דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

יוצא לאור: הטנדר של BYD נחשף

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • שארק הוא טנדר ראשון ל-BYD עם הנעה מחושמלת
  • יציע כ-70 ק"מ נקיים מזיהום ו-5.7 שניות ל-100 קמ"ש
  • בינתיים רק עבור השוק המקסיקני

חשמל לעבודה: באירוע שערכה במקסיקו סיטי חשפה BYD את השארק, טנדר ראשון ליצרנית הסינית אותו היא תשווק תחילה במקסיקו. מדובר בפעם הראשונה שיצרנית סינית משיקה דגם חדש מחוץ לרפובליקה העממית, ובשלב זה עדיין לא ברור האם ומתי הוא יוצע גם באירופה ואצלנו.

מערכת ההנעה משלבת שני מנועים חשמליים, אחורי (204 כ"ס) וקדמי (231 כ"ס) המאפשרים הנעה כפולה עם תפוקה משולבת של כ-430 כ"ס. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 5.7 שניות, מהיר משמעותית מהמקובל בקטגוריה. לדברי היצרנית חלוקת הכוח לפנים-אחור משתנה בהתאם למצב הנהיגה הנבחר (חול, בוץ ושלג) ולתנאי הדרך.

הסוללה בקיבולת 29.6 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה נקי מזיהום של כ-100 ק"מ (בתקן NEDC הישן, כ-70 ק"מ בתקן WLTP העדכני) בעוד מנוע בנזין מוגדש בנפח 1.5 ליטר משמש כגנרטור מאריך טווח. לדברי היצרנית ניתן לעשות שימוש בסוללה להפעלת מכשירים חיצוניים והיא ניתנת לטעינה מהירה (40 קילוואט) עם מילוי מ-30% ל-80% ב-20 דקות.

קשוח ומודרני: כבסיס משמשת שלדת סולם עם סוללה המשולבת בתוכה ותורמת לשיפור הקשיחות ב-38%. המיתלים נפרדים מסוג עצמות עצה כפולות מלפנים ומאחור, ונתמכים קפיצי סליל בכל פינה, בשונה מהמקובל בדגמי הקטגוריה העושים שימוש בסרן חי עם קפיצי עלים מאחור. כושר העמסה לכן נמוך במעט מהמקובל (835 ק"ג) וכושר הגרירה (2.5 טון) נמוך בטון מהמתחרים הישירים.

בהשוואה לטויוטה היילקס הוא ארוך ב-13 ס"מ (545.5 ס"מ), רחב ב-11.5 ס"מ (197 ס"מ), גבוה ב-11 ס"מ (192.5 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-17.5 ס"מ (326 ס"מ). בהשוואה לטנדר היפני זווית הגישה גדולה ב-2 מעלות (31 מעלות) בעוד זווית הנטישה צנועה בכ-8 מעלות (19 מעלות).

העיצוב החיצוני מזכיר בחרטום את פורד F150 לייטנינג, עם סבכה גדולה ועליה שם המותג, פנסים בעיצוב האות C עם פס תאורה המחבר ביניהם. סביבת הנהג כוללת לוח מחוונים דיגיטלי ("10.25), תצוגת נתונים עילית ("12) ומסך מגע גדול ("12.8) עם מנגנון ההיפוך המוכר של היצרנית. מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת סטייה מנתיב ושטחים מתים.

מה אנחנו חושבים: BYD נחשבת לאחת מענקיות התעשייה בכל הנוגע למערכות הנעה חשמליות, עם יכולת להשתלב במהירות בכל קטגוריה אפשרית, כולל רכבי שטח ומכונית על אקזוטית תחת מותגי יאנגוואנג ופאנג צ'אנג באו, וכעת גם בקטגוריית הטנדרים.

ועם השארק BYD מכוונת גבוה עוד יותר, והיא תהיה מהחלוצות בשילוב מערכת הנעה מחושמלת, שעל הנייר נראית כמתקדמת יותר מאלו של טנדרים מתחרים. עם טווח נקי מזיהום גדול משל פורד ריינג'ר היברידי נטען למשל וללא תלות בלעדית בחיבור לשקע של איסוזו דימקס וטויוטה היילקס החשמליים.

אלא שיצור טנדר בכלל וחשמלי בפרט דורש הרבה ידע וניסיון, שכן הוא נדרש לעמוד בעומסים גבוהים משמעותית (שטח, גרירה, העמסה) מכל רכב אחר, ניסיון אותו עדיין אין ליצרנית הסינית. האם תצליח בכך, נדע רק בעתיד לאחר שננהג בו, אבל בהתחשב ביכולת הטכנולוגיות הגבוהות שהיא מציגה, לטויוטה, פורד ואיסוזו יש בהחלט מקום לחששות.

פורסם לראשונה ב- 15.05.24

למאמר זה התפרסמו 10 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה