דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

על בסיס פיג'ו 208: לנצ'יה אפסילון נחשפה רשמית

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • הקאמבק של לנצ'יה יצא לדרך עם אפסילון חדשה
  • תהיה דגם חשמלי ראשון במותג מתוך שלושה עתידיים
  • צפי הגעה לישראל? אין בינתיים

קמה לתחיה: 13 שנה לאחר שהוצגה האפסילון הקודמת, מכונית עירונית קטנה ומסוגננת עם מנוע בנזין, מציגה לנצ'יה דור חדש ורביעי במספר - הפעם כסופר-מיני חשמלית, על בסיס הפלטפורמה שמשרתת גם את פיג'ו 208 ואופל קורסה.

זהו דגם ראשון מתוך שלושה שיציג המותג בשנתיים הקרובות, כאשר החל משנת 2026 ישיק דגמים חשמליים בלבד. מהיבואנית הישראלית סמלת נמסר כי בשלב זה אין צפי להגעה לישראל.

נזכיר כי המותג האיטלקי הוותיק, שנוסד כבר ב-1906 וזכה לשורת הצלחות במירוצי ראלי במהלך המחצית השניה של המאה הקודמת, נעלם בשנים האחרונות מהמפה העולמית. למעשה הוא פעיל באיטליה בלבד מאז שנת 2017, שם היתה האפסילון היוצאת והוותיקה הדגם השלישי הנמכר ביותר ב-2023, עם קרוב ל-45 אלף יחידות שנמסרו.

במסגרת הקאמבק הנוכחי תפעיל לנצ'יה רשת סוכנויות ב-70 ערים מרכזיות באירופה - תחילה בבלגיה ובהולנד, בהמשך בצרפת ובספרד, ומ-2025 גם בגרמניה ובמדינות נוספות.

קריצה ליוקרה: בלנצ'יה מצהירים כי האפסילון תתחרה בסגמנט הסופר-מיני פרימיום המצוצמם, שבו פועלות למעשה רק אודי A1 ומיני קופר. העיצוב אלגנטי עם חזית מעודנת ותאורת לד דקה עם חותמות שיוצרות את צורת האות Y, כאשר מאחור ישנן יחידות תאורה עגולות - כמחווה ללנצ'יה סטראטוס האיקונית, כוכבת מירוצי הראלי בשנות ה-70. המימדים דומים לאלו של פיג'ו 208 האחות, עם אורך של 408 ס"מ (2.5+), רוחב של 176 ס"מ (0.5-) וגובה של 144 ס"מ (1+).

סביבת הנהג כוללת צמד מסכים בגודל "10.25 המשמשים כמסך מולטימדיה ולוח מחוונים דיגיטלי. הגרסאות הראשונות שהוצגו הן ממהדורה מוגבלת בשם "קאסינה", ב-1906 יחידות בלבד - מחווה לשנה בה החלה הפעילות - בשיתוף פעולה עם חברת ריהוט בשם זהה.

הגרסאות האלו, עם עיצוב פנים בהשראת "בתים איטלקיים", יצוידו במושבי קטיפה במרקם "קנלוני" עם כוונון חשמלי, חימום ועיסוי, ועם שולחן קטן במרכז - "טאבולינו", באיטלקית - שיהיה עשוי מביו-פלסטיק וישמש גם כמטען אלחוטי לטלפון סלולרי.

מה עוד צריך לדעת: האפסילון תצויד ביחידת הנעה מוכרת, עם מנוע חשמלי קדמי בהספק של 156 כ"ס. היצרנית לא מפרסמת את זמני התאוצה, אך הם צפויים להיות דומים לאלו של האחות לבית פיג'ו - כלומר, סביב 8.2 שניות מאפס למאה קמ"ש. סוללת 51 קוט"ש מבטיחה טווח נסיעה של 403 ק"מ, בעוד טעינה מהירה בקצב של 100 קילוואט תאפשר את מילוי הסוללות מ-20% ל-80% בתוך 24 דקות.

מה אנחנו חושבים: לנצ'יה היא אחד המותגים עם ההיסטוריה המפוארת ביותר בתעשיית הרכב, שראוי בהחלט לחזור למרכז הבמה - גם בעידן החשמלי. ולפחות בכל מה שקשור לעיצוב ולזהות האיטלקית, האפסילון החדשה נראית לגמרי בכיוון הנכון.

אבל זה לא מספיק, מכיוון ששכפול הפלטפורמות ההמוני של קונצרן סטלנטיס - שמשתרע מפיג'ו ופיאט ועד אלפא רומיאו וג'יפ - לא מאפשר למותגים היחודיים האלו לבטא את זהותם באופן שהולם את העבר העשיר שלהם. או במילים אחרות - עיצוב זה אחלה, אבל דרוש גם אופי.

למאמר זה התפרסמו 20 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה