דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ועכשיו: קיה סיד סטיישן נחשפה

Getting your Trinity Audio player ready...

קיה סיד סטיישן הושקה לראשונה בשנת 2007 ומאז נמכרו ממנה כ-512,000 יחידות ברחבי העולם. כמו בעבר, גם הדור החדש והשלישי של הסיד סטיישן ייוצר במפעל קיה שבסלובקיה וההערכה היא כי גם הוא יתפוס כ-40% מסך המכירות של הסיד. כמו הדגם הקודם גם הדור השלישי תוכנן, פותח וייוצר באירופה (תוכנן ועוצב במרכז קיה שבגרמניה). היצור יתחיל באוגוסט והמכירות באירופה יחלו ברבעון האחרון של השנה.

מידות

מידותיה של קיה סיד סטיישן מציגות צמיחה לעומת הדור השני. הסטיישן החדשה ארוכה ב-9.5 ס"מ והאורך הכללי עומד על 460 ס"מ, היא גם רחבה ב-2 ס"מ (180 ס"מ) ונמוכה ב-2 ס"מ (146.5 ס"מ). בסיס הגלגלים נותר זהה ועומד על 265 ס"מ.

תא המטען צמח ב-72 ליטר ועומד כעת על 600 ליטר וקיה מציינים כי סף הטעינה נמוך יותר לטובת נוחות העמסה. לשיפור השימושיות, המושבים בספסל האחורי מתקפלים כל אחד בנפרד על ידי משיכת מנוף מתא המטען. בנוסף, תא המטען יוכל להיפתח באופן אוטומטי כאשר יזהה את המפתח החכם.

קיה סיד סטיישן החדשה - תא מטען

מנוע וביצועים

קיה סיד סטיישן תצויד במנוע טורבו-בנזין בנפח 1.0 ליטר. המנוע עבר עדכון ומספק 120 כ"ס. כמו כן יוצע מנוע טורבו-בנזין נוסף בנפח 1.4 ליטר המספק 140 כ"ס ויחליף את מנוע ה-1.6 ליטר המוכר. בנוסף, מנוע הדיזל בנפח 1.6 ליטר, עבר עדכונים להתאמה לתקני הזיהום "יורו 6" והוא מגיע כעת בשני הספקים של 115 ו-136 כ"ס ומומנט של 28.5 קג"מ. כל המנועים ישודכו לתיבת הילוכים ידנית בעלת 6 הילוכים, בעוד מנוע ה-1.4 ליטר טורבו-בנזין ומנוע ה-1.6 ליטר דיזל ישודכו לתיבת הילוכים דו-מצמדית בעלת 7 הילוכים.

אבזור ובטיחות

קיה סיד סטיישן החדשה תציע מסך מגע "צף" בגודל 5 או 7 אינץ', ובגרסה הכוללת מערכת ניווט יוצע מסך מגע בגודל 8 אינץ' עם אפשרות התאמת מערכת קול מבית JBL. קיה סיד סטיישן תציע כסטנדרט חיישני אורות וכניסה ללא מפתח. כמו כן יוצעו אפשרויות אבזור שונות וביניהן משטח הטענה אלחוטי לטלפון הסלולרי, מושבים קדמיים מחוממים ומאווררים, מושבים אחוריים מחוממים ועוד.

כמו ההאצ'בק, גם הסיד סטיישן תקבל בורר מצבי נהיגה עם מצב רגיל וספורט. במצב ספורט תחודד תגובת דוושת הגז וההגה יקבל משקל שונה ותגובתו תהייה חדה יותר. בהתאם לפיתוח האירופאי, תוצע הסיד עם מערכת חימום והפשרת קרח מהשמשה הקדמית (פריט אבזור שלא יגיע לישראל).

קיה תציע בסיד סטיישן חבילת "אקו", אשר עושה שימוש בכונס אוויר הנפתח ונסגר אוטומטית בהתאם לטמפרטורת המנוע ומשפר את האוירודינאמיות, זאת לטובת צריכת דלק משופרת. כמו כן חבילת "אקו" כוללת גם כיסוי לתחתית הרכב, צמיגי מישלין עם התנגדות נמוכה לגלגול ומתלים המנמיכים את הרכב לטובת שיפור זרימת האוויר.

בתחום הבטיחות תציע הסיד סטיישן החדשה 7 כריות אוויר כסטנדרט וכן גם מעבר אוטומטי לאורות גבוהים, התרעת זהירות לנהג, התרעת סטייה מנתיב והתרעת התנגשות מלפנים עם בלימת חירום אוטונומית. כמו כן, מערכות בטיחות נוספות יוצעו כאופציה והן בקרת שיוט חכמה עם פונקציית Stop & Go, התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור וזיהוי הולכי רגל למערכת הבלימה האוטונומית.

לראשונה בקיה, תוצע במשפחת הסיד אופציה למערכת נהיגה אוטונומית בדרגה 2 (מתוך 5 דרגות, כאשר הדרגה הגבוהה ביותר היא רכב ללא נהג). המערכת מסוגלת לשמור על נתיב הנסיעה, לבלום, להאיץ ולשלוט בהגה וזאת במהירות שבין 0 ל-130 קמ"ש.

קיה סיד סטיישן החדשה - אחור

עיצוב

בקיה מציינים כי לנוכח המידות החדשות של הסיד סטיישן החדשה, שכוללות גם סרח קדמי קצר יותר וסרח אחורי שהוארך ב-11.5 ס"מ, נוצרו פרופורציות דינאמיות ונוכחות בולטת יותר. גם בגרסת הסטיישן יוצעו פנסי הערפל בסגנון "קוביות קרח" כסטנדרט והתווספה אופציה לגג זכוכית פנוראמי. קיה סיד סטיישן תוצע ב-11 צבעים שונים לעומת 12 בגרסת ההאצ'בק.

מייקל קול, סמנכ"ל תפעול קיה אירופה: "קיה סיד ספורטוואגן נחלה הצלחה כבר מהשקתה לפני למעלה מעשור. גרסאות סטיישן פופלאריות במיוחד בקרב רוכשים אירופאים והסיד ספורטווגון לא יוצאת דופן – מאז 2007 היא נהנית ממכירות כמעט כמו של ההאצ'בק, האחות בעלת 5 דלתות. זו מכונית שנוצרה במיוחד עבור לקוחות אירופאים, והיא תוכיח את עצמה שוב כבחירה נאה ושימושית עבור הלקוחות המחפשים מקסימום ורסטיליות".

"הסיד ספורטוואגן כוללת את אותן הטכנולוגיות והעיצוב העכשווי של גרסת ההאצ'בק 5 דלתות, אך עם תא מטען גדול יותר – היא מציעה נפח אחסון גדול יותר מרוב המתחרות שלה".

מיבואנית קיה בישראל, חברת טלקאר, נמסר כי קיה סיד סטיישן החדשה צפויה להגיע לישראל ככל הנראה במחצית השניה של 2018.

לדגמי קיה בישראל – קיה

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה