דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

Live Blog: יונדאי אלנטרה במבחן ארוך טווח

Getting your Trinity Audio player ready...

11/8/2022, 14:07

ועכשיו - סרטון הביצועים!

31/7/2022, 16:40

אחרי חצי שנה של מבחן ארוך טווח, אנחנו נפרדים מהאלנטרה ומחזירים אותה לאולם התצוגה של כלמוביל בתל אביב. בקרוב נפרסם כאן חוב קטן - שני סרטונים נוספים על האלנטרה.

28/7/2022, 14:31

אנחנו מתקרבים לסיום המבחן, כאשר צריכת הדלק הממוצעת התייצבה על 20.4 ק"מ לליטר. זה אומר שלאורך 15,000 קילומטרים של נסיעה מילאנו 735 ליטרים של דלק בכ-24 תדלוקים שונים.

25/7/2022, 9:00

אחרי שעה וחצי בדיוק הסתיים הטיפול, שכלל החלפת שמן מנוע, מסנן שמן ומסנן אוויר. העלות עמדה על 949.5 שקלים - לא זול.

25/7/2022, 7:30

התקבלנו לטיפול בשעה 7:30 בדיוק, והגענו למוסך לאחר שהרכב עבר 14,642 קילומטרים. עד שהטיפול יסתיים, נשב לשתות קפה בפינת ההמתנה ונביט על איזור העבודה מבעד לחלון הזכוכית.

20/7/2022,

אנחנו מתקרבים בצעדי ענק אל הקילומטר ה-15 אלף, והגיע הזמן לתאם טיפול. התקשרנו אל מוסך היבואן "עתידים" שבבני ברק וקבענו טיפול לימים הקרובים.

17/7/2022, 10:06

האלנטרה היא מכונית נמוכה למדי, אבל לא באופן מוגזם: במרבית המקרים אנחנו מצליחים לחנות מול רוב המדרכות מבלי לשפשף את החרטום.

14/7/2022, 13:16

פיצ'ר שימושי יותר הוא המיקרופון המובנה, שפגשנו כבר בטוסון. מדובר במעין אפליקציית "טייפ מנהלים", שמאפשרת להקליט קבצי שמע תוך כדי נסיעה - גם שיחות טלפון אבל גם סתם רשימת קניות או משימות שלא תרצו לשכוח. את הקבצים ניתן להוריד אחר כך לדיסק און קי, או פשוט להאזין להם במערכת המולטימדיה.

11/7/2022, 16:20

על גבי מסך המולטימדיה ניתן לקבל תצוגה מעניינת של נתוני המערכת ההיברידית, שמראה לא רק איזה מנוע עובד מתי, אלא גם מהו ההספק שמנוצל מתוך יכולתו של המנוע החשמלי, למשל. אין לזה שימוש ספציפי, אבל זה בהחלט מעניין.

7/7/2022, 9:51

ואכן, נוכחנו לדעת שבורג סורר מצא את דרכו לצמיג של האלנטרה. אתמול אחר הצהריים יצאנו מהמשרד וגילינו צמיג ריק מאוויר. החלפנו לגלגל הספייר (ותודה לאל שהוא קיים) ונסענו אל הפנצ'ריה הסמוכה לתיקון.

3/7/2022, 8:39

עוד התרעה על המסך פגשה אותנו הבוקר. מחשב הדרך מדווח על לחץ אוויר נמוך בגלגל האחורי ימני, ושולח אותנו לתחנת הדלק למילוי. סביר להניח שירידה חדה כל כך מצביעה על נקר בצמיג.

29/6/2022, 15:47

אנחנו מתקרבים ל-14,000 קילומטרים, והאלנטרה מתחילה לפזר התרעות על טיפול מתקרב. בכל פעם שבה אנחנו נכנסים לרכב - מופיעה התרעה קצרה שנעלמת בתוך זמן קצר.

26/6/2022, 11:20

האלנטרה היא מכונית סדאן. באירופה, בה הרבה כפרים וערים בנויים באופן צפוף, רוב האנשים מעדיפים פתרונות קטנים יותר - בעיקר גרסאות האצ'בק. אבל בארה"ב, שם רבים גרים בבתים צמודי קרקע עם חניה פרטית גדולה, יש נטיה להעדיף את המבנה המרווח יותר של הסדאן. באלנטרה יש הרבה מאפיינים שמזכירים לנו שהיא מגיעה מארה"ב ומהחניות הנוחות: לדוגמא: אין קיפול מראות כי אף אחד לא יעבור ליד הרכב ויעיף את המראה.

בשנים האחרונות רכבי פנאי הפכו יותר נפוצים בגלל העיצוב יוצא הדופן והלקוחות נטשו את רכבי הסדאן. כפתרון, רכבי הסדאן שינו גישה. מקופסאות משעממות הם הפכו למכונית 'קופה 4 דלתות'. מכוניות עם גג המשתפל באופן חד יותר ומעניק להם צדודית ספורטיבית.

העיצוב של האלנטרה מהבחינה הזאת מתכתב עם המגמה העולמית. אבל יש עוד נקודה שצריך לציין: העיצוב האלגנטי והאווירודינמי יהפוך חשוב יותר ויותר וכך גם מכונית הסדאן.

למה? כי אוטוטו כל המכוניות יהיו חשמליות והעיצוב הזורם של המכונת ישפיע באופן מיידי על הטווח שלהן.

שוב יונדאי. איוניק 5 ואיוניק 6 שזה עתה הוצגה הן דוגמא מעולה. יש להן מערכת הנעה דומה אך הטווח של מכונית הסדאן הנמוכה והארוכה גדול בכ-130 ק"מ. אז אולי לא הרבה אנשים מסכימים לוותר היום על ה-SUV הנאה, אך טווח הנסיעה הוא קלף חשוב של רכבי הסדאן.

21/6/2022, 8:52

ועכשיו קבלו את הסרטון הרביעי בסדרה, שסוקר את תחום הבטיחות באלנטרה.

19/6/2022, 7:35

בסוף השבוע האחרון יצא לנו לנסוע 3 פעמים לאותו איזור, פחות או יותר. היות ורוב הנסיעה הייתה על אותם הכבישים, בלי עומסי תנועה מיוחדים, יכולנו לבדוק סוף סוף משהו חשוב. מה ההבדל בין מצבי הנהיגה השונים: Normal ו- Smart. את מצב הספורט כבר בדקנו בעבר והוא מעניק תחושה מעט יותר נמרצת לצד צריכת דלק גבוהה יותר (שתלויה מאוד במתווה הנסיעה).

לעומת זאת, בין מצבי נורמל וסמארט התקשינו למצוא פער כלשהו. שני המצבים סיפקו צריכת דלק דומה מאוד (ואולי אפילו יתרון קל למצב ה-normal), הביצועים זהים ולמעט הבדל קטן בסגנון לוח המחוונים הדיגיטלי לא גילינו משהו שמבדיל בין המצבים. לכן, למרות שהמערכת חוזרת בכל תחילת נסיעה למצב Normal באופן אוטומטי, זה לא ממש משנה.

16/6/2022, 9:51

שישיות המים שהכנסנו לתא המטען, יחד עם כמה פריטים נוספים, העמיסו הרבה מאוד משקל על האלנטרה. המים לבדם שוקלים 120 ק"ג - והם לא נמצאים שם לבד. ניתן לראות את הזווית שבה עומד הרכב, כאשר המתלה האחורי סגור כמעט לחלוטין והקדמי נפתח בהתאם. הנסיעה בתנאים האלו מרגישה שונה: הרכב נוטה לאחור, ההיגוי קל יותר והרבה פחות מדויק וגם נוחות הנסיעה פחות טובה. הגיוני.

14/6/2022, 18:04

גיחה קטנה לסופרמרקט לקראת אירוע פרטי גרמה לנו להעמיס 10 שישיות מים בתא המטען, של בקבוקי 2 ליטר. המטען הגדול נכנס פנימה בקלות, ועוד נותר המון מקום לשאר הקניות שנכנסו בהמשך.

12/6/2022, 11:20

בסוף השבוע האחרון בילינו בכבישים, בנסיעות ארוכות וגם בפקקים, מה שהדגיש את חסרונה המסוים של כרית מתכווננת לתמיכה בגב התחתון. בסך הכל מושב הנהג באלנטרה תומך ונוח. נוקשה למדי אך אינו מעיק. ובכל זאת, במיוחד בנסיעה ארוכה, יש צורך לעתים לכוונון סובייקטיבי של אופן התמיכה לגב התחתון.

9/6/2022, 15:13

כשהתחלנו את המבחן עם הרכב, לפני ארבעה חודשים בערך, הוא היה נדיר מאוד על הכביש ומשך לא מעט מבטים. מאז המצב השתנה ואנחנו כבר רואים לא מעט אלנטרות על הכבישים. הנתונים מספרים כי עד היום עלו על כבישי ישראל מעל 3,600 אלנטרות מהדור החדש - זאת, אגב, לצד 5,700 יחידות של יונדאי איוניק, שנמכרה על אותה המשבצת אך לאחרונה פינתה את מקומה. המשמעות היא שמכאן ואילך, מספרי המכירות האלו יתנקזו אצל האלנטרה לבדה.

6/6/2022, 9:26

את חג השבועות האלנטרה בילתה כראוי בעיר הלבנה - תל אביב. העיר הצפופה קצת מאתגרת את מרכב הסדאן הארוך, במיוחד בכל הקשור בחניה. כזכור מדובר באחת המשפחתיות הארוכות בנמצא, ברמה המזנבת ברכבי המנהלים. כאן באה לעזרתה מצלמת רוורס יעילה שמסמנת בדיוק עד היכן אפשר לנסוע לאחור ללא הצורך לנשק פגושים. כמו כן מוצג סימון על המסך לציון כיוון הנסיעה בהתאם לסיבוב ההגה. ללא המצלמה, אין סיכוי לדעת היכן מסתיים חלקה האחורי והיכן מתחיל הרכב הבא...

31/5/2022, 17:50

עלינו לירושלים ביום חגה של העיר, בנסיעה שבאופן מפתיע התנהלה בזריזות, ללא פקקי תנועה. רצינו להשתמש במצב הספורט בעליות, אבל מהר מאוד גילינו שהוא "נמרץ מדי" עבור התנאים בכביש. כלומר, האלנטרה מטפסת את הקסטל בקלות על 100-110 קמ"ש גם במצבי הנהיגה הרגילים, ללא צורך בהורדת הילוכים מרובה או בסל"ד גבוה, כך שבמצב הספורט מצאנו את עצמנו ממהרים יותר מדי ונצמדים בצורה מוגזמת לרכבים שלפנינו. נשאיר את זה לכבישים הצדדיים...

26/5/22, 16:41

במהירויות חניה האלנטרה נוסעת בכוח החשמל, באופן חרישי לחלוטין. בשל כך הותקן בה צליל מנוע מלאכותי בנסיעה לפנים, כאשר בנסיעה לאחור מתלווה אליו צליל פעמון. למי שגר בקומה שמעל החניה, בשעות הלילה, זה יכול להיות מעט מטריד; אבל העוצמה לא חזקה, ויש לכך חשיבות בטיחותית רבה.

24/5/22, 07:46

שאלה נוספת שעלתה בתגובות עוסקת ברעשי המנוע והרוח של הרכב. אז רעשי רוח כמעט ואין, הודות למבנה המאוד אווירודינאמי של הרכב; רעשי המנוע גם מינימליים בדרך כלל, אבל רעשי כביש דווקא נשמעים ברכב (אם כי לא במידה מטרידה).

22/5/22, 21:58

במסגרת התגובות לבלוג נשאלנו על מערכת המולטימדיה של האלנטרה. מדובר במערכת מקורית, שסובלת מחסרון אחד עיקרי - היעדר תמיכה בעברית. מלבד זאת, יש לנו בעיקר דברים טובים להגיד עליה: התפעול מהיר וידידותי, יש כפתורים פיזיים כמעט לכל הפעולות החשובות וגם קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. יותר מזה אנחנו לא צריכים.

20/5/22, 13:26

בצהרי יום שישי הגענו ל"חומוס גבעתיים" שברחוב כצנלסון בעיר. חניה כמובן שאין שם, אז שלחנו את אחד מבני המשפחה לעמוד בתור לחומוס וחיפשנו מקום להמתין בו באחד הרחובות הסמוכים. מזג האוויר היה חם, וההנעה ההיברידית אפשרה לנו ליהנות ממזגן דולק מבלי לעמוד עם מנוע בנזין פועל, רועש ומזהם.

17/5/22, 10:14

לרוב אנחנו נוהגים בצורה מתונה למדי, אבל כשנדרשת עקיפה מאומצת - האלנטרה מתגלה כ"לא פראיירית בכלל". תיבת ההילוכים כפולת המצמדים מגיבה בזריזות ומורידה הילוכים, ואילו המנוע החשמלי עתיר המומנט מספק בתוך זמן קצר את הכוח הדרוש להשלמת העקיפה.

15/5/22, 16:31

הבוקר, רגע לפני שנכנסנו לתחנת הדלק, התחלף הצבע של מחוון הדלק מכחול לצהוב - עדיין לפני שנדלקה הנורית, אבל עם התרעה מספיק ברורה על הצורך לתדלק בהקדם.

12/5/2022, 14:26

ועכשיו, קבלו את סרטון הוידאו החדש בסדרה, שעוסק בכל נושאי הפרקטיקה והשימושיות. סופ"ש נעים!

10/5/2022, 18:01

אחת המערכות השימושיות יותר באלנטרה, היא זו שמתריעה לפני פתיחת דלת כאשר עובר רכב חולף. המערכת מתריעה גם בצפצוף ברור וגם בסימון על לוח המחוונים, והיא פעילה גם לאחר כיבוי הרכב.

8/5/2022, 10:10

לריפוד הפנים האפור של האלנטרה יש יתרון כפול: מצד אחד, זו צביעה בהירה שנותנת תחושה אוורירית בתא הנוסעים; מצד שני, שלא כמו צביעה בגווני לבן או קרם, האפור לא נוטה להתלכלך במהירות.

6/5/2022, 9:32

בבוקר יום העצמאות לקחנו את המשפחה ויצאנו לטיול באיזור עמק האלה. מערכת השמע ניגנה מערכונים של הגשש החיוור, הדגל התנפנף בחלון האחורי והצלחנו אפילו למצוא חניה בתוך אתרי הקמפינג העמוסים...

3/5/2022, 03:30

אחרי יומיים קצרים בהשקה של רכב אחר באירופה, חזרנו אל האלנטרה שחיכתה לנו בנתב"ג ויצאנו לנסיעה קצרה לכיוון הבית. בשל השעה והעייפות הפעלנו את כל מערכות הבטיחות האפשריות - שמירת מרכז נתיב, התרעה מוקדמת ככל הניתן מפני התנגשות ובקרת שיוט אדפטיבית, הצבנו את המיזוג על טמפרטורה נמוכה ויצאנו לדרך, שבסופה הגענו בשלום הביתה.

1/5/2022, 12:27

החרטום הנמוך של האלנטרה תורם לעיצוב הספורטיבי, אבל יוצר חששות לקראת חניה מול מדרכות גבוהות. למרות המראה המדאיג, בפועל הפגוש לא נמוך מדי, כך שבמרבית המקרים הוא לא מתחכך במדרכה. לשם השוואה, הקורולה שהיתה אצלנו במבחן ארוך טווח קודם, נטתה להתחכך במדרכה בתדירות גבוהה יותר.

28/4/2022, 14:35

לוח המחוונים הדיגיטלי של האלנטרה מציע 4 תצוגות שונות לבחירה, שלוש מתוכן יכולות להיות מקושרות לבורר מצבי הנהיגה - כך שמבט חטוף בתצוגה יאפשר לנו לדעת באיזה מצב נהיגה הרכב נמצא כרגע. ניתן גם לבטל את הקישור הזה ולבחור באופן קבוע בתצוגה מסוימת.

26/4/2022, 16:21

מלבד המערכת המוכרת לתיקון סטיה מנתיב, שמזיזה את ההגה בכל פעם שאנחנו מגיעים לקצה הנתיב, לאלנטרה יש גם מערכת לשמירת מרכז הנתיב. את המערכת הזו צריך להפעיל בכל נסיעה מחדש באמצעות כפתור שנמצא על גלגל ההגה, והיא דואגת למרכז כל הזמן את ההיגוי כך שנישאר במרכז הנתיב. בהתחלה זה קצת מציק, אבל מהר מאוד התרגלנו לזה ועכשיו אנחנו משתמשים בזה כמעט בכל נהיגה. יש בזה משהו משחרר, מסיר אחריות - אבל בקטע טוב.

24/4/2022, 10:04

בשעה טובה, האלנטרה שלנו הגיעה ל-8,888 קילומטרים - מה שאומר שבקצת פחות מ-3 חודשים של מבחן, נהגנו בה כמעט 5,000 קילומטרים.

21/4/2022, 11:14

את טיולי חול המועד סיימנו אתמול קרוב לבית, בגן הלאומי אפולוניה שבהרצליה. חנינו  על העשבים הגבוהים, במה שנראה בהתחלה כמו איזור מוצל - אך מהר מאוד השמש כיסתה כמעט את כל הרכב. לפני החזרה לרכב הלוהט הפעלנו את פונקציית ההנעה מרחוק, ואפשרנו לתא הנוסעים להצטנן מעט לפני שנכנסנו. נצטרך לבחון את זה גם בימים חמים יותר.

19/4/2022, 9:06

הבוקר נסענו בכיוון ההפוך לפקקי התנועה - מחדרה למודיעין. יצאנו לדרך בשעה רבע לשמונה בבוקר והופתענו לפגוש כבישים ריקים כמעט לחלוטין. נסיעה של 78 קילומטרים, דרך כביש 6, הסתיימה בתוך 43 דקות בלבד - במהירות ממוצעת של 108 קמ"ש. את הקטע הזה, שהיה נמרץ יחסית, סיימה האלנטרה עם צריכת דלק של 19.3 ק"מ לליטר.

17/4/2022, 11:45

את חול המועד פתחנו בטיול משפחתי לנחל מערות שבכרמל. הנסיעה לשם, בפקקים לא קצרים ועם שני ילדים (יחסית סבלניים) במושב האחורי, עברה בסך הכל בצורה נעימה: ההנעה ההיברידית נעימה בפקקי התנועה, פונקציית Auto Hold של בלם היד החשמלי מעניקה לרגל ימין מנוחה יקרה והיעדר המיזוג מאחור נשכח אחרי כמה דקות נסיעה קצרות.

14/4/2022, 9:46

אחרי כמה שניות קצרות של המתנה ברכב מונע במצב P של ידית ההילוכים, מופיעה על המסך הודעה המדווחת כי בתוך חצי שעה יכבה הרכב - זאת כדי למנוע מצב בו שכחתם את הרכב מונע למשך הלילה, בחסות השקט של המנוע החשמלי. את הספירה לאחור של מחצית השעה ניתן לאפס בכל רגע בלחיצה קצרה על הכפתור בגלגל ההגה.

12/4/2022, 18:12

בסוף יום העבודה מצאנו יונדאי סונטה בצבע זהה, שחונה בסמוך לאלנטרה שלנו. במבט מהצד אפשר לזהות את הבדלי המידות; לאלנטרה פיסול זוויתי יותר, ולשתיהן תצורת סדאן-קופה נאה למדי.

10/4/2022, 17:04

התורים הארוכים במכוני השטיפה שבתחנות הדלק הובילו אותנו למסקנה הברורה - את נקיון הרכב לפסח עדיף לבצע בבית, עם שואב האבק. התהליך היה זריז יחסית - מפתח הדלתות הרחב מקל על הגישה פנימה, הפלסטיקה הקשיחה יחסית של הרכב מתנקה בקלות - וגם, צריך להודות, העובדה שמדובר ברכב חדש למדי שלא הספיק ממש להתלכלך, גם כן סייעה...

7/4/2022, 10:30

האלנטרה היא מכונית מאוד מאובזרת. יש בה בקרת אקלים מפוצלת, בלם יד עם פונציית Hold ועוד המון טכנולוגיות - אפילו התראה על רכב בשטח מת. באופן מוזר, דווקא מנגנון לקיפול חשמלי למראות הצד אין כאן, אבל יש לזה הסבר. האלנטרה היא מכונית סדאן, בדיוק מבנה הרכב האהוב על תושבי ארה"ב ופחות מקובל באירופה. בנוסף, בארה"ב בדרך כלל אין מקומות חניה צפופים בעיר אלא פרברים נינוחים עם חניה פרטית (החלום האמריקאי).

בגלל שהאלנטרה פונה לשוק האמריקאי ובגלל שבשוק הזה אנשים רבים לא צריכים בכלל מנגנון שכזה בגראז' הפרטי - מכוניות שמיועדות לארה"ב פשוט לא מאובזרת בקיפול המראות לרוב.

5/4/2022, 14:11

ולא רק השעון התעדכן עם תחילת חודש אפריל, אלא גם מחיר הדלק, שזינק לשיאים שלא ראינו כבר זמן רב, בחסות המלחמה באוקראינה. עם האלנטרה - שרושמת צריכת דלק של יותר מ-20 ק"מ לליטר - זה הרבה פחות נורא. תדלוק ממוצע של 30 ליטרים עולה לנו עכשיו 223 שקלים, ומספיק ליותר מ-620 קילומטרים.

3/4/2022, 08:27

בסוף השבוע עברנו לשעון קיץ, ולא שכחנו לכוון את השעון גם ברכב. השעון של האלנטרה מבוסס GPS - ולכן הוא מדויק מאוד. כדי להגדיר אותו לשעון קיץ לא צריך לכוון אותו ידנית, אלא פשוט לסמן בתיבה היעודית שעברנו לשעון קיץ - והשעון יתכוונן מאליו.

31/3/2022, 16:19

מנגנון קיפול המושבים של האלנטרה מופעל במשיכה קלה ונוחה מתוך תא המטען - כך שאם רוצים להכניס חפצים גדולים, לא צריך ללכת הלוך וחזור מתא המטען אל המושבים האחוריים. נוח ויעיל.

29/3/2022, 18:10

במחזיקי הכוסות של האלנטרה יש פיצ'ר מעניין: הם יכולים להיות נמוכים, כלומר להתאים לכוסות אספרסו קטנות או למפתחות ומטבעות שרוצים לשמור בהישג יד; אבל אם רוצים למקם בפנים כוס גבוהה יותר, נניח של אייס קפה, ניתן פשוט לשלוף את שניהם החוצה, לסובב וכך להפוך אותם לעמוקים בהרבה.

27/3/2022, 09:32

אז בדרך לאילת, בנהיגה מחושבת, הגענו לנתון צריכת דלק פנומנאלי של יותר מ-35 ק"מ לליטר. בדרך חזור נהגנו בצורה אגרסיבית הרבה יותר, עם מזגן מופעל בעוצמה, האצות מהירות ושיוט במהירות גבוהה למדי. את הנסיעה הזו סיימנו עם נתון של 17 ק"מ לליטר - עדיין חסכוני למדי.

24/3/2022, 14:15

ועכשיו הגיע הזמן לחשוף את הסיבה שבגינה ירדנו לאילת... מבחן צריכת הדלק - עכשיו זמין לצפיה!

22/3/2022, 8:34

תאורת הלד של האלנטרה לא רק נראית טוב, היא בעיקר עוזרת מאוד לראות בתנאי חשיכה. אתמול בלילה מצאנו את עצמנו בכביש צדדי וחשוך למדי, נהנים מאור בהיר וחזק של פנסי הלד.

20/3/2022, 20:06

היום אחר הצהריים, כשנסענו מהמשרד לכיוון הבית, בלימת החירום האוטונומית הופעלה כאשר נוצר פקק תנועה בכביש 6. זיהינו את הפקק בעצמנו והיינו מספיקים לבלום לבד, אבל הפעלת הבלימה - שהיתה ברגע הכמעט אחרון - נתנה תחושת בטחון ברכב.

17/3/2022, 17:19

היום הרכב שימש אותנו לחלוקת משלוחי המנות של פורים - נסיעות קצרות בתוך השכונה, עם אינספור עצירות והנעות חוזרות ונשנות. מצד אחד, האלנטרה ארוכה יחסית ולא תמיד קל למצוא עבורה חניה בתוך העיר; מצד שני, ההנעה ההיברידית נעימה מאוד בתנאים האלה, והמערכת לכניסה והנעה ללא מפתח הופכת את הכניסות החוזרות לרכב לקלות מאוד.

15/3/2022, 11:35

הרבה פעמים אנחנו נמנעים מלהשתמש בפונקצייה האוטומטית של בקרת האקלים, בגלל התופעה הידועה: נכנסים לרכב חם יחסית ומקבלים משב אדיר של רוח מכיוון המזגן, שמתאמץ להוריד את הטמפרטורה במהירות. לבקרת האקלים של האלנטרה יש פיצ'ר ייחודי: 3 רמות של עוצמה, כאשר ברמה המינימלית מתקבל מיזוג נעים כבר מהנעת הרכב. בזכות זה אנחנו מוצאים את עצמנו משתמשים בבקרת האקלים על מצב אוטומטי באופן קבוע, ולא נוגעים בכפתורי האוורור.

13/3/2022, 11:38

חיישני החניה של האלנטרה הם מקוריים מהיצרן, ולא בהתקנה מקומית. זה אומר שמלבד פעולה מדויקת למדי, הם גם נהנים מחיווי ויזואלי ברור על גבי לוח המחוונים הדיגיטלי, עם צבעים שונים שמצביעים על המרחק הנותר וגם תצוגה שמחולקת לפי האיזורים השונים. נוח ופשוט.

10/3/2022, 8:24

עוד נספר בהרחבה על מטרת הנסיעה לאילת, אבל בינתיים נספר כי את הדרך חזור ביצענו מכביש 12, על גבול מצרים. מלבד הנוף המטריף והשקיעה היפהפיה של המדבר, האלנטרה סיפקה התנהגות מצוינת בפיתולים ובעליות: המנוע החשמלי הופך את הכוח לזמין, ואילו מרכז הכובד הנמוך והצמיגים הרחבים יחסית מעניקים אחיזת כביש מצוינת ותחושת בטחון לנהג.

8/3/2022, 21:52

היום ירדנו עם האלנטרה לאילת, בדרך לעבוד על כתבה חדשה ומסקרנת. פרטים בקרוב...

6/3/2022, 18:19

בקיץ אנחנו פחות אוהבים לפתוח את חלון השמש בגג, כדי להימנע מחימום יתר של הרכב. אבל בחורף זה דווקא נחמד, מכניס קצת אור לרכב החשוך וגם הגשם נראה יפה יותר מבעד לזגוגית.

3/3/2022, 14:10

לקראת סוף החורף, כשהשמש זורחת ברוב שעות היום, אנחנו נוטים לשכוח לפעמים להדליק את האורות בנסיעה בין עירונית. כדי להימנע מזה החלטנו להציב את התאורה על מצב דולק באופן קבוע: כך היא נכבית עצמאית כשיוצאים מהרכב, נדלקת לבד בהנעה הבאה ולא מטרידה עם צפצופים מיותרים.

1/3/2022, 9:27

בורר מצבי הנהיגה נמצא בסמוך לידית ההילוכים, ומאפשר לעבור בין מצבי "נורמל", "ספורט" ו"סמארט" - מצב שבו הרכב מחליט בעצמו האם לבחור בסגנון נהיגה חסכוני, רגיל או ספורטיבי. הבעיה: בגלל המיקום שלו, הבורר נלחץ לפעמים בטעות כשאנחנו מניחים את הסמארטפון בתא היעודי שלו.

27/2/2022, 11:04

מדי בוקר, גם כשעובדים מהבית וגם כשיוצאים למשרד, אנחנו יוצאים עם האלנטרה לפיזור של הילדים בגנים ובבית הספר. בניגוד לרכבים אחרים שנמצאים אצלנו באופן תדיר, המרכב הנמוך יחסית של האלנטרה מאפשר לילדים להיכנס ולצאת בקלות בכוחות עצמם. יתרון חשוב.

24/2/2022, 16:15

ישנם רכבים שמציעים פתיחה של תא המטען בהנפת רגל - פתרון שלעיתים עובד בצורה יעילה, אך לא פעם דורש אקרובטיקה וביצוע חוזר של תנועות משונות מול דלת תא המטען הסגורה... באלנטרה ישנו פיצ'ר יעיל יותר: אם תעמדו במשך 4 שניות בסמוך לדלת תא המטען, היא תיפתח מאליה. נוח מאוד כשמגיעים עם ידיים עמוסות בשקיות מהסופר.

21/2/2022, 18:51

האלנטרה עדיין חדשה יחסית בישראל, וככזו היא מושכת לא מעט תשומת לב מהעוברים והשבים. אמרו לנו כבר שהיא נראית כמו מכונית מנהלים, שאלו אם זו מכונית ספורט חדשה וגם תהו אם מדובר ברכב של מותג יוקרה. זו ללא ספק מכונית שמותירה רושם, לפחות עד שנראה אלפים כאלו על כבישי ישראל.

20/2/2022, 11:40

בסוף השבוע קנינו מיכל של נוזל לניקוי שמשות, אילתרנו משפך ומילאנו את המיכל - שהצליח לאכלס באופן מדויק את כל המיכל, בנפח 4 ליטרים. הכמות הזו אמורה להספיק לכמה חודשים טובים.

17/2/2022, 9:14

כבר בימים הראשונים נדלקה לנו נורית ההתרעה על מחסור בנוזל שטיפת שמשות. לוח המחוונים הדיגיטלי של האלנטרה מאפשר להציג את ההודעה בצורה ויזואלית ברורה עם כיתוב נלווה, שמופיע בכל הנעה של הרכב ונעלם לאחר שניות ספורות.

15/2/2022, 16:21

בסוף השבוע הראשון שלנו עם האלנטרה יצאנו לנסיעה ארוכה לכיוון ים המלח, עין גדי והסביבה. התחושה הראשונית בנהיגה דומה מאוד לזו של רכבי המנהלים. זה נובע מאורכה של המכונית, ממימד הרוחב הנדיב וגם מתנוחת ישיבה נמוכה (אף שהיתה נמוכה מדי לחלק מהנוסעים).

בתדלוק הראשון נתון צריכת הדלק עמד על 21 ק"מ לליטר. תדלקנו בירושלים ומשם ירדנו לים המלח, עלינו שוב לירושלים ומשם ירדנו למרכז. בסוף הטיול הזה הרכב העמיד נתון מצוין של 24.5 ק"מ לליטר. מרשים.

13/02/2022, 11:36

יוצאים לדרך עם מבחן ארוך טווח חדש - והפעם ליונדאי אלנטרה, דור חדש לגמרי למשפחתית הותיקה שהגיעה עכשיו לישראל, עם הנעה היברידית. במהלך החודשים הקרובים נשתמש באלנטרה באופן שוטף וננהג בה אלפי קילומטרים במטרה לדווח לכם כל מה שאפשר וצריך לדעת על המכונית הזו.

המכונית שהתייצבה למבחן מצוידת במנוע היברידי בנפח 1.6 ליטרים עם 139 כ"ס ו-27 קג"מ, ברמת הגימור הבכירה "Supreme". מחיר המחירון של המכונית, נכון ליום תחילת המבחן, עומד על 149,900 שקלים.

צפייה בתוכן Live Blog: יונדאי אלנטרה במבחן ארוך טווח

האלנטרה החדשה, שנחתה בישראל בשבועות האחרונים של 2021, למעשה תופסת את מקומה של האיוניק שייצורה הופסק. למרות הפסקת הטבות המס לרכבים היברידיים, האלנטרה צפויה להפוך לאחד מרבי המכר של המותג - ולהתחרות ראש בראש מול טויוטה קורולה, כמובן.

רכב המבחן הגיע אלינו לאחר שצבר כמעט 4,000 קילומטרים. בחודשים הקרובים המספר הזה יוכפל ואף למעלה מכך.

כרגיל, אתם מוזמנים לשאול שאלות, לבקש בקשות ולהציע מבחנים ומבדקים שונים שתרצו שנבצע עם המכונית. עם כמה קילומטרים תסיים האלנטרה את המבחן? ומה יקרה לה עד אז? אתם מוזמנים להצטרף ולעקוב אחרי ה-Live Blog.