דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

זמן פרידה: הרכבים שעזבו את ישראל ב-2022

Getting your Trinity Audio player ready...


יבואני הרכב רגילים לכנס מסיבות עיתונאים ולפזר הצהרות חגיגיות בכל פעם שבה מגיע לישראל דגם חדש - וזה קורה עשרות פעמים בשנה. אבל מטבע הדברים, כאשר אותו הדגם נוטש את השוק המקומי ויוצא מאולמות התצוגה שלא על מנת לשוב, זה נעשה בצורה הרבה יותר שקטה.

בשנה החולפת עזבו את ישראל לא מעט דגמים משמעותיים - חלקם הוחלפו בדגמים צעירים ומודרניים יותר, בעוד אחרים השאירו אחריהם חלל שלא יתמלא בקרוב. אלה הנוטשים של שוק הרכב הישראלי ב-2022.

יונדאי איוניק - במהלך שנותיה בישראל הפכה האיוניק לאחת המכוניות הנפוצות ביותר כאן ורשמה כ-56 אלף מסירות בקצת יותר מ-5 שנים. קרוב ל-6,000 מתוכן עוד הספיקו לעלות השנה על הכבישים המקומיים. אבל היצרנית הקוריאנית החליטה להקצות את השם "איוניק" לסדרת הדגמים החשמליים, ואת מקומה בזירת המשפחתיות ההיברידיות תפסה יונדאי אלנטרה החדשה, שמצוידת ביחידת הנעה זהה כמעט לחלוטין.

יונדאי איוניק

פולקסווגן פאסאט - קטגוריית רכבי המנהלים נכחדה כמעט לחלוטין, מה שהביא בשנים האחרונות לפרידה מדגמים רבים - בהם פורד מונדיאו, הונדה אקורד, אופל אינסיגניה ואחרים. אבל הפאסאט היתה ותיקה מהן, עם שורשים שהחלו עוד בשנות השבעים של המאה הקודמת, כך שהנטישה שלה היא בכל זאת סיפור גדול יותר. את מקומה תופסת סקודה סופרב הותיקה, שזוכה עדיין לביקושים גבוהים על אף גילה המתקדם. גם באירופה המצב דומה, והיצרנית כבר הודיעה כי הדור הבא של הפאסאט ייוצר במפעלים של הסופרב בצ'כיה במטרה לחסוך בעלויות, וישווק ביבשת הישנה בתצורת סטיישן בלבד.

פולקסווגן פאסאט

מיצובישי טרייטון - סדרת הטנדרים של היצרנית היפנית נקראה בכלל בשם L200 ובמהלך השנים זכתה לכינויים מתחלפים (מגנום, האנטר, טרייטון). אבל תקנות הזיהום המחמירות לא אפשרו ליצרנית להמשיך ולשווק את הדגם באירופה, ולכן היא תמשיך למכור אותו במדינות מתפתחות בלבד. גורל דומה נגזר גם על האחות התאומה פיאט פולבאק, שהפסיקה להימכר בישראל כבר לפני 3 שנים.

מיצובישי טרייטון

סיטרואן C4 ספייסטורר - המיניוואן המצליח של סיטרואן, שבשנים הראשונות נמכר תחת השם "גרנד פיקאסו", היה אחד האחרונים ששרדו בקטגוריה שלו - אבל גם הוא נכנע בשנה החולפת ופינה את מקומו לרכבי הפנאי. פס היצור בספרד נסגר בחודש יולי האחרון ובכך היצרנית הצרפתיה נטשה את קטגוריית המיניוואנים אחרי כמעט 30 שנה ו-4.5 מיליון עותקים שיוצרו.

סיטרואן C4 ספייסטורר

קרייזלר פסיפיקה - עד לפני כמה שנים, מי שחיפש מוביל נוסעים גדול, מרווח ומפנק בחר באופן כמעט בלעדי בקרייזלר גרנד וויאג'ר. אבל המחליף שלו, הפסיפיקה, לא זכה לאותה הצלחה - והקהל הצביע ברגליים ועבר לרכבי פנאי גדולים כמו שברולט טראוורס, פורד אקספלורר, יונדאי פליסייד ואחרים, ובעיקר לדור החדש והמצליח של קיה קרניבל.

קרייזלר פסיפיקה

ג'יפ צ'ירוקי - האח הקטן של הגרנד צ'ירוקי המצליח מעולם לא זכה לאותה הצלחה, במיוחד לא בדור האחרון שלו שחלק פלטפורמה עם אלפא רומיאו ג'ולייטה ובחלק מהגרסאות נמכר עם הנעה קדמית בלבד. ואם זה לא מסוגל לרדת לשטח, אמרו לעצמם הלקוחות, אז למה בעצם לקנות ג'יפ? כך נסגר בימים אלו המפעל הותיק שייצר את הצ'ירוקי באילינוי, ולמעלה מ-1,300 עובדים קיבלו מכתבי פיטורין.

ג'יפ צ'ירוקי

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה