דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

חשמלית מירוץ לכביש: יונדאי מתחילה לשווק איוניק 5N

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • איוניק 5N החשמלית היא החזקה והמהירה בהיסטוריה של יונדאי
  • עם מכלולים משודרגים, אינספור מצבי נהיגה וצליל מנוע בנזין
  • המחיר מתחיל ב-400 אלף שקלים, הגבוה ביותר של יונדאי בישראל

חשמל וביצועים: יונדאי מתחילה לשווק את האיוניק 5N, חשמלית ראשונה בחטיבת הביצועים הצעירה שתתמודד - בין היתר - מול טסלה מודל Y פרפורמנס. תג המחיר עומד על 400 אלף שקלים, מכוניות ראשונות יימסרו בחודש יולי.

מערכת ההנעה משלבת שני מנועים חשמליים (412 כ"ס מאחור, 238 כ"ס מלפנים), עם 650 כ"ס במצב 'בוסט' למשך 10 שניות (609 כ"ס במצב רגיל). הזינוק ל-100 קמ"ש מסתיים תוך 3.4 שניות, בדרך ל-260 קמ"ש מרביים, 0.3 שניות פחות ו-10 קמ"ש יותר מהמתחרה האמריקאית.

המנוע האחורי משלב בתוכו גם דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני בעוד מחשב חלוקת כוח לפנים-אחור מאפשר לבחור בין לא פחות מ-11 מצבים, לרבות מצב 'דריפט' ייעודי ומצב המדמה 'זריקת מצמד' ברכב בנזין.

כמעט כמו בנזין: מערכת שמע של Bose כוללת גם צמד רמקולים חיצוניים ומאפשרת לבחור בין צליל מטוס קרב, סאונד שמגיע ממשחק הקונסולה גרנד-טוריסמו או מנוע הבנזין המוגדש מה-i30N, כולל 'העברת הילוכים' ידנית (דרך מנופי השליטה מההגה) עם צליל מנתק הצתה ונהימות מגדש. מערכת הבלימה הרגנרטיבית כוללת מצב ייעודי למסלול עם יכולת האטה של עד 0.6G.

יונדאי איוניק 5N

המצברים גדולים יותר מאלה של איוניק 5 רגילה (84 קוט"ש לעומת 72.6 קוט"ש), ומאפשרים לכן טווח נסיעה דומה (448 ק"מ) למרות צריכת חשמל מוגברת. מערכת חשמל במתח גבוה (800V) מאפשרת טעינה אולטרה-מהירה (240 קילוואט) ומשך מילוי דומה של 18 דקות מ-10% ל-80%.

ניהול הסוללה מציע שני מצבים: עמידות לאורך זמן המאפשרת שתי הקפות רצופות (יותר מ-40 ק"מ) בעוצמה מלאה סביב מסלול הנורברוגרינג, או ביצועים מיטביים לקביעת זמן ההקפה המהיר ביותר.

לא רק קו ישר: המרכב הוקשח באמצעות נקודות ריתוך ודבקים ייעודיים נוספים, לצד הפחתת משקל לא מוקפץ באמצעות ציריות דומות לאלה של ה-i20 מאליפות העולם בראלי, חישוקי אלומיניום ("21, מחושלים) וזרועות המתלה. למתלים זרועות בגיאומטריה שונה (מלפנים עם צמד זרועות תחתונות במקום משולש אחד), מפסקי הסרנים הורחבו (ב-3 ס"מ מלפנים ו-2.5 ס"מ מאחור) וקפיצים נוקשים יותר מנמיכים את המרכב (ב-2 ס"מ) ונתמכים בולמי זעזועים אדפטיביים.

יונדאי איוניק 5N

להגה יחס ישיר יותר (עם 2.3 סיבובים מקצה לקצה לעומת 2.7 באיוניק 5 רגילה) בעוד שעל הבלימה מופקדים דיסקים גדולים יותר (400 מ"מ מלפנים, 360 מ"מ מאחור). על הקשר לאספלט אחראים צמיגי פירלי P-זירו רחבים במיוחד (275/35).

המראה מעט אגרסיבי יותר עם פגושים שונים וכונסי אוויר מלפנים, מסיט אוויר מאחור וספוילר אחורי בקצה דלת תא המטען עם פנס בלימה במרכזו. סביבת הנהג כוללת - כמו באיוניק 5 רגילה - לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע ("12.3 כל אחד), אבל עם אפשרות לתצוגת נתוני אקשן וטלמטריה, הגה שלוש צלעות שונה עם מתגי שליטה במצבי נהיגה, ומושבים קדמיים בעלי תמיכה משופרת - אבל ללא כיוון חשמלי.

מערכות הבטיחות המתקדמות זהות לאיוניק 5 הרגילה לרבות בלימה אוטונומית (גם לתנועה חוצה ובנסיעה לאחור), שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטח מת אקטיבית (מונעת כניסה לנתיב לא פנוי) ועל פתיחת דלת כאשר השטח לא פנוי.

מה אנחנו חושבים: איוניק 5N היא אחת המכוניות המרשימות שהושקו לאחרונה, וזכתה מאיתנו למחמאות בנהיגת המבחן הראשונה שערכנו לה. האתגר העיקרי של אנשי המכירות יהיה המחסום הפסיכולוגי. הקהל הישראלי מתקשה לשלם - ללא קשר לאיכות - מאות אלפי שקלים על מותגים שאינם נתפסים אצלו "יוקרתיים". יהיה מעניין לגלות אם עידן החשמל הביא עימו שינוי מבחינה זו.

למאמר זה התפרסמו 14 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה