דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

נחשף הדור החדש של ב.מ.וו X4

Getting your Trinity Audio player ready...

רק 4 שנים עברו מאז הושק הדור הראשון של ב.מ.וו X4, גרסת הקופה של ה-X3, והיצרנית הבווארית כבר ממהרת להציג לו דור חדש. הדור הראשון של ה-X4 הושק בשנת 2014 ומאז מכר כ-200,000 יחידות ברחבי העולם. הסיבה להשקה המוקדמת היא החלפת דור של ה-X3, מה שדרש מב.מ.וו להחליף גם את גרסת הקופה שלו.

במוו X4 - צד

מידות

רוב מידותיו של ב.מ.וו X4 גדלו לעומת הדור הראשון. האורך הכללי גדל ב-8.1 ס"מ ועומד כעת על 475.2 ס"מ, הרוחב גדל ב-3.7 ס"מ ועומד על 191.8 ס"מ, בסיס הגלגלים גדל ב-5.4 ס"מ ועומד על 286.4 ס"מ, ורק הגובה הצטמטם ב-0.3 ס"מ. גם תא המטען גדל ונפחו עומד כיום על 525 ליטר (25 ליטר יותר). למרות הצמיחה במימדים, בגרסאות מסויימות נרשמה דיאטה של עד 50 ק"ג לעומת הדור הקודם. חלוקת המשקל של ה-X4 עומדת על 50/50 לטובת התנהגות דינאמית יותר.

לא בטוח שרוכשי ה-X4 ירדו איתו לשטח, אך ב.מ.וו מציינים גם את הנתונים הללו. מרווח הגחון עומד על 20.4 ס"מ, זווית הגישה היא 25.7 מעלות וזווית הנטישה עומדת על 22.6 מעלות.

במוו X4 - מידות

עיצוב

גריל הכליות קיבל עיצוב חדש, "תלת מימדי" על-פי היצרן, והוא יציע אפשרות לגריל אקטיבי אשר נפתח ונסגר בהתאם למספר קריטריונים (כגון טמפרטורה ומהירות נסיעה) לטובת שיפור האוירודינמיות וצריכת הדלק. בנוסף, ל-X4 תהיינה שלוש אפשרויות עיצוב חיצוני ופנימי: xLine, M Sport X ו-M Sport, כאשר לכל אחת המאפיינים היחודיים שלה, כגון גריל כליות בכרום או באפור, חישוקים שונים, גלגל הגה שונה וכמובן אפשרויות ריפוד שונות. ל-X4 נוספו גם צבעים חדשים: כחול פיתון, סערה נוצצת (חום), אדום פלמנקו ו"אבן שמש" (שילוב של צבע אבן בהירה בגווני אדום/זהב).
אומנם ב.מ.וו X4 הוא גרסת קופה ל-X3, אך בניגוד לאחיו הקטן ב.מ.וו X2, הוא לא זכה לקבל את סמל היצרן על הקורה האחורית, כסממן היסטורי לדגמי הקופה של ב.מ.וו.

במוו X4 - אחור

מנועים וביצועים

ב.מ.וו X4 יוצע עם מגוון רחב של מנועים הכולל שלושה מנועי בנזין וארבעה מנועי דיזל:  ב.מ.וו X4 בגרסת  xDrive20iיצויד במנוע טורבו-בנזין 4 צילינדרים, בנפח 2.0 ליטר, המספק 184 כ"ס ומומנט של 29.5 קג"מ. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 8.3 שניות וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 13.8 ק"מ לליטר.

ב.מ.וו X4 בגרסת  xDrive30iיצויד במנוע דומה, אך ההספק יעמוד על 252 כ"ס והמומנט על 35.6 קג"מ. כאן ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 6.3 שניות וצריכת הדלק כמעט זהה: 13.7 ק"מ לליטר.

הגרסה הבכירה והספורטיבית מבין מנועי הבנזין היא ב.מ.וו X4 M40i שיצויד במנוע 6 צילינדרים בטור בנפח 3.0 ליטר. ההספק יעמוד על 360 כ"ס והמומנט על 50.9 קג"מ. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 4.8 שניות וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 10.9 ק"מ לליטר.

בגזרת מנועי הדיזל יוצעו שני מנועי 2.0 ליטר בהספקים של 190 או 231 כ"ס ולצידם שני מנועי 3.0 ליטר עם 265 או 326 כ"ס, כאשר המנוע החזק ביותר מציג מומנט מרשים של כ-70 קג"מ. כל המנועים ישודכו לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 8 יחסי העברה ולהנעה כפולה.

במוו X4 - דשבורד

אבזור ובטיחות

רשימת האבזור ב-X4 ארוכה ומעניינת, וכוללת כמה פריטים שהגיעו מסדרה 5 ו-7. ה-X4 יציע כסטנדרט תאורת Bi-Led ותאורת לד מלאה תוצע כאופציה. הפנסים האחוריים יהיו בטכנולוגיית לד מלאה. מסך המולטימדיה יהיה בגודל 10.25 אינץ' עם אפשרות תפעול על-ידי מחוות ידיים ואופציה לתצוגה עילית צבעונית מלאה. בנוסף גם תהיינה אפשרות למפתח חכם עם מסך תצוגה בגודל 2.2 אינץ' ובו ניתן לצפות בנתוני כמות הדלק, טווח הנסיעה ומידע על הטיפולים. בגרסאות M יוצעו חישוקי 20 אינץ' כסטנדרט וגם מערכת מתלים אדפטיבית.

אבזור הבטיחות כולל כסטנדרט בקרת שיוט אדפטיבית הפועלת עד לעצירה מלאה והתרעת התנגשות עם זיהוי הולכי רגל. כמו כן תוצע כאופציה הגבלת מהירות חכמה המתאימה עצמה בהתאם לשילוט, התרעת סטייה מנתיב וחבילת Driving Assistant Plus המוסיפה גם בקרת סטייה מנתיב עם היגוי אקטיבי (הפועל במהירות של עד 210 קמ"ש), התרעת רכב בשטח מת, התרעת התנגשות צידית והתרעת תנועה חוצה גם בצמתים. כמו כן תוצע גם אפשרות לחניה אוטומטית עם מצלמות 360 ואפשרות לתצוגה בטלפון החכם.

מדלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו. לישראל, נמסר כי ב.מ.וו X4 החדש יגיע לישראל בסוף 2018.

לדגמי ב.מ.וו. בישראל – ב.מ.וו.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה