בקרוב בישראל: הרכבים שיגיעו ב-2022

דגמי 2022


עשרות דגמים חדשים יגיעו לישראל בשנה הקרובה, רבים מתוכם חשמליים - אבל יש גם בשורות למי שעוד מתדלק



מאת: נועם ריין
 
עשור בדיוק חלף מאז הושקו בישראל הרכבים החשמליים של בטר פלייס, במה שהפך בתוך זמן קצר לאחד הכשלונות המהדהדים של תעשיית הרכב העולמית. אבל למרות שתחנות החלפת הסוללות של שי אגסי הפכו לפילים לבנים שכבר הספיקו להצהיב, הרכבים החשמליים הסתערו בשנה היוצאת על שוק הרכב המקומי בצורה שטרם נראתה. כ-6,000 חשמליות מתוצרת טסלה נפרקו מהאוניות בנמל אשדוד במהלך 2021, והצטרפו לעוד אלפי חשמליות שמכרו כאן MG, אייווייז, פיג'ו, יונדאי ואחרים. לקוח שמעוניין לרכוש כיום מכונית חשמלית חדשה, יכול לבחור באחת מבין 35 אופציות שמוצעות באולמות התצוגה. בעוד שנה מהיום מספרן יהיה כפול, לפחות. עשרות דגמים חשמליים חדשים צפויים להגיע לישראל, חלקם אצל מותגים מוכרים ואחרים במותגים שעדיין לא פגשנו כאן.
 
אבל ליבואני הרכב יהיה בשנה הקרובה הרבה מה להציע גם למי שלא מתחבר לשקע: ג'יפון קטנטן חדש יופיע אצל טויוטה, לצד רכב פנאי משפחתי שיתבסס על הקורולה, יונדאי תשיק מיניוואן בעיצוב חללי, אופל אסטרה תעשה קאמבק, קיה תציג דורות חדשים לספורטז' ולנירו, למאזדה יהיה סוף סוף דגם עם 7 מושבים - והרשימה עוד ארוכה. שנתחיל?

 
מכוניות קטנות
 
דאצ'יה ספרינג - החשמלית היחידה בזירת הקטנות תגיע ארצה ותקטוף בקלות את תואר "החשמלית הזולה בישראל". המימדים קרובים לאלו של סוזוקי איגניס והיכולות החשמליות צנועות: המנוע החשמלי יספק 45 כ"ס בלבד ויאיץ את הספרינג ל-100 קמ"ש בתוך 19.1 שניות, ואילו סוללת 27.4 קוט"ש תאפשר נסיעה לטווח של 230 קילומטרים.
מתי בישראל? אמצע 2022.

לכתבה המלאה >>

דאצ'יה ספרינג
 
טויוטה אייגו X - הפעם האייגו חוזרת בתור מכונית מיני מוגבהת - סוג של ג'יפונפון עירוני אם תרצו. ה-X תהיה ארוכה ב-23 ס"מ מהאייגו המוכרת, רחבה ממנה ב-12 ס"מ וגבוהה ב-5. מנוע הליטר ימשיך מהדור הקודם, אך התיבה הרובוטית השנויה במחלוקת תוחלף בתיבת הילוכים רציפה, דומה לזו של היאריס. הנעה היברידית עדיין לא בתכנון.
מתי בישראל? תחילת רבעון שני.

 
טויוטה אייגו X
 
סקודה פאביה - דור חדש למכונית הותיקה, עם מימדים מוגדלים שיציבו אותה כמכונית הסופר-מיני הגדולה מכולן. מלבד הבטחה למרחב פנימי נדיב, בסקודה מציגים גם תא נוסעים איכותי מבעבר לצד מנועי הטורבו המוכרים - וכמובן, שורה של גאדג'טים מתוחכמים ובהם כיסוי מתקפל לגג השמש שניתן לאחסן בתא המטען ושקע USB על גבי המראה המרכזית לטובת חיבור מצלמת דרך.
מתי בישראל? רבעון ראשון.

 
סקודה פאביה
 
מכוניות משפחתיות
 
אופל אסטרה - הקהל נוהר לכיוון רכבי הפנאי, אך לאוהדי המכוניות הצרפתיות צפויה שנה מסקרנת בהחלט בסגמנט המשפחתיות המסורתי. ולמה צרפתיות? כי האסטרה החדשה, דור שישי בשושלת, חולקת פלטפורמה ומכלולים רבים עם פיג'ו 308 (ע"ע). העיצוב התקדם שנות דור ביחס לדגמים קודמים של אופל, ובישראל נפגוש את האסטרה עם מנועי טורבו-בנזין מוכרים לצד אופציית פלאג-אין הייבריד ידידותית לסביבה.
מתי בישראל? מחצית ראשונה.

 
אופל אסטרה
 
סקודה אוקטביה - המשפחתית הפופולארית תקבל השנה גרסת פלאג-אין הייבריד, עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטרים, מנוע חשמלי לצידו והספק משולב של 204 כ"ס. התאוצה ל-100 קמ"ש מתקצרת כאן ל-7.9 שניות ואילו טווח הנסיעה החשמלי עומד על 55 קילומטרים. קהל מעריצי האוקטביה יאלץ להתמודד עם תא מטען שמתכווץ ל-450 ליטרים בלבד, בשל תוספת הסוללה.
מתי בישראל? מחצית ראשונה.

 
סקודה אוקטביה
 
פורד פוקוס - במקרה הזה מדובר במתיחת פנים, שכמו בדור הקודם כוללת יותר מרק עדכוני עיצוב. הפוקוס המחודשת תציג מסך מולטימדיה שגדל דרמטית ל-13.2 אינץ', הנעה מיקרו-היברידית וגם קאמבק היסטורי לתיבה הרובוטית כפולת המצמדים - טכנולוגיה שכבר הסבה בעבר לא מעט צרות ללקוחות הפוקוס.
מתי בישראל? רבעון שני.

 
פורד פוקוס
 
פיג'ו 308 - המכונית הראשונה של פיג'ו שתישא את סמל המותג החדש. מדובר בדור שלישי למשפחתית הקומפקטית, וגם הוא - כמו האסטרה - יציג עיצוב דרמטי וגם יחידת הנעה היברידית-נטענת עם טווח נסיעה של כ-60 קילומטרים. גרסת הסטיישן היפהפיה אף יותר לא צפויה להגיע אלינו.
מתי בישראל? מחצית ראשונה.

 
פיג'ו 308
 
רנו מגאן E-Tech - משפחתית חשמלית שחולקת פלטפורמה עם ניסאן אריאה וקורצת לעולמות הפנאי. העיצוב מקורי ומעניין, אך המימדים קטנים יחסית. המנועים החשמליים יציעו הספקים של 130-220 כ"ס, בהתאם לגרסה, וסוללות מתוצרת LG יציעו טווחי נסיעה של 300 או 470 קילומטרים, בהתאם לנפח הסוללות. פריט מעניין שתציע רנו: על גבי השמשה הקדמית יוטמע ברקוד לסריקה, שבמקרה של שריפה יוכל לשמש את צוותי הכיבוי ולהציג מידע על מיקום הסוללה, כריות האוויר ומבנה הרכב לטובת מיקומי חיתוך בטוחים.
מתי בישראל? אמצע 2022.

 
רנו מגאן אי-טק
 
DS4 - הצלע השלישית של האסטרה וה-308 מגיעה ממותג היוקרה הצרפתי DS. מדובר במשפחתית קומפקטית שנחשפה לפני כמעט שנה, ותתחרה כאן בדגמים כמו אודי A3 וב.מ.וו סדרה 1. גם כאן תהיה גרסה נטענת, עם הספק מירבי של 225 כ"ס. תא הנוסעים צפוי להיות מרשים במיוחד.
מתי בישראל? מחצית ראשונה.

 
DS4
 
MG5 - בעוד האסטרה וה-308 יגיעו לישראל ללא גרסאות הסטיישן השימושיות, קבוצת לובינסקי תשיק במקביל משפחתית אחרת בתצורת סטיישן - MG5 החשמלית, שעברה לאחרונה מתיחת פנים ותגיע ארצה בפעם הראשונה. היצרנית הסינית תציע את הדגם עם שני מערכי סוללות, של 50.3 או 61.1 קוט"ש, וטווח הנסיעה יעמוד על 320 או 400 קילומטרים בהתאמה. הספק המנוע יעמוד על 156 כ"ס.
מתי בישראל? סוף רבעון ראשון.
 
MG5 
 
רכבי מנהלים
 
ב.מ.וו i4 - באופן מעט מפתיע, בין כל עשרות החשמליות שנמכרות בישראל יש רק שתיים בתצורת סדאן - טסלה מודל 3 ופורשה טייקן. השנה תצטרף אליהן גם ב.מ.וו i4, אחות חשמלית לסדרה 3, שתציע הספקים של 340 עד 544 כוחות סוס וטווח נסיעה של עד 590 קילומטרים. ועל מנת להסיר את החששות של חובבי ההגה, בב.מ.וו מבטיחים כי חטיבת M טיפלה במערכות המתלים, ההיגוי והבלימה של החשמלית החדשה.
מתי בישראל? רבעון ראשון.

 
יונדאי איוניק 6 - מי שימתין בסבלנות עד לסוף השנה יוכל לרכוש את מכונית הסדאן החשמלית שטרם נחשפה, אך מתבססת על פלטפורמת ה- e-GMPהיעודית שמשרתת גם את האיוניק 5. טווח הנסיעה צפוי להיות גבוה מ-500 קילומטרים.
מתי בישראל? רבעון רביעי.

יונדאי חשמלית 
 
סקודה סופרב - אחרי שמאות יחידות כאלו כבר נמכרו באמצעות היבואנים המקבילים והזעירים, השנה תנחת בישראל סוף סוף גרסת הפלאג-אין הייבריד גם אצל היבואן הרשמי. טווח הנסיעה החשמלי עומד על 55 קילומטרים ואילו הסוללה מכווצת את תא המטען ביותר מ-20%.
מתי בישראל? מחצית ראשונה.
סקודה סופרב פלאג אין
 
רכבי פנאי קטנים

יונדאי באיון -
זה עדיין לא סופי, אבל ייתכן בהחלט שנפגוש השנה בישראל ברכב פנאי חדש של יונדאי, שיהיה גדול מהוניו אך קטן מהקונה. עיצוב הפנים ויחידת ההנעה מוכרים מה-i20, מה שאומר שלבאיון יהיה מנוע טורבו בנפח ליטר בודד עם הספק של 100 כ"ס, בשילוב עם תיבה כפולת מצמדים.
מתי בישראל? לא ידוע.


יונדאי באיון 
 
סוזוקי קרוסאובר - אצל היצרנית מגדירים את זה כ"דור חדש", אך למעשה זוהי מתיחת פנים.  השינויים נוגעים בעיקר לעיצוב החיצוני, שעבר עדכון מאסיבי וזכה לנראות קשוחה ומודרנית יותר. תא הנוסעים נותר דומה לדגם המוכר, וכך גם יחידת ההנעה שתתבסס על מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטרים עם מערכת עזר היברידית-קלה.
מתי בישראל? אמצע 2022.

 
MG ZS - הג'יפון הקטן והחשמלי יגיע אלינו לאחר מתיחת פנים מקיפה, שמטפלת באחד האתגרים הגדולים ביותר של הרכב - טווח הנסיעה. הדגם המעודכן צפוי להגיע עם סוללות של 51 או 72 קוט"ש, שיעניקו לו טווח נסיעה של 318 או 439 קילומטרים, בהתאמה. בנוסף הטעינה הפכה מהירה יותר, העיצוב התעדכן וגם מערכת המולטימדיה הוחלפה. 
מתי בישראל? סוף רבעון ראשון.

 
 
רכבי פנאי קומפקטיים
 
אופל גרנדלנד - אחרי מספר חודשי הפסקה, רכב הפנאי הקומפקטי של אופל יחזור לאולמות התצוגה לאחר שעבר מתיחת פנים מקיפה. גם הפעם יחידת הנעה היברידית-נטענת צפויה להיות חלק מהמפרט, ומלבד השינוי בעיצוב החיצוני יש גם מהפכה של ממש במערך המולטימדיה.
מתי בישראל? מחצית ראשונה.

 
אופל גרנדנלד
 
אייוייז U6 - מותג החשמליות הצעיר מסין, שהשיק אצלנו בשנה שעברה את ה-U5, יצרף אליו בשנה הבאה דגם מקביל אך בתצורת קופה מעוצבת. מלבד השוני בעיצוב החיצוני, אין כמעט הבדלים: המנוע החשמלי ימשיך לספק 204 כ"ס, וטווח הנסיעה צפוי להיות סביב ה-400 קילומטרים.
מתי בישראל? מחצית ראשונה.

 
אייוייז U6
 
טויוטה קורולה קרוס - להיט חדש בדרך? מדובר בגרסת פנאי מוגבהת לקורולה המוכרת שתגיע בסוף השנה עם מנוע היברידי בנפח 2.0 ליטרים והספק של כמעט 200 כ"ס. מימדים נדיבים מאלו של ה-C-HR, לצד מחיר נמוך משל הראב 4, עשויים להפוך אותו לרב מכר.
מתי בישראל? רבעון אחרון.

 
טויוטה קורולה קרוס
 
טויוטה BZ4X -  ייתכן שעוד קודם לכן תגיע ארצה טויוטה BZ4X, שמלבד השם המשונה והעיצוב הייחודי תציע גם הנעה חשמלית מלאה - לראשונה אצל טויוטה. מלבד הגובה, החשמלית של טויוטה תהיה גדולה יותר מהראב 4 ותציע הספקים של 204-217 כ"ס, הנעה קדמית או כפולה וטווח נסיעה של 450 קילומטרים. באופן חריג, בטויוטה מצהירים כי גם לאחר 10 שנות שימוש, בנסועה מוערכת של 240,000 ק"מ, הסוללה תשמור על 90% מהביצועים המקוריים. האחות התאומה סובארו סולטרה תגיע לישראל רק ב-2023.
מתי בישראל? מחצית שניה.

 
טסלה מודל Y - אחרי שטסלה מודל 3 כבשה את כבישי ישראל ותחנות הטעינה, בשנה הקרובה יגיע ארצה גם רכב הפנאי שמבוסס עליה - טסלה מודל Y. הגרסה הבסיסית כאן היא זו עם הטווח המוגדל, שמגיעה למרחק של כ-500 קילומטרים, כאשר גרסת הפרפורמנס תשפר את הביצועים על חשבון פגיעה קלה בטווח. גרסת שבעה מושבים? גם זו אופציה.
מתי בישראל? במהלך 2022.

 
מאזדה CX-60 - לא בכל יום מאזדה מציגה דגם חדש. הפעם מדובר ברכב פנאי שטרם נחשף - ויציע מתכון שונה מהמוכר עם פלטפורמת הנעה אחורית, גרסת פלאג אין הייבריד עם מנוע 4 צילינדרים או גרסת ביצועים עם מנוע 6 צילינדרים בטור. המחיר יהיה כנראה גבוה מזה של ה-CX-5.
מתי בישראל? רבעון אחרון.
 
ניסאן אריאה - עוד חשמליות? בבקשה. ניסאן אריאה תנחת כאן ברבעון השלישי ותציג עיצוב מרהיב, מימדים גדולים מאלו של הקשקאי וצמד מסכי 12.3 אינץ' בתא הנוסעים. עדיין לא ברור איזה יחידות הנעה נקבל כאן, מתוך 5 האופציות שמציעה היצרנית.
מתי בישראל? רבעון שלישי.

 
ניסאן אריאה
 
סאנגיונג קוראנדו - רכב הפנאי הדרום-קוריאני לא זכה להצלחה משמעותית בגרסאות הבנזין והדיזל. השנה הוא יקבל גם גרסה חשמלית מלאה עם טווח של 300 קילומטרים, שאמורה לקרוץ ללקוחות נוספים. הסוללה תהיה בקיבולת של כ-61 קוט"ש.
מתי בישראל? לא ידוע.

 
סובארו פורסטר - רכב הפנאי-שטח הותיק זוכה למתיחת פנים קלה. בשוק היפני יפגשו את הפורסטר גם עם מנוע טורבו חדש ומסקרן, אבל אצלנו השינויים העיקריים יהיו בעיצוב החיצוני שיעבור עדכון קליל, מערכות הבטיחות ישודרגו ומסך מולטימדיה גדול יותר יוטמע בכל הגרסאות.
מתי בישראל? רבעון ראשון.

 
סקודה קארוק - למעלה מארבע שנים לאחר שנחשף, תשיק השנה סקודה בישראל את מתיחת הפנים לקארוק - רכב הפנאי הבינוני של המותג הצ'כי. יחידות ההנעה לא השתנו ואפילו תוספת מיקרו-היברידית לא הוצגה, אבל יש שינויים קלים בעיצוב, שיפורים למערך הבטיחות וגם הבטחה לשיפור ניכר באווירודינאמיקה.
מתי בישראל? רבעון שני.

 
סקייוול - שם רשמי עדיין אין וגם התמונה עוד לא סופית, אבל היצרנית הסינית הצעירה צפויה להציג רכב פנאי קטן במעט מה-ET5 שכבר נמכר כאן, עם טווח משוער של 600 קילומטרים ומחיר נמוך יותר.
מתי בישראל? במהלך 2022.
 
סרס SF5 - המותג הסיני שמייבאת ארצה טלקאר, יבואנית קיה, יחדש השנה את פניו עם רכב פנאי נאה ומודרני יותר מהסרס 3 שהגיע לכאן לפני כשנה. עם מימדים גדולים ותאוצה של 3.5 שניות ל-100 קמ"ש, פוטנציאל ההצלחה בהחלט קיים.
מתי בישראל? לא ידוע.


סרס SF5
 
פולקסווגן ID.4 - השנה נפגוש כאן סוף סוף את אחד מלהיטי החשמל הכי גדולים באירופה - פולקסווגן ID.4, אח תאום לסקודה אניאק שכבר משווק כאן. המימדים גדולים מאלו של הטיגואן וטווח הנסיעה יעבור את רף 500 הקילומטרים. שאלת המחיר, ובעיקר האספקה, תקבע את מידת ההצלחה.
מתי בישראל? מחצית שניה.

 
פולקסווגן ID4
 
קופרה פורמנטור - גרסה היברידית נטענת צפויה להצטרף השנה להיצע של קופרה פורמנטור, רכב הספורט-פנאי מבית סיאט, עם הספק של 245 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי של 50 קילומטרים. הביצועים, וככל הנראה גם המחיר, ימקמו אותו כגרסת הביניים של הדגם.
מתי בישראל? מחצית ראשונה.

 
קיה נירו - קיה תסתער השנה על הסגמנט עם 3 השקות משמעותיות. זה מתחיל מדור חדש שיגיע השנה לאחד מרכבי הפנאי הכי מצליחים בישראל, קיה נירו, עם מראה עדכני ואופציה לשלוש יחידות הנעה: היברידית, היברידית-נטענת וחשמלית מלאה. העיצוב עבר מהפכה של ממש, גם תא הנוסעים השתדרג משמעותית ותג המחיר צפוי לקבע אותו כאלטרנטיבה זולה ומסקרנת לקיה EV6 (ע"ע).
מתי בישראל? רבעון שני.

קיה נירו 
 
קיה ספורטז' - בנוסף יגיע ארצה הדור החדש והחמישי במספר של קיה ספורטז', שנה בדיוק לאחר האח יונדאי טוסון, כאשר בשלב זה לא ברור אם גם הגרסאות ההיברידיות יעשו עליה. המימדים גדלו לעומת הדור היוצא, גם העיצוב והאבזור השתפרו, וכנראה שגם הפעם מדובר בלהיט מכירות בפוטנציה.
מתי בישראל? רבעון שני.

 
קיה ספורטז'
 
קיה EV6 - השנה נפגוש כאן גם את ה-EV6, רכב פנאי חשמלי שחולק פלטפורמה עם יונדאי איוניק 5. מימד גובה צנוע (זהה לנירו הנוכחי) ומימד אורך נדיב (4.5 ס"מ יותר מהאיוניק 5) מבטיחים פרופורציות ספורטיביות ומראה קרבי, וישנה גם גרסת GT ביצועיסטית שמגבה את המראה - אך לא ברור אם גם היא תנחת בישראל.
מתי בישראל? רבעון ראשון.

 קיה EV6
 
שברולט אקווינוקס - רכב הפנאי הקומפקטי והוותיק למדי יעבור השנה מתיחת פנים קלילה. העדכון כולל שינויים זניחים בעיצוב החזית, לצד גרסת RS עם פריטי עיצוב ספורטיביים מעט יותר. אין שינויים מהותיים בתחומים אחרים.
מתי בישראל? רבעון ראשון.

שברולט אקווינוקס
 
MG מארוול R - אחרי ההצלחה המרשימה של ה-ZS בתחום החשמלי וה-EHS בגזרת הפלאג-אין, נפגוש כאן בשנה הקרובה גם את MG מארוול R, רכב פנאי חשמלי עם טווח של כ-400 קילומטרים, מסך מולטימדיה אנכי בגודל עצום של 19.4 אינץ' ומימדים גדולים מאלו של ה-EHS - מה שמבטיח מרווח פנימי נדיב.
מתי בישראל? סוף רבעון ראשון.

 
MG מארוול R
 
מובילי נוסעים
 
דאצ'יה ג'וגר - אחרי שנים ארוכות, יגיע לישראל מחליף לדאצ'יה לודג'י שיזכה ככל הנראה בתואר "רכב 7 המושבים הזול בישראל". מדובר במיניוואן שמתבסס על פלטפורמת הלוגאן המשפחתית, שעבר ניפוח קל וגם זכה להגבהה מכובדת ולאיפור שטח. בתחילת הדרך הוא ישווק עם מנוע טורבו בנפח 1,000 סמ"ק, אך בהמשך עשויה להצטרף גם גרסת דיזל ואולי גם גרסת בנזין חזקה יותר. ב-2023 תוצג גם גרסה היברידית, לראשונה אי פעם בדאצ'יה.
מתי בישראל? אמצע 2022.

דאצ'יה ג'וגר 
 
יונדאי סטאריה - את ה-i800 הותיק והמסחרי יחליף מוביל נוסעים חדש ונוצץ, בעיצוב שנראה כאילו נלקח מסרטי מדע בדיוני. מדובר במיניוואן חדש לחלוטין שיתחרה בקיה קרניבל המהודר. הסטאריה ישווק עם מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.2 ליטרים, זהה לזה של הקרניבל. בסביבות חודש ספטמבר תגיע ארצה גם מתיחת הפנים של יונדאי פליסייד הענק, בעיצוב מחודש שטרם נחשף - אך בלוגרים חרוצים ברחבי העולם כבר תפסו צילומים ראשונים שלו במדי הסוואה.
מתי בישראל? מרץ-אפריל.

 
יונדאי סטאריה
 
מיצובישי אאוטלנדר PHEV - אחרי ההשקה הסופר-חשובה של האאוטלנדר החדש בשנה היוצאת, במהלך השנה הקרובה תנחת כאן גם גרסת פלאג-אין, שתציע צמד מנועים חשמליים וטווח נסיעה של 87 קילומטרים בכוח החשמל בלבד - ולא פחות חשוב, 7 מקומות ישיבה.
מתי בישראל? מחצית שניה.

 
מיצובישי אאוטלנדר
 
מקסוס אי-יוניק 5 - המיניוואן הסיני שנמכר כאן בשנה החולפת במספרים נמוכים, יגיע ארצה בגרסה חדשה עם סוללה גדולה יותר וטווח נסיעה שהתארך מ-260 ל-360 קילומטרים. במקביל, מניין מקומות הישיבה ירד מ-7 ל-6.
מתי בישראל? לא ידוע.
 
מקסוס אי-יוניק 5
 
ניסאן אקסטרייל - אותה יבואנית שתשיק את דאצ'יה ג'וגר (ע"ע), תביא לישראל במחיר גבוה יותר גם את הדור החדש של ניסאן אקסטרייל שכבר הוצג בעולם לפני שנה וחצי. הפלטפורמה וקו המנועים יהיו דומים לאלו של מיצובישי אאוטלנדר, כך שהקרב העיקרי בין השניים יהיה כנראה בגרסת המחיר.
מתי בישראל? רבעון שלישי.

 
ניסאן אקסטרייל 
 
סקיוול - עדיין אין לו שם וגם לא תמונה, אבל אנחנו כבר יודעים שסקיוול תשיק השנה רכב פנאי חדש עם 6 או 7 מושבים שיתבסס על הפלטפורמה של ה-ET5, שכבר נמכר אצלנו אך עם 5 מושבים בלבד.
מתי בישראל? לא ידוע.
 
שברולט טראוורס - רכב הפנאי האמריקאי הותיק יגיע ארצה בקרוב לאחר מתיחת פנים מקיפה, שכוללת עיצוב חדש לחזית, מערכת מולטימדיה חדשה וגם - סוף כל סוף - מערכות בטיחות אקטיביות שיוצעו כסטנדרט.
מתי בישראל? רבעון ראשון.

 
שברולט טראוורס
 
רכבי פנאי יוקרתיים

אודי Q7 + Q8 -
אצל אאודי יפתחו את השנה עם דגמי פלאג-אין הייבריד של צמד רכב הפנאי הגדולים, בגרסאות שלא מיועדות בהכרח לחסכנים: מנוע הבנזין הוא V6 מוגדש בנפח 3.0 ליטרים, ויחד עם המנוע החשמלי מתקבל הספק של 381 או 456 כ"ס, בהתאם לגרסה. נסיעה חשמלית מתאפשרת למרחק של 43 קילומטרים.
מתי בישראל? מחצית ראשונה.

 
אאודי Q8
 
אודי אי-טרון S - השנה תגיע ארצה גם גרסת ביצועים ספורטיבית לרכב הפנאי החשמלי המוכר אודי אי-טרון. שלישיית מנועים חשמליים מייצרת הספק של 503 כ"ס ומומנט של כמעט 100 קג"מ, התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 4.5 שניות ויש גם מצב דריפט לחובבי הז'אנר, שיאפשר לזהם את הסביבה עם חלקיקי צמיגים בלבד, ללא פליטות CO2.
מתי בישראל? מחצית ראשונה.

 
 
אינפיניטי QX55 - ה-QX50 החדש החל להימכר רשמית בישראל, אך טרם נרשמה הסתערות מצידם של הלקוחות. אולי זה יקרה כאשר יגיע לישראל ה-QX55, גרסת קופה מעוצבת ל-QX50 שהחל להימכר כאן לאחרונה. על הביצועים אחראי מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטרים, וההנעה היא כפולה.
מתי בישראל? מחצית ראשונה.

אינפיניטי QX55
 
אינפיניטי QX60 - הדור השני של אינפיניטי QX60, רכב הפנאי הגדול של המותג היפנו-אמריקאי, יציע עיצוב עדכני ו-7 מקומות ישיבה - אך עדיין ישווק עם מנוע ותיק בנפח 3.5 ליטרים. המעבר לחשמל עדיין לא נראה באופק אצל חטיבת היוקרה של ניסאן.
מתי בישראל? מחצית ראשונה.

אינפיניטי QX60 
 
אלפא רומיאו טונאלה - השנה נפגוש כאן גם אח קטן לסטלביו, שיציע הנעת פלאג-אין הייבריד בפעם הראשונה אצל אלפא רומיאו - על בסיס מכלולים מוכרים של האחיות לקונצרן סטלנטיס. פרטים רשמיים טרם נחשפו, וגם התמונות עדיין לא סופיות.
מתי בישראל? רבעון אחרון.

 
אלפא רומיאו טונאלה
 
ג'יפ גרנד צ'ירוקי - דור חדש לרכב השטח האיקוני יגיע אלינו השנה, למעלה מעשור לאחר שנחת כאן הדור היוצא. החידושים נמצאים בכל תחום: העיצוב יוקרתי מבעבר, נעשה שימוש נרחב באלומיניום לטובת הפחתת המשקל ותוצע גם יחידת הנעה היברידית נטענת. בשורה חשובה נוספת עבור הקהל הישראלי היא חזרתה של גרסת 7 המושבים, הפעם בתצורת מרכב מוארכת. 
מתי בישראל? רבעון אחרון.

 
ג'יפ גרנד צ'ירוקי
 
ג'יפ קומפאס - עוד לפני הגרנד צ'ירוקי החדש והמרתק, נפגוש כאן את מתיחת הפנים לג'יפ קומפאס הקומפקטי, עם עדכוני עיצוב קלים מבחוץ, שינויים בולטים יותר בתא הנוסעים וחמש יחידות הנעה לבחירה - כולל גרסה היברידית נטענת.
מתי בישראל? רבעון ראשון.

 
ג'יפ קומפאס
 
ג'יפ רנגלר - לנסוע בשטח בלי לזהם? לא נשמע כמו רעיון רע. אייקון השטח האמריקאי יתחיל להימכר אצל היבואנית הרשמית גם בגרסה היברידית-נטענת בשם 4xe, עם הספק משולב של 375 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי של 40 קילומטרים. גרסה כזו, אגב, כבר מוצעת מזה זמן רב בערוצי היבוא המקביל.
מתי בישראל? רבעון ראשון.

ג'יפ רנגלר
 
ג'נסיס GV60 - אצל ג'נסיס, חטיבת היוקרה של יונדאי, ישיקו השנה שני דגמי פנאי חשמליים. הראשון הוא דגם חדש לחלוטין בשם ג'נסיס GV60, שמבוסס על פלטפורמת האיוניק 5 ומציע מימדים ועיצוב דומים, אך באריזה יוקרתית יותר ועם מראות צד מבוססות מצלמה, בדומה לאודי אי-טרון.
מתי בישראל? רבעון ראשון.

 
ג'נסיס GV60
 
ג'נסיס GV70 - כמה חודשים לאחר ה-GV60  תושק גם גרסה חשמלית מלאה לג'נסיס GV70 המוכר והגדול יותר, עם הנעה כפולה, הספק מירבי של 490 כ"ס וטווח נסיעה של 400 קילומטרים.
מתי בישראל? מחצית ראשונה.

 
ג'נסיס GV70
 
לקסוס NX - עדיין עם חשמול אך בעצימות נמוכה יותר, יגיע לישראל בימים הקרובים הדור השני של לקסוס NX. העיצוב החיצוני דומה לדור היוצא אך תא הנוסעים קפץ מדרגה ויציע מראה חדש ומסך מולטימדיה ענק. לצידה של הגרסה ההיברידית המוכרת, תוצע גם גרסה נטענת מהשקע עם טווח חשמלי של 70 קילומטרים.
מתי בישראל? ינואר 2022.

 
מרצדס EQB - ואיך אפשר בלי הנציגה הותיקה ביותר של השלישיה הגרמנית, מרצדס, שגם היא תתמקד בשנה הקרובה בתחום החשמל. בחודשים הקרובים תשיק היבואנית את מרצדס EQB, גרסה חשמלית ל-GLB - רכב פנאי קומפקטי עם 7 מקומות ישיבה, שיהיה דגם חשמלי ראשון מסוגו.
מתי בישראל? מחצית ראשונה.

 
מרצדס EQE SUV + EQS SUV -  בהמשך יגיעו ארצה שני דגמים שטרם נחשפו: האחד הוא EQE SUV, גרסת פנאי לסאלונית החשמלית שמבוססת על ה-E קלאס, והשני הוא ה-EQS SUV - גרסת פנאי לספינת הדגל החשמלית שהושקה כאן לאחרונה.
מתי בישראל? מחצית שניה. 
 
קדילאק אסקלייד - אחרי הפסקה קצרה, השנה יחזור לישראל קדילאק אסקלייד העצום, שיציג לראשונה מסך קעור בגודל של לא פחות מ-38 אינץ', עם צפיפות פיקסלים כפולה משל טלוויזיות 4K. אם האסקלייד הקודם לא היה גדול מספיק עבורכם, ודאי תשמחו לדעת שמחליפו צמח ב-20 ס"מ לאורך. מנוע ה-V8 בנפח 6.2 ליטרים ממשיך מהדור הקודם, אך עם תיבת 10 הילוכים חדשה.
מתי בישראל? תחילת מחצית שניה.

 
קדילאק אסקלייד
 
ריינג' רובר - דור השני לרכב הפנאי המלכותי של יצרנית השטח הבריטית. הריינג' החדש נחשף אחרי 9 שנים ארוכות שבהן נמכר הדור הקודם, והחידושים רבים: החלק האחורי מציג עיצוב עתידני, מסך המולטימדיה הפך "מרחף", וישנן יחידות הנעה היברידיות-נטענות ואפילו היגוי לגלגלים האחוריים. הריינג' רובר ספורט הקטן טרם נחשף בדור חדש, אך גם הוא צפוי להגיע לישראל בשנה הקרובה.
מתי בישראל? ינואר 2022.

 
סאלון ופאר
 
אודי A6 - גרסה היברידית-נטענת ל-A6 הסאלונית תצטרף ל-A7 הנטענת שכבר משווקת כאן מזה כשנתיים. ההספק נע בין 299 ל-367 כ"ס, ואילו סוללת 17.9 קוט"ש מבטיחה טווח מכובד של 64 קילומטרים חשמליים.
מתי בישראל? מחצית ראשונה.
 
אודי A6 
 
אודי A8 - בשיירת ראש הממשלה יכולים גם להתחיל בהיערכות לקראת מתיחת הפנים של אודי A8, שכוללת עדכוני עיצוב, מסכי מידע חדשים וגם גרסה נטענת חדשה.
מתי בישראל? מחצית ראשונה.

 
אודי A8
 
ג'נסיס G80 - מותג היוקרה של יונדאי ישיק G80 חשמלית, שתגיע לאחר שנחשפה לפני כשנה בשנגחאי. שני מנועים חשמליים יציעו הספק כולל של 370 כ"ס, והסוללה תספק טווח של יותר מ-400 קילומטרים.
מתי בישראל? רבעון ראשון.

 
ג'נסיס G80
 
מרצדס EQE - מרצדס תתחיל לשווק השנה את ה-EQE, גרסה חשמלית בעיצוב שונה ל-E קלאס. כמו ב-EQS, גם כאן נפגוש שלישיית מסכי ענק וטווח הנסיעה יגיע עד ל-660 קילומטרים.
מתי בישראל? מחצית ראשונה.

 
מרצדס EQE
 
קדילאק CT5 - מכונית הסאלון האמריקאית הוצגה לפני כשלוש שנים והחליפה את ה-CTS. בארה"ב מוצע הדגם עם מנוע 2.0 ליטרים מוגדש בהספק של 240 כ"ס או עם מנוע 3.0 ליטרים בתצורת V6 עם הספק של 340 כ"ס. עדיין לא ידוע מי מהם יהיה זה שייבחר עבור השוק הישראלי.
מתי בישראל? מחצית ראשונה.

 
DS9 - מותג היוקרה הצרפתי DS הציג לפני כשנתיים מכונית סדאן ראשונה בשם DS9, שמבוססת על הפלטפורמה של פיג'ו 508 אך תציע מימדים מוגדלים ותתחרה באאודי A6 ולקסוס ES. יחידת ההנעה תהיה הפלאג-אין המוכרת עם הספק של 225 כ"ס, אך תיתכן גם הגעה של גרסה זהה עם 360 כ"ס. זהו הדגם הראשון של קבוצת PSA שיגיע ממפעלי DS בסין ומשם יופץ לכל העולם.
מתי בישראל? מחצית ראשונה.

 
DS9
 
רכבי ספורט
 
אודי RS3 - גרסת האטרף המוקצנת של ה-A3 המשפחתית, תגיע לישראל כשנה אחרי הגרסאות השגרתיות. בתפריט: מנוע 2.5 ליטרים עם 400 כ"ס, הנעת קוואטרו לכל הגלגלים, תאוצה של 3.8 שניות ל-100 קמ"ש ומצבי נהיגה יעודיים למסלולי מירוצים או לשעשועי דריפטים.
מתי בישראל? מחצית ראשונה.

 
אודי RS3 
 
ב.מ.וו סדרה 2 קופה - השנה גם נפגוש כאן את הדור השני של ב.מ.וו סדרה 2 קופה, שבאופן מפתיע במיוחד יוצע עם הנעה אחורית - על אף שסדרה 1 עליה הוא מבוסס כבר עברה ממזמן להנעה קדמית. גריל הכליות הפעם צנוע יחסית, גרסת הכניסה גם היא צנועה עם הספק של 184 כ"ס, אך תהיה גם גרסת M240 בכירה עם מנוע 6 צילינדרים בטור בהספק של 3,000 סמ"ק ועם 374 כ"ס. יאמי.
מתי בישראל? רבעון שני.

 
ב.מ.וו סדרה 2
 
מרצדס SL - יכולים להרשות לעצמכם יותר מזה? בחודשים הקרובים יגיע ארצה דור חדש למרצדס SL, מכונית הרודסטר המיתולוגית שהיא כבר מזמן לא "קלה במיוחד", כפי שמרמזים ראשי התיבות של שמה. גג הבד הרך חוזר אחרי 20 שנות הפסקה, מסך מולטימדיה אנכי יוצב במרכז תא הנוסעים אך הפנינה האמיתית נמצאת מלפנים: מנוע V8 בנפח 4.0 ליטרים עם 476 כ"ס ישרת את הגרסה הבסיסית - זו לא טעות - ומעליו יוצע מנוע בנפח זהה, אך עם 585 כ"ס. ושגרטה תנסה לרדוף אחרינו.
מתי בישראל? מחצית ראשונה.

 
מרצדס SL
 
שברולט קורבט C8 - אחרי למעלה ממאה קורבטים שהגיעו ארצה ביבוא אישי ומקביל, השנה מתכננת היבואנית להשיק את מכונית הספורט הנודעת גם באופן סדיר. מחיר של 600,000 שקלים ומטה יאפשר לה להתחרות בהצלחה מול אלו שכבר מוכרים את הרכב בישראל מזה כשנתיים.
מתי בישראל? מחצית ראשונה.

 
שברולט קורבט
 
רכבים מסחריים

אופל זאפירה, סיטרואן ג'מפי -
בעבר הזאפירה היה מיניוואן קומפקטי, אך כיום מדובר למעשה במוביל נוסעים גדול, אח תאום לסיטרואן ג'מפי. שניהם יגיעו אלינו השנה בגרסאות חשמליות מלאות: יחידת ההנעה כאן זהה לזו של פיג'ו 208 או אופל קורסה, אך הביצועים נפגעו בשל התוספת המשמעותית לגודל. טווח הנסיעה יעמוד על 230 קילומטרים בלבד.
מתי בישראל? מחצית ראשונה.

 
מסחריות חשמליות
 
אופל קומבו, סיטרואן ברלינגו, פיג'ו ריפטר - שלישיית הטנדרונים הזהה תקבל השנה גרסה חשמלית, שתאפשר סוף סוף הגעה לישראל גם של הצלע מבית פיג'ו. כושר ההעמסה סביר עם 800 ק"ג, אך גם כאן מדובר ביחידת ההנעה הצנועה של הקונצרן - שתניב טווח של 275 קילומטרים לפי נתוני היצרן.
מתי בישראל? ברלינגו וקומבו במחצית הראשונה, ריפטר - לא ידוע.
 
 

מרצדס EQV + eVito - צמד המסחריות של מרצדס נוחת כאן כבר בימים אלו בגרסאות חשמליות. ה-e-ויטו הוא גרסה חשמלית למרצדס ויטו המוכר, והוא יוצע בשתי מידות אורך - 514 או 537 ס"מ, שתיהן עם 8 מקומות ישיבה כולל הנהג. סוללת 90 קוט"ש תעניק לו טווח נסיעה של 350 קילומטרים בין טעינות. ה-EQV הוא למעשה גרסה מפוארת יותר של הויטו, אך בשל צריכת חשמל מעט יותר גבוהה עומד טווח הנסיעה ב-EQV על 340 קילומטרים.
מתי בישראל? רבעון ראשון.

 
מרצדס EQV
 
פיג'ו בוקסר - באיחור של למעלה משנה לעומת המועד המתוכנן המקורי, תגיע לישראל גם המסחרית הגדולה ביותר של הקונצרן בגרסה חשמלית. כושר ההעמסה עומד על 1,200 ק"ג והטווח המירבי צנוע למדי ויעמוד על 222 ק"מ בלבד.
מתי בישראל? לא ידוע.


פיג'ו מסחריות חשמליות 
שברולט קולורדו ZR2 - ולא רק חשמליות יגיעו למגזר העסקי. שברולט תשיק השנה את הקולורדו, טנדר קטן יחסית שיגיע בגרסת שטח קשוחה, עם הבטחה ליכולות שטח מופלגות וגם אבזור עשיר. גם כאן, הדגם כבר הגיע ארצה עוד קודם בערוצי היבוא המקביל.
מתי בישראל? מחצית שניה.
 
 
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. הזמנתי נסיעת מבחן על הרנו של בטר פלייס. אני עדיין מחכה שיחזרו אלי. (לת)  

רונן,05.01.2022

2. פלא שהמדינה ביטלה את הטבות המס על היברידיות?  כל המכוניות הלא חשמליות הן היברידיות כך שזה הסטנדר...

שאול,06.01.2022
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים