דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ב.מ.וו X3 (פלאג אין) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

ב.מ.וו X3 הצטרף לאחרונה לרשימה הארוכה של רכבי הפנאי היוקרתיים שמציעים הנעת פלאג-אין הייבריד. מרצדס GLC כבר היה שם עוד מלפני מתיחת הפנים האחרונה, וולוו XC60 מציע כבר זמן רב את ההנעה המתקדמת ובשבועות האחרונים הגיעו ארצה גם אודי Q5 ו-DS7 קרוסבק בגרסאות היברידיות-נטענות.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: ב.מ.וו X3 פלאג אין


ב.מ.וו X3, היברידי-נטען 2.0 ליטרים, אוט' 8 הילוכים, 292 כ"ס, 399,000 שקלים

יתרונות

חסרונות

יחידת הנעה

תא מטען

איכות נסיעה

עיצוב פנים

התנהגות כביש

  יכולת שטח

במוו X3 פלאג אין הייבריד

את ה-X3 אנחנו מכירים היטב. הוא נבחן בגרסת 2.0 ליטרים, אתגרנו אותו במבחן השוואתי גדול ואפילו גרסת ה-M40i עם 360 כ"ס הגיעה אלינו בעבר. אבל העתיד הוא חשמלי, על זה כבר אין ויכוח, ולכן גרסת ה-30e ההיברידית-נטענת היא קלף משמעותי במנעד הגרסאות שמציע רכב הפנאי היוקרתי. יצאנו לבדוק האם היא באמת משתלמת.

עיצוב

העיצוב החיצוני של גרסת הפלאג אין לא שונה מהותית מזה של גרסאות הבנזין או הדיזל. בפני עצמו ה-X3 נראה קשוח אבל אלגנטי, לא מוחצן אלא מכובד. חבילת M מוסיפה לנראות פגושים בעיצוב שונה, חישוקים מותאמים וקליפרים כחולים.

במוו X3 פלאג אין הייבריד

גם מבפנים העיצוב הוא ב.מ.וו קלאסי כשמסך המולטימדיה הגדול יותר, 10.25 אינץ', (לעומת 8 אינץ' בגרסאות ה"אקזקיוטיב" וה"ביזנס") ולוח המחוונים הדיגיטלי החדש משדרגים את האווירה. גם כאן לחבילת M יש השפעה, אך היא מתונה הרבה יותר וניכרת בעיקר בהגה ובגימורי האלומיניום. השילוב בין השחור, הכסוף, ריפודי הקרם ותאורת האווירה יוצר תחושה יוקרתית בתא הנוסעים.

במוו X3 פלאג אין הייבריד

תא הנוסעים

כאשר מתיישבים מאחורי ההגה מגלים מושבים קדמיים שמתכווננים חשמלית, כולל כוונון מעולה לתמיכה הצידית (וכוונון ידני לאורך המושב). המושבים נהדרים - תומכים ונוחים גם לאורך זמן, אך בכל זאת נציין כי הורגש מחסור בתמיכה לגב התחתון.

במוו X3 פלאג אין הייבריד

המרווח מאחור טוב לשניים בעיקר לרגליים ולראש, רק קחו בחשבון שהוא נמוך יחסית ולאורך זמן הוא פחות נוח. בנוסף התקשינו להשחיל מבוגר בין שני כיסאות בטיחות וגם תעלת ההינע הגבוהה לא סייעה לכך. ליושבים מאחור ישנם פתחי מיזוג עם שליטה נפרדת ומשענת יד עם מחזיקי כוסות.

במוו X3 פלאג אין הייבריד

ב.מ.וו X3 פלאג אין משווק ברמת גימור אחת בשם M-Sport והיא מרשימה מאוד. נציין את תאורת הלד עוקבת הפניה שפועלת בצורה טובה מאוד ומגיבה במהירות גם בכבישים מפותלים. מצלמת הרוורס באיכות מעולה, ויחד עם חיישני החניה ההיקפיים והבלימה האוטונומית ברוורס (הקצת חרדתית) מעניקה מעטפת בטחון מרשימה. בכלל, מערכות הבטיחות פועלות בצורה מדוייקת ואף ניתן להגדיר את דרגות ההתערבות בנהיגה. נהדר.

בנוסף לאלו תמצאו ב-X3 ההיברידי גם ריפוד עור, גג פנוראמי, מערכת חניה אוטומטית, תאורת אווירה עם אפשרות להצגת שני צבעים במקביל, חימום במושבים הקדמיים, בקרת אקלים מפוצלת ל-3 איזורים, פתיחה חשמלית לדלת תא המטען ללא מגע יד, קישורית אפל קארפליי במולטימדיה, מערכת שמע עם 12 רמקולים וזיכרון פנימי בנפח 32 ג'יגה בייט, מערכת ניווט וחישוקי 19 אינץ'.

במוו X3 פלאג אין הייבריד

מערך הבטיחות כולל ארסנל מרשים עם בלימת חירום אוטונומית וזיהוי הולכי רגל, בקרת סטייה מנתיב כולל היגוי אקטיבי ושמירה על מרכז הנתיב, התרעת רכב בשטח מת כולל היגוי אקטיבי, התרעת תנועה חוצה מאחור, סיוע אקטיבי לנהג בתמרוני חירום, התרעת תנועה חוצה מלפנים, וכמובן גם צליל חיצוני לאזהרת הולכי רגל כשנוסעים על חשמל בלבד.

תא המטען בנפח 450 ליטרים, 100 ליטרים פחות מגרסאות הבנזין או הדיזל. על פניו נתקלו במכוניות היברידיות-נטענות עם תא מטען מוקטן אך שימושי ולרוב את חלקו של המדף התחתון תופסת הסוללה, אך זה של הב.מ.וו "מתהדר" במדרגה בולטת למדי שעלולה להקשות בעת העמסת ציוד. פרט לכך הוא די שימושי, רחב ושטוח עם וו תליה אחד ושלוש תאורות לד (אחת בכל צד, ואחת בחלקה הפנימי של דלת תא המטען).

במוו X3 פלאג אין הייבריד

נוחות נסיעה

למרות עליה במשקל של 235 ק"ג, ה-X3 פלאג אין מרוסן בדיוק במידה עם תוספת נדנוד קלילה שיוצרת תחושה נעימה, ובסך הכל תוספת המשקל לא פוגמת בנוחות הכללית הטובה של ה-X3.

הנסיעה העירונית קשיחה אבל לא נוקשה, הכל מרגיש מוצק ומהודק. שיבושים שונים נספגים בצורה בוגרת ללא טלטולים מיותרים. גם בורות חדים נספגים היטב.

בנסיעה בכביש מהיר לא נרשמו תלונות מאף נוסע וה-X3 סיפק נסיעה שלווה, בעיקר בזכות בידוד רעשים מעולה.

במוו X3 פלאג אין הייבריד

מנוע ותיבת הילוכים

את יחידת ההנעה ההיברידית של ב.מ.וו פגשנו כבר בסדרה 3 החדשה ובהחלט התרשמנו ממנה בפן הביצועים. מדובר במנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים הנעזר במנוע חשמלי, כאשר ביחד ההספק עומד על 292 כ"ס והמומנט על 42.8 קג"מ שזמינים כבר מ-1,350 סל"ד. מדובר בתוספת של 40 כ"ס ו-7.1 קג"מ לעומת גרסת 30i. כמו בשאר גרסאות ה-X3 אל המנוע משודכת תיבה אוטומטית בעלת 8 הילוכים, וגם בגרסה הנ"ל פעולתה חלקה.

במוו X3 פלאג אין הייבריד

בדיוק כמו בסדאן ההיברידית-נטענת, גם ב-X3 PHEV יחידת ההנעה עושה פלאים. מחד, בהתנהלות "מנהלתית" היא תספק לכם נינוחות ושקט לצד זמינות כוח מצויינת לעקיפות או ליציאה זריזה מהרמזור. מאידך, במעבר למצב ספורט היא תטיס את ה-X3 בכל הזדמנות שרק תחפצו כשאת ההאצה ל-100 קמ"ש הג'יפון הזה מסיים ב-6.1 שניות (מהיר ב-3 עשיריות השניה מגרסת הבנזין המקבילה). אלו לגמרי מספרים של הוט האצ' ספורטיבית - וניצול הנעת החשמל ביציאה מהמקום יחד עם תיבת ההילוכים הזריזה פשוט פנטסטי.

אבל מה עם החסכון? את הרכב קיבלנו עם סוללה מלאה ומד טווח שהצביע על 27 ק"מ בלבד, לעומת טווח מוצהר של 52 ק"מ. מדובר בנתון המחושב על בסיס הנסיעות הקודמות.

במוו X3 פלאג אין הייבריד

את טווח הנסיעה החשמלי בהחלט הצלחנו לשפר ומנוע הבנזין הצטרף בצורה חלקה לאחר 35.8 ק"מ. מדובר בפער של מעל 30% לעומת נתוני היצרן. לא מרשים במיוחד, לאור העובדה שברכבי פלאג-אין אחרים התקרבנו הרבה יותר לנתוני היצרן.

לאחר סיום הסוללה ועוד כמה עשרות קילומטרים טובים צריכת הדלק המשולבת התייצבה על 15 ק"מ לליטר. אחרי שלא הטענו את הסוללה במשך יום נוסף, ובתוספת קטע דינאמי סיימנו את המבחן עם 12.2 ק"מ לליטר - מדובר בשיפור של כ-30% (3 ק"מ לליטר) לעומת גרסת הבנזין הרגילה, נתון שיכול עוד להשתפר אם נוסעים יותר על הסוללה.

במוו X3 פלאג אין הייבריד

התנהגות כביש

ב.מ.וו תמיד התהדרו ביכולות הדינאמיות של דגמיהם השונים, וגם ה-X3 בגרסתו ההיברידית-נטענת לא מאכזב. למרות אותה תוספת משקל בחלקו האחורי (לעומת חלוקת משקל של 50:50 בגרסאות הרגילות) הוא בהחלט מסמן V בכל המקומות הנכונים לרכב פנאי יוקרתי - אחיזה גבוהה ותחושה בטוחה.

אבל הוא מסוגל גם ליותר מזה. לצד רכינת מרכב מורגשת וסבירה, יחד עם הגה חסר תחושה, הוא עדיין נהנה מתגובות שלדה טובות מאוד, הגה מדויק שכיף לאחוז ומערכת הנעה כפולה שבמצב ספורט תעביר יותר כוח אל הגלגלים האחוריים. הוא לא חד ומרגש כמו אלפא רומיאו סטלביו למשל, אבל הוא יספק תחושה ספורטיבית ברמה גבוהה יותר מזו של רוב המתחרים שלו.

במוו X3 פלאג אין הייבריד

סיכום

ב.מ.וו X3 פלאג אין מציג לא מעט יתרונות מוכרים - הוא נהנה מתא נוסעים איכותי ויוקרתי, נוחות הנסיעה ובידוד הרעשים טובים, הוא מאובזר לעייפה, חסכוני וגם חזק.

לצד זאת המרווח מאחור לא מושלם, עיצוב הפנים שגרתי, תא המטען פחות פרקטי וגם המחיר לא זול.

אבל אם נצלול לעומק נגלה גם פערים משמעותיים באבזור, עד כדי כך שמחירו נכון להיום זול ב-24,000 שקלים מגרסת xDrive 30i Luxury והפלאג אין מאובזר וחזק ממנה. לאור זאת, ניתן לומר בבירור שגרסת הפלאג-אין היא הגרסה המשתלמת ביותר של ה-X3.

לצפייה בכל דגמי ב.מ.וו בישראל

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה