דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

קופרה פורמנטור נחשף

Getting your Trinity Audio player ready...

הקופרה פורמנטור הוצג לפני כשנה בתערוכת ז'נבה אך הוגדר אז כקונספט בלבד. הדגם הסדרתי אמור היה להיחשף בתערוכת ז'נבה 2020 אך היא בוטלה בעקבות וירוס הקורונה. למרות זאת לא ויתרה קופרה על חשיפת גרסת הייצור של רכב הפנאי הספורטיבי – קופרה פורמנטור.

קופרה פורמנטור

הפורמנטור מתבסס על מכלולים רבים של הקופרה לאון, שהיא בעצמה מבוססת על סיאט לאון כמובן. מיבואנית קופרה בישראל, צ'מפיון מוטורס, טרם נמסר מידע אודות מועד השיווק של הדגם בישראל.

עיצוב ומידות

העיצוב זהה לזה של דגם הקונספט ונראה כקופרה לאון מוגבהת. החזית אגרסיבית עם סמל גדול של המותג, ולצידו יש כונסי אוויר צרים ופנסי ערפל השקועים בתוך הפגוש. מאחור קשה לפספס את הדיפיוזר השחור עם ארבעת פתחי המפלט ומעליו ישנן יחידות תאורה זהות לאלו של הקופרה לאון.

פנים הרכב כולל לוח מחוונים דיגיטאלי ומסך מולטימדיה צף בגודל 12 אינץ', מושבים ספורטיביים וקונסולה מרכזית הפונה לכיוון הנהג עם גימורי אלומיניום בצבע ברונזה.

אורכו של הפורמנטור עומד על 445 ס"מ, רוחבו עומד על 183.9 ס"מ, גובהו עומד על 151.1 ס"מ, בסיס הגלגלים עומד על 268 ס"מ ונפח תא המטען עומד על 450 ליטרים.

בהשוואה לקופרה אטקה, הפורמנטור ארוך ב-8.7 ס"מ, צר ב-0.2 ס"מ, נמוך ב-10 ס"מ, בסיס הגלגלים שלו ארוך ב-5.2 ס"מ ונפח תא המטען קטן ב-35 ליטרים.

קופרה פורמנטור

יחידות הנעה

קופרה פורמנטור יציע שתי יחידות הנעה השוכנות גם בקופרה לאון ולשתיהן תיבה כפולת מצמדים בעלת 7 הילוכים. יחידת ההנעה החדשה הינה גרסה היברידית נטענת בעלת מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטרים ומנוע חשמלי. ההספק המשולב עומד על 245 כ"ס ונתון המומנט המירבי על 40.7 קג"מ. סוללת 13 קווט"ש מספקת טווח נסיעה חשמלי של 50 ק"מ.

יחידת ההנעה השנייה מוצעת בקופרה לאון רק בגרסת הסטיישן: מדובר במנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק של 310 כ"ס ונתון מומנט מירבי של 40.7 קג"מ המשודכים להנעה כפולה.

קופרה פורמנטור

אבזור ובטיחות

לקופרה פורמנטור מפרט הכולל בין היתר תאורת לד מלאה, תאורת אווירה, ריפודי עור בתפירת ברונזה ודיפוני אלקנטרה, תפעול קולי למערכת המולטימדיה עם קישוריות אנדרואיד אוטו (חוטי) ואפל קארפליי (אלחוטי) ושקעי USB בטייפ C, ובנוסף ישנם בולמים אדפטיביים וחישוקי 19 אינץ'.

באמצעות אפליקציה ייעודית ניתן יהיה לעקוב אחר נתוני הנהיגה, לאתר מיקום חניה, לפתוח ולסגור את הרכב מרחוק, להגדיר הגבלת מהירות, לקבל התרעת גניבה ולהפעיל את הצופר והאיתותים כדי לאתר את הרכב בחניון עמוס למשל. בגרסת הפלאג-אין הייבריד ניתן גם לתכנן זמני טעינה ולקרר או לחמם את תא הנוסעים מראש.

בתחום הבטיחות ישנה מערכת בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית חכמה המסונכרת עם מערכת הניווט ומערכת זיהוי התמרורים, התרעת רכב בשטח מת (כאשר תאורת האווירה משנה את צבעה בהתאם להתרעות) והתרעת פתיחת דלתות ליושבים מאחור בזיהוי רכב חולף.

לדגמי קופרה בישראל – קופרה

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה