דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

דגמי ב.מ.וו בתערוכת פרנקפורט

Getting your Trinity Audio player ready...




שלא במפתיע, הסממן המשותף כמעט לכל דגמי ב.מ.וו שהוצגו בתערוכה הביתית בפרנקפורט היה הרעיון הירוק. בחלק מהמכוניות מדובר בעיניין יחסי - למשל ב.מ.וו X6 אקטיב הייבריד, בעוד בחלק - כמו ב.מ.וו ויז'ן קונספט - לוקחות את התפיסה הירוקה צעד אחד קדימה. לבד מההתייחסות לסביבה חשפה החברה הבווארית תצוגה מרשימה במיוחד, שהורכבה מאולם רחב ממדים שבקצותיו העליונים הותקן כביש של ממש עליו נסעו כל הדגמים החדשים של החברה, נהוגים בידי נהגים מטעם הבווארים. בקצה האולם הוקדש מקום מיוחד למכוניות מחטיבת הביצועים - M - של החברה, שהיה כמובן מוקד אטרקציה מרכזי למבקרי התערוכה.

ב.מ.וו ויז'ן קונספט

ב.מ.וו ומנוע דיזל משולש צילינדרים? תתפלאו, זו לא התחלה של בדיחה, אלא קונספט חדש של ב.מ.וו, שלטענת הגרמנים מסמל את הכיוון העתידי של החברה: ביצועים והנאה מנהיגה מבלי לוותר על שמירה על איכות הסביבה.
ב.מ.וו ויז'ן קונספט
ב.מ.וו ויז'ן קונספט. העתיד הירוק של ב.מ.וו / צילומים: טל ברונפר

הויז'ן - או Vision EfficientDynamics בשמה הלועזי - היא מכונית קופה עתידנית שבשלב זה מוגדרת כקונספט בלבד. היא משלבת יחידת הנעה דיזלית עם יחידה חשמלית כפולה, כאשר מנוע אחד ממוקם בקדמת המכונית (ומניע את הגלגלים האחוריים) ומנוע שני ממוקם באחור המרכב ומניע יחד עם מנוע הדיזל את הגלגלים האחוריים. היחידה לוגמת הסולר מפיקה כ-163 ממנוע בנפח 1.5 ליטרים בלבד - בהחלט נתון מרשים, בעוד צמד המנועים החשמליים הקדמי והאחורי מפיקים 82 ו-34 כוחות סוס בהתאמה.

ואם זה לא נשמע לכם כמו הרבה עבור מכונית בעלות יומרות ספורטיביות רציניות, נספר כי המנוע הקדמי מסוגל להפיק 114 כוחות סוס לפרקי זמן קצרים של 30 שניות ואף 140 כוחות סוס למשך 10 שניות, בעוד המנוע האחורי מסוגל לבצע מהלך דומה - 52 כוחות סוס לפרקי זמן קצרים. התוצאה הסופית? 356 כוחות סוס ו-81.6 קג"מ מומנט כאשר המנועים החשמליים מפיקים את הספקם המרבי. ההסבר הטכני הוא העובדה שבנסיעה במהירויות קבועות, המכונית אינה נדרשת למרבית הכוח שהמנוע מסוגל לספק. כוח זה נחוץ בעיקר בהאצות, וב.מ.וו שואפים להתאים את המכונית לכך וליצור פשרה מעניינת בין ביצועים לחסכון בדלק.

ב.מ.וו ויז'ן קונספט
ב.מ.וו ויז'ן קונספט. העיצוב עתידני...

אם כבר נגענו בביצועים, אלה מרשימים מאוד כנגזר מנתון ההספק (וגם המשקל העצמי הנמוך, שעומד על כ-1,400 ק"ג בזכות שימוש בחומרים קלים במיוחד). 4.8 שניות יקחו לירוקה החדשה של ב.מ.וו כדי לסיים את המיאוץ המסורתי מאפס למאה, והיא תגיע עד למהירות מירבית (מוגבלת אלקטרונית) של 250 קמ"ש. באופן מעניין, נתונים דומים מאוד לאלה של המתחרה מאינגלושטט - אודי e-tron קונספט שהוצגה במקביל, המאמצת גישה שונה לחלוטין לעיניין הירוק.

נתוני פליטת ה-CO2 וצריכת הדלק מתאימים את עצמם לשאיפות היצרן: 99 גרם פחמן דו חמצני תפלוט ב.מ.וו ויז'ן קונספט לאטמוספירה כל קילומטר, כאשר צריכת הדלק תסתכם ב-26.6 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. בהחלט נתונים מרשימים השייכים יותר לקבוצת המכוניות הקטנות מאשר למכונית קופה עוצמתית.

ב.מ.וו ויז'ן קונספט

בב.מ.וו מספרים על מספר דרכים בהם פעלו על מנת לייעל את צריכת הדלק ולהגביר את הביצועים. המרכב עצמו, כאמור, בנוי מחומרים קלי-משקל (וחלקם גם ניתנים למחזור), בעוד מקדם הגרר עומד על 0.22Cd. המצברים עצמם פזורים לאורך המכונית על מנת ליצור חלוקת משקל חכמה שתתרום להתנהגות טובה בכבישים מפותלים. ומה עם הטעינה? זו יכולה להתבצע משקע 230 וולט אירופאי סטנדרטי ותמשך 2.5 שעות. ואם במקרה יש לכם חיבור יעודי בעל מתח 380 וולט, תוכלו לטעון את המצברים ממצב ריק למלא בקצת יותר מ-40 דקות. מרשים.

אז אלה פני העתיד? ובכן, לא היינו מצפים לפגוש את הגרסה הסדרתית של ב.מ.וו ויז'ן בסמוך לבתי הקפה במרכז בעתיד הקרוב, אבל הבווארים בהחלט רומזים כי זהו אחד מהכיוונים אותם בוחנת החברה עבור הדגמים העתידיים שלה. כמו כן, חשוב לציין כי מדובר בקונספט בלבד, וכי נתוני הביצועים והחסכון של המכונית יכולים להתרגם לנתונים אופטימיים הרבה פחות בשימוש מציאותי ויומיומי.

ב.מ.וו X1

עם כל כך הרבה דגמי שטח וקרוסאובר שיוצאים משערי החברה הבווארית בתקופה האחרונה, נסלח לכם אם תשכחו מיהי בכלל ב.מ.וו X1. מדובר ברכב כביש-שטח רך שעשה את בכורתו - כקונספט - בתערוכת פריז 2008, וכדגם סדרתי ביולי השנה. להגעתו של הג'יפון החדש מחכים חובבי הרכב (וגם בב.מ.וו) לא רק בגלל שהוא האחרון במתקפת דגמי הקרוסאובר של החברה (לעתיד הקרוב), אלא גם בגלל שהוא עתיד להיות צעד נוסף בהנגשת דגמי החברה לקהל הרחב.

ב.מ.וו X1 החדשה 2010
ב.מ.וו X1. האחרון בסדרת דגמי השטח של החברה (לעת עתה)

הרעיון מאחורי ב.מ.וו X1 הוא לשלב בין הממדים של ב.מ.וו סדרה 3 (עליה הוא מבוסס ברובו) וב.מ.וו סדרה 1 (עליה הוא מבוסס בחלקו) וליצור פתרון ביניים - שיתאים גם בדרך לחובבי הג'יפונים. שאפתני? הבווארים לא מסכימים איתכם, ומצפים לנתוני מכירות טובים מאוד. למעשה, ה-X1 לא יהיה לבדו בנישה, ובקרוב תצטרף אליו אודי Q3 ובעתיד הרחוק יותר, יתכן שגם מתחרה מבית מרצדס - בנץ. איך אפשר בלי השלישיה הגרמנית הנצחית?

על המנועים כבר סיפרנו לכם - ארבע יחידות הנעה: מנוע בנזין אחד (3.0 ליטרים, שישה צילינדרים ו-258 כוחות סוס) ושלושה מנועים לוגמי סולר, שיפיקו 143, 177 ו-204 כ"ס - כולם ממנוע בנפח 2.0 ליטרים בעל מגדש טורבו. הגרסה האחרונה (204 כ"ס) מוסיפה מגדש טורבו נוסף. עבור השוק הישראלי מדובר בהיצע בעייתי מעט, בשל היעדר מנוע בנזין חלש יותר שיאפשר תג מחיר ידידותי יותר לצרכן. על הבעייתיות שבין שילוב בין ב.מ.וו למנוע דיזל בישראל לא צריך לדבר, אבל הכל אפשרי.

ב.מ.וו X1 החדשה 2010

בתערוכת פרנקפורט בילינו בתאי הנוסעים של שתי גרסאות שונות של ב.מ.וו X1 - הראשונה מאובזרת והשנייה - קצת פחות. בשתיהן לא מצאנו הפתעות, עם תא נוסעים איכותי ונקי ובעיקר מאוד ב.מ.וו באופיו - ללא תלות ברמת האבזור. גם המרווח בתא הנוסעים הזכיר יותר סדרה 3 ולא סדרה 1 כנגזר משם הרכב החדש. התרשמויות נוספות באשר לאופי המכונית נצטרך לבצע לקראת מועד הגעת ב.מ.וו X1 לישראל - כפי הנראה עד סוף השנה.

ב.מ.וו סדרה 5 גראן טוריסמו

את הקונספט המעניין - שלא לומר מוזר - מאחורי ב.מ.וו סדרה 5 גראן טוריסמו הנחיתו בב.מ.וו על הציבור הרחב בהדרגה - תחילה כקונספט, אחר כך כדגם סדרתי שנחשף לפני חודשים מספר וכעת הגיע רגע האמת בו ניתן לציבור להתרשם ולגעת ברכב מקרוב. הרעיון: שילוב בין המחיר הנגיש (הכל יחסי בחיים) של ב.מ.וו סדרה 5 לבין המרווח של ב.מ.וו סדרה 7 לבין תנוחת הישיבה המוגבהת של רכבי השטח הגדולים של החברה (ב.מ.וו X5, ב.מ.וו X6). נשמע לכם מעט מוזר? אתם לא לבד.

כפי הנראה, הגלולה אינה מרה כל כך - משום שהרעיון שנראה ביזארי בתחילה כאשר הוצגה לראשונה המכונית בתערוכת ז'נבה 2008, תורגם לנחיל של קהל סביב צמד המכוניות שהוצבו בתצוגת ב.מ.וו. הציבור האירופאי הפגין התעניינות ערה, שגררה בתורה לתורים של דקות ארוכות לביקור חפוז בתא הנוסעים. 

ב.מ.וו סדרה 5 גרנד טוריסמו
ב.מ.וו סדרה 5 גראן טוריסמו. נישה חדשה? / צילומים: יצרן

הבסיס להכרזות ב.מ.וו למרווח תא נוסעים קרוב לזה של ב.מ.וו סדרה 7 הוא העובדה כי הגראן טוריסמו מתבססת על מכונית היוקרה הבווארית מתחת עור, אך בתא הנוסעים תמצאו ארבעה מושבים בלבד. גם היצע המנועים מתבסס על זה של סדרה 7, עם שני מנועי בנזין - יחידה משושת צילינדרים חדשה בנפח 3.0 ליטרים המפיקה 306 כ"ס באמצעות מגדש טורבו בודד (אפס למאה תוך 6.3 שניות) ויחידת 8 צילינדרים בנפח 4.4 ליטרים וצמד מגדשי טורבו, המפיקה 407 כוחות סוס ומאיצה מאפס למאה קמ"ש ב-5.5 שניות. בנוסף, קיימת גם יחידת דיזל משושת צילינדרים - אף היא בנפח 3.0 ליטרים - בעלת הספק מירבי של 245 כ"ס ו-55 קג"מ מומנט שיגרמו לה לסיים את המיאוץ המדובר בקצת יותר מדגם ששת הצילינדרים הבנזיני - 6.5 שניות.

תיבת ההילוכים האוטומטית הסטנדרטית מונה לא פחות משמונה הילוכים - אותה התיבה ששווקה עד עכשיו בגרסה היוקרתית ביותר של ה-7 - ב.מ.וו 760.

ב.מ.וו סדרה 5 גרנד טוריסמו

גם כאן פגשנו בתא הנוסעים חוויה מוכרת למדי, בעיקר מב.מ.וו סדרה 7 החדשה - הנוסעים יגלו משכן איכותי, נקי וללא הפתעות מיוחדות - אם כי דלת תא המטען הכפולה המתפקדת הן כסדאן והן כהאצ'בק (כמו בסקודה סופרב) ראויה לציון מיוחד. עוד בב.מ.וו מבטיחים מערכת Adaptive Drive (המוכרת אף היא ממכונית הסלון של החברה הגרמנית) המתאימה את המתלים בהתאם לדרישות הנהג.

ב.מ.וו X6 וסדרה 7 אקטיב הייבריד

כבר אמרנו - ידידותיות לסביבה היא עיניין יחסי. בב.מ.וו ממחישים את העיניין עם צמד מכוניות היברידיות שעשו את בכורתן העולמית בתערוכת פרנקפורט - האחת היא ב.מ.וו X6 אקטיב הייבריד, גרסה היברידית עוצמתית לרכב השטח-קופה של החברה (ומוצג בשלב זה כקונספט בלבד אך יגיע לייצור בחודשים הקרובים) והשניה - ב.מ.וו סדרה 7 אקטיב הייבריד המציבה את לקסוס LS600h על הכוונת בכל הנוגע לביצועים במכוניות היברידיות. זו האחרונה דווקא מוצגת כדגם סדרתי ששיווקו בעולם יחל בקרוב.

ב.מ.וו X6 אקטיב הייבריד קונספט
ב.מ.וו X6 אקטיב הייבריד קונספט. ירוק יחסי

שתי המכוניות מאמצות קונספט משותף: במקום להעזר במנוע בנזין בנפח גדול יותר, מתגברים את כוח המכונית באמצעות מנועים חשמליים. הכוח המשותף למשימה? מנוע כפול המגדשים (טווין טורבו) המוכר של ב.מ.וו, בנפח 4.4 ליטרים ועם 8 צילינדרים. בב.מ.וו X6 אקטיב הייבריד קונספט מפיק המנוע בשילוב עם המנועים החשמליים עתירי המומנט 485 כ"ס, עם ביצועים שמזכירים יותר את ב.מ.וו X6M - התאוצה למאה קמ"ש מעמידה תארך 5.6 שניות ותסתיים ב-250 קמ"ש מירביים, מוגבלים על ידי מחשב כמובן. צריכת הדלק בשימוש משולב תעמוד על כ-10.2 ק"מ לליטר.

סדרה 7 ההיברידית מסתפקת מנגד "רק" ב-465 כוחות סוס משולבים ו-71.4 קג"מ מומנט, כאשר לטובתה נרשם משקל עצמי נמוך יותר - הן בגלל משקל המכונית הרגילה שנמוך משמעותית מה-X6 והן בזכות השימוש בסוללות ליתיום-יון מתקדמות וקלות משקל (לעומת סוללות הניקל הכבדות יותר ב-X6 אקטיב הייבריד). המיאוץ מאפס למאה ימשך כאן 4.9 שניות בלבד (גם בזכות תיבת ההילוכים האוטומטית בעלת 8 יחסי העברה) ויסתיים גם כאן ב-250 קמ"ש מוגבלים אלקטרונית. צריכת הדלק כאן תעמוד על כ-10.6 ק"מ לליטר.

ב.מ.וו סדרה 7 אקטיב הייבריד
ב.מ.וו סדרה 7 אקטיב הייבריד. 465 כוחות סוס ואפס למאה ב-4.9 שניות

שתי המכוניות נעזרות במערכות בלימה רגנטיבית המנצלות את אנרגיית הבלימה של המכונית לטובת טעינת המצברים.

לדגמי ב.מ.וו בישראל - ב.מ.וו

 

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה