דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אחות חשמלית לסדרה 3: ב.מ.וו i4 נחשפה

Getting your Trinity Audio player ready...

ב.מ.וו מרחיבה את היצע הרכבים החשמליים שלה ומצרפת נציגה חדשה למשפחת i. תת המותג החשמלי הוקם ב-2011 כאשר הרכב הראשון שהוצג היה ב.מ.וו i3 בשנת 2013. בהמשך הצטרפה ה-i8 המהממת (שהונעה באמצעות יחידה היברידית-נטענת). לאחר מכן הצטרף רכב הפנאי iX3 ששיווקו החל בישראל לפני כחודש וחצי ולאחר מכן אף נחשף ה-iX, עוד רכב פנאי אך גדול יותר ובעל פלטפורמה ייעודית.

במוו - i
מימין: ב.מ.וו i3, ב.מ.וו iX3, ב.מ.וו iX, ב.מ.וו i4

כעת חשפה היצרנית הבווארית את ב.מ.וו i4 – מכונית סדאן חשמלית מבוססת סדרה 3, אך לה 5 דלתות לעומת מרכב הקופה של סדרה 4. השיווק באירופה יחל בנובמבר 2021 ומדלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו בישראל, נמסר כי ב.מ.וו i4 צפויה להגיע ארצה במחצית הראשונה של שנת 2022.

עיצוב ומידות

העיצוב החיצוני שואל לא מעט מאפיינים מב.מ.וו סדרה 4 ונראה כגרסת 5 דלתות של הקופה. חזית הרכב עם גריל הכליות הענק שזוכה למסגרת כחולה והפנסים הצרים, וכן גם בחלקה האחורי עם צמד יחידות התאורה הזהות, כאשר את יציאות המפלט העגולות מחליף דיפיוזר בעל קווים ישרים עם גימורים כחולים כמובן וכך גם את פתחי האוורור בצורת טיפה מחליפים כאלו בצורת משולש.

במוו i4

עיצוב הפנים עדיין ב.מ.וו קלאסי, אך מודרני. כך למשל לוח המחוונים ומסך המולטימדיה הזקופים לצד מראה נקי ומיעוט כפתורים – לדוגמה, תפעול המזגן עבר אל מסך המולטימדיה לתפעול במגע, לצד שמירה על גלגלת השליטה המוכרת.

במוו i4

בהשוואה לסדרה 4 מידותיה של ה-i4 לא שונות משמעותית, כאשר ההבדלים נוגעים בעיקר לתא המטען והמשקל. אורכה עומד על 478.3 ס"מ (ארוכה ב-1.5 ס"מ), רוחבה עומד על 185.2 ס"מ (זהה), גובהה עומד על 144.8 ס"מ (גבוהה ב-6.5 ס"מ) ובסיס גלגלים של 285.6 ס"מ (ארוך ב-0.5 ס"מ). תא המטען בנפח 470 ליטרים (30 ליטרים יותר) ומגיע עד 1,290 בקיפול מושבים. משקלה עומד על 2,050 ק"ג בגרסה הרגילה (כבדה ב-525 ק"ג). כושר הגרירה עומד על 1,600 ק"ג (זהה לסדרה 4).

במוו i4

יחידות הנעה וביצועים

לב.מ.וו i4 שתי יחידות הנעה בשלב זה. האחת נקראית eDrive40 והיא מספקת 250 קילוואט (כ-340 כ"ס) ונתון מומנט מירבי של 43.8 קג"מ. למנוע משודכת תמסורת ישירה וההנעה אחורית. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 5.7 שניות והמהירות המקסימלית מוגבלת ל-190 קמ"ש.

ליחידת ההנעה השנייה כבר שם מפתה יותר - M50. לגרסה זו כבר שני מנועים חשמליים והנעה כפולה, כאשר ההספק עומד על 400 קילוואט (כ-544 כ"ס) ונתון מומנט מירבי של 81 קג"מ. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 3.9 שניות והמהירות המירבית מוגבלת ל-225 קמ"ש.

במוו i4 M50
ב.מ.וו i4 M50

בב.מ.וו מבטיחים כי ב-i4 הושם דגש על חווית הנהיגה. כך למשל ב-M50 הותקנו מתלי M, הגה בעל יחס תגובה משתנה, בלמי M ואף אפשרות לחישוקי 20" קלים במיוחד. כמו כן מארז הסוללות נמוך במיוחד, גובהו עומד על 110 מ"מ ומיקומו ברצפת הרכב מייצר מרכז כובד הנמוך ב-53 מ"מ לעומת סדרה 3.

הסוללה בגודל 83.9 קוט"ש מספקת טווח נסיעה של עד 590 ק"מ (510 ק"מ ב-M50). טעינה מ-0% ל-100% בעמדה ביתית (16 אמפר, תלת-פאזי) אורכת 8 שעות וחצי ואילו בעמדת טעינה מהירה (210 קילוואט) מ-10% ל-80% תמתינו 31 דקות, כאשר 10 דקות טעינה יספקו לכם כבר 164 ק"מ (140 ק"מ ב-M50). בב.מ.וו מציינים כי הנתונים ממתינים לאישורים סופיים.

במוו i4

אבזור ובטיחות

כסטנדרט יוצעו מושבי ספורט, הגה בעיצוב ספורטיבי, תאורת לד (או תאורת לייזר אופציונלית), חישוקי 17 אינץ' (או 18" ב-M50),לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' ולצידו מסך מולטימדיה בגודל 14.9 אינץ' בעל מערכת ההפעלה החדשה של ב.מ.וו הכוללת קישוריות אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, חיישני חניה ומצלמת רוורס ואופציה למערכת חניה אוטומטית ומצלמות היקפיות. כמו כן רשימה ארוכה של אבזור נוסף הכוללת מושבי עור עם חימום ואוורור, תצוגה עילית, מערכת שמע מבית Harman Kardon,  ובנוסף גם חבילת עיצוב M Sport או M Carbon וחלקים נוספים מבית M Performance.

במוו i4

תחום הבטיחות כולל את המערכות המוכרות כגון בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, התרעת רכב בשטח מת (היגוי אקטיבי אופציונלי) ובקרת שיוט אדפטיבית. כמו כן תוצע מערכת בקרת שיוט משודרגת המסוגלת להגיב גם לרמזורים (בגרמניה) ומערכות נוספות כגון התרעת תנועה חוצה מלפנים ומאחור עם בלימה אוטונומית, מערכת סיוע לנהג בתמרוני חירום והתחמקות המזהה גם הולכי רגל, עצירת הרכב באופן אוטונומי במידה והנהג אינו מגיב ועוד.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה