דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

בבדיקה: רמזור עם אור רביעי לטובת מכונית אוטונומית

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • הרכב האוטונומי מעמיד גם אתגרי תכנון תנועה
  • בין היתר נבדקת אפשרות השתלבותו בצמתים מרומזרים
  • שינוי בתאורת הרמזור צפוי בעתיד

שים לב, רכב אוטונומי שולט: הופעתן של מכוניות אוטונומיות עשויה להוביל למספר שינויים עתידיים בחוקי התנועה, בהם הוספת אור רביעי ברמזור. כך אומרים חוקרים שעורכים ניסוי בעיר ברמינגהם הסמוכה לדטרויט.

לדברי פרופסור וחבר להנדסה באוניברסיטת צפון קרוליינה, עלי חג'באי, תוספת אלמנט תאורה רביעי נועדה להבהיר לנהגים בצומת כי מתבצעת תקשורת בין התשתית (רמזור) לכלי רכב אוטונומי, ובמצב כזה ניתן לחצות תוך עקיבה אחד הרכב האוטונומי החוצה. חלופה אחרת שנבדקת היא הבהוב האור האדום והירוק.

לדברי הנרי ליו, פרופסור להנדסה אזרחית מאוניברסיטת מישיגן, ישנם עוד פתרונות טכנולוגיים לניטור תנועה, אבל הם דורשים מהערים לבצע שדרוגים מורכבים ויקרים. ולכן כמחצית מהרמזורים ברחבי ארה"ב אינם מתייחסים לעומסים או לתנועה קלה מהרגיל כמו באמצע הלילה.

"הרמזורים של ברמינגהם פועלים בתזמון קבוע ואינם מבצעים התאמות עבור זרימת התנועה בכביש, וכיוון שהנתונים שאנחנו אוספים מגיעים מכלי הרכב ולא מהתשתית, זה מפשט עבורנו את התהליך".

שני הפרופסורים מסכימים שיש עוד דרך לעבור, וששינויים כלשהם יוכלו להתרחש רק אחרי שמחצית מכלי הרכב שינועו על הכביש יהיו אוטונומיים. אבל שניהם גם מציינים כי כניסת ה-AI יכולה לסייע לקצר תהליכים ולזרז את פיתוח הטכנולוגיה האוטונומית.

מה אחנו חושבים: ניסויים עם מכוניות אוטונומיות מבוצע בכמה מדינות בארה"ב כמו קליפורניה, טקסס ונבדה, ועדיין נראה שטרם הושגה פריצת דרך שתאפשר מעבר בטוח לרכב אוטונומי. בעיקר השתלבותו בצי הרכב המאויש בעשרות השנים הקרובות.

למאמר זה התפרסמו 12 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה