דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אקספנג G6 (נהיגה ראשונה) - עושה את דרכה לצמרת

Getting your Trinity Audio player ready...
  • במה נהגנו: אקספנג G6
  • מתחרים: יונדאי איוניק 5, טסלה מודל Y, פולקסווגן ID.5
  • מתי אצלנו: אוגוסט 2024
  • מחיר משוער : החל מ-220 אלף שקל
  • בעד: ביצועים, טווח, קצב טעינה, מרחב פנים, טכנולוגיה
  • נגד: הנדסת אנוש, ראות לאחור

בגדול: אקספנג הגיעה לישראל לפני קצת יותר מחצי שנה, כמותג נוסף בצונאמי חברות הרכב הסיניות ששטף את השוק בשנתיים האחרונות. ובמפתיע, למרות שהציעה רק שני דגמים במחיר שאינו סיני-עממי, זכתה להצלחה כמעט מיידית והעלתה על הכבישים קרוב ל-1,500 מכוניות, במחיר ממוצע שקרוב ל-280 אלף שקל.

ובעוד מספר שבועות תעלה על כבישים מקומיים דגם שלישי. כזה שבניגוד לשני אחיו למשפחה - P7 ו-G9 - מכוון ללב ליבה של הקטגוריה המשפחתית-גדולה, כנראה המאתגרת, הצפופה והתחרותית ביותר של המכוניות החשמליות. זו הכוללת דגמים משובחים כמו יונדאי איוניק 5, פולקסווגן ID.5, וגם טסלה מודל Y, המכונית הנמכרת ביותר בעולם ב-2023.

עיצוב ותא נוסעים: בהמשך לקו הסולידי, כמעט-מאופק - בוודאי ביחס לחלק מהסיניות - של שני הדגמים הראשונים, גם ה-G6 אינו מסנוור את עיני המביטים בו לראשונה. אך בעינינו הוא הוא נאה מאוד, עם צללית עכשווית ויחידות תאורה צרות-רוחביות מלפנים ומאחור, סבכה קדמית אטומה וידיות דלתות נשלפות. עם עיצוב כמו-קופה עדכני ומקדם גרר נמוך יחסית (0.25), גם אם לא שובר שיאים.

תא הנוסעים הוא המוכר של היצרנית, וכולל מסך מגע גדול ("15), לוח מחוונים דיגיטלי צר ("10.2) ומיעוט כמעט-מוחלט של מתגים פיזיים. מערכת ההפעלה, עם ערכת שבבי Snapdragon 8155 חדשה מבית קוואלקום, מתפקדת היטב. התגובות מהירות, ההפעלה הקולית נרחבת ויש יכולת הרצת מגוון אפליקציות רחב - החל מספוטיפיי ועד נטלפיקס ודיסני פלוס.

מה עם צימוד מתבקש לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, זה שהובטח בדגמי המותג לרוכשי מכוניות בישראל אך מתעכב כבר חודשים ארוכים ומתסכלים עבורם? גם ברכבי המבחן לא היה כזה, וגם במקרה זה יש הבטחה להגעה ארצה עם המכוניות הראשונו שישווקו כאן, החל בחודש אוגוסט הקרוב.

גם הנדסת האנוש אינה משכנעת, ואף לקויה בלא מעט מקרים במה שנראה כמו ניסיון - מיותר לחלוטין מבחינתנו - לחקות את טסלה דווקא בתחום בו היא כושלת. כך עם הסטת פתחי מיזוג רק מהמסך, כיוון מראות צד (רק מהמסך), שליטה בחלק מכיווני המושב (אתם יודעים כבר איך), ללא תא כפפות וללא כיסוי פנימי לגג השמש הענק ובעל הפוטנציאל לטגן את ראשי הנוסעים בקיץ ישראלי לוהט.

איכות החומרים טובה מאוד וגם ההרכבה עושה רושם מוצלח. מושב הנהג נוח ונהנה מטווח רחב של אפשרויות כוונון, הראות טובה לפנים ולצדדים אך מוגבלת לאחור בשל שטח שמשה קטן.

שלא במקרה, הממדים זהים לחלוטין למודל Y של טסלה. 475 ס"מ לאורך, 192 ס"מ לרוחב ובסיס גלגלים של 289 ס"מ, עם תוספת 2.5 ס"מ לגובה (165 ס"מ). בהתאם, מרחב המחיה במושב האחורי נדיב מאוד, עם רצפה שטוחה ושפע מקום לרגליים ולראש גם לנוסעים גבוהי קומה.

בנוסף, משענת הגב מתכווננת ומאפשרת תנוחת חצי-שכיבה נוחה לנסיעות ארוכות. לתא המטען נפח נדיב (571 ליטר) אבל בשונה מהמתחרים מאמריקה וקוריאה, אין תא נוסף מלפנים.

רשימת האבזור בגרסה היחידה שתשווק כאן כוללת בין היתר צמד משטחי טעינה אלחוטית עם קירור מובנה, מערכת שמע עם 18 רמקולים, מושבים דמויי עור עם כוונון חשמלי, אוורור מלפנים וחימום מלפנים ומאחור, דלת תא מטען חשמלית, חניה אוטומטית (מצוינת), תמיכה ב-V2L לטובת אספקת חשמל למכשירים חיצוניים ועדכוני OTA.

מערך הבטיחות מתבסס על 5 רדארים, 12 חיישנים אולטרא-סוניים ומספר זהה של מצלמות. אלו מעניקים ל-G6 סט יכולות הכולל בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירת נתיב (תפקדה גרוע גם על כבישים מסומנים היטב) עם מעבר נתיב אוטומטי, התרעת שטחים מתים אקטיבית המונעת מעבר לנתיב לא פנוי ועל פתיחת דלת, וניטור נהג באמצעות מצלמה סורקת פנים.

מנוע וביצועים: ה-G6 יציע בחירה בין שלוש יחידות הנעה, היצע דומה (וגם שמות זהים) לטסלה המתחרה. ל-Standard Range מנוע אחורי בודד (259 כ"ס) וסוללת LFP בקיבולת של 66 קוט"ש שמבטיחה טווח מוצהר של 435 ק"מ. Long Range עם מנוע אחורי חזק יותר (286 כ"ס), סוללת NCM בקיבולת 87.5 קוט"ש וטווח מוצהר של 570 ק"מ, ו-performance כפולת-הנעה עם 477 כ"ס, הסוללה הגדולה וטווח מוצהר של 550 ק"מ.

לבדיקת טווח נסיעה בתנאי אמת נמתין למבחן המקומי שנערוך לו כאן, אבל מהביצועים הטובים כן ניתן היה להתרשם בשתי הגרסאות בהן נהגנו. הלונג ריינג' תזנק ל-100 קמ"ש ב-6.7 שניות ומציעה מספיק כוח להתנהלות יומיומית נינוחה, כולל נהיגה נמרצת יותר ועקיפות מהירות. הפרפורמנס מקצרת את התאוצה ל-4.1 שניות, נתון שיצליח לעורר בחילה בקרב כל מי שינסה לאמת אותו מספר פעמים.

בלימה רגנרטיבית מתאפשרת בארבע רמות עוצמה, החזקה שבהן מאפשרת נהיגה (כמעט) "בדוושה אחת". אלא ששוב, הבחירה ביניהן מתבצעת מתוך מסך המגע. אמרנו זאת בכל פעם שנתקלנו בכך, ונזכיר זאת שוב כעת - זו אפשרות שהופכת את התפעול לפחות נגיש, פחות בטוח, פחות נוח ופחות חכם בהשוואה למנופי שליטה מההגה.

מתח עבודה גבוה (800 וולט) בדומה למתחרות מבית קיה (EV6) ויונדאי, מאפשר טעינה אולטרה מהירה (215 קילוואט לסוללה הקטנה, 280 לגדולה) ומילוי מ-10% ל-80% בכ-20 דקות בלבד בעמדה ייעודית, נתון מרשים ודומה למתחרים הקוריאנים, וקצר מהאמריקאית והגרמנים.

נוחות והתנהגות: ה-G6 מבוסס על פלטפורמה חשמלית ייעודית שפיתחה אקספנג, עם מתלי עצמות עצה כפולות מלפנים ורב חיבורי מאחור. על כבישי הולנד האיכותיים בהם נהגנו, נוחות הנסיעה היתה טובה מאוד.  אך הבחירה בחישוקי "20 עם צמיגים נמוכי חתך (255/45) מיותרת לטעמנו (במיוחד בגרסאות הבסיס) ופוגעת ביכולת השיכוך במהירויות נמוכות, ותאתגר על כבישים ישראלים פחות מושקעים. בידוד הרעשים מצוין.

חובה לציין כי הכבישים בהם נהגנו - כמו מרבית הכבישים במדינה האירופית הזו - לא אפשרו בחינה מעמיקה של היכולות הדינמית. אך הרושם הראשוני חושף התנהגות בטוחה וצפויה, עם תחושה טבעית מההגה והבלמים.

סיכום: בניגוד למרבית היצרניות הסיניות, אקספנג בכלל וה-G6 בפרט, לא מכוונים לתג-מחיר זול ונמוך ממתחרים מערביים, אלא מתמודדים ישירות מולם. ולכן, תג המחיר צפוי להתחיל בכ-220 אלף שקל בגרסת הבסיס, ולטפס עד ל-300 אלף שקל לגרסת פרפורמנס הבכירה. פחות או יותר תחומי מחיר של המתחרות המוזכרות והמאוד מוצלחות ומצליחות.

ומהתרשמות ראשונית נראה כי יש לאקספנג את כל הסיבות לעשות כך, למרות שהמותג נעדר מוניטין ממנו נהנות המתחרות הישירות. הוא נראה טוב, מציע יכולת גבוהה בכמעט כל תחום אפשרי ולפחות בהתרשמות הראשונית, מעורר סקרנות בנוגע ליכולתו להתמודד על ראשות הקטגוריה מול הטובות שבטובות.

הוא לא חף מבעיות, ובעיקר מוטב לאנשי המותג לוותר כמה שיותר מהר על ניסיונות מוגזמים לחיקוי טסלה. אם זה יקרה, ה-G6 יוכל להיות לא רק אחד מהדגמים הסיניים הטובים ביותר בשוק, אלא גם מתמודד על הבכורה. עד כדי כך.

  • מנוע: חשמלי
  • קיבולת מצבר: 87.5 קוט"ש
  • הספק / מומנט: 286 כ"ס / 44.9 קג"מ
  • הנעה: אחורית
  • אורך: 475.3 ס"מ
  • רוחב: 192 ס"מ
  • גובה: 165 ס"מ
  • בסיס גלגלים: 289 ס"מ
  • משקל: 2,025 ק"ג
  • נפח תא מטען: 571 ליטר
  • 100-0 קמ"ש: 6.7 שניות
  • מהירות מרבית: 200 קמ"ש
  • כריות אוויר: 7
  • דירוג בטיחות (Euro NCAP): טרם נבחנה
  • מחיר משוער: 245 אלף שקל

הכתב היה אורח חברת אקספנג

למאמר זה התפרסמו 57 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. גג שמש ללא כיסוי = דיל ברייקר 
    א., 26-06-2024

    גג שמש בישראל הוא אחד האביזרים הכי מיותרים שיש.
    בקיץ הישראלי הטמפ. בתוך הרכב עלולה להגיע גם ל-70 מעלות.

    סגור תגובה

  • 2. הגזימו במחיר 
    אלי, 26-06-2024

    מכונית טובה אבל המחיר כמו טסלה.
    יבואנים חזירים.

    סגור תגובה

  • 3. שטויות 
    סמי, 26-06-2024

    לא השפיע עד כה בשום גם אחר שלהם והצלחה מסחרחרת בארץ

    סגור תגובה

  • 4. למה להעדיף את הרכב הזה על פני איוניק 5 או טסלה? (לת)
    גיל, 26-06-2024

  • 5. זבל סיני לאנשים בלי סטנדרטים  
    י, 26-06-2024

    תמשיכו לממן מדינה שתומכת באויבים שלנו.

    סגור תגובה

  • 6. כל עוד יש מי שישלם מחיר מופקע לרכב סיני היבואנים ימשיכו לתקוע מחירים  
    רני, 26-06-2024

    ללא קשר לטיב הרכב שאני בטוח שהוא רכב טוב
    המחירים בישראל ברחו למעלה באדיבות משרד התחבורה הממונה על התחרות ואנשים גם משלמים אז למה לא בעצם... עם דפוק ופראייר אנחנו

    סגור תגובה

  • 7. מס 5 - למד אותנו 
    דו פרצופיות, 26-06-2024

    איך לא קונים כלום מתוצרת סין? אתה בטח אלוף בזה.

    ובנוסף איך לא משתמשים בחשמל שמיוצר עי נפט, בנזין וכו כי זה הולך לאויבים האמיתיים שלנו - איסלמיסטים.

    לא שאני אוהב את הסינים אבל הם המדינה היחידה שמדכאת את הסרטן האיסלמיסטי.
    זה נושא כבד אחר.

    סגור תגובה

  • 8. תומך ב5 
    רמי , 26-06-2024

    תפסיקו לקנות זבל סיני קומוניסטי

    סגור תגובה

  • 9. מבחני רכב - אקספנג G6 (נהיגה ראשונה) - עושה את דרכה לצמרת 
    DANY_FROM_RAZA, 26-06-2024

    כלכם שלא מכרים את דני טורונטו צריכים להיכנס לכתבה משנת 2011 במדור אוכל אז ראיינו אותו כפנסיונר קנדי שמכין עוגות לא משהו וזאת בלשון המעטה.
    ..
    ..

    ...
    .....
    אני דני מעזה אך עם מבטא פרסי של ראזה כך שאני בפועל צאצא של מוחאמד ראזה השאה של איראן.
    ...

    .....


    .......
    בימים אלו בחרתי לעשות הפוך על הפוך ליהודים ולסכסכך ביניהם, כל יהודי הוא מטרה עבורי, גם דני הזקן שנמצא מחוץ לגבולות ישראל בקנדה.
    ....
    .....
    ..
    ...
    לי אין בנטלי אלא קיה ספורטאז' ולבת זוג שלי יש רנו פלואנס, זה מה שמאפשר לה להזיז את המותניים ולקדם אינפלואנס שמשפיע על מהלכי המין בינינו ומעלה אותנו להילוך גבוה בחדר המיטות..
    ..

    .....
    YOUR NEMESIS

    סגור תגובה

  • 10. ל-9: אפשר לינק לכתבה? (לת)
    גיל, 26-06-2024

  • 11. ל-10 
    ריטה, 26-06-2024

    https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4046620,00.html

    סגור תגובה

  • 12. במחירים האלה שיישאר בסין (לת)
    שם, 26-06-2024

  • 13. קורל 
    דני טורונטו, אתה עדיין מכין מאכלים? אני צריכה מתכון לעוגה עבור הבת שלי, 26-06-2024

    אנחנו צריכים להכין עוגת שוקולד לכבוד הכיתה, והיא לא רוצה שאני אשתמש בשמן אלא רק בחמאה. ניסיתי מתכונים ללא שמן אך זה לא יצא פריך. יש לך עצות עבורי?

    סגור תגובה

  • 14. למי שמתבלב 
    אחד שמבין, 26-06-2024

    באירופה האקפסנג נמכרת במחיר גבוה יותר מהטסלה

    תסעו עליה תבינו.נקודה

    סיני לא סיני..לא מעניין. מציאות איכות מפרט

    סגור תגובה

  • 15. לכל המסתייגים מ״סיני״ עובדה מעניינת  
    ניקול, 26-06-2024

    אקספנג שייכת לאותה חברה שמייצרת את רוב האייפונים בעולם. אז בזמן שאתם כותבים באייפון שלכם ״זבל סיני״ תחשבו שוב.

    סגור תגובה

  • 16. לדני טורונצו, כמה עוד נמוך תרד 
    יהונתן מראשון, 26-06-2024

    מבינים ישר שתגובה 9 היא שלך.
    גועל

    סגור תגובה

  • 17. אקספנג G6 (נהיגה ראשונה) - עושה את דרכה לצמרת 
    DANY_FROM_RAZA, 26-06-2024

    דניבוט 1 - אהבתי, מצחיק מאוד. אבל ישר מבינים שזה אתה.

    אולי תעבור לאתרי חמשירים ושם הטרוף שלך לא יעצבן את כולם.

    זה רק מראה שבמקום להתאים את עצמך לסובבים (האנשים באתר) אתה תעשה הכל כדי שלא יפריעו לך בטירוף.

    ממליץ שתפנה לפסיכיאטר כי שום רכב הכי "גדול\טוב\בטוח" או "בית עם 3 חניות מחוברות" או כל שקר כלשהו לא יפתרו לך את הבעיות הנפשיות.


    לטובת הקהל ותזכורת לדני - מה אמרו עליך קוראים במדור האוכל של YNET ב 2011 לפני שהעיפו אותך.
    חלק קטן מעשרות התגובות ...

    חסכון בתגובות - העתק והדבק.


    אני בשוק, אני בהלם, אני המומה
    עלק אלכס (26.03.11)
    ...שנותנים במה לאיש הדוחה, הקטנוני, הפתטי והטרחן הזה, שכל ייעודו להפיץ שנאה ורוע בעולם. פעם אחד פעם, בעקשנות שגובלת באובססיה מטורפת, הוא קוטל מתכונים ומציע גרסאות מתקדמות בהתנשאות.
    ועוד משהו: הצילום של עוגת התפוזים מעורר בחילה! איחס!

    דני - אתה והעוגות שלך דוחים
    אלעד (27.03.11)
    קצת קשה להחליט מה דוחה יותר - העוגות המזעזעות שמופיעות פה בכתבה, או אתה בהתנסחות המגעילה שלך בכל התגובות
    בהחלט מגיע לך את כתר הטוקבקיטסט הדוחה ביותר
    אולי יש קשר בין האוכל הדוחה שלך להתנהגות הדוחה שלך,
    ותרד קצת מהסוס הגבוה שאתה יושב עליו, ותלמד לקבל גם ביקורת מאנשים
    במיוחד כאשר אתה מבקר ללא הרף בצורה גסה ביותר.
    וכמו שכתבת פה למישהו - אם לא מוצא חן בעיניך העוגות עתירות הקלוריות ועתירות הטעם שמופיעות במדור - אז אל תיכנס ואל תגיב.



    התגובות שלו למתכונים של אחרים תמיד מעליבות
    ואתם נותנים לו במה (27.03.11)
    כלומר האיש הזה, שרק מעליב כל שף שנותן כאן מתכונים טובים, מקבל פרס על התנהגותו הבהמית.
    סימן שצריך לקרוא אתכם פחות.


    מסכימה מסכימה מסכימה
    (27.03.11)
    הוצאת לי את המלים מהפה.
    אם ynet מעוניינים לרענן את המדור או להביא דברים שונים מדי פעם, שישבו וישברו את הראש איך לעשות דברים חדשים, מקוריים, לא בנאליים וכד'. לתת לביריון של המדור פרס על בהמיותו, זו לא "קוליות" ולא סובלנות לדיעות אחרות ולא פתיחות מחשבתית, זו פשוט טיפשות.
    שלא לדבר על חוסר הקולגיאליות המינימלית כלפי השפים הקבועים שהופיעו והשקיעו פה ודני טורונטו העליב אותם והשתלח בהם בגסות פעם אחר פעם.
    ובדיוק כמו שנכתב מעליי, אם אתם לא תכבדו את עצמכם, כותביכם וקוראיכם - המדור הזה ייהרס ולא יישארו לכם קוראים.


    היום זה החג של דני מתוך 157 תגובות ,לפחות 100 תגובות שלו!!
    עזרא (26.03.11)
    תגידו בטונטו אין הפרשי שעות?
    הלך לך כל הלילה ?
    כמה תגובות ,איזה חריצות!! הייתי שוכר אותך לעבודה בדואר


    דני-אתה חולה
    צר לי, לכו לטיפול (26.03.11)
    מצטערת, אבל אתה שטוף מוח.
    אתה מקפיד לא להוסיף את קורטוב המלח המסכן, אבל אתה משתמש בקמח לבן.
    "לדעתך" יש רעילם בתבניות סיליקון: אז א'- דעתך לא קובעת. ב'- מה נראה לך, שהתבניות הרגילות לא עשויות מאיזה חומר שאולי מכיל חומרים רעילים? הרי הן נשרטות ומי יודע מה הן מפרישות...
    יוגורט 2 אחוז חובה, אבל חמאה זה סבבה?
    יש לי מילה אחת בשבילך- OCD
    י/ש טיפולים מדהימים היום.
    לך תשתחרר.
    ואם לא בא לך לטפל בעצמך- אז לפחות תעשן משהו- אולי תירגע קצת..


    כל היורדים, תעשו טובה - עובדה שאתם פה, באתר ישראלי...
    חבורה של פתטים אתם (27.03.11)
    מקשקשים על כמה הישראלים נוראיים, אבל נכנסים לאתרים ישראלים שוב ושוב. לא מתאים לכם האופי הישראלי - אז תיכנסו בבקשה לאתרים בארצות אליהן ירדתם ועזבו אותנו בשקט.


    דני - הגיע הזמן שתקלוט שאתה לא מלך החכמים
    ההתנשאות שלך דוחה (26.03.11)
    ואתה לא תקבע לאף אחד מה הגיוני לאכול ומה לא
    אתה מתנשא על כולם וזה דוחה! דוחה כמו חלק מהמאכלים שלך
    למה פשוט שלא תיגש לחנות בעלי חיים ותקנה תערובת לציפורים?
    לפי החומרים בהם אתה משתמש זה ממש מתאים לך
    אז אתה תמשיך בקו המחשבה ה"הגיוני" שלך ותן לאחרים להמשיך לאכול אוכל של בני אדם, גם אם הוא משמין
    בנתיים מה שבטוח שהאוכל ה"בריא וההגיוני" שלך רק גורם לך להיות אחד מהאנשים הכי דוחים וזה מתבטא בכל התגובות שלך גם פה ובעיקר בתגובות למתכונים אחרים


    סגור תגובה

  • 18. טסלה ורק טסלה! 
    אלי תל אביב, 26-06-2024

    פרסום לכל דבר ועניין. רק טסלה בחשמלי.

    סגור תגובה

  • 19. 220K או 245K 
    220K או 245K, 26-06-2024

    תחליטו

    סגור תגובה

  • 20. שמש ישראלית 
    דוד , 26-06-2024

    בלי כיסוי פנימי לגג זכוכית אין לרכב הזה מה לחפש פה

    סגור תגובה

  • 21. אם הוא מחקה את טסלה, אז למה לא לקנות את טסלה ? 
    בן, 26-06-2024

    לא ברור

    סגור תגובה

  • 22. רכב סיני, רכב טורקי... 
    ישראל ישראלי, 26-06-2024

    מה השלב הבא - רכב חמא"סי עם מנוע חזבאלוני מתוצרת איראן?? כבוד עצמי אין לנו, אבל גם שכל כבר אין.

    סגור תגובה

  • 23. איבדתי את הכתב בטענה שלטסלה הנדסת אנוש כושלת 
    ססלה, 26-06-2024

    ככה זה כשרגילים ליונדאי טוסון... מי לעזאזל צריך לשלוט בעוצמת רגנרציה??

    סגור תגובה

  • 24. גר בחו״ל 
    מייק, 26-06-2024

    בכל העולם יצרני רכבים חשמליים מורידים את כמות הייצור של רכבים חשמליים. אין ביקוש לרכב חשמלי.
    ועדיין אתם קונים הזבל הסיני הזה שהערך שלו יהיה שווה אפס תוך כמה שנים וסוללות שעולות כמו רכב חדש.
    זו תהיה הטעות הכי גדולה שלכם!
    אם אתם רוצים לחסוך בדלק תקנו רכב היברידי מיצרן נורמלי כמו טויוטה או הונדה.
    זבל קוריאני או סיני תשאירו לפראיירים.

    סגור תגובה

  • 25. מחיר בשמיים (לת)
    עדיף סיוויק חדשה, 26-06-2024

  • 26. אתה טועה ומולך שולל, אני ממש לא דני טורונטו. 
    DANY_FROM_RAZA, 26-06-2024

    I AM THE NEMESIS OF BOTH OF YOU CRACKHEADS. מינאג׳ א טואה? אהלן וסהלן.

    סגור תגובה

  • 27. עוד זבל סיני 
    ישראלי , 26-06-2024

    אנשים מלכלכים על צרפתיות בקבוצות פייסבוק אבל בנתיים רוכשים רכבים סינים שאלוהים יודע מה יעלה בגורלם בשנים הקרובות, מי יסכים לרכוש אותם אחרי תקופת האחריות, רוכשים עם העיניים במחיר שעד לא מזמן היו שמור לרכבים נורמליים

    סגור תגובה

  • 28. יקר  
    מאיר, 26-06-2024

    לשלם 220000ש"ל על בלנדר סיני???
    תשלמו, אני לא משלם נראה לי יקר מידי בכל אופן מעדיף רכב קוריאני או אירופאי.

    סגור תגובה

  • 29. בלי כיסוי לגג שמש - רכב לא שמיש בישראל 
    אוריר, 26-06-2024

    בנוסף היום תקינת הבטיחות מחייבת כפתורים פיזיים למזגן ולרדיו.

    סגור תגובה

  • 30. אקספנג G6 (נהיגה ראשונה) - עושה את דרכה לצמרת 
    DANY_FROM_RAZA, 26-06-2024

    Sure dickhead, just not in Canada

    Please stay in the crackheads format since you are one of us now

    סגור תגובה

  • 31. חיקוי מכוער 
    משה, 26-06-2024

    של הטסלה מודל y,

    סגור תגובה

  • 32. נמאס מהסינים 
    אלי, 26-06-2024

    לא יאומן מחיר בשמיים רכב שעולה כמה עשרות אלפי שקלים בלבד

    סגור תגובה

  • 33. " בין המתחריםפולקסווגן ID.5״ 
    רק לא מלוכסן, 26-06-2024

    זו ID.5 בתחפושת סינית.

    סגור תגובה

  • 34. מסכים בלי כיסוי לגג שמש לא קונה (לת)
    מוטי, 27-06-2024

  • 35. נו באמת... עוד זבל סיני שאתם מקדמים במימון (לת)
    ., 27-06-2024

  • 36. דיסוננס רציני 
    א, 27-06-2024

    איך ביקורת ממוצעת, עם לא מעט חסרונות שהרכב מציג ומחיר כניסה הזוי, הופכים את הרכב למועמד ראוי ומפתיע בקטגוריה? כמעט בכל פרמטר הרכב נופל מהמתחרים וזה נראה כמו העתק לא מוצלח ולא אלגנטי של טסלה מודל Y, שגם עליו יש חילוקי דעות לגבי העיצוב. אין שום בשורה, והמצב דומה לתחרות בין יצרני טלפון. לא מעט יצרניות סיניות מנסות להיכנס למגרש של הגדולות, והדבר היחיד שנחשב להצלחה בארץ מגיע דרך מחיר כניסה נמוך מהמתחרים. זה נראה יותר כמו הפרחת בלון ניסוי שהיבואן מנסה לבדוק מה רמת המחיר שתתקבל בהבנה מהציבור לקוחות, תוך ניסיון למצב את הרכב ראש בראש עם טסלה ויונדאי.
    שילמדו מההצלחה של ה BYD ATTO3 שהגיעה עם תג מחיר אטרקטיבי, ומלאי מטורף שהיה גיים ציינגר בעת הכניסה לשוק הישראלי.
    התנאים כיום שונים, אבל אם פעם התחרות היתה מובילה להורדת מחיר, היום זה הפוך וזה תעודת עניות לצרכן הישראלי.

    סגור תגובה

  • 37. אקספנג G6 (נהיגה ראשונה) - עושה את דרכה לצמרת 
    DANY_FROM_TORONTO, 27-06-2024

    כמובן שאני לא מעוניין במכונית חשמלית. אם הייתי מעוניין במכונית כזו היא לא תהיה מכונית סינית כי סין היא האויב של ישראל.
    כמו כל המכוניות המודרניות מסך המגע מסוכן מאוד לפי NHTSA.
    16. זו לא התגובה שלי. זה שייך לאדיוט שמשתמש בשם שלי ואומר שזה השם שלו.

    סגור תגובה

  • 38. כולם אותו הדבר 
    הר, 27-06-2024

    מה ההבדל? 200 כוח? מ 0 ל 100? טווח? מחיר? מי צריך כל זה בכבישים הפקוקים של הארץ. או כבישים רעועים כמו טרמפולינה בערים. מיותר לגמרי. שיהיה כבישים נורמליים לנסוע קודם.

    סגור תגובה

  • 39. הרגילו את העדר 
    דוד, 27-06-2024

    לשלם 200k ויותר על רכב סיני

    סגור תגובה

  • 40. חיקוי עלוב ביותר לטסלה 
    מילקובסקי, 27-06-2024

    החיקוים הסינים נחמדים למראה. בתור אחד שנהג במשהו דומה שנתיים מדובר בגרוטאות עם פח מנייר גימור נוראי

    סגור תגובה

  • 41. מצבר נוסע ברבע מיליון 
    רק בישראל, 27-06-2024

    תחשבו טוב טוב איך הגענו למחירי חשמלית ממוצעת של רבע מיליון ש"ח?
    פשוט יירדנו מהפסים!!!

    סגור תגובה

  • 42. גרוטאה סינית 
    משה, 27-06-2024

    חיקוי עלוב של הטסלה, אבל ללא החידושים הטכנולוגיים. מנועים חשמליים מיושנים וצורכים הרבה חשמל לק"מ, נוחות שימוש לנהג פחות טובה מהקוריאניות בעיקר מקיה.

    סגור תגובה

  • 43. מה זה אומר? 
    אלון, 27-06-2024

    "שמבטיחה טווח מוצהר של 435 ק"מ" - הם מבטיחים את הטווח הזה בכל מצב? או שהם מצהירים שזה הטווח לפי תקן מסויים. מה זה מבטיחים טווח מוצהר?

    סגור תגובה

  • 44. במחיר 160,000 שקל היה לרכב הזה סיכוי 
    נתי, 27-06-2024

    המיר הנוכחי מוגזם

    סגור תגובה

  • 45. אקספנג G6 (נהיגה ראשונה) - עושה את דרכה לצמרת 
    DANY_FROM_TORONTO, 27-06-2024

    43 אלון. הטווח הוא מה שמבטיחים כל היצרנים. טווח זה מזויף מכיוון שהוא תלוי במספר גורמים:
    כמות האנשים ברכב.
    העומס בתא המטען.
    הטופוגרפיה של הכבישים והרחובות.
    כמה מהר הרכב נוסע.
    כמה הנהג לוחץ על הדוושה.
    כמה מהר הנהג מאיץ.
    לכן הכלל הוא 60% מהמרחק המוצהר ובמקרה זה הוא שווה בערך 260 ק"מ.

    סגור תגובה

  • 46. לא להתייחס לדני הוא נציג של מונופול הדלק 
    עובדות , 27-06-2024

    במבחנים שונים, כולל באתר הזה המרחק בפועל הוא קצת מעל 80% עד ל 95% - תלוי ביצרן.
    הבדיקות לא בעומס מלא.
    גם כל מכוניות הבנזין לא מגיעות לקמ לליטר כמו שהיצרן מצהיר וגם הם מבזבזות יותר דלק בעומס.
    כמו כן מכוניות בנזין יורדות ביעילות במשך השנים יותר ממכוניות חשמליות.
    אם יש למשהו קישור לכתבה עם נתונים אמיתים של ירידת טווח החשמליות בעומס - נא לפרסם.
    חפשו כתבה של ICAR וב YOUTUBE.

    סגור תגובה

  • 47. אני התעוררתי 
    אבי46, 27-06-2024

    נמצא ממש כרגע בנסיעת עבודה בסין.
    חבר'ה אנחנו חיים באשליות. הסיניות יאכלו את כולם בלי מלח. מאות אלפי חשמליות, יצרניות שלא הכרנו, איכות מטורפת (כמה נסיעות בדידי, האובר הסיני)...
    בארץ חושבים סיני זה איזוטרי, לא יחזיק... פה מסתכלים על מכוניות מערביות וחושבים- מי המטומטם שקונה פולקסוואגן או פורש (טוב, נו... יש קצת טסלה ויוקרה גרמנית)?

    סגור תגובה

  • 48. זה בלתי נמנע 
    הסיניות בכל מקום, 27-06-2024

    עם הגב של הממשלה שלהם הם יעשו לתעשיית המכוניות מה שעשו למוצרי צריכה.
    יש שמועות עיקשות ש BYD מתחילים לבנות מפעל ענק במקסיקו כדי שהם יוכלו למכור לארהב וקנדה ללא מיסים.
    חברות אחרות עושות אותו דבר באירופה, CHERY בספרד ועוד (כולל מיזוגים עם חברות רכב אירופאיות).

    הבחור הזה קצת משוחד אבל המקורות נראים אמינים.
    https://www.youtube.com/watch?v=tAhZOGc8YJ8&ab_channel=TheElectricViking

    סגור תגובה

  • 49. Xpeng g6 
    אריה מכפר סבא, 28-06-2024

    הטוב ביותר ב קבוצה תמורה מחיר ניראות בטיחות תווח

    סגור תגובה

  • 50. אקספנג G6 (נהיגה ראשונה) - עושה את דרכה לצמרת 
    DANY_FROM_TORONTO, 30-06-2024

    9 הוא שקרן בנוסף להיותו אידיוט. 10 שואל 9 לגבי קישור וריטה מ-11 נתנה ל-10 את הקישור. פתחתי את הקישור וראיתי ש-99% מהמגיבים אוהבים את המתכונים והתגובות שלי.
    13. ב-4.1.84 קיבלתי את הפרס השני = 12 בקבוקי יין בוז'ולה מעיתון TORONTO STAR עבור עוף ממוצע ממולא עם גרעיני רימונים, קאשה, שורשי פטרוזיליה חתוכים, חמאה או מרגרינה, שמן זית, מעט מאוד מלח גס, טחון פלפל שחור, יין אדום ומיץ תפוזים. לאחר שקשרתי את העוף הנחתי אותו בצלייה אנכית. כמובן שהתוצאה הייתה מעולה.
    המצאתי מתכונים רבים נוספים כמו טחינה, חומוס וכו'. האורחים שלנו היו מרוצים לגמרי.
    אני מצטער שאני לא יכול לספק מתכונים נוספים. את יכולה למצוא מתכונים באינטרנט ולהשתמש בהוראות שלהם.
    אשתי מכינה פאי במילוי עם דומדמניות מהגינה שלנו, תותי שדה מקומיים ופטל מארה"ב.
    כדי לעזור לך היא רוצה לדעת איזה סוג של עוגת שוקולד את רוצה לאפות.
    16 יהונתן. כבר אמרתי בעבר שהתגובה ב-9 היא לא שלי.
    46. ​​אתה לא חכם = טיפש. קרא את הדברים הבאים:
    מה משפיע על מרחק הנסיעה ברכב
    מספר גורמים יכולים להשפיע על מרחק הנסיעה של מכונית, כולל:
    מהירות: ככל שאתה נוסע מהר יותר, כך לוקח יותר זמן לעצור. ב-30 קמ"ש, מרחק הבלימה הוא בסביבות 14 מטרים, בעוד שב-70 קמ"ש הוא קופץ ל-75 מטרים.
    מזג אוויר: מזג אוויר גרוע יכול להשפיע על יכולת האחיזה של הצמיגים שלך בכביש, ולהגדיל את מרחק העצירה.
    מצב הצמיגים: צמיגים בלויים או לא מנופחים יכולים להפחית את האחיזה, ולהוביל למרחקי עצירה ארוכים יותר.
    מצב הבלמים: המצב והתחזוקה של הבלמים שלך יכולים גם להשפיע על מרחק העצירה.
    פני הכביש: האיכות והמצב של פני הכביש יכולים להשפיע על ביצועי המתיחה והבלימה.
    זמן תגובה של הנהג: הזמן שלוקח לנהג להגיב למצב ולהפעיל את הבלמים יכול גם להשפיע על מרחק העצירה.
    מרחק מעקב: שמירה על מרחק מעקב בטוח מהרכב שלפניו חיונית כדי למנוע תאונות ולצמצם את מרחק העצירה.
    נהיגה למרחקים קצרים: נסיעה למרחקים קצרים עלולה להוביל לבלאי בחלקים של המכונית שלך, כולל הסוללה, מה שעלול להשפיע על הביצועים הכוללים ומרחק העצירה.
    46. ​​זה מאוחר מדי. אני אמצא מחר על ההפחתה של 40%.

    סגור תגובה

  • 51. ל-23 כשאתה צריך להסיט את המבט כל פעם ימינה למסך בשביל לדעת מה המהירות - זו הנדסת אנוש כושלת 
    אפי, 30-06-2024

    ולצערי זה לא רק בטסלה, מה כלכך קשה לשים מסך מול עיני הנהג או להקרין אותו על השמשה עם מד מהירות ומד ק״מ שנשאר

    סגור תגובה

  • 52. אקספנג G6 (נהיגה ראשונה) - עושה את דרכה לצמרת 
    DANY_FROM_RAZA, 30-06-2024

    שלום דניבוט 1

    תודה שאתה ממשיך להוכיח שאתה לא שפוי, טיפש ומשועמם מסכן.

    99% מהתגובות הם שלך - כמו שאמרו שאר המגיבים ב YNET: אתה עונה לעצמך בשמות אחרים. השאר קטלו אותך! ראו למטה.

    שמח שב 1984 ... אנחנו ב 2024 - לא רלוונטי.
    המצאתה "מתכונים כמו טחינה וחומוס" - מגיע לך פרס נובל.

    46 דיבר על טווח נסיעה, בתשובה לך שדיברת על טווח נסיעה, ולא על מרחק עצירה!
    אתה ממש לא מבין מה כותבים בעברית וחופר על דברים לא קשורים! כי אתה לא מבין את המקורות שלך!

    אתה מיותר באתר הזה - לך תפרסם מתכונים ב TORONTO STAR

    באהבה

    לטובת הקהל ותזכורת לדני - מה אמרו עליך קוראים במדור האוכל של YNET ב 2011 לפני שהעיפו אותך.
    חלק קטן מעשרות התגובות ...

    חסכון בתגובות - העתק והדבק.


    אני בשוק, אני בהלם, אני המומה
    עלק אלכס (26.03.11)
    ...שנותנים במה לאיש הדוחה, הקטנוני, הפתטי והטרחן הזה, שכל ייעודו להפיץ שנאה ורוע בעולם. פעם אחד פעם, בעקשנות שגובלת באובססיה מטורפת, הוא קוטל מתכונים ומציע גרסאות מתקדמות בהתנשאות.
    ועוד משהו: הצילום של עוגת התפוזים מעורר בחילה! איחס!

    דני - אתה והעוגות שלך דוחים
    אלעד (27.03.11)
    קצת קשה להחליט מה דוחה יותר - העוגות המזעזעות שמופיעות פה בכתבה, או אתה בהתנסחות המגעילה שלך בכל התגובות
    בהחלט מגיע לך את כתר הטוקבקיטסט הדוחה ביותר
    אולי יש קשר בין האוכל הדוחה שלך להתנהגות הדוחה שלך,
    ותרד קצת מהסוס הגבוה שאתה יושב עליו, ותלמד לקבל גם ביקורת מאנשים
    במיוחד כאשר אתה מבקר ללא הרף בצורה גסה ביותר.
    וכמו שכתבת פה למישהו - אם לא מוצא חן בעיניך העוגות עתירות הקלוריות ועתירות הטעם שמופיעות במדור - אז אל תיכנס ואל תגיב.



    התגובות שלו למתכונים של אחרים תמיד מעליבות
    ואתם נותנים לו במה (27.03.11)
    כלומר האיש הזה, שרק מעליב כל שף שנותן כאן מתכונים טובים, מקבל פרס על התנהגותו הבהמית.
    סימן שצריך לקרוא אתכם פחות.


    מסכימה מסכימה מסכימה
    (27.03.11)
    הוצאת לי את המלים מהפה.
    אם ynet מעוניינים לרענן את המדור או להביא דברים שונים מדי פעם, שישבו וישברו את הראש איך לעשות דברים חדשים, מקוריים, לא בנאליים וכד'. לתת לביריון של המדור פרס על בהמיותו, זו לא "קוליות" ולא סובלנות לדיעות אחרות ולא פתיחות מחשבתית, זו פשוט טיפשות.
    שלא לדבר על חוסר הקולגיאליות המינימלית כלפי השפים הקבועים שהופיעו והשקיעו פה ודני טורונטו העליב אותם והשתלח בהם בגסות פעם אחר פעם.
    ובדיוק כמו שנכתב מעליי, אם אתם לא תכבדו את עצמכם, כותביכם וקוראיכם - המדור הזה ייהרס ולא יישארו לכם קוראים.


    היום זה החג של דני מתוך 157 תגובות ,לפחות 100 תגובות שלו!!
    עזרא (26.03.11)
    תגידו בטונטו אין הפרשי שעות?
    הלך לך כל הלילה ?
    כמה תגובות ,איזה חריצות!! הייתי שוכר אותך לעבודה בדואר


    דני-אתה חולה
    צר לי, לכו לטיפול (26.03.11)
    מצטערת, אבל אתה שטוף מוח.
    אתה מקפיד לא להוסיף את קורטוב המלח המסכן, אבל אתה משתמש בקמח לבן.
    "לדעתך" יש רעילם בתבניות סיליקון: אז א'- דעתך לא קובעת. ב'- מה נראה לך, שהתבניות הרגילות לא עשויות מאיזה חומר שאולי מכיל חומרים רעילים? הרי הן נשרטות ומי יודע מה הן מפרישות...
    יוגורט 2 אחוז חובה, אבל חמאה זה סבבה?
    יש לי מילה אחת בשבילך- OCD
    י/ש טיפולים מדהימים היום.
    לך תשתחרר.
    ואם לא בא לך לטפל בעצמך- אז לפחות תעשן משהו- אולי תירגע קצת..


    כל היורדים, תעשו טובה - עובדה שאתם פה, באתר ישראלי...
    חבורה של פתטים אתם (27.03.11)
    מקשקשים על כמה הישראלים נוראיים, אבל נכנסים לאתרים ישראלים שוב ושוב. לא מתאים לכם האופי הישראלי - אז תיכנסו בבקשה לאתרים בארצות אליהן ירדתם ועזבו אותנו בשקט.


    דני - הגיע הזמן שתקלוט שאתה לא מלך החכמים
    ההתנשאות שלך דוחה (26.03.11)
    ואתה לא תקבע לאף אחד מה הגיוני לאכול ומה לא
    אתה מתנשא על כולם וזה דוחה! דוחה כמו חלק מהמאכלים שלך
    למה פשוט שלא תיגש לחנות בעלי חיים ותקנה תערובת לציפורים?
    לפי החומרים בהם אתה משתמש זה ממש מתאים לך
    אז אתה תמשיך בקו המחשבה ה"הגיוני" שלך ותן לאחרים להמשיך לאכול אוכל של בני אדם, גם אם הוא משמין
    בנתיים מה שבטוח שהאוכל ה"בריא וההגיוני" שלך רק גורם לך להיות אחד מהאנשים הכי דוחים וזה מתבטא בכל התגובות שלך גם פה ובעיקר בתגובות למתכונים אחרים

    סגור תגובה

  • 53. חוסר בכיסוי גג שמש 
    משה ש, 03-07-2024

    סיבה מספיקה לפסול את האוטו. לא מבין את היצרנים.

    סגור תגובה

  • 54. ומה לגבי טיפולים? 
    הולה, 08-07-2024

    החלק הכי חשוב ברכב, מה לגבי טיפולים? בטסלה אין צורך כלל! באיוניק 5 טיפול 60,000 עולה 5.5 אש''ח את זה לא מזכירים הקנייה.

    סגור תגובה

  • 55. עוזרת קולית 
    בעל אקספנג, 08-07-2024

    מדברים כל הזמן על כך שצריך לתפעל הכל מהמסך אבל שוכחים שעיקר התפעול הוא בפקודות קוליות ולא חייבים לגעת במסך כמעט בכלל.
    יש דברים שכן, אבל לא בתפעול השוטף.

    סגור תגובה

  • 56. 51 - כנראה שלא נהגת לאורך זמן בטסלה אם זה מה שמפריע לך 
    ססלה, 08-07-2024

    אין שום בעיה לראות את המהירות וזה לא מפריע. יש כמה דברים קטנים ומעצבנים, אבל כמעט הכל אוטומטי ברמה טובה מאוד כמו עוצמת המזגן רמת רגנרציה וכו. בשלוש החדשה כפתורי האיתות שעברו להגה במקום מנוף זה טמטום אמיתי שצריך לצאת מהחוק.

    סגור תגובה

  • 57. אקספנג G6 (נהיגה ראשונה) - עושה את דרכה לצמרת 
    DANY_FROM_TORONTO, 16-07-2024

    52 ראזה בוט.
    מעולם לא הזכרתי עצירה כי הסיבות שלי בתגובתי הן החשובות ביותר עבור נהיגה ברכב חשמלי. מרחק עצירה אינו חשוב.
    אתה מבזבז מקום כל כך הרבה בכך שאתה חוזר על עצמך שוב ושוב = בלה בלה בלה, מר בוט.

    סגור תגובה

חזור למעלה