דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

קיה ספורטאז' (2.0 ליטרים) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...



קיה ספורטאז' הפך לחביב הקהל הישראל בזכות תמהיל שקסם לרבים בדמות מנוע בסיסי, אבזור מספק ומחיר אטרקטיבי. עם השנים הלך מחירו והתייקר, עד שהגיע לנקודת שיא כשנחת בישראל במרץ 2022 הדור החדש.

ארבעה חודשים בלבד לאחר מכן כבר הצטרפה גרסת כניסה חדשה עם מנוע 2.0 ליטרים, זהה לזה השוכן באחיו, יונדאי טוסון. יצאנו למבחן בגרסה הכניסה הזולה ביותר של הספורטאז' כדי להבין האם התחושה בסיסית וכמה גדולה הפשרה לעומת גרסאות ה-1.6 טורבו.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: קיה ספורטאז'

קיה ספורטאז', 2.0 ליטרים, אוט' 6 הילוכים, 156 כ"ס, 164,900 שקלים
יתרונות חסרונות
נוחות בעיר ביצועים
מרווח ושימושיות צריכת דלק
מערכות בטיחות ריסון מרכב


קיה ספורטאז'

עיצוב

בקונצרן יונדאי-קיה נראה שנתנו יד חופשית למעצבים במטרה להשתחרר מהתדמית האפרורית, ואכן הטוסון והספורטאז' החדשים לא נראים כמו עוד עיצוב שבלוני. החזית נראית פחות הרמונית ויותר עמוסה עקב קווים מרובים בזוויות שונות, סבכה עצומה ועוד כמה גימורים כסופים. מהצד ומאחור הוא נראה טוב יותר, נקי יותר. כמו תמיד, הכל עניין של טעם.

קיה ספורטאז'

העיצוב בתא הנוסעים נאה מאוד, אם כי פחות שמח וצבעוני. יש פה כמה מאפיינים שנראה שהגיעו מעולמות התעופה: ידית ההילוכים בעיצוב שמזכיר מצערת של מטוס נוסעים, ידיות הסגירה הפנימיות שנראות ככנפונים ופתחי המיזוג הזקופים המזכירים זנב של מטוס. נזכיר גם את לוח המחוונים הדיגיטלי והפשוט (ללא תצוגות מתחלפות וצבעוני רק בחלקו) ומסך המולטימדיה שמחוברים להם יחדיו, ומתקבלת אווירה שאינה מרגישה בסיסית כלל.

קיה ספורטאז'

תא הנוסעים

הכניסה לרכב קלה ומושב הנהג נוח גם בנסיעות ארוכות. תנוחת הישיבה גבוהה והמרווח טוב גם בצד הנוסע.

הנדסת האנוש לא רעה, אך גם מצטיינת כפי שאנו מכירים משאר דגמי קיה. מסך המולטימדיה עצמו ידידותי וכך גם פקדי השליטה שעל ההגה, אך לפאנל המגע שתחת מסך המולטימדיה יש כפל שימושים עם מעבר בין כפתורי התפריטים הראשיים לבין בקרת האקלים, כך שבהתאם כפתור הטמפרטורה של הנהג הופך לכפתור עוצמת השמע. בנוסף, כניסה לתפריט מערכות הבטיחות במחשב הדרך למעשה מקפיצה את התפריט במסך המולטימדיה ולא בתוך מסך מחשב הדרך כמו בדגמים אחרים, מה שמצריך הסטת מבט ותפעולו במגע במקום מההגה.

קיה ספורטאז'

המושב האחורי מרווח ונוח גם לשלושה מבוגרים - לא עניין מובן מאליו. שימו לב לכניסה אליו שדורשת הרמת רגל גבוהה מה שיקשה על כניסה עצמאית של ילדים. חגירתם בכיסאות דווקא נוחה שכן המושב גבוה. בנוסף יש כאן לא מעט אביזרים שימושיים כמו שקעי USB בצידי המושבים הקדמיים, ווי תליה ועוד קולב בגב משענת הראש, גב המושבים עשוי פלסטיק קשיח שקל לניקוי, יש גם משענת יד מרכזית עם מחזיקי כוסות, תאורת תקרה אחת וכמובן פתחי מיזוג.

קיה ספורטאז'

רמת הגימור הבסיסית של הספורטאז' נקראת Urban והיא זמינה עם מנועי דיזל, טורבו-בנזין או בגרסתה הזולה ביותר עם מנוע בנזין אטמוספרי שהגיע למבחן. נתחיל מהבטיחות - למרות שזו גרסת הכניסה, בקיה לא חסכו ונמצא כאן את כל המערכות המקובלות לצד התרעת רכב בשטח מת עם התערבות אקטיבית הבולמת את הרכב, התרעת תנועה חוצה מאחור עם בלימת חירום אוטונומית, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים, התרעת פתיחת דלת בזיהוי רכב חולף והתרעת שכחת ילד במושב האחורי. מרשים. באופן תמוה, בקרת שיוט אדפטיבית נמצאת רק מרמת הגימור EX.

קיה ספורטאז'

בנוסף למה שהוזכר קודם, יש ב"אורבן" גם תאורת לד, כניסה והנעה ללא מפתח, מראה מרכזית נגד סנוור, מראות צד מתקפלות חשמלית, חיישני גשם ותאורה, בלם יד חשמלי עם פונקציית "אוטו-הולד", חיישני ומצלמת רוורס איכותית למדי, הנעה מרחוק, חישוקי "17 (שעוד נגיע אליהם) ועוד. ולסיכום - בסיסית היא לא.

קיה ספורטאז'

איכות החומרים והרכבה טובה אך לא מתעלה. בדיפוני מרכז הדלתות נמצא פלסטיקה פשוטה ודיפון הגומי העבה במעלה הדלתות קיים רק באלו הקדמיות ולא האחוריות, אך לא מדובר בעניין חריג עבור גרסת כניסה.

קיה ספורטאז'

תא המטען בנפח 591 ליטרים, גדול ושימושי. יש בתוכו 4 ווי תליה, שקע 12 וולט וגם ידיות קיפול למושבים. המפתח רחב אך סף ההעמסה גבוה יחסית, העומק סביר. הרצפה בעלת מדף פיצול, אך הוא אינו שימושי במיוחד שכן הוא יורד קומה רק בחלקו האחד ונותרת עליה לכיוון ציר המושבים.

קיה ספורטאז'

נוחות נסיעה

הספורטאז' ברמת הגימור Urban מצויד בחישוקי "17 לעומת "18 או "19 ברמות הגימור היקרות יותר. התוצאה של תוספת הגומי מורגשת והנוחות העירונית טובה, על הצד הרך של הסקאלה. הספורטאז' מצליח לשכך היטב את מרבית השיבושים בעיר, אם כי ישנה תחושה עסוקה לעיתים. התמרון העירוני קל ופשוט עם שדה ראייה טוב.
בדרך בין-עירונית, כל עוד היא מפולסת, מתקבלת נוחות טובה מאוד. על כביש גלי הספורטאז' מרגיש רך ונע על מתליו. לא היינו מתנגדים לריסון טוב יותר.

תחת מאמץ קולו של המנוע נשמע היטב, אך בשיוט פרברי או בין-עירוני משתרר שקט בתא הנוסעים, עם מעט מאוד רעשי כביש ורעשי רוח.

קיה ספורטאז'

מנוע ותיבת הילוכים

מנוע 2.0 הליטרים הוותיק מוכר היטב בשוק המקומי. ההספק עומד על 156 כ"ס ב-6,200 סל"ד ונתון המומנט המירבי עומד על 19.6 קג"מ הזמינים ב-4,500 סל"ד. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 11.4 שניות. לשם השוואה, לגרסת ה-1.6 טורבו ישנם 24 סוסים יותר שזמינים 700 סל"ד מוקדם יותר ו-7.4 קג"מ נוספים שזמינים 3,000 סל"ד מוקדם יותר, כשאת זמן ההאצה ל-100 קמ"ש היא מצמצמת ב-2.6 שניות. אלו הם פערים משמעותיים.

קיה ספורטאז'

ההבדלים על הנייר באים לידי ביטוי גם במציאות. המנוע האטמוספרי דורש לחיצה בריאה על דוושת ההאצה כדי לעמוד בקצב. התחושה העצלה באה לידי ביטוי בעיקר ביציאה מהמקום אך גם בתאוצות ביניים במהירות עירונית. בעת עקיפות בדרך בין-עירונית נדרש המנוע למאמץ, אך בשיוט או האצות מתונות התחושות נעימות יותר.

לעומת מנועי הטורבו בנזין / דיזל בעלי תיבה כפולת מצמדים עם 7 הילוכים, ל-2.0 ליטרים האטמוספרי משודכת תיבה אוטומטית פלנטרית עם 6 הילוכים. התיבה פועלת באופן חלק מאוד, אם כי היא מעט איטית.

צריכת הדלק בשיוט עמדה על 12 ק"מ לליטר. תחת מאמץ ירדה הצריכה והגיע גם ל-9 ק"מ לליטר.

קיה ספורטאז'

התנהגות כביש

לקיה ספורטאז' 2.0 ליטרים התנהגות כביש בטוחה ואחיזת כביש גבוהה. קיימת נטייה לתת היגוי, אך היא פרוגרסיבית וניתנת לשליטה.

התחושות מההגה והבלמים מעורפלות משהו, הם אינם מעבירים פידבק לנהג ובכל מקרה לנוכח הביצועים הפושרים אין טעם לחפש אקשן בכבישים המפותלים.

קיה ספורטאז'

סיכום

קיה ספורטאז' בגרסת הכניסה נהנה בדיוק מאותם יתרונות של הגרסאות החזקות יותר – הוא מרווח, תא הנוסעים מרגיש מודרני, ומפרט האבזור נדיב, בעיקר בבטיחות. בנוסף הוא נוח יותר לנסיעה בפער לא מבוטל, וגם זול יותר משמעותית.

לצד זאת הביצועים פושרים, בוודאי שלעומת גרסת הטורבו וגם צריכת הדלק לא מרשימה.

אך אם אתם מחפשים רכב פנאי שימושי למשפחה, נוח ובטיחותי, הספורטאז' 2.0 ליטר יכול להיות עסקה טובה, הודות למחיר הרכישה הנמוך באלפי שקלים מרוב המתחרים הישירים.


לצפייה בכל דגמי קיה בישראל 

למאמר זה התפרסמו 15 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה