, כאשר החזית שואלת מאפיינים מספינת הדגל ה-S90 והחלק האחורי עושה שימוש בפנסים המזכירים את רכבי הפנאי של החברה, כמו ה-XC60. ה-V60 החדשה תציע בנוסף למנועי הבנזין הרגילים גם שתי יחידות הנעה נטענות, האחת T6 שבשילוב המנוע החשמלי ההספק יעמוד על 340 כ"ס והשניה גרסת T8 בעלת הספק של 390 כ"ס. לראשונה תוצע גם מערכת בלימת חירום אוטונומית היודעת לזהות בנוסף להולכי רגל ומכוניות, גם רוכבי אופניים וחיות גדולות. לישראל תגיע מן הסתם רק גרסת הסדאן.
לכתבה המלאה >>>

וולוו V60

מרצדס C קלאס

רכב המנהלים של מרצדס הושק לפני כ-4 שנים ומאז הוא רב המכר של היצרן הגרמני בעולם. כעת מרצדס ביצעה מתיחת פנים לדגם, שכללה בעיקר עיצוב חדש לפגושים ושדרוג משמעותי למכלול מערכות הבטיחות. בנוסף הצטרפו אפשרויות עיצוב פנים חדשות, צבעים חדשים ופקדים חדשים למערכת המולטימדיה. ה-C קלאס המחודשת תושק בישראל ברבעון השלישי של השנה.

לכתבה המלאה >>>

מרצדס C קלאס

פיג'ו 508

לאחר 7 שנים מהשקת הדור הראשון, פיג'ו הציגה את הדור השני של רכב המנהלים פיג'ו 508. ה-508 החדשה עושה שימוש בפלטפורמה המודולרית של היצרן, EMP2, המשמשת גם את פיג'ו 5008 למשל. העיצוב החיצוני שואל מאפיינים מרכב הקונספט פיג'ו "אינסטינקט" ועיצוב הפנים ממשיך את קו ה- i-Cockpit של ה-3008 וה-5008. בדומה ליצרנים רבים, גם בפיג'ו מציינים כי ספינת הדגל שלהם נושאת את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר, למשל מגוון מערכות בטיחות מתקדמות הכוללות גם מערכת לראיית לילה, וקו המנועים העדכני יכלול 6 שילובי מנוע ותיבות הילוכים; מנועי דיזל ובנזין מ-130 ועד 225 כ"ס, תיבה ידנית בעלת 6 הילוכים ואת התיבה האוטומטית החדשה בעלת 8 הילוכים.
לכתבה המלאה >>>

פיגו 508 החדשה

רכבי פנאי יוקרתיים

ב.מ.וו X4

אומנם ב.מ.וו כבר חשפה פרטים אודות ה-X4 החדשה, אך ההשקה הרשמית תתקיים בתערוכה עצמה. רכב הפנאי בתצורת קופה 5 דלתות מבוסס על ה-X3 והוא מציג צמיחה בכל המימדים. חלק מפריטי האבזור הגיעו היישר מהסדרות הבכירות – סדרה 5 וסדרה 7. באופן מעניין, ה-X4 לא קיבל את סמל היצרן על הקורה האחורית, כסממן לדגמי הקופה של היצרן, בניגוד למהלך אותו עשו בהצגת ה-X2 וה-i8 המחודשת.

לכתבה המלאה >>>

ב.מ.וו X4

בנטלי בנטאיגה

רכב הפנאי (והיחיד כרגע) של יצרן הפאר הבריטי הושק בשנת 2016 ועתיד להגיע עוד השנה לישראל על-ידי אורכיד ספורטס קארס, המייבאת לישראל את פורשה. בנטלי תציג בתערוכת ז'נבה גרסת V8 וככל הנראה גם גרסת פלאג אין הייבריד שתעשה שימוש באותן יחידות הנעה הקיימות גם בפורשה קאיין.

בנטלי בנטאיגה

יגואר i-Pace

יגואר השיקה לקראת תעורכת ז'נבה רכב פנאי נוסף, אך בניגוד ל- F-Pace ול- E-Pace, רכב הפנאי החדש חשמלי לגמרי. ה- i-Pace הוצג כקונספט בתערוכת לוס-אנג'לס 2016 וכעת הוא מגיע לפס הייצור. הג'יפון החדש בתצורת קופה 5 דלתות והוא מונע באמצעות שני מנועים חשמליים, האחד מלפנים והשני מאחור. ההספק המשולב עומד על 400 כ"ס ו-70.9 קג"מ. הטווח החשמלי על 476 ק"מ. יגואר i-Pace עתיד להגיע לישראל עד סוף השנה.

יגואר i-Pace

לנדרובר SV קופה

לנדרובר השיקה רכב פנאי חדש, אך בניגוד לקו הדגמים הנוכחי, הפעם מדובר בגרסת 2 דלתות לריינג' רובר. ל-SV קופה 4 מקומות בלבד, אך המרווח עצום. מטרתה של לנדרובר להתחרות בפלח הסופר-הפאר, אל מול יצרנים כמו בנטלי, כך שהירידה לפרטים ואיכות החומרים הן מהגבוהות ביותר. בנוסף לכך, עולה כי הדגם ייוצר במהודרה מוגבלת - מה שמוביל לתג מחיר התחלתי של 240,000 ליש"ט. ה-SV קופה מצויד במנוע V8 בנפח 5 ליטר, המספק 565 כ"ס. ההאצה ל-96 קמ"ש (60 מייל/שעה) עומדת על 5 שניות והמהירות המירבית תעמוד על כ-265 קמ"ש.

לנדרובר SV קופה

לקסוס UX

לקסוס UX הוא ג'יפון קומפקטי שיתחרה אל מול ב.מ.וו X1, מרצדס GLA ואודי Q3. ה-UX מקבל שתי גרסאות הנעה; 200 ו-200h. גרסת ה-200 תקבל מנוע חדש בנפח 2.0 ליטר בעל יכולות ניצול גבוהות יותר, ואילו גרסת ה-200h תעשה שימוש בהנעה ההיברידית החדשה, בעלת מנוע בנפח 2.0 ליטר המשודך למנוע חשמלי ואלו מפיקים הספק משולב העומד על 180 כ"ס והנעה כפולה. שני המנועים ישודכו לתיבת הילוכים רציפה. אלינו הוא עתיד להגיע בשנה הבאה.
לכתבה המלאה >>>

לקסוס UX

מכוניות סאלון ופאר

אודי A6

לקראת התערוכה חשפה אודי את הדור השמיני למכונית הסאלון שלה. השינויים במידות מינוריים אך הטכנולוגיה, בדומה ל-A7, שופעת מכל עבר. ל-A6 החדשה לא פחות משלושה מסכים דיגיטאליים; לוח השעונים "וירטואל קוקפיט" ועוד שני מסכי מגע. האחד מסך המולטימדיה הראשי והמסך השני שוכן מתחתיו ונועד לתפעל את מערכת המיזוג ואף לשמש כמשטח כתיבה (להזנת יעדי ניווט או מספרי טלפון). בנוסף לאלו ניתן יהיה להגדיר ברכב כ-400 פרמטרים שונים, החל מהמושבים, מערכת השמע ואפילו צבע תאורת האווירה. את כל אלו ניתן יהיה לשמור תחת 7 פרופילים שונים. אודי A7 תצויד בשני מנועי 3.0 ליטר ושתי תיבות הילוכים; בנזין בהספק 340 כ"ס המשודך לתיבה רובוטית כפולת מצמדים בעלת 7 הילוכים, ודיזל בהספק של 286 כ"ס המשודך לתיבה אוטומטית בעלת 8 הילוכים. אודי A7 החדשה תגיע לישראל ברבעון האחרון של השנה.
לכתבה המלאה >>>

אודי A6 החדשה

מרצדס S קלאס מאייבך

בשנת 2002 הקימה מרצדס לחיים את מותג מאייבך במטרה ליצור מותג סופר-פרימיום שיתחרה ברולס-רויס ובנטלי. באותה תקופה המכירות לא המריאו ולאחר 11 שנים מרצדס הפסיקה את פעילות המותג. כשנתיים לאחר מכן החליטה מרצדס להפוך את מאייבך לתת-מותג, ובדומה לתת המותג הספורטיבי AMG, תת המותג מאייבך יהיה לזרוע הפאר של היצרן ובהתאם לכך הושקו גרסאות מאייבך למרצדס S קלאס. כעת מציגה מרצדס מתיחת פנים קלה ל-S קלאס מאייבך, עם מאפיינים שנלקחו מרכב הקונספט מרצדס-מאייבך 6. העדכונים כוללים גריל חדש, אופציה לצביעה דו-גוונית עם 9 שילובים שונים, חישוקים חדשים בגודל 20 אינץ' ושילובי צבעים חדשים לתא הנוסעים.

מרצדס - מאייבך S קלאס

מכוניות ספורט


 ב.מ.וו M8 Gran Coupe

ב.מ.וו הציגה בתערוכה את גרסת ה-M של סדרה 8 החדשה שתשמש כספינת הדגל החדשה של המותג. ה-M8 היא מכונית ספורט פאר בתצורת קופה 4 דלתות, שתתחרה בפורשה פנאמרה ומרצדס AMG GT4. ה-M8 הוצגה עוד טרם השקתה הרשמית של סדרה 8 שתתקיים במהלך השנה הנוכחית.

ב.מ.וו M8

טויוטה סופרה

במשך שנים ארוכות קהל החובבים של טויוטה סופרה הלך וגדל, הרבה בזכות סדרת סרטי "מהיר ועצבני" ובעיקר בזכות הדור הרביעי שלה. עבור הקהל הזה טויוטה חשפה בעבר מספר דגמי קונספט עם רמיזות לייצור רכב ספורט קופה - וכעת התבשרנו כי טויוטה תציג רכב קונספט שישא את השם סופרה. על פי פרסומים זרים מדובר במנוע 6 צילינדרים בטור ובנפח 3.0 ליטר, ההספק עומד על 330 כ"ס והמומנט על 45.8 קג"מ ו-5 קג"מ נוספים בגדישת יתר. ההאצה ל-100 קמ"ש תעמוד על 3.8 שניות קצרצרות. בשלב זה המנוע ישודך לתיבה אוטומטית בעלת 8 הילוכים ולא ידוע האם תוצע תיבה ידנית. לצד זאת טויוטה פרסמו כי השם המלא הוא טויוטה GR Supra Racing Concept ומדובר ברכב בעל מנוע קדמי והנעה אחורית, אורכו עומד על 457.4 ס"מ, רחובו עומד על 204.8 ס"מ, הגובה עומד על 123 ס"מ ובסיס הגלגלים עומד על 247 ס"מ.

טויוטה GR Supra Racing

מרצדס AMG GT4

מרצדס חשפה את גרסת ה-4 דלתות של ה-AMG GT. מכונית זו תתחרה בעיקר מול פורשה פנאמרה. העיצוב נותר נאמן לגרסת הקופה של ה-GT עם החזית האגרסיבית והנמוכה והפנסים הצרים מאחור. ה-AMG GT בגרסת 4 הדלתות תקבל גם היא הנעת פלאג אין הייבריד ותהייה לדגם הראשון של מרצדס שישווק תחת תת המותג ההיברידי EQ (בדומה לתת המותג i של ב.מ.וו). גרסת הקצה - GT63 S תצויד במנוע בי-טורבו V8 בנפח 4 ליטר, המפיק 639 כ"ס ומומנט של 91.7 קג"מ. ההאצה ל-100 קמ"ש תסתיים לאחר 3.2 שניות והמהירות המירבית תעמוד על 315 קמ"ש.

מרצדס AMG GT4

סיאט אטקה קופרה

לאחר שסיאט הכריזה על הקמת "קופרה" כתת-מותג נפרד, הרכב הראשון יהיה האטקה קופרה. האטקה קופרה תצוייד במנוע המוכר לנו מהלאון קופרה, 2.0 ליטר בהספק של 300 כ"ס המשודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית חדשה בעלת 7 הילוכים, ההנעה תהיה כפולה לטובת אחיזה מיטבית וההאצה ל-100 קמ"ש תסתיים בתוך 5.4 שניות. בנוסף למנוע החזק, תת המותג "קופרה" יציע ללקוחותיו גם חבילות התאמה אישית ועיצוב חיצוני ייחודי משאר דגמי סיאט.

לכתבה המלאה >>>

קופרה אטקה

מכוניות מסחריות

אופל קומבו

אופל תציג את המסחרית החדשה שלה, שתשמור על אותו השם, אלא שבדור החמישי שלה היא לא תהייה מבוססת עוד על פיאט דובלו. לאחר רכישת אופל על ידי קונצרן פיג'ו-סיטרואן, הקומבו החדשה מבוססת על סיטרואן ברלינגו ובהתאם לאחות הצרפתיה, גם הקומבו תציעה שני אורכי מרכב, מערכות בטיחות מתקדמות ואפשרות של 5 או 7 מושבים. סוגי המנועים שיוצעו עוד לא נחשפו, אך ככל הנראה כחלק מתוכניות הייעול למותג אופל, הקומבו תעשה שימוש בקו המנועים של פיג'ו-סיטרואן. בשלב זה היא לא צפויה להגיע לישראל.

אופל קומבו

סאנגיונג מוסו

סאנגיונג הציגה גרסה חדשה למוסו, עם דמיון ברור לרקסטון שהוצג בשנה שעברה ועימו הוא גם חולק פלטפורמה. עקב זכויות על השם "קוראנדו" בשווקים מסויימים, סאנגיונג לא יקראו לטנדר החדש קוראנדו ספורט ויחזרו באירופה לשם מוסו - שם שכבר ליווה את גרסת הטנדר גם בישראל. המוסו יציע מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.2 ליטר המספק 181 כ"ס ומומנט של 40.8 קג"מ, תיבת הילוכים אוטומטית או ידנית בעלות 6 יחסי העברה והנעה כפולה.
לכתבה המלאה >>>

סאנגיונג מוסו

סיטרואן ברלינגו

סיטרואן חשפה בחודש שעבר פרטים מלאים ותמונות על הדור השלישי והחדש של המסחרית הקטנה. גם הפעם תציע סיטרואן את הברלינגו בשני אורכי מרכב, עם אפשרות ל-5 או 7 מושבים, מנועי דיזל ובנזין אך עם תיבה אוטומטית חדשה בעלת 8 הילוכים. חידוש חשוב בתחום המסחריות הוא שלל מערכות הבטיחות המתקדמות שהוטמעו בברלינגו החדשה. סיטרואן ברלינגו החדשה תגיע לישראל בתחילת 2019.

לכתבה המלאה >>>

סיטרואן ברלינגו

פיג'ו ריפטר

עוד מהדור הראשון של הברלינגו ב-1996 הושק במקביל אליה פיג'ו פרטנר. הפעם בדור השלישי של הברלינגו, פיג'ו החליטו לשנות את השם ולכן אפשר לומר להתראות פרטנר – ברוך הבא ריפטר. הריפטר מציג מימדים ומפרט דומים לברלינגו, אך הפעם העיצוב החיצוני מובדל יותר ודומה לדגמי הפנאי של היצרן. עיצוב הפנים תוכנן בהשראת קו ה- i-Cockpit של פיג'ו ולראשונה תוצע גם הנעה כפולה.

לכתבה המלאה >>>

פיגו ריפטר

רכבי קונספט

סאנגיונג e-SIV

סאנגיונג הציגה רכב פנאי חשמלי לגמרי המציג את העתיד החשמלי של היצרן הקוריאני. סאנגיונג מציינים כי לדגם מנוע המפיק 140 קילוואט, טווח הנסיעה עומד על כ-320 עד 450 ק"מ ומהירות מקסימאלית של 150 קמ"ש. הטענה מהירה של 80% תארך 50 דקות בלבד. בנוסף לכך ה-e-SIV יציע גם טכנולוגיות אוטונומיות ברמה 3 (רמה 5 היא רכב אוטונומי מלא, ללא נהג).

סאנגיונג e-SIV

סובארו Viziv Tourer

לאחר שהציגה את הויזיב קונספט ואת הויזיב פרפורמנס בתערוכת טוקיו בשנה שעברה, מציגה סובארו את גרסת הסטיישן שלהם. אם הויזיב קונספט מנבאת את האימפרזה הבאה והפרפורמנס את ה-STI אז לא מן הנמנע שהויזיב טורר מנבא את גרסת הסטיישן של האימפרזה, גרסה שנפוצה יותר באירופה. לציבור בישראל לבטח זכורה גם האימפרזה WRX סטיישן. בסיס הגלגלים של הויזיב טורר זהה לזה של הויזיב קונספט ועומד על 273 ס"מ, אך האורך הכללי עומד על 477.5 ס"מ. רוחבו של הויזיב טורר עומד על 193 ס"מ והגובה על 143.5 ס"מ. מידת הצמיגים אם תהיתם 245/40 על חישוקי 20 אינץ'.

סובארו ויזיב טורר קונספט

סקודה Vision X

סקודה תציג קונספט לרכב פנאי נוסף שיצטרף לקו הדגמים שלה. מדובר ברכב פנאי קטן, שיתחרה באחות מבית - הסיאט ארונה. העיצוב מזוהה עם שפת העיצוב העדכנית של סקודה והמראה מזכיר את האחים הגדולים – הקארוק והקודיאק. הויז'ן X יעשה שימוש במנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטר שפותח לשימוש במקביל עם מערכת הנעה בגז טבעי. ההאצה ל-100 קמ"ש כאשר שתי המערכות פעילות עומדת על 9.3 שניות, המהירות המירבית עומדת על 200 קמ"ש והטווח יכול להגיע עד 650 ק"מ. ההשקה מתוכננת לשנה הבאה.

סקודה Vision X

פולקסווגן I.D. Vizzion

פולקסווגן תציג רכב קונספט מתת-המותג החשמלי החדש – I.D. מדובר ברכב סאלון באורך של כ-516.4 ס"מ, בתצורת קופה ועם 4 מושבים. הרכב כמובן חשמלי לגמרי אך הנתון המענין ביותר הוא שמדובר ברכב אוטונומי לחלוטין. בתמונות שהפיצה פולקסווגן אין הגה או פקדי שליטה כלשהם, פולקסווגן מציינים כי זהו החזון לשנת 2030 "הנהג הדיגיטאלי". מסקרן. בנוסף הם מציינים כי לרכב הספק של 302 כ"ס וטווח של כ-660 ק"מ ובשנת 2022 הוא יוצע קודם עם שליטה קונבנציונאלית יותר, כלומר יהיו גם הגה ודוושות.

פולקסווגן I.D. Vizzion

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה