בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

מאזדה 3 החדשה 2009



מאזדה חושפת פרטים ראשוניים על מחליפת ה-3, המשפחתית הקומפקטית מתוצרתה. בתפריט ? עיצוב משודרג, מנועים חזקים יותר ? אך הנוסחה הבסיסית נשארת זהה



מאת טל ברונפר

מוטוריקה תמיד היתה עניין יחסי. בעוד שבאירופה רבות המכר הן מכוניות סופרמיני קטנות וזריזות, בארה"ב (עדיין) רכבים גדולים וגומעי מרחקים תופסים את המקומות הראשונים בטבלת המכירות. באופן דומה, האירופאי הממוצע ימצא עצמו סוקר את שוק הרכב המקומי בעיניים נדהמות: רבי המכר אצלנו הם רכבים בתצורת סדאן 4 דלתות, מנוע 1.6 ליטרים בנזין ותיבת הילוכים אוטומטית: למעשה, ההפך המוחלט מהמקובל אצל האירופאים, וזאת על אף המרחק הגיאוגרפי הקצר ותקינה אירופאית מלאה המקובלת בארץ.

 

6 שנים, 1.8 מיליון יחידות ו-90 פרסים בינלאומיים אחרי שהדגם הראשון הוצג, במאזדה מציגים דור חדש למאזדה 3, המשפחתית הקטנה מתוצרתם, שיוצג לראשונה – בגרסת יצור – בתערוכת לוס אנג'לס 2008, שתפתח בחודש נובמבר. כל זאת לאחר שלל שמועות וספקולציות בעולם האינטרנט לגבי מתיחת פנים לא משמעותית, או מנגד התמקדות בגרסאות ספורטיביות.

 
מאזדה 3 החדשה 2009

מאזדה 3 החדשה 2009 והחזית העדכנית / צילומים: יצרן

 

ההכרזה הרשמית של מאזדה, המלווה בתמונות רשמיות ואפילו סרטון קצר, שמה קץ לגל הספקולציות וצילומי הריגול. מאזדה 3 החדשה היא יותר ממתיחת פנים לדור הקודם: הדור החדש של המשפחתית הקומפקטית, מבטיחים במאזדה, יגדל משמעותית במידותיו, אם כי לא ידוע עדיין האם תמשיך להתבסס על פלטפורמת C1 הנוכחית של פורד העולמית (בה משתמשות גם פורד פוקוס ווולבו S40), או תתבסס על הדור הבא של הפלטפורמה, המכונה C2.

 

גם בעיצוב החיצוני ניתן להבחין בשינוי משמעותי ביחס לדגם הקודם. מאזדה 3 החדשה מאמצת את הקו העיצובי החדש של היצרן, אותו מכנים היפנים "זרימה". שפה עיצובית זו מופיעה במאזדה 6, בעיקר בחרטום ובפנסים האחוריים. עם זאת, במאזדה 3 החדשה ניכרת אבולוציה של העיצוב הקיים, תוך כדי לקיחת אלמנטים עיצוביים משלל קונספטים שהציגה מאזדה בזמן האחרון, בהם הקיזאשי וההקזה שביקרו אצלנו בתערוכת אוטומוטור 2008. אלמנטים עיצוביים אלה כוללים חרטום מעוצב וסגור בחלקו העליון, פנסים מלוכסנים ובשביל הרושם – צמד אגזוזים (לפחות בגרסה הבכירה בה מאזדה השתמשו בצילומים הרשמיים). התחושה הכללית היא שה-3 החדשה דומה מאוד לאחותה הגדולה, ה-6: רוכשים פוטנציאליים צפויים להתרשם מכך.

 

החשיפה הראשונית מתייחסת לדגם האמריקאי, שבאופן מסורתי שונה מעט מהדגם האירופאי בעיצובו החיצוני, אך גם משמעותית ביחידות ההנעה. השוק האמריקאי יזכה לבחור בין שתי גרסאות לוגמות בנזין, בנפח 2.0 ליטרים ו-2.5 ליטרים בעלת ניחוח ספורטיבי, כאשר האחרונה מחליפה את יחידת ה-2.3 ליטרים הבכירה בדגם הקודם. השוק האירופאי – ואנחנו כמובן – לא נזכה לקבל את גרסת ה-2.5 ליטרים ככל הנראה, ובמקומה מקווה היבואן המקומי דלק מוטורס לקבל יחידת 1.6 ליטרים מסורתית. עדיין לא ברור מה יעלה בגורלן של גרסאות 1.4 ליטרים ודיזל, אשר לא שווקו אצלנו אך זכו להצלחה באירופה.

 
All New 2009 Mazda 3
מאזדה 3 החדשה מאחור. דז'ה וו?

 

במאזדה לא מפרטים על שיפורים בביצועים, אך כחלק מצמיחת המידות של ה-3, יתכן כי גם המנועים הקיימים ישודרגו קלות ויזכו לתוספת של 10- 15  כוחות סוס להספקם, תוספת אשר תיישר קו עם המקובל כיום בקטגוריה. גם לגבי תיבת ההילוכים לא נמסר מידע, אך אל דאגה: תיבת הילוכים אוטומטית תוצע במאזדה  החדשה.

 

כאמור, מאזדה 3 החדשה תוצג לראשונה בתערוכת לוס אנג'לס 2008, בחודש נובמבר הקרוב. במאזדה מבטיחים אירוע חשיפה גרנדיוזי בשעות הצהריים המוקדמות של ה-19 בנובמבר, ועד אז אנחנו גם צפויים לקבל פרטים נוספים ומדוייקים יותר לגבי יחידות ההנעה ורמות האבזור. בואה של הגרסה האירופאית הרלוונטית לנו אינו רחוק, ורוב הסיכויים הם שעד סוף השנה תציג מאזדה גם גרסה זו, יחד עם גרסה בתצורת 5 דלתות החביבה על האירופאים (ובארה"ב משווקת תחת מותג Mazdaspeed הספורטיבי). כל אלה מצביעים על כך שנזכה לראות את מאזדה 3 החדשה על כבישי ארצנו לקראת 2010, כאשר תאריך תחילת היצור הסדרתי לא נקבע. עדיין מוקדם לדבר על מחירים מדוייקים, אך יבואן מאזדה לישראל,דלק מוטורס, שואף לשמור על הדומיננטיות של מאזדה 3 בציי הרכב, הווי אומר קבוצת שימוש 2 ומחיר מירבי של 105,000 שקלים, יחד עם דגמים מאובזרים יותר לשוק הפרטי.

 

עד להגעתה אלינו, נמשיך ב-iCar לסקר ולכסות את החשיפה ההדרגתית של מאזדה 3 החדשה ולהביא לכם את כל הפרטים האחרונים על המכונית הנמכרת ביותר בישראל. 

לחוות דעת והזמנת נסיעת מבחן בדגמים המתחרים: טויוטה קורולה, רנו מגאן, ניסאן טידה, סובארו B3

לדגמי מאזדה בישראל - מאזדה
למאמר זה התפרסמו 22 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. WOW  פשוט WOW של מכונית!!!

ראשון,20.12.2008

2. תגובה  נראת הרבה הרבה יותר טוב ! נקווה שהליסינג בארץ לא י...

הי,08.01.2009

3. מאזדה 3  הרכב נראה מהמם, מתי נראה אותו בארץ

ש. דבורה,12.01.2009

4. מזדה יפה  מאחורה היא הכי יפה מקדימה היא גם יפה המושב...

איתי,20.01.2009

5. זאת מאזדה  זאת מאזדה הכי יפה שיצא לי לראות אני מקווה שהמאזדה...

מידן,27.01.2009

6. בטיחות בדרכים  נהגים יקרים:הרכב הנ"ל יצא פשוט יפה ומיוחד אנא סעו...

מידן,27.01.2009

7. עיצוב מדהים  מאז ומתמיד מאזדה מייצרת רכבים יפים טובים ואמינים ו...

אלי,08.02.2009

8. מאזדה 3  מכוער חשמל............

,11.02.2009

9. יפה יפה אבל.....עוד שנה  אני כיום בלי רכב, המאזדה 3 יפיפיה, מה עושים להמתי...

זהבה,14.02.2009

10. ואוו היא דומה מאחורה למאזדה 6  ...............

אליאב פרץ,20.02.2009

11. יפה מאוד  יפה מאוד היא נראת כמו חללית אבל אבא שלי לא רוצה לק...

חי בר,06.03.2009

12. יא-אללללההה  אני לא נוהג להתלהב מרכבים אבל על זה נאמר אין דברים...

אלעד אטיאס,12.07.2009

13. פשוט מעלפלתת   מזדהה מהממתת !!!!!!!! עיצוב מושלםם

דפנה,13.07.2009

14. לדפנה  את תתעלפי לגמרי

תראי את הזין שלי,15.07.2009

15. אל תתנו למראה לבלבל אותכם  מאזדה 3 סתם רכב מאכזב מאוד

מניסיון,29.07.2009

16. ?  אני רוצה לדעת מה הפלפון ?

?,08.08.2009

17. מתי כבר בליסינג???  מועדון השלוש www.mazda3.co.il

בניימין,27.08.2009

18. מיום ליום היא נראית לי יותר יפה...  ככה זה, לא מיד מתרגלים לצורה חדשה. היא יפה מבפנים...

מועדוניסט,04.10.2009

19. ל11  שמי אחי קודם תלמד לכתוב אוטו ולא אותו אחרכך תזיין ...

סאטלה,10.10.2009

20. האוטו יפה ?!  ראיתם אותו על הכביש ? מאחורה למשל כמו מאזדה 6 - אב...

,31.10.2009

21. הרסו את הרכב.  הגדילו תא מטען על חשבון תא נוסעים. אין בקרת אקלים...

שי,10.11.2009

22. טייבה  בכל החיים אין כמן מזדה

אלאא,28.12.2009
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים