דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הקטנות של טויוטה מתעדכנות, אבל מרבית השדרוגים לא בישראל

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • טויוטה מנחיתה יאריס ויאריס קרוס מעודכנות
  • המנועים העדכניים לא הגיעו, כך גם תוספות האבזור
  • מערכות הבטיחות מתקדמות מבעבר

הדשא של השכן: לפני קצת יותר משנה חשפה טויוטה את מתיחת הפנים ליאריס, וכמה חודשים לאחר מכן הוצגו שיפורים דומים גם ביאריס קרוס. כעת מגיעים הדגמים העדכניים לישראל, אך מתברר כי השדרוגים העיקריים שהציגה היצרנית - ובהם מנועים היברידיים חזקים יותר עם 130 כ"ס ופריטי אבזור כמו לוח מחוונים דיגיטלי בגודל מלא או אפליקציה להנעה מרחוק לא עשו דרכם לגרסאות שישווקו באולמות התצוגה המקומיים.

מה שכן שודרג אלו מערכות הבטיחות, כולל מצלמה ורדאר חדשים עם טווח סריקה רחב מבעבר שיאפשר כעת גם זיהוי של אופנועים, בנוסף ליכולת לזיהוי מכוניות, רוכבי אופניים והולכי רגל; מערכת חדשה תתערב בדוושת התאוצה ותמתן את פעולתה במקרה של סיכון להתנגשות ובכניסה לעיקולים; מערכת לניטור מצב הנהג תעצור את הרכב ותפתח דלתות במידה והנהג לא יגיב להתרעות וכן נוספה התרעה על שכחת ילד מאחור.

בנוסף שופרו המערכות הקיימות, כאשר בקרת השיוט האדפטיבית מגיבה כעת מהר יותר ומונעת עקיפה מימין, המערכת להתרעת סטיה מנתיב מתנתקת אוטומטית בזמן התחמקות ממכשול והמערכת לשמירת נתיב פועלת בצורה "טבעית מבעבר", כך טויוטה.

תג המחיר התייקר ב-2,000 שקל לשני הדגמים ומתחיל ב-136 אלף שקל ליאריס וב-154 אלף שקל ליאריס קרוס.

מה עוד צריך לדעת: יחידת ההנעה ההיברידית נותרה ללא שינוי, ומשלבת מנוע בנזין עם 3 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר ומנוע חשמלי (116 כ"ס) בחיבור לתיבה רציפה ולהנעה קדמית. במקרה של היאריס קרוס טוענת היצרנית גם לשיפור בבידוד הרעשים והרעידות, הודות לתוספת בידוד בתא המנוע ובקיר האש, ועם שימוש בזכוכיות עבות יותר לשמשות מלפנים ובצדדים.

רשימת האבזור כוללת בגרסאות הבסיס (Eco) מסך מגע גדול יותר ("9 לעומת "8 בעבר), בקרת אקלים ומצלמת נסיעה לאחור בעוד הגרסאות הבכירות ("סטייל" ביאריס, "אורבן" ביאריס קרוס) כוללות גם מפתח חכם וחישוקים קלים בתוספת של 1,000 שקל.

מה אנחנו חושבים: היאריס והיאריס קרוס הם להיטי מכירות באירופה וזכו להצלחה ניכרת בשנים האחרונות גם אצלנו. אבל כידוע התחרות נעשית קשה יותר מיום ליום, עם שפע של דגמים שמצטרפים ומושכים אליהם לקוחות שמחפשים את הדבר הבא. בטויוטה הגיבו בהתאם עם שיפור של נקודות התורפה כולל גרסאות עם ביצועים משופרים ותוספות מתבקשות למפרטי האבזור. אבל הצרכן הישראלי, למרבה האכזבה, לא יהנה מהשדרוגים. חבל.

למאמר זה התפרסמו 14 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה