דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

בשורה ל-2,100 בעלי איווייז U5 בישראל: המותג מנסה להישאר בחיים

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • איווייז מנסה להשאר בחיים למרות הקשיים
  • מגייסת כסף, מעבירה את מטה החברה לגרמניה
  • לא תשווק בסין, תתמקד במערב כולל בישראל

אור בקצה המנהרה: יצרנית המכוניות הסיניות איווייז שהפסיקה את פעילות הייצור ונמצאת על סף קריסה, החלה בגיוס כספים לקראת התנעה מחודשת.

גיוס הכספים יבוצע באמצעות מיזוג עם 'חברת רכישה למטרות מיוחדת' (spac) והנפקה בנסד"ק. אם הכל ילך כשורה, כסף ראשון ייכנס לקופת החברה בדצמבר, וייצור מחודש יוכל להתבצע במהלך 2025.

אבל החדשות המפתיעות עוד יותר מתייחסות לייעדי שיווק, שכן המותג הסיני בוחר ביציאה (כמעט) מלאה מהשוק הסיני, והגדלת המטה הגרמני למרכז הפעילות העולמית - תוך הפיכת החברה כולה לגרמנית.

ייצור המכוניות עדיין יבוצע בסין הזולה יחסית, אך השיווק יבוצע רק במדינות המערב, בדגש על אירופה וישראל תחילה, ובהמשך גם בשווקים מערביים נוספים.

איוויס U5

שדרת הניהול צפויה להישאר ללא שינוי, כאשר המנכ"ל הוגו ז'ו אמור להניע את המשך הפיתוח של החברה ולהגביר את הפעילות. בין הפרויקטים החדשים על הפרק: קרוסאובר קטן שימוצב מתחת ל-U5 ויתחרה בדגמי פנאי קומפקטיים כמו BYD אטו3 וג'ילי גאומטרי C.

מה אנחנו חושבים: תחרות המחירים האינטנסיבית בסין מצליחה להוריד שם את מחיר המכוניות לצרכן, אבל החזקים שורדים והקטנים יותר מוצאים עצמם בקשיים.

העברת המיקוד לאירופה בלבד הוא מהלך מעניין, אבל לא נטול סיכונים ומסקרן יהיה לראות כיצד תתמודד עמו איווייז. מעניין גם עבור 2,100 לקוחות ישראליים שרכשו את U5 ומוצאים עצמם תוהים מה יעלה בגורל הרכב, בעיקר בהיבט של חלפים זמינים. ולו רק בגלל זה, יש מקום לאחל למותג הסיני בהצלחה.

למאמר זה התפרסמו 18 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה