דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מיני קאנטרימן פלאג אין הייבריד - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...



המיני המקורית באה לעולם בשנת 1958, לעולם שהיה בצנע כלכלי. מספר מכוניות, שלימים הפכו להיות אייקוניות, נבנו באותן שנים כדי לספק את הדרישה ההולכת וגוברת לרכבים ממונעים פשוטים וזולים: החיפושית של פולקסווגן, הדה-שבו של סיטרואן והמיני של בריטיש ליילנד (המוכרת לנו משליטתה הכמעט מוחלטת בשוק האוטובוסים בישראל בשנות ה-50 וה-60). אורכה של המיני המקורית עמד על 3.06 מטר, בעוד גרסת הסטיישן שלה הגיעה ל-3.29 מטר. המיני יוצרה במגוון גרסאות עד שנת 2000, אז פשטה חברת רובר, שיצרה אז את המיני, את הרגל - ונרכשה על ידי ב.מ.וו. לימים החליטה ב.מ.וו להשיק מחדש את המותג, שמאז קיבל סגנון רטרו-פרימיום חדש, התרחב וצמח לשלל גרסאות. אחת המסקרנות שבהן היא גרסת הפנאי, אשר הוכתרה בשם "קאנטרימן" ונבחנה אצלנו לאחרונה בדור השני שלה.

את המבחן ההוא סיימנו עם מבט לכיוונה של גרסת הפלאג אין הייבריד, שבזכות הטבות המס המפליגות מציעה יחס יוצא דופן של ביצועים, אבזור ומחיר. עכשיו הגיע הזמן לבדוק את הגרסה המסקרנת הזו, שהתרחקה כל כך מהמיני המקורית - לא רק מבחינת הפילוסופיה המקורית והמימדים, אלא גם טכנולוגית.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: מיני קאנטרימן


מיני קאנטרימן, 1.5 ליטר + מנוע חשמלי, אוטומטית, 224 כ"ס, מ-215,000 שקל

יתרונות

חסרונות

עיצוב ייחודי בחוץ ובפנים

יקרה (אם כי פחות)

ביצועים

נוחות בעיר

נסיעה שקטה וחסכונית במצב חשמלי

  היעדר חווית נהיגה


עיצוב וסגנון

הקסם הוא אותו קסם. הקאונטרימן היא מכונית רטרו מקסימה ונחשקת. העיצוב שובה לב ועדיין מזכיר במשהו את המיני המקורית והחמודה. גרסת הפלאג אין הייבריד די דומה לקאנטרימן הרגילה, כאשר מה שמבדיל חיצונית בין המחושמלות לאחיותיהן הם סמלים צהובים של האות E המעוצבים כתקע חשמלי, ודלת קטנה בצד שמאל מלפנים שנפתחת ומגלה את שקע הטעינה. רוב יצרני המכוניות החשמליות השתמשו בצבע כחול כדי לציין את השימוש בחשמל. במיני בחרו בצבע הצהוב. מדליק.


תא הנוסעים

המחושמלת מגיעה בשתי גרסאות. זו שנבחנה נקראת Chilli ועולה 249,000 שקל. השניה נקראת Pepper ועולה 215,000 שקל. גם הגרסה הזולה יותר מאובזרת היטב, אם כי כמו בדגמים רבים של ב.מ.וו ומיני, אין כאן מצלמת רוורס כסטנדרט. עניין יותר מתמוה בשנת 2017.

למחושמלת המפולפלת יש מעל לגרסת ה-Urban גם כניסה והנעה ללא מפתח, מראה נגד סנוור ועוד זוטות (עיקר ההבדל ביניהן הוא תוספת המנוע החשמלי והנעה לכל ארבעת הגלגלים - בתוספת מחיר המסובסדת על ידי שיטת המיסוי בארץ, של 20,000 שקל בלבד). לגרסת הצ'ילי הבכירה יש גם כסאות עם כוונון חשמלי וזכרונות, פתיחה חשמלית של תא המטען, שילוב עור במושבים, גימורי כרום בפנים ובחוץ, חיישני חניה אחוריים וגג שמש פאנורמי נפתח. כל זאת, כאמור, בנוסף לאבזור החביב של הגרסאות הפשוטות יותר (הכולל תאורה צבעונים מתחלפת במקומות רבים, הולוגרמה של לוגו מיני המוקרנת מידיות הדלתות המאורות ועוד מיני זוטות חביבות).

מיני קאנטרימן הייבריד

המרווח, כמו בכל הסדרה, טוב מאוד. זאת מיני ממש לא מיני, לפחות מהבחינה הזו. תא המטען מעט קטן יותר מהגרסה הלא חשמלית (405 ל' מול 450) והצמיג החלופי נעלם גם הוא לטובת הסוללה. במקום זאת מצויידת המחושמלת בצמיגי אל תקר המסוגלים להמשיך לנסוע עד 80 קמ"ש במקרה של פנצ'ר. סף ההטענה נשאר נוח.

מיני קאנטרימן הייבריד

נוחות נסיעה

לא מצאנו הבדל מהותי בנוחות הנסיעה בין הקאנטרימן המחושמלת לאחיותיה הרגילות. שתיהן מזכירות את השתייכות המיני לבית ב.מ.וו הגרמני. נוקשות יתר בעיר ואף מחוצה לעיר, אך לא באופן מטריד או מרקיד עצמות. בידוד הרעשים טוב.

מיני קאנטרימן הייבריד

מנוע ותיבת הילוכים

חווית הנסיעה בקאנטרימן פלאג אין מאוד שונה. מניעים ונדמה שלא קרה כלום. רק מבט על לוח השעונים מצביע על כך שהרכב מונע, והוא מתקדם בשקט מוחלט כל זמן שהוא נוסע רק על המנוע החשמלי. מאידך, המשקל העודף, כפי הנראה, חייב שינוי בהגה כמו גם השתקה של רעשי מנוע הבנזין (הנוכחים לטובה בגרסאות הרגילות) והנהיגה הפכה להיות מנותקת מעט. ההאצה למשל אינה מורגשת כמעט, אלא אם אתה מביט בלוח השעונים ורואה את קצב צבירת המהירות.

אז כן, הביצועים פה מעולים. בניגוד למיני הבסיסית, שמסתפקת ב-136 כ"ס, כאן יש הספק מרשים של 224 כ"ס. מנוע הבנזין לא השתנה, זה החשמל שמספק את התוספת. למרות משקל עצמי לא נמוך בכלל של 1,735 ק"ג, משיגה הקאנטרימן ההיברידית תאוצה מרשימה של 6.8 שניות ל-100 קמ"ש. היא אולי לא מרגשת, מעוררת ומהנה כמו הקאנטרימן S, אבל בסופו של יום - היא מהירה ממנה.

למחושמלות שלנו יש שלושה מצבי נסיעה: Save Battery Mode - בו מנוע הבנזין משמש גם לטעינת הסוללות. מצב זה חשוב שכן הוא טוען את הסוללות (או לפחות מנסה) כאשר הן מתרוקנות. מעניין לציין כי טעינה משמעותית מתבצעת דווקא בנהיגה נמרצת, כך שיצירת החשמל כדי לחסוך דלק מתבצעת דווקא במצב של נהיגה לא חסכונית. ובכל מקרה, כמובן שעדיף לטעון את הסוללות מהשקע הביתי ולא ממנוע הבנזין.

מיני קאנטרימן הייבריד

Auto eDrive Mode - המצב ההיברידי הרגיל, בו מנוע הבנזין הוא זה שפועל ומניע את הגלגלים הקדמיים, ורק כשנדרשת תוספת כוח, המנוע החשמלי נכנס לפעולה ומניע גם את הגלגלים האחוריים.

Max eDrive Mode - מצב בו המחושמלת פועלת רק על המנוע החשמלי, בהנעה אחורית עד למהירות של 125 קמ"ש. טווח הנסיעה על הסוללות במצב זה הוא 38 ק"מ, והוא משתנה בהתאם לצורת  הנהיגה ולצריכת החשמל של אביזרים ברכב, למשל המזגן. בניגוד לנתוני היצרן המוכרים לנו כאופטימיים בצריכת הבנזין, מכוניות פלאג אין הייבריד מסוגלות להגיע בנהיגה סבירה לטווח המוצהר.

כדאי לזכור שמצבים אלו הם בנוסף לשלושת מצבי הנהיגה הרגילים של המיני - Normal, Green ו-Sport, אשר אמורים לשלוט באופי פעלות המנוע, הטורבו, הגיר, ההגה ותגובת הדוושה - ונפתח בפניכם עולם מלא (ומבלבל) של אפשרויות.

תיבת ההילוכים היא אוטומטית פלנטרית עם 6 הילוכים שפועלת מצויין גם בדגם זה ויודעת להתמודד היטב גם עם תוספת הכח.

צריכת הדלק על פי היצרן היא 40 ק"מ לליטר. אבל לנתון הזה, במכוניות חשמליות נטענות, אין שום משמעות. אם תסעו במרחק הנמוך מטווח הנסיעה של הסוללה, תוכלו להעביר חיים שלמים מבלי לשרוף טיפת דלק אחת. בנסיעת המבחן שלנו, שכללה את הטווח החשמלי ועוד כמה מאות קילומטרים על סוללה ריקה, נרשמה צריכת דלק ממוצעת של 11 ק"מ לליטר.

בנוסף נציין כי מיכל הדלק קטן מאוד - רק 36 ליטרים, מה שמגביל את טווח הנסיעה גם כשעוברים להנעה בבנזין.

מיני קאנטרימן הייבריד

התנהגות כביש

המיני המחושמלת אוחזת את הכביש טוב יותר מאחיותיה, בזכות ההנעה לארבעת הגלגלים. הזינוק מצוין (6.8 שניות ל-100 קמ"ש) ורומז על ההנאה הצפויה, אולם משהו מרגיש מלאכותי בכל העסק. ההגה לא מספק פידבק, צליל המנוע פחות סקסי, תוספת המשקל מכבידה על תנועות הגוף. הקאנטרימן ההיברידית מספקת פחות חדווה מהגרסאות האחרות.

למרות ההנעה הכפולה המחושמלת, ועקב מרווח גחון קטן, מתלים קצרים, וגחון פגיע, לקאנטרימן הזו אין יכולת שטח גבוהה. לעומת זאת, בשבילים טובים יחסית היא מהירה ואפילו מהנה מאוד.

מיני קאנטרימן הייבריד

סיכום

מכוניות הפלאג אין הייבריד הן עסק טוב, בזכות הטבות המיסוי הנדיבות. במחיר של מיני קופר S מאובזרת, הקאנטרימן ההיברידית נותנת תמורה נהדרת מבחינת האבזור, הביצועים, וכמובן מבחינת האווירה. ומה לגבי צריכת הדלק? כל עוד תסעו למרחקים קצרים ותרבו לטעון את הרכב, תוכלו לשכוח מתדלוקים. מאידך, חדוות נהיגה לא תמצאו כאן, צריכת הדלק אינה מצטיינת בנסיעות למרחקים ארוכים, ובכלל - קשה להגדיר את מיני קאנטרימן, במחיר שמתחיל ב-215,000 שקל, כקניה משתלמת. זו מכונית שאומרת הרבה על מי שקונה אותה – ולמי שמעוניין באמירה הזו – זו קנייה מצויינת. ללא ספק הגרסה המשתלמת ביותר של הקאנטרימן.


לדגמי מיני בישראל - מיני

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה