דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

עד סוף השנה הם כאן: הרכבים שבדרך לישראל

Getting your Trinity Audio player ready...

מדי שנה מבטיחים יבואני הרכב בחגיגיות להגדיל את ההיצע ולהנחית באולמות התצוגה את מיטב התוצרת העדכנית של יצרניות הרכב. עם השנים התרגלנו לספוג עיכובים כאלה ואחרים, אבל השנה המצב אחר לחלוטין. משבר השבבים וחומרי הגלם שפוקד את תעשיית הרכב יצר עיכובים משמעותיים בהגעה של מלאי לדגמים הקיימים, והביא גם לדחיה ואף לביטול השקות מתוכננות של דגמים חדשים.

מתוך עשרות הרכבים שהובטחו לנו בתחילת 2022, רק כמחצית הגיעו עד כה, ורבים נדחו למועד בלתי ידוע. המסקנה? במצב העניינים הנוכחי של שוק הרכב, כדאי לבצע תכניות לזמן הקצר בלבד.

והיומן בהחלט עמוס הפעם. בחודשים הספורים שנותרו עד לסוף השנה האזרחית מתכננים יבואני הרכב להשיק בישראל עשרות דגמים חדשים ומחודשים, ולרענן את אולמות התצוגה לקראת שנת הדגם הבאה. הרשימה לפניכם.

אורה - לא באמת חשבתם שדווקא כלמוביל, יבואנית הרכב הגדולה בישראל, תישאר בלי מותג סיני משלה. לקראת חודש נובמבר צפויה היבואנית להשיק את מותג החשמליות ORA המשתייך לקונצרן הענק "גרייט וול", שלפני עשור הופיע לזמן קצר בישראל תחת יבואנית לנדרובר.

אורה

אלפא רומיאו - רכב הפנאי טונאלה כבר הגיע לישראל במהלך הקיץ החולף, אך שווק עד כה בגרסאות עצלות עם 130 או 160 כ"ס, שעוררו פיהוק אצל חובבי המותג הספורטיבי. בקרוב תצטרף להיצע גם גרסה היברידית-נטענת, עם הספק מרשים בהרבה של 275 כוחות סוס וגם הבטחה לנסיעה חשמלית ושקטה למרחק של 60 קילומטרים, בטעינה מהשקע.

לעמוד הדגם >>

אלפא רומיאו טונאלה

ב.מ.וו - ספינת הדגל של היצרנית הבווארית, שנחשפה לפני כחצי שנה בדור חדש לחלוטין, תהיה לא רק גדולה מקודמתה באופן משמעותי - אלא גם תציג סבכה קדמית גדולה במיוחד, מוחצנת ושנויה במחלוקת. ותהיה גם גרסה חשמלית בשם i7, שתתחרה במרצדס EQS עם טווח נסיעה מירבי של יותר מ-600 קילומטרים. הבעלים המאושרים, אם ישבו מאחור, יהנו ממסך ענק בגודל 31 אינץ' שיורד מהתקרה וממסכים דמויי סמארטפון שיוטמעו במשענות היד.

לכתבה המלאה >>

במוו i7

ג'יפ - במירוץ שבין היבואנים הסדירים ליבואנים המקבילים, ידה של יבואנית ג'יפ נותרת בדרך כלל על התחתונה. חודשים ארוכים אחרי שהמקבילים הנחיתו בישראל את הדור החדש והיוקרתי מתמיד של הגרנד צ'ירוקי, ואחרי שאלו שיווקו כאן בהצלחה את גרסאות ה-3.6 ליטרים המוצלחות יותר של רכב השטח רנגלר, צפויים השניים להגיע בקרוב גם לאולמות התצוגה הרשמיים. הבשורה העיקרית: אחרי למעלה מעשור, יש שוב גרסאות 7 מושבים לגרנד צ'ירוקי.

לכתבה המלאה >>

גיפ גרנד צרוקי

ג'נסיס - ה-GV70, רכב הפנאי המשובח מבית מותג היוקרה של יונדאי, עשה כאב ראש למתחרים מגרמניה גם כאשר שווק עד כה בגרסאות בנזין מסורתיות. בקרוב תצטרף להיצע גם גרסה חשמלית מלאה, עם הספק שמתקרב ל-500 כוחות סוס וטווח נסיעה של 455 ק"מ, ונדודי השינה של המתחרים צפויים רק להתגבר.

לכתבה המלאה >>

גנסיס GV70

דאצ'יה - משפחת הדגמים הקטנים של יצרנית הלואו-קוסט, שכוללת את הסנדרו והלוגאן, היתה אמורה לנחות בישראל כבר לפני שנה - אך לא צפויה להגיע לפני 2023. עם קצת מזל אולי נפגוש כאן השנה את דאצ'יה ספרינג החשמלית, שעם הספק של 44 כוחות סוס וטווח של 225 ק"מ לא צפויה לאיים על טסלה אבל בהחלט עשויה להנגיש את החשמל גם לבעלי תקציב מצוצמם.

לכתבה המלאה >>

דאציה ספרינג

הונדה - היא היתה אמורה לנחות כאן עוד בחודש ספטמבר, אבל הסיוויק ההיברידית מתעכבת עוד טיפה בדרך לישראל. בדור ה-22 של הסיוויק משתמשת הונדה בטכנולוגיה ההיברידית שפגשנו כבר בג'אז וב-CR-V, כאשר מנוע 2.0 ליטרים ישמש בעיקר כגנרטור שטוען את סוללת המנוע החשמלי.

לכתבה המלאה >>

הונדה סיוויק הייבריד

טויוטה - רגע אחרי ארוחות החג של ראש השנה, תגיע לישראל המנה העיקרית: טויוטה קורולה קרוס, רכב פנאי חדש של טויוטה על בסיס הקורולה המוכרת והפופולארית. הוא יהיה גדול יותר מה-C-HR וקטן מהראב 4, ויציע מנוע היברידי מעודכן, בדומה לזה של הקורולה המחודשת - נפח של 1.8 ליטרים והספק גבוה יותר של 140 כ"ס. בטויוטה מצהירים כי מדובר בהנעה היברידית מדור חדש, עם סוללת ליתיום-יון חזקה וקלה יותר.

לכתבה המלאה >>

טויוטה קורולה קרוס

יונדאי - מכונית הסדאן החשמלית, האיוניק 6, כבר לא תגיע ארצה בשנה הנוכחית - אבל במקום תשובה לטסלה, נראה שליונדאי יהיה סוף סוף מענה הולם לחטיבות הספורט של המותגים האירופיים. לקראת סוף השנה ינחתו בישראל דגמי ה-N הספורטיביים של ה-i20 הקטנה (עם תיבה ידנית), של ה-i30 ושל רכב הפנאי יונדאי קונה, שינסו לא רק לקצור הישגים על מסלולי המירוצים המקומיים, אלא גם לעשות דבר שיונדאי עדיין לא הצליחה לעשות: להפוך למותג נחשק.

לכתבה המלאה >>

יונדאי i20N

ליפ מוטור: הזולה בארץ

עוד יצרן סיני עושה עלייה: ליפ מוטור היא עוד סטארט אפ חשמליות, שהוקם ב-2015 ובשנה האחרונה החל לייצר מכוניות בתקינה אירופית. הוא יגיע אלינו עם שלושה דגמים, באמצעות יבואנית הדו גלגלי מטרו. הדגם הראשון והמעניין שינחת עוד בדצמבר יהיה ה-T03, מכונית מיני עם ארבע מקומות ישיבה, סוללת 36 קוט"ש, טווח רשמי של 300 ק"מ, בטיחות אקטיבית ומחיר בסיסי משוער של כ-80 אלף שקל. בהמשך יגיעו גם ה-C11, ג'יפון בגודל של יונדאי איוניק5 ו-C01, סדאן שתתהדר גם היא בתואר "טסלה סינית".

לכתבה המלאה >>

ליפמוטור T03

לנדרובר - כמעט שנה לאחר תחילת השיווק של ריינג' רובר המלכותי, שנמכר כאן במחיר התחלתי של 1.3 מיליון שקלים, תגיע לישראל גם הגרסה לאלו שקצרים בתקציב ומסוגלים לשלם "רק" 700-900 אלף שקלים על רכב פנאי יוקרתי חדש. הריינג' רובר ספורט, כפי שנקרא האח הצעיר של הריינג' רובר, יהיה מעוצב וטכנולוגי מקודמו, עניין מתבקש לאור העובדה שחלפו 9 שנים מאז הוצג הדור הקודם. עם קצת מזל, אולי נפגוש כאן עוד השנה גם את גרסת הפלאג-אין הייבריד של הדיפנדר.

לכתבה המלאה >>

ריינגרובר ספורט

מיצובישי - שנה לאחר שהגיע לישראל מיצובישי אקליפס קרוס לאחר שעבר מתיחת פנים, תצטרף להיצע גם גרסה היברידית-נטענת חדשה. מערכת ההנעה מבוססת על מנוע בנזין בנפח 2.4 ליטרים, ולצידו שני מנועים חשמליים שיאפשרו נסיעה נטולת זיהום למרחק של קצת יותר מ-50 קילומטרים.

לכתבה המלאה >>

מיצובישי אקליפס קרוס PHEV

מרצדס - עוד שני דגמים נותרו למרצדס בגאנט ההשקות לשנה הנוכחית, וקשה לחשוב על שני דגמים שונים יותר זה מזה. בקצה האחד, היוקרתי, השקט, המאופק והנקי - מרצדס EQS SUV, רכב פנאי גדול ומהודר עם הנעה חשמלית מלאה. בקצה השני, הספורטיבי, הרועש, המרגש והמסעיר - מרצדס SL, מכונית רודסטר דו מושבית עם גג מתקפל עשוי בד, מנוע 8 צילינדרים בנפח 4,000 סמ"ק והספק מירבי של כמעט 600 כוחות סוס. אנחנו יודעים במי אנחנו היינו בוחרים. סליחה, גרטה.

לכתבה המלאה >>

מרצדס SL

ניסאן - אחרי עיכובים חוזרים ונשנים, אמור להגיע ארצה בחודשים הקרובים המענה של ניסאן ליונדאי איוניק 5 ולסקודה אניאק. קוראים לו ניסאן אריאה, והוא מציע לא רק מראה עתידני ומרהיב אלא גם שלל אפשרויות להנעה חשמלית, עם סוללת 63 או 87 קוט"ש, הספקים שבין 178 ל-306 כ"ס וטווח נסיעה מירבי של כ-500 ק"מ. פתרון חשמלי חלקי, אך גם זול יותר, יגיע במקביל בדמותו של הקשקאי ההיברידי.

לכתבה המלאה >>

ניסאן אריאה

סובארו - רכב הפנאי האמריקאי והגדול של סובארו, האיוולטיס, יגיע ארצה בקרוב במהדורה מעודכנת. בין היתר הוא עבר רענון עיצובי, זכה למערך מורחב של אביזרי בטיחות וגם למסך מולטימדיה שגדל בכמעט 50%. אבל את תשומת הלב תמשוך דווקא מכונית הרבה פחות שימושית, סובארו BRZ הספורטיבית שתנחת כאן בדור חדש לחלוטין. ההנעה עדיין אחורית, המנוע עדיין אטמוספרי (אם כי גדל מ-2.0 ל-2.4 ליטרים) ותיבה ידנית עדיין מוצעת כאופציה. אלה הן רק חלק מהסיבות שהופכות את המכונית הזו לאיקונית עוד בחייה.

לכתבה המלאה >>

סובארו BRZ

סקייוול - ה-ET5, רכב הפנאי של המותג הסיני, יקבל בדצמבר גרסה חדשה עם סוללה מוגדלת בקיבולת של 88 קוט"ש, ובעיצוב חיצוני מחודש. גרסה זו תגיע לטווח של למעלה מ-500 קילומטרים, ותימכר לצד הגרסה המוכרת שלה סוללת 72 קוט"ש.

לעמוד הדגם >>

סקייוול ET5

סרס - אחרי שהיבואנית טלקאר סיימה למכור כאן את הכמות המוגבלת של רכב הפנאי החשמלי סרס E3, ללא מערכות בטיחות אקטיביות ועם פערי איכות ברורים לעומת הדור הנוכחי של החשמליות, יגיע ארצה בחודשים האחרונים מוצר מרשים בהרבה בשם סרס SF5. המימדים יהיו גדולים עם בסיס גלגלים של כ-287 ס"מ, טווח הנסיעה הצפוי הוא מעל 400 קילומטרים, והדובדבן שבקצפת - האצה ל-100 קמ"ש בתוך 3.5 שניות. נהגי טסלה מתבקשים להיצמד לימין.

לכתבה המלאה >>

סרס SF5

פולקסווגן - באיחור של למעלה משנתיים, יגיע ארצה סוף סוף רכב הפנאי החשמלי הראשון של המותג הגרמני, פולקסווגן ID.4. כמו אחיו המוכר סקודה אניאק, גם ה-ID.4 מתבסס על פלטפורמת ה-MEB החשמלית-יעודית ומציע מרווח פנימי מצוין לצד איכויות נסיעה גבוהות. ההצלחה תלויה בעיקר במלאי שתשיג היבואנית.

לכתבה המלאה >>

פולקסווגן ID4

פיאט - חטיבת המסחריות של המותג מתעוררת לחיים. אחרי תקופה ארוכה שבה נמכר כאן הדוקאטו לבדו, יצטרפו אליו בקרוב דור חדש של פיאט דובלו, שהוא למעשה אח תאום של סיטרואן ברלינגו (וגם של אופל קומבו וטויוטה סיטי). במקביל ינחת כאן גם פיאט סקודו בהופעת בכורה מקומית, שנים ארוכות אחרי שנולד כאח תאום לסיטרואן ג'מפי. שני הדגמים יוצעו גם עם הנעה חשמלית מלאה.

לכתבה המלאה >>

פיאט דובלו

צ'רי - כשקרסו מוטורס חתמה על הזיכיון לשיווק דגמי מותג צ'רי, היא בוודאי חלמה על דגמים חשמליים במחירים אטרקטיביים. בינתיים היא נאלצת להשיק את המותג דווקא עם שלושה רכבי פנאי מונעי בנזין. מדובר בג'יפון קומפקטי בשם "אומודה 5" ובשני רכבי פנאי גדולים יותר בשם טיגו 7 וטיגו 8, האחרון יוצע עם שבעה מושבים. לכולם מנוע טורבו-בנזין זהה, בנפח 1.6 ליטרים עם 197 כ"ס ותיבה כפולת מצמדים.

לכתבה המלאה >>

צרי טיגו 8

קיה - אחרי המתנה ממושכת, רגע לפני שהיומן יראה 2023, תנחת בישראל מכונית השנה באירופה לשנת 2022 - קיה EV6. מדובר באחות לפלטפורמה של יונדאי איוניק 5 המצוינת שתהיה ספורטיבית יותר למראה. עם קצת מזל נזכה לפגוש כאן גם את גרסת ה-GT הספורטיבית, שתגיע עם 585 כוחות סוס ותפתיע לא מעט נהגים ברמזור.

לכתבה המלאה >>

קיה EV6

ראם - כמו הטנדר של הקבלן, אבל בגרסה עצבנית במיוחד. הראם TRX, שכבר הספיק להגיע ארצה במסגרת היבוא המקביל, יגיע בקרוב לישראל גם ביבוא סדיר ויתחרה בפורד F150 ראפטור עם מנוע V8 מוגדש-על בנפח 6.2 ליטרים, שיודע לייצר למעלה מ-700 כוחות סוס (!). על אספקת הריגושים אחראי מערך משודרג של קפיצים, בולמים, צמיגים וכל מה שצריך כדי לצלוח דיונות טובעניות או שבילים זרועי אבנים במהירות מסחררת דרך ענני אבק פוטוגניים.

לכתבה המלאה >>

ראם TRX

שברולט - גרסה חשמלית לשברולט בלייזר כבר נחשפה לפני למעלה מחודשיים, אבל בינתיים נסתפק במתיחת פנים קלילה לגרסת הבנזין המוכרת - לא זו של האוגדונרים. מסך מולטימדיה מוגדל יהיה השינוי המרכזי, חדי העין יבחינו גם בעיצוב חזית נקי יותר.

לכתבה המלאה >>

שברולט בלייזר

WEY - אחרי הונגצ'י תשיק סמלת עוד מותג סיני יוקרתי, הפעם WEY שבבעלות גרייט וולץ בניגד לאורה, האחות הזולה יותר שתייבא כלמוביל, WEY ממוצב גבוה יותר ובינתיים מייצר רק דגמים היברידיים-נטענים, ולא חשמליים טהורים. הדגם הראשון שיושק הוא ה-Coffe 01, רכב פנאי גדול מיונדאי סנטה פה, שמצויד במנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטרים ובשני מנועים חשמליים, שמפיקים יחד 475 כוחות סוס. סוללת 40 קוט"ש מרשימה תספק לפי היצרן טווח נסיעה חשמלי של למעלה מ-100 קילומטרים.

לכתבה המלאה >>

wey קופי 01

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה