דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אחרי מיני ואבארט, על בסיס רנו 5 - אלפין קטנה ולוהטת בדרך אלינו

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • ה-A290 היא מכונית חשמלית ראשונה לאלפין
  • על בסיס רנו 5, עם שדרוג ביצועים ויכולת דינמית
  • לישראל תגיע בסוף 2024

חשמל וביצועים: אלפין, חטיבת הביצועים של רנו, חשפה את ה-A290, גרסה "חמה" ל-5 שתתמודד מול מתחרים כמו מיני קופר SE ואבארט 500e. היא תוצע עם אפשרות בחירה בין שתי מערכות הנעה (קדמית): עם 180 כ"ס בגרסת GT או 225 כ"ס ב-GTS, וזינוק ל-100 קמ"ש ב-6.4 שניות, 0.3 שניות פחות מקופר SE ו-0.6 שניות פחות מה-500e.

בשתי הגרסאות יש סוללה בקיבולת 52 קוט"ש שתציע טווח תיאורטי צנוע יחסית של כ-380 ק"מ, עם טעינה מהירה (100 קילוואט) ומילוי מ-15% ל-80% בכחצי שעה.

גם בסיבובים: כמקובל בהיסטוריה של אלפין, גם הפעם היא מתגאה בנתון משקל נמוך של 1,479 ק"ג, כ-135 ק"ג פחות מהמתחרה הבריטית. לדברי היצרנית, תת השלדה הקדמית תוכננה מחדש על מנת לשנות את מיקום המנוע במטרה להשיג חלוקת משקל מאוזנת יותר לפנים-אחור.

למיתלים (מקפרסון מלפנים, רב חיבורי מאחור) כיול וגיאומטריה ייחודית עם באמפ-סטופ הידראוליים, מפסקי סרנים מורחבים ב-6 ס"מ ומוטות מייצבים קשיחים מה-5.

מערכת הבלימה מגיעה מברמבו האיטלקית (מלפנים עם דיסק 320 מ"מ וקאליפר 4 בוכנות, 288 מ"מ מאחור). על הקשר לאספלט אחראית צמיגים רחבים יותר משל ה-5 (225/40) שפיתחה עבורה במיוחד מישלין הצרפתית - פיילוט ספורט EV בגרסת GT, פיילוט ספורט 5 ב-GTS, או פיילוט ספורט אלפין כצמיגי חורף, כשעל כולם מוטבע הסימון A29.

נוצות קרב: המראה קרבי בהרבה מה-5 המשמשת לה בסיס, עם יחידות תאורה ראשיות ומשניות במתאר X כמקובל ברכבי מרוצי ראלי בעבר, פגושים אגרסיביים עם כונסי אוויר מלפנים ומסיט אוויר מאחור, בתי גלגלים בולטים וכונסי אוויר מדומים בדלת האחורית כהמואז' ל-5 טורבו II.

תא הנוסעים כולל מושבים קדמיים עם תמיכה משופרת, הגה בעל שלוש צלעות עם סימול מרכוז בחלקו העליון, חלק תחתון שטוח עם בורר מצבי נהיגה בחלק הימני, בורר שליטה ברגנרציה (עם הסימול RCH) עם 4 רמות עוצמה ומתג אדום (עם הסימון OV) כמצב 'בוסט' למנוע החשמלי.

על לוח המחוונים הדיגיטלי ("10.25) ומסך המגע ("10.1) יש אפשרות לתצוגת נתוני אקשן כמו מד G, התערבות ABS ובקרת יציבות, טמפרטורת מנוע, סוללה, צמיגים ובלמים והקלטה שלהם למערכת טלמטריה בשילוב וידאו מהמצלמה הקדמית.

מה אנחנו חושבים: תקני זיהום אוויר שהולכים ומחמירים באירופה הכחידו את קטגוריית הקומפקטיות החמות על בנזין. כך במקרה של רנו קליאו RS, פיז'ו 208 GTi, סיאט איביזה קופרה, אופל קורסה OPC ויונדאי i20N שלא מיוצרות עוד, כשאת מקומן יתפסו אלטרנטיבות חשמליות.

ומבחינה זו הבחירה ב-5 כבסיס לחשמלית ראשונה היא סוג של הומאז' היסטורי, שכן ה-5 אלפין המקורית מאמצע שנות ה-70, הייתה המכונית הראשונה של רנו שעברה השבחה בסדנת אלפין דאז. מכונית שהייתה לקומפקטית חמה ראשונה באירופה, והגיעה לאולמות התצוגה חודשיים לפני פולקסווגן גולף GTI הראשונה.

עם הגרסה המודרנית נראה שהיצרנית הקטנה מדייפ מעוניינת להפוך לשחקנית משמעותית בהרבה מבעבר, עם פניה לקהל רחב הרבה יותר. עד אז היא כבר מעוררת חשק.

למאמר זה התפרסמו 9 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה