דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

יונדאי אלנטרה הייבריד: מבחן צריכת הדלק

Getting your Trinity Audio player ready...

יונדאי אלנטרה הייבריד נמצאת איתנו כבר כמה שבועות טובים במבחן ארוך טווח - במסגרתו אנחנו בוחנים אותה בחיי היומיום, בודקים את השימושיות, האבזור, הביצועים, נוחות הנסיעה וגם כמובן את צריכת הדלק. מבחן שכזה, לאורך חצי שנה, מאפשר לנו להגיע לנתונים מדויקים למדי של צריכת הדלק הממוצעת של הרכב, בחיים האמיתיים; הנתון הזה מתעדכן באופן תדיר ב-Live Blog שמתפרסם כאן באתר.

צפייה בתוכן יונדאי אלנטרה הייבריד: מבחן צריכת הדלק


במפגש הראשון שלנו עם האלנטרה, עוד לפני שאספנו אותה למבחן ארוך הטווח, העמדנו אותה למבחן השוואתי מול טויוטה קורולה (וגם מול ג'ילי גיאומטרי C), וכבר אז התחלנו לחשוד בכך שמדובר במכונית חסכונית יותר מכפי שהיינו מצפים. את קטע הנהיגה המתון של המבחן, שמדמה שיוט בין עירוני, סיימה האלנטרה עם צריכת דלק של 24.7 ק"מ לליטר - נתון טוב יותר מממוצע היצרן, שמבטיח צריכה של 22.7 ק"מ לליטר.

כשהתחלנו במבחן ארוך הטווח, סימנו לעצמנו יעד נוסף: מלבד צריכת הדלק הממוצעת בתנאי שגרה, רצינו לבדוק גם מהי צריכת הדלק הטובה ביותר שניתן להגיע אליה בנסיעה עם מודעות גבוהה לחסכון. לשם כך לקחנו את האלנטרה למסע ממודיעין לאילת, מרחק של קצת פחות מ-330 קילומטרים.

יונדאי אלנטרה הייבריד - מבחן צריכת הדלק

לפני היציאה ממודיעין, ערכנו ברכב את ההכנות הנדרשות: וידאנו כי הצמיגים מנופחים ללחץ המומלץ על ידי היצרן, רוקנו מהרכב משקל מיותר של חפצים שונים והגדרנו את המיזוג לעוצמה מינימלית. מיכל הדלק התמלא עד תום, מחשב הדרך אופס ובבורר מצבי הנהיגה בחרנו במצב "סמארט", שמסוגל להחליט עצמאית האם לנהוג במצב חסכוני, ספורטיבי או רגיל. צוות הצילום נסע ברכב נוסף, על מנת שלא להוסיף משקל מיותר לרכב.

יונדאי אלנטרה הייבריד - מבחן צריכת הדלק

המסלול התחיל על כביש 6 לכיוון דרום, משם המשכנו דרך עוקף באר שבע וכביש 40 לכיוון דימונה, משם לצומת הערבה ודרומה לאילת דרך כביש 90. למרות שנראה שהדרך כוללת בעיקר ירידות, בדיקה במפות הטופוגרפיות מגלה כי יש גם לא מעט עליות לאורך המסלול: נקודת המוצא במודיעין נמצאת בגובה של 150 מטר מעל פני הים. משם יש עליה מצטברת של כמעט 400 מטרים עד לדימונה; אחר כך ישנה ירידה של 760 מטרים לכיוון ים המלח וצומת הערבה, עליה נוספת של 440 מטרים לכיוון יהל שבערבה וירידה של כ-200 מטרים עד לאילת, שנמצאת בגובה פני הים.

יונדאי אלנטרה הייבריד - מבחן צריכת הדלק

את הנהיגה ביצענו במהירות ממוצעת שנעה בין 80 ל-90 קמ"ש - אמנם קצת יותר לאט מקצב הנסיעה הרגיל שלנו, אך לא שונה משמעותית ממהירות הנסיעה המותרת לאורך מרבית קטעי הדרך. למהירות הזו, כך נגלה בהמשך, היתה השפעה מכרעת על צריכת הדלק.

יונדאי אלנטרה הייבריד - מבחן צריכת הדלק

כדי להגיע לצריכת הדלק הטובה ביותר שניתן, הקפדנו גם על מבט למרחק - כך אפשר להימנע מבלימות או האצות פתאומיות במקרה של רכב שמשתלב בנתיב, ולגלוש באיטיות לקראת רמזור מתקרב. באופן כללי, נסיעה חלקה ללא בלימות או האצות חדות עשויה לשפר משמעותית את צריכת הדלק.

יונדאי אלנטרה הייבריד - מבחן צריכת הדלק

אחרי 322 קילומטרים, בשעות הצהריים, הגענו סוף סוף לאילת. הדרך לא היתה ארוכה בהרבה מהרגיל, ולקחה קצת יותר מ-4 שעות - כולל שני פקקי תנועה ארוכים אליהם נקלענו, האחד באיזור צומת גורל והשניה בעקבות חסימה של מע"צ על כביש הערבה.

יונדאי אלנטרה הייבריד - מבחן צריכת הדלק

בתחנת הדלק פז שבכניסה לאילת מילאנו את המיכל. המילוי הראשון הסתיים עוד לפני שהמיכל התמלא, כך שתדלקנו את הרכב פעם נוספת עד שהמיכל היה מלא לחלוטין. בסך הכל נכנסו למיכל הדלק 9 ליטרים של בנזין, כך שצריכת הדלק של הרכב בנסיעה הזו עמדה על 35.7 ק"מ לליטר. נתון פנומנאלי.

יונדאי אלנטרה הייבריד - מבחן צריכת הדלק

אגב, מחשב הדרך הצביע על צריכה של 33.9 ק"מ לליטר - מעט פחות טוב מתוצאת האמת שמדדנו. במחירי הדלק של אילת, שעומדים נכון למרץ 2022 על 6.02 שקלים לליטר, עלתה לנו הנסיעה 54 שקלים בסך הכל.

יונדאי אלנטרה הייבריד - מבחן צריכת הדלק

המסקנה? כשמציבים את צריכת הדלק בראש סדר העדיפויות ונוהגים בהתאם, ניתן לקבל ביונדאי אלנטרה מספרים יוצאי דופן.

למאמר זה התפרסמו 10 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה