דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

טויוטה קורולה קרוס: הפרטים מלאים

Getting your Trinity Audio player ready...

לפני 5 חודשים חשפה טויוטה בתאילנד את הג'יפון הקומפקטי חדש שלה – טויוטה קורולה קרוס, ואילו כעת מתפרסם המפרט האירופאי לצד הודעת היבואנית יוניון מוטורס על מועד הגעתו לישראל ברבעון הרביעי של השנה הבאה.

מידותיו והופעתו החיצונית של הקורולה קרוס האירופאי לא שונים מאלו של הגרסה האסייתית – אורכו עומד על 446 ס"מ, רוחבו 182.5 ס"מ, גובהו עומד על 162 ס"מ, בסיס הגלגלים נמתח על פני 264 ס"מ ולתא המטען נפח של 487 ליטרים (עם ערכת ניפוח).

טויוטה קורולה קרוס

העדכונים המשמעותיים נוגעים ליחידת ההנעה. לעומת מנועי ה-1.8 ליטר בנזין 140 כ"ס ויחידת ההנעה ההיברידית בעלת הספק של 122 כ"ס שהוצעו באסיה, לאירופה יגיע הקורולה קרוס עם יחידה הנעה היברידית חזקה יותר, הדור ה-5 למערכת ההיברידית של טויוטה.

יחידת הנעה

מדובר במנוע בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק של 171 כ"ס ו-20.6 קג"מ בגרסת ההנעה הקדמית או 152 כ"ס ו-19.3 קג"מ בגרסת ההנעה הכפולה, כאשר בסיוע מנוע חשמלי (שני מנועים בגרסת ההנעה הכפולה) ההספק המשולב עומד על 197 כ"ס. לשתי הגרסאות תיבת הילוכים רציפה ואילו ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 8.1 שניות.

טויוטה קורולה קרוס

אחד העדכונים לדור זה של הנעה היברידית נוגע לסוללת ליתיום-יון חדשה, חזקה וקלה יותר ב-40% לעומת זו הקיימת כיום בקורולה למשל. כמו כן בטויוטה מציינים כי המערכת פועלת בצורה חלקה יותר ומתאימה עצמה באופן טוב יותר לסל"ד מנוע הבנזין.

טויוטה קורולה קרוס

אבזור ובטיחות

גרסתו האירופאית של טויוטה קורולה קרוס מתהדרת בלוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3" (לעומת מסך בגודל 7" שהוצג בעת החשיפה) ובנוסף יוצע מסך מולטימדיה גדול יותר בגודל של 10.5" (לעומת 9") וגם לו כמובן קישוריות לטלפון הנייד לצד עדכונים נוספים כגון ניווט בסיוע "ענן", עדכוני תנועה חיים, תפעול קולי, אפשרויות הפעלה מרחוק ועדכוני Over The Air לא רק למערכת המולטימדיה אלא גם למערך הבטיחות.

עוד יוצעו פריטים כגון מערכת חניה אוטומטית, מצלמות היקפיות עם מבט על, תאורת לד, גג פנורמי, ריפודי עור, מושבים מתכווננים חשמלית, מערכת שמע מבית JBL ועוד.

טויוטה קורולה קרוס

את שמו של מערך הבטיחות Toyota Safety Sense מחליף שם חדש – T-Mate הכולל בנוסף למערכות הבטיחות גם מערכות סיוע בחניה. מערכת התרעת ההתנגשות ובלימת החירום האוטונומית מציעה כעת אפשרות ל"דיכוי" האצה במהירות נמוכה, וזיהוי תנועה חוצה בצומת. כמו כן נוספה מערכת עצירה אוטומטית במקרה חירום (אם הנהג אינו מגיב למשל).

לצד זאת יוצעו מערכות נוספות כגון תיקון סטייה מנתיב, התרעת רכב בשטח מת, התרעת פתיחת דלת בזיהוי רכב חולף, התרעת תנועה חוצה מאחור כולל בלימת חירום אוטונומית, אורות גבוהים אוטומטיים, מערכת זיהוי תמרורים ובקרת שיוט אדפטיבית.

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה