דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

לא אינטגרלה אבל כן HF - לנצ'יה אפסילון תהיה גם ספורטיבית

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • לנצ'יה לא רק חוזרת, אלא מעירה עבר מפואר
  • תצמיד לאפסילון כינוי שנשמר לדגמי ביצועים
  • תשיק גרסה ספורטיבית למכונית הקומפקטית

"שכפול הפלטפורמות ההמוני של קונצרן סטלנטיס - שמשתרע מפיג'ו ופיאט ועד אלפא רומיאו וג'יפ - לא מאפשר למותגים היחודיים האלו לבטא את זהותם באופן שהולם את העבר העשיר שלהם. או במילים אחרות - עיצוב זה אחלה, אבל דרוש גם אופי".

כך סיכמנו לפני שבועות ספורים את חשיפתה הרשמית של לנציה אפסילון החדשה. דגם נוסף בקונצרן סטלנטיס להשתמש בפלטפורמה מוכרת שמהווה בסיס למגוון רחב של דגמים ממותגים שונים, החל בג'יפ וכלה בפיג'ו. "דרוש גם אופי וייחוד", הדגשנו.

לא שמישהו בלנצ'יה קורא עברית, אבל יש להניח שלא היינו היחידים לרטון על השכפול המסחרי של דגמי הקונצרן הענק. ותשובת היצרנית הגיעה כעת. האפסילון החדשה, דגם ראשון ליצרנית מזה מי-יודע-כמה-שנים, מכונית חדשה ראשונה תחת מותג שנדמה היה כי הוא בכיוון הברור למנוחת עולמים בבית הקברות של התעשייה לצד סאאב וטריומף, תהיה גם ספורטיבית במוצהר.

גרסת האקשן של האפסילון החשמלית תענוד את צמד האותיות 'HF', שמצאו עצמן לראשונה מככבות על מרכב פולביה (מעט רקע על המכונית) מירוץ בתחילת שנות ה-60, אחר כך גם על מכונית הקופה הסדרתית ומאוחר יותר על דגם שסייע לה להפוך למוכרת בכל העולם - דלתא. בעיקר הגרסה הספורטיבית שלה ובמיוחד האינטגרלה שמככבת עד היום בחלומם של חולי הגה בכל העולם.

מכונית ראלי מפלצתית האפסילון HF לא תהיה. אבל עם מנוע של 240 כ"ס תהיה חזקה משמעותית מהגרסה הרגילה שמונעת על ידי היחידה החשמלית המוכרת של הקונצרן עם 156 כ"ס.  הספורטיבית תזנק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-5.8 שניות מעט מאכזבות בעידן החשמלי, תונמך על-ידי מתלים ייעודיים ותהיה בעלת מפסק סרנים גדול יותר לשיפור הדינמיות ועם כנפיים מנופחות כדי להכיל צמיגים רחבים וחישוקים גדולים יותר.

מותר להניח שגם מערך הבלימה וכיול ההגה יהיו שונים מהגרסה הרגילה והזולה יותר. נותר רק לראות האם סוללת 51 קוט"ש צנועה שמספיקה ל-400 ק"מ רשמיים באפסילון, תשאר גם ב-HF ותהיה אחראית כך לטווח קצר משמעותית.

למאמר זה התפרסמו 11 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה