דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סקודה סופרב פלאג-אין - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

סקודה סופרב בדור השלישי משווקת בישראל מאז שנת 2016 והצליחה לקבע לעצמה מעמד של מכונית מנהלים מרשימה - בזכות ולא בחסד. בין תפקידיה היא משרתת את משטרת ישראל וכמובן את שרי הממשלה.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: סקודה סופרב

סקודה סופרב, 1.4 ל' היברידי-נטען, כפולת מצמדים, 218 כ"ס, מ-242,500 שקלים
יתרונות חסרונות
מרווח נוחות נסיעה
הנדסת אנוש טווח נסיעה חשמלי
תפקוד יחידת הנעה התנהגות כביש


סקודה סופרב פלאג-אין

במחצית השנה הנוכחית הגיעו לישראל דגמי סקודה אוקטביה וסופרב עם הנעות היברידיות-נטענות, לאחר שהסופרב הנטענת כבר נמכרה במספרים משמעותיים אצל היבואנים המקבילים וסוכני היבוא האישי. האם מכונית המנהלים הגדולה בגרסתה המחושמלת מציעה יותר מאלו לוגמות הבנזין? איך הביצועים וטווח הנסיעה? ואולי השאלה החשובה ביותר, האם היא באמת משתלמת?

עיצוב

העיצוב החיצוני זהה לחלוטין לשאר הגרסאות והוא אלגנטי ומכובד. רק חדי העין יבחינו בתגית iV מאחור וישימו לב לסבכה קדמית עליונה שלמעשה היא אטומה, ומסווה בתוכה גם את דלתית פתח הטעינה.

סקודה סופרב פלאג-אין

המצב דומה גם מבפנים, שם תמצאו קווים ארוכים וישרים ומראה כללי שמרגיש מיושן ומסגיר את גילה של הסופרב, שחוגגת בימים אלו יום הולדת שביעי. הפער מורגש לעומת דגמי סקודה העדכניים יותר כמו האוקטביה או האניאק, אך פה כבר יש את ההגה העדכני של המותג.

סקודה סופרב פלאג-אין

תא הנוסעים

המושבים הקדמיים מרווחים, נוחים ומתכווננים חשמלית (עם זיכרונות) בשתי רמות הגימור של הסופרב הנטענת. אין שום בעיה למצוא תנוחת ישיבה שתתאים לכל אחד. שדה הראייה לפנים טוב, אך לאחור הוא מעט מוגבל לנוכח זווית השמשה האחורית וקורות C הארוכות.

איכות החומרים וההרכבה בגרסה שנבחנה מצויינת. העור מרגיש נעים וישנם דיפוני גומי עבה גם מתחת לקו הדשבורד. בקלות יכול היה להיות פה סמל של אודי.

סקודה סופרב פלאג-אין

הנדסת האנוש טובה בסך הכל, עם תפעול קל ופשוט למולטימדיה, פקדים פיזיים לבקרת האקלים ותפעול פשוט יחסית מההגה למחשב הדרך ולתצוגות בלוח המחוונים. ויש כמובן את פתרונות השימושיות החכמים של סקודה, כמו מחזיק הכוסות עם תחתית שאוחזת את בקבוק הקולה שלכם לטובת פתיחה ביד אחת, ובתוך משענת היד המרכזית מסתתר לו תא צר ועמוק יותר, כך שתוכלו להכניס לשם טאבלט ולהטעין אותו.

סקודה סופרב פלאג-אין

הסופרב פלאג-אין משווקת בשתי רמות גימור. גרסת ה-Style יקרה ב-24,000 שקלים מרמת הגימור המקבילה עם מנוע 1.5 ליטרים (150 כ"ס) וב-11,000 שקלים מגרסת 2.0 הליטרים (190 כ"ס), נכון לספטמבר 2022. האבזור זהה בכל המנועים של הסטייל וכולל פריטים כגון תאורת מטריקס לד, ריפוד בד משולב עור, גג שמש, לוח מחוונים דיגיטלי, חיישני חניה אחוריים וקדמיים, מצלמת רוורס, מראות צד ופנים נגד סנוור, תא מטען נפתח חשמלית ללא מגע, חישוקי "18 ועוד.

רמת הגימור הבכירה "לורין & קלמנט" מציגה פער קטן יותר, של 6,000 שקלים מגרסת 2.0 הליטרים והיא זולה ב-31,000 שקלים מגרסת 2.0 הליטרים 4X4 הביצועיסטית. כאן כבר מקבלים ריפוד עור מלא, מושבים מחוממים ומאווררים, עיסוי במושב הנהג שלמעשה הוא כרית הגב התחתון שמתנפחת באופן עצמאי, מערכת שמע משודרגת מתוצרת Canton עם 11 רמקולים וסאבוופר, מצלמות היקפיות וחישוקי "19.

סקודה סופרב פלאג-אין

בבטיחות ישנן את כל המערכות המקובלות, כולל בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת ובלימת חירום אוטונומית בנסיעה לאחור, כאשר ההבדלים בין רמות הגימור מסתכמים ב-9 כריות אוויר לעומת 7 ב"סטייל". מערכות הבטיחות פעלו כנדרש עם אפשרות להגדרת רטט בהגה שנמצא יעיל.

המושב האחורי מרווח מאוד כמעט בכל המדדים. גם נוסע מבוגר יוכל להיכנס בין שני כיסאות בטיחות ולמרות תעלת הינע גבוהה מאוד, המרווח לרגלי הנוסעים פשוט מצוין, כך שאין בעיה לשבת בפישוק קל במרכז. בנוסף יש מאחור שליטה נפרדת על בקרת האקלים, משענת יד עם מחזיקי כוסות ופתח מגלשי סקי, שני שקעי USB וגם שקע 230 וולט שימושי.

סקודה סופרב פלאג-אין

תא המטען בפלאג-אין קטן ב-99 ליטרים מזה של גרסאות הבנזין ונפחו עומד על 485 ליטרים. זה אולי נשמע כמו ויתור משמעותי, אבל זה טיפה בים ביחס לתא המטען הענק של הסופרב שנותר שימושי מאוד. מאוד (ועוד מאוד אחד). הליטרים שהולאמו לטובת מיקום הסוללה נמצאים מתחת לרצפה, כך שעדיין נותר שם תא גדול מספיק לכבל הטעינה ועוד כמה חפצים. יש פה 2 תאורות לד בצדדים, לא פחות מ-9 ווי תליה כשאחד מהם נמצא במרכז (מתחת למדף) וגם תא נסגר בצד ימין.

סקודה סופרב פלאג-אין

נוחות נסיעה

הנוחות בעיר אינה מושלמת. לסופרב פלאג-אין בולמים אדפטיביים ובמצב Normal היא רכה, אולי מדי, כשאחרי מעבר פס האטה למשל ישנם שניים-שלושה נדנודים מיותרים. מצב Comfort הופך את הנסיעה לרכה עוד יותר, ולא בהכרח נעימה יותר. בנוסף מהלך המתלה הקצר גורם לכך שתרגישו בתא הנוסעים מפגעים חדים שלא מצליחים לעבור שיכוך משמעותי, במיוחד עם חישוקי "19 והחתך הנמוך של הצמיגים.

למרות אורכה שעומד על 486.9 ס"מ, התמרון העירוני מתבצע בקלות יחסית הודות לזווית הפניית גלגלים רחבה מספיק ומערך המצלמות ההיקפיות.

בנסיעה בין-עירונית הנוחות משתפרת, אך אותה רכות יוצרת תחושה מתנדנדת בכביש גלי. בידוד הרעשים טוב מאוד, למעט רעשי כביש סבירים שהופכים נוכחים במהירות בין-עירונית. רעשי רוח מצטרפים בדרך מהירה אך הם לא פוגמים באיכות הנסיעה. נציין כי בזמן עמידה נשמעו לא פעם רעשים אלקטרו-מכניים.

סקודה סופרב פלאג-אין

מנוע ותיבת הילוכים

לסקודה סופרב פלאג-אין מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטרים המספק 156 כ"ס ופועל לצד מנוע חשמלי המספק 115 כ"ס. יחדיו הם מספקים 218 כ"ס ו-40.8 קג"מ.

אל המנוע משודכת תיבה כפולת מצמדים עם 6 הילוכים שלעיתים מעבירה רעידות בתחילת נסיעה, בעיקר בכזו מזדחלת. פרט לכך העברות ההילוכים טובות ומהירות יותר.

סקודה סופרב פלאג-אין

הביצועים עצמם מספקים מאוד והסופרב פלאג-אין מרגישה חזקה למרות תוספת משקל של 214 ק''ג מגרסת הבנזין ומאיצה ל-100 קמ"ש בתוך 7.7 שניות. היתרון של מנוע הטורבו הקטן לצד ההנעה החשמלית, מנטרל כמעט כל השהייה ובקושי תרגישו את המעבר בין סוגי ההנעות.

סקודה סופרב פלאג-אין

הסוללה כאן בנפח של 13 קוט"ש וקיבלנו את הרכב טעון ל-96% שהספיקו לנסיעה של 36 ק"מ חשמליים. כלומר, אם הסוללה הייתה טעונה ל-100% היינו יכולים להגיע ל-37.5 ק"מ, ולעומת 58 הק"מ המובטחים מדובר בפער של מעל ל-35%. מאכזב, אבל לצערנו אופייני לדגמים היברידיים-נטענים וחשמליים של קבוצת פולקסווגן.

בתיבת ההילוכים ישנו מצב B להגברת הבלימה הריגנרטיבית מה שגם יעיל בביצוע האטות וחוסך שימוש בבלמים.

סקודה סופרב פלאג-אין

אחרי שהגענו ל-100 ק"מ עמדה צריכת הדלק על 24 ק"מ לליטר, ולאחר שגמענו 100 ק"מ נוספים, הגענו ל-16.2 ק"מ לליטר. מכאן והלאה היינו בטוחים כי צריכת הדלק תמשיך לרדת, אך מערכת הניהול של יחידת ההנעה דאגה להטעין את הסוללה בשיוטים רגועים, כך שלאחר נסיעה בכביש 6 צברנו עוד כמה קילומטרים חשמליים שבאו לידי ביטוי בתחילת הנסיעה הבאה במתווה עירוני. בסיום ימי המבחן הצליחה הסופרב המחושמלת להתקבע על 16.5 ק"מ לליטר. נתון נאה ביחס לאופי המבחן וללא שימוש בטעינות נוספות.

סקודה סופרב פלאג-אין

התנהגות כביש

סקודה סופרב בגרסת ההיברידית-נטענת מספקת התנהגות כביש בטוחה וללא אופי ספורטיבי כמו שמציעות גרסאות ה"ספורטליין" למשל. ההנעה קדמית אך האחיזה גבוהה ומספקת, גם הרכינה והנטייה לתת היגוי בגדר המקובל.

מאידך, התחושה מהבלמים ספוגית עם מהלך דוושה ארוך וכיול המתלים הלא מוצלח יוצר תנודות מרכב רבות תחת עומס, בהתאם לתנאי הכביש.

סקודה סופרב פלאג-אין

סיכום

סקודה סופרב iV היא מכונית מנהלים מרשימה, בדיוק כמו גרסאות הבנזין המקבילות שלה. היא נהנית ממרווח פנימי מהמרשימים בקטגוריה, הנדסת אנוש מוצלחת ושילוב הכוחות של מנוע הבנזין והחשמלי עובד בצורה טובה מאוד ומספק ביצועים נאותים לצד צריכת דלק חסכונית.

לא היינו מתנגדים אם מהנדסי סקודה היו משקיעים יותר בכיול המתלים, שכן במצב הנוכחי היא נעה על מתליה ומרגישה פחות נוחה ומהודקת מגרסאותיה האחרות. גם היכולת הדינאמית לא מוצלחת כמו זו של פיג'ו 508 פלאג-אין. ונזכיר שוב את טווח הנסיעה החשמלי שרחוק מההצהרות הרשמיות ומצטרף לרשימת החסרונות של הדגם.

ולמרות זאת, היכולת לנסוע על חשמל בלבד, גם אם באופן חלקי, ופער המחירים הקטן בחלק מהמקרים, הופכים את הסופרב פלאג-אין למכונית משתלמת בהחלט. מי שירכוש אותה, יקפיד על טעינה יומית ולא יחרוג בהרבה ממגבלות הטווח החשמלי, יהנה מיחידת הנעה יעילה, ירוקה ומתקדמת, עטופה בכל הטוב שיש לסופרב להציע.

לצפייה בכל דגמי סקודה בישראל

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה