דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

דגמי אודי בתערוכת פרנקפורט

Getting your Trinity Audio player ready...



כל מי שביקר בשנים האחרונות באירופה - ובגרמניה במיוחד - לא צריך להציץ בטבלת המכירות האירופאית כדי לשים לב להצלחתה הגדולה של אודי ביבשת הקלאסית בשנים האחרונות. לא פלא, עם כך, שהחברה הגרמנית מקבוצת פולקסווגן בחרה לנצל את התערוכה הביתית לטובת ביתן עשיר וגדוש במיוחד, עם מספר דגמים חדשים ודגם קונספט חשמלי מעניין.

אודי e-tron קונספט

מה לאודי ולמכוניות חשמליות? לא הרבה, אם תשאלו את מנכ"ל אודי אמריקה, ג'ואן דה נייסשן, שכינה בחודש שעבר את שברולט וולט "מכונית לאידיוטים". החברה הגרמנית העדיפה לשים דגמי דיזל חסכוניים בראש סולם העדיפויות בכל הקשור למכוניות ירוקות. יחד עם זאת, כנראה שנתוני המכירות המרשימים של היברידיות כמו טויוטה פריוס וההתעניינות הרבה בפרוייקטים חשמליים כמו זה של בטר פלייס, הובילה את הגרמנים לשקול מחדש את הפתרון החשמלי.

ואיזו דרך טובה יותר קיימת להדגים כיוון חדש זה מאשר להציג רכב על חשמלי לחלוטין? זה בדיוק מה שאודי עשו עם השקת אודי e-tron קונספט, שהפרטים עליה נשמרו בסוד גמור עד לימים ספורים טרם פתיחת התערוכה. עד מועד זה, התספקה החברה בהקמת אתר אינטרנט שפיזר רמזים סתומים באמצעות קטעי וידאו שונים שנגעו לעוצמת החשמל. עם פתיחת התערוכה, הפכה ה-e-tron לאחת מכוכבות האירוע והתנוססה על אלפי שלטי פרסומת ברחבי פרנקפורט.

אודי e-tron קונספט בתערוכת פרנקפורט
אודי e-tron קונספט. מכונית על מחושמלת / צילומים: טל ברונפר

בעולם הרכב העריכו כי באודי יציגו גרסה חשמלית לאודי R8 המוכרת. בחינה של העיצוב החיצוני תגלה קווים שונים מעט ממכונית העל הגרמנית, אך השוואה צמודה תגלה מימדים דומים. הגרמנים מספרים כי ה-e-tron מבוססת על פלטפורמת ה-R8, אך כוללת טכנולוגיות רבות שמבדילות אותה לחלוטין ממכונית הבנזין ה"רגילה".

קווי העיצוב, כיאה למכונית קונספט, עתידניים והולכים במסורת דגמי הקונספט של החברה מהזמן האחרון - ובראשם אודי A7. כפי כנראה מדובר בקו העיצוב העתידי - עם שינויים ניכרים, כמובן - אותו מעוניינים לאמץ בחברה בעתיד הקרוב. ואכן, אפשר לזהות כאן סממנים קלאסיים של אודי: יחידות LED המופיעות הן בפנסים הקדמיים והן בפנסים האחוריים, יחידות תאורה קדמיות מלוכסנות שמזכירות את ה-R8 וגריל אופייני לחברה בקדמת המכונית. מאחור, יחידות התאורה מזכירות את זו של האחות הבנזינית, אך דקות יותר וגורמות לחלק האחורי להראות "קליל" הרבה יותר.

חדשות מעניינות מגיעות בכל הקשור ליחידת ההנעה. זו מורכבת בפועל מ-4 מנועים עצמאיים הנשלטים מרכזית, כאשר כל מנוע מניע גלגל בנפרד. חלוקה זו מאפשרת לדמות נעילות דיפרנציאל וחשוב מכך - את מערכת הקוואטרו המפורסמת של אודי, המעבירה 30% כוח לגלגלים הקדמיים ו-70% כוח לגלגלים האחוריים. אמנם נתון הכוח, העומד על 313 כוחות סוס, מתקשה להרשים במונחים של מכוניות על, אך נתון המומנט עומד על לא פחות מ-460 קג"מ עצומים. ובגלל זמינות הכוח הטובה של מנועים חשמליים, כל המומנט יהיה זמין מסל"ד אפס - ולפיכך יהיה מעניין לראות כיצד תצליח המכונית להתמודד עם כמות כל כך גדולה של מומנט שבוודאי תגרום לשריפת כמה וכמה צמיגים.

אודי e-tron קונספט בתערוכת פרנקפורט
אודי e-tron קונספט. קווים עיצוביים של האחות הבנזינית

נתוני התאוצה, כנגזר מנתון המומנט, טובים: מכונית העל החשמלית תדרוש 4.8 שניות כדי להגיע מאפס למאה קמ"ש - לא רחוק מאחותה בעלת מנוע ה-V8, המסיימת מיאוץ דומה ב-4.6 שניות. עם זאת, המהירות המירבית מוגבלת ל-200 קמ"ש בלבד. הסיבה? באודי מסבירים כי צריכת החשמל במנועים מסוג זה אינה פרופורציונלית למהירות, ולכן נסיעה במהירויות גבוהות תגרור עצירות תדלוק - סליחה, טעינה - תכופות. ואם כבר הזכרנו טווח, באודי טוענים לטווח נסיעה של 248 ק"מ בין טעינות. כפי שנוכחנו עם מכוניות חשמליות דוגמת טסלה רודסטר, נתונים אלה נוטים להיות אופטימיים במיוחד ותלויים מאוד באופי הנהיגה ותוואי השטח.

הטעינה, אגב, תתבצע משקע חשמלי סטנדרטי (230 וולט). טעינה מלאה במצב זה תמשך בין 6 ל-8 שעות, אך שימוש במתקן מיוחד בעל מתח 400 וולט יוריד את משך הטעינה ל-2.5 שעות בלבד. הגרמנים טוענים כי בימים אלה מהנדסי החברה עומלים על מתקן טעינה אלחוטי למכונית המאפשר טעינה אוטומטית כאשר הרכב נמצא בחנייה. כמו כן, תעזר אודי e-tron במערכת בלימה רגנטיבית שתטען את המצברים באמצעות אנרגייה מהבלימה.

אודי e-tron קונספט בתערוכת פרנקפורט
אודי e-tron קונספט. 460 קג"מ מומנט

את בעיית משקל הסוללות פתרו באודי על ידי חלוקה חכמה של מצברים ברחבי המכונית, המאפשרים חלוקת משקל טובה של 42:58, שכמעט ומשתווה לחלוקת המשקל של מכוניות על בעלות מנוע מרכזי. המשקל הכולל של ה-e-tron עומד על כ-1,600 ק"ג בזכות שימוש בשלדת אלומיניום ובחומרים קלים במיוחד.

לבד מכל אלה, מספרים הגרמנים על מספר פתרונות מעניינים, כמו למשל משאבת החום שדואגת לשמור את הסוללות החשמליות בטווח הטמפרטורה האופטימלי שלהן - דבר חשוב במיוחד עבור שווקים עם טמפרטורות נמוכות. במצבים כאלה, הסוללות מאבדות מהאפקטיביות שלהן וטווח הנסיעה קטן משמעותית. באופן דומה, תקרר המשאבה את הסוללות ובמידת הצורך תקרר או תחמם גם את תא הנוסעים. בנוסף, מציגים באודי מערכת תקשורת תוך-רכבית המכונה Car-to-x ומסוגלת לתקשר עם מכוניות ועצמים שונים על מנת לשפר את הבטיחות ולחסוך בדלק.

ומה עם יצור? בכל הנוגע לכך שומרים הגרמנים על שתיקה, אך בעקבות העיניין הרב בקונספט יתכן ויפעלו בחברה להביא את אודי e-tron ליצור בשנים הקרובות. ובכל מקרה, לא היינו עוצרים את נשימתנו עד שזה יקרה.

אודי R8 ספיידר

את אודי R8 [לחוות דעת על הרכב - אודי R8] רובכם מכירים כמכונית העל ה"קלאסית" הראשונה בישראל. מנוע מרכזי, שלדה רחבה ונמוכה ומכלולים של למבורגיני - מה עוד צריך? מתברר שצריך. נחושים לשפר את נתוני המכירות של המכונית (שהם אגב, לא רעים כלל), הציגו הגרמנים בשנה שעברה גרסת 10 צילינדרים עוצמתית עם מנוע ה-5.2 המוכר מלמבורגיני גייארדו. כעת מגיע השלב האחרון - לפחות לתקופה הקרובה - במשפחת ה-R8, עם גרסה פתוחה - ספיידר - עבור אלה שרוצים לשמוע את המנוע מהקרוב ולהרגיש את השיער מתבדר ברוח.

אודי R8 ספיידר בתערוכת פרנקפורט
אודי R8 ספיידר. גג פתוח למכונית העל / צילומים: טל ברונפר

מול הגרסה הסגורה לא רושמת אודי R8 ספיידר שינויים עיצוביים רבים - מספר שינויים באחורי המכונית כדי להתאימה לבליעת הגג, וכמובן - היעדר הגג הקונבנציונלי שהוחלף בגג בד. באודי בחרו להמנע משימוש בגג קשיח כבד ומסובך, לטובת שמירה על משקל נמוך ופשטות המערכת. את תהליך הקיפול תסיים המערכת ב-19 שניות בודדות.

מתחת למכסה המנוע - כלומר, מאחורי צמד המושבים הקדמיים - נמצאת יחידת ה-V10 שסיפרנו עליה מוקדם יותר. ולא, לא ניתן יהיה להזמין את המכונית עם יחידת ה-V8 ה"צנועה" - אקסקלוסיביות, כבר אמרנו? עם 525 כוחות סוס, 4.1 שניות מאפס למאה ומהירות מירבית של 314 קמ"ש, קשה לתאר כיצד בעל הרכב ירגיש בחסרון כלשהו בכוח בכל שלב.

אודי R8 ספיידר
אודי R8 ספיידר. הגג מתקפל תוך 19 שניות

גם בתא הנוסעים ביקרנו, ונוכל לספר לכם על חוויה שגרתית למדי, ואף נקצין ונאמר שאם לא מספר כיתובים וידית הילוכים בעלת מסילה מיוחדת, הייתם מרגישים שאתם יושבים ב"סתם אודי". איכות החומרים, כמובן, ללא רבב, ומנגנון תפעול הגג פשוט ומופעל על ידי כפתור בודד הנמצא בתחתית הקונסולה המרכזית. הגג אגב, יתקפל עד מהירות של 52 קמ"ש.

ומה איתנו? בשלב זה לא נמסרה הודעה לגבי הגעתה האפשרית של אודי R8 ספיידר לישראל, אך לאור העובדה שנכון לעכשיו כל גרסאות מכונית העל משווקות בישראל, לא נופתע כלל אם יבואן אודי לישראל, צ'מפיון מוטורס, יחליט להביאה לארץ הקודש. המחיר ההתחלתי באירופה עומד על 157 אלף יורו, ומוקדם לערוך ספקולציות על המרת מחיר זה לישראל.

אודי R8 ספיידר בתערוכת פרנקפורט
אודי R8 ספיידר. אודי בתא הנוסעים

אודי A5 ספורטבק

על הגרסה מרובעת הדלתות לקופה של אודי - הלא היא אודי A5 - סיפרנו לכם מוקדם יותר השנה. את בכורתה עושה המכונית בתערוכה הגרמנית, והשינויים ביחס לקופה - לבד מתוספת צמד מושבים - לא רבים. 

את מכלולי ההנעה יורשת אודי A5 ספורטבק מאחיותיה לקונצרן, ובראשית השיווק - שיחל בספטמבר 2009 באירופה - יוצעו 3 גרסאות בנזין ו-3 גרסאות דיזל. בהמשך, כך אודי, יתווספו להיצע עוד 3 מנועים שונים וגם גרסה מוזלת. מנועי הבנזין כוללים שתי גרסאות של מנוע ה-2.0 ליטרים (TSI) המוכר של פולקסווגן, הנעזר במגדש טורבו ומפיק 180 כוחות סוס בגרסה הבסיסית, ו-211 כוחות סוס בגרסה החזקה יותר. נציין כי מנועי הבנזין יוצעו לראשונה עם מערכת עצור-סע סטנדרטית לטובת חסכון בדלק. למי שמחפש ביצועים גבוהים יותר, תציע אודי גם כאן את מנוע ה-V6 בנפח 3.2 ליטרים, המפיק 265 כוחות סוס.

לאור חיבת השוק האירופאי למנועי הדיזל, לא הזניחו באודי את גרסאות לוגמות הסולר, וגם כאן יוצעו 3 גרסאות מנוע שונות. הגרסה הבסיסית נעזרת במנוע ה-TDI של קונצרן פולקסווגן (שעבר לאחרונה חידוש וזכה להזרקה בטכנולוגיית מסילה ישירה), בנפח 2.0 ליטרים והספק מירבי של 170 כוחות סוס. באודי מספרים על צריכת דלק חסכונית במיוחד של 19.2 ק"מ לליטר. הגרסה השנייה תציע מנוע בנפח 2.7 ליטרים, המפיק 190 כוחות סוס, בעוד הגרסה הבכירה תעזר במנוע 3.0 ליטרים המפיק 240 כוחות סוס.

אודי A5 ספורטבק
אודי A5 ספורטבק / צילום: יצרן


החדשות נוגעות לגרסת ה-S5 ספורטבק, שתצוייד במנוע ה-3.0T המוכר (אודי A6) הנעזר במגדש על ומפיק 333 כוחות סוס ותבצע את המיאוץ הקלאסי מאפס למאה קמ"ש ב-5.4 שניות ותגיע עד ל-250 קמ"ש מוגבלים אלקטרונית.

אלינו תגיע אודי A5 ספורטבק בחודש נובמבר הקרוב, יחד עם גרסת ה-S5 המדוברת.

לדגמי אודי בישראל - אודי

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה