דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מול טסלה מודל 3 - יונדאי איוניק 6 נוחתת בישראל

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • משפחתית הסדאן החשמלית של יונדאי מגיעה לישראל
  • תשווק בשלוש גרסאות הנעה שונות, עם שני גדלי סוללה
  • המחיר: מ-214,000 שקלים

שנתיים לאחר שהגיעה לישראל יונדאי איוניק 5, מצטרפת אליה גם אחותה הסדאנית - יונדאי איוניק 6, שתתחרה ישירות בטסלה מודל 3 ובהמשך גם ב-BYD סיל ובפולקסווגן ID.7. המחירים נעים בין 214 ל-286 אלף שקלים, כאשר היבואנית תציע לא פחות משלוש תצורות הנעה ב-6 רמות גימור שונות.

בהשוואה לאיוניק 5 היא ארוכה ב-22 ס"מ (485.5), נמוכה ב-11 ס"מ (149.5 ס"מ) עם בסיס גלגלים קצר ב-5 ס"מ (295 ס"מ). תא המטען מאחור צנוע בכ-130 ליטר (401 ליטר) בעוד מלפנים הנפח עומד על 45 ליטרים בגרסאות ההנעה האחורית או 14.5 ליטרים בגרסאות ההנעה הכפולה.

האיוניק 6 תשווק כאמור עם שלוש אופציות ליחידות הנעה, הבסיסית מתוכן נוחתת כאן לראשונה בדגמי הקונצרן. היא תצויד במנוע אחורי בודד עם הספק צנוע של 151 כ"ס, תאיץ ל-100 קמ"ש ב-8.8 שניות ותוצע עם סוללת 53 קוט"ש שמבטיחה טווח חשמלי של 429 ק"מ.

גרסאות הביניים, גם כן עם מנוע יחיד מאחור, יציעו הספק של 228 כ"ס, יקצרו את התאוצה הקלאסית ל-7.4 שניות ויוצעו עם סוללת 77.4 קוט"ש, שמבטיחה טווח חשמלי של 614 ק"מ. בפסגת ההיצע תהיה גרסה כפולת הנעה עם צמד מנועים בהספק כולל של 325 כ"ס, שתקצר את התאוצה ל-5.1 שניות בלבד, אך גם תקצר את הטווח ל-583 ק"מ.

טעינה אולטרא-מהירה בקצב מירבי של 350 קילוואט (שעדיין לא זמין בישראל) תאפשר את מילוי הסוללות מ-10% ל-80% בתוך 18 דקות בלבד. בעמדות הנפוצות יותר של 50 קילוואט ידרש פרק זמן ממושך בהרבה: 58 דקות לסוללה הקטנה או 73 דקות לגדולה.

גרסת הבסיס עם הסוללה הקטנה תשווק ברמת גימור יחידה בשם "פרימיום", במפרט הזהה לגרסת הכניסה עם הסוללה הגדולה במפרט הכולל מסך מגע ("12.25) ולוח מחוונים דיגיטלי בגודל זהה, טעינה אלחוטית, שקע 220V, תאורת לד, חיישני חניה היקפיים, דלת תא מטען חשמלית, הנעה מרחוק, גלגל הגה מחומם, כוונון חשמלי וחימום למושבים הקדמיים וחישוקי "18 קלים.

גרסאות ה"לקשרי" מוסיפות למפרט גם תצוגה עילית, גג שמש חשמלי, תאורת מטריקס-לד, ריפודי עור, אוורור למושבים הקדמיים וחימום לאחוריים. בגרסאות ה"לימיטד" כולל המפרט גם מערכת שמע משודרגת, מושבים קדמיים הניתנים להטיה מלאה וזכרונות למושב הנהג, אך ללא חלון שמש בגג.

מפרט הבטיחות כולל בכל הגרסאות בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, התרעת רכב חולף בפתיחת דלת והתרעה על שכחת נוסע מאחור. גרסאות הלקשרי והלימיטד כוללות גם מצלמות היקפיות עם תצוגה של השטחים המתים על גבי לוח המחוונים.

 

יונדאי איוניק 6 - מחירים:

יונדאי איוניק 6, הנעה אחורית, 151 כ"ס, סוללת 53 קוט"ש, פרימיום - 213,900 שקל

יונדאי איוניק 6, הנעה אחורית, 228 כ"ס, סוללת 77.4 קוט"ש, פרסטיז' - 237,900 שקל

יונדאי איוניק 6, הנעה אחורית, 228 כ"ס, סוללת 77.4 קוט"ש, לקשרי - 258,900 שקל

יונדאי איוניק 6, הנעה כפולה, 325 כ"ס, סוללת 77.4 קוט"ש, לקשרי - 284,900 שקל

יונדאי איוניק 6, הנעה אחורית, 228 כ"ס, סוללת 77.4 קוט"ש, לימיטד - 259,900 שקל

יונדאי איוניק 6, הנעה כפולה, 325 כ"ס, סוללת 77.4 קוט"ש, לימיטד - 285,900 שקל

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה