דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

DS4 (פלאג-אין) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

מותג DS הצרפתי הוא מזמן כבר לא עוד קישוט יפה לדגמים  מוכרים. ממש כמו אודי בשביל פולקסווגן, הוא חולק פלטפורמות ומכלולים עם הדגמים העממיים, אבל הביצוע שונה לגמרי.

אחרי שכבר השיק לפני למעלה מ-5 שנים את ה-DS 7 קרוסבק שהספיק להרשים גם במבחנים השוואתיים שערכנו, ולאחריו הגיע לעולם רכב הפנאי הקטן DS 3 קרוסבק ואפילו מכונית סאלון, ה-DS 9. עכשיו מותג היוקרה הצרפתי רוצה דריסת רגל בקטגוריית המשפחתיות היוקרתיות, אותה נטשו בשנים האחרונות כל המותגים שאינם גרמניים (לקסוס, וולוו, אינפיניטי ואלפא רומיאו).

לעמוד הדגם בקטלוג: DS 4

DS 4, טורבו-בנזין 1.6 היברידי-נטען, 225 כ"ס, מ-248,990 שקלים
יתרונות חסרונות
אבזור מרווח מאחור
איכות חומרים תא מטען
ביצועים הנדסת אנוש שדורשת התרגלות


צפייה בתוכן DS4 (פלאג-אין) - מבחן רכב


ה-DS 4 שמה על הכוונת את מרצדס A קלאס, ב.מ.וו סדרה 1 ואודי A3. מה היא מציעה ואיך היא מתכננת להתחרות במותגי הפרימיום האירופאים? יצאנו למבחן על פני מאות קילומטרים והתוצאות אולי יפתיעו את חלקכם.

עיצוב

אם יש משהו שאי אפשר לקחת מהצרפתים, זה את חוש האופנה. מיטב מעצבי האופנה הגיעו משם וגם למעצבי הרכב יש מקום של כבוד במולדת הבאגט. אם נתחיל לפרט את כל הפרטים והדקויות ב-DS 4 מתישהו תתחילו להשתעמם, אז בקצרה – מדובר באחת מהקומפקטיות היוקרתיות המעוצבות שיש, כזו שאנשים עצרו להביט עליה וגם להציץ פנימה.

DS 4

חזית DS המוכרת עברה כאן שדרוג עם תאורת יום זוויתית היוצאת מהפנסים ונמשכת כמעט עד לקצהו התחתון של הפגוש, הקווים החדים שמפלחים את הכנפיים והדלתות, קורה C המיוחדת עם קווים שנמשכים מהגג ועד לדלת תא המטען וכמובן יחידות התאורה האחוריות עם מוטיב המשולשים המוכר של DS שמוארים באופן כמעט מהפנט.

DS 4

בנוסף לכך, יש גם הבדלים עיצוביים בין רמות הגימור. ל"פרפורמנס ליין" יש אופי ספורטיבי יותר עם גימורים מושחרים מבחוץ וחישוקים שחורים לגמרי. ה"טרוקדרו" אלגנטית יותר ואילו ה"קרוס" שנבחנה קורצת לעולמות הפנאי עם פסי גגון ומגלש אחורי ומגן גחון מדומים. למרות השם לא מדובר במכונית גבוהה יותר.

DS 4

עיצוב הפנים מרשים לא פחות. האווירה עדכנית עם דשבורד רחב הכולל פתחי מיזוג נסתרים מאחורי גימור האלומיניום שנמתח לרוחבו, ירידה לפרטים כמו בעיצוב כפתורי החלונות ופקדים נוספים שגם להם מוטיב המשולשים, ובהתאם לרמת הגימור תקבלו דיפוני עור בצבע שחור, קרם או חום בעיצוב "קוביות שוקולד" שמוסיפים לתחושה היוקרתית.

DS 4

תא הנוסעים

תנוחת הישיבה מלפנים גבוהה ביחס לרכב משפחתי. הכניסה נוחה ולא מרגישים ש"נופלים" לתוך הרכב, אך לא מדובר בתנוחת ישיבה של רכב פנאי כמובן. המושב עצמו מצוין, תומך ונוח, עם כוונון גם לאורך המושב. מצד שני, ההגה לא יוצא מספיק החוצה ומשענת היד שבדלת מרגישה רחוקה וצרה.

DS 4

הנדסת האנוש דורשת כמה דקות של למידה אך לא מדובר באסון. קצת כמו הגדרה של טלפון חדש. קחו את הזמן כדי להתמודד עם האפשרויות המרובות להתאמה האישית, אופי הפעולה של צג המגע הקטן שבמרכז, תפעול מחשב הדרך והתצוגות המתחלפות מהכפתורים שבקצות ידיות המגבים והאורות, או אפילו תפעול פתחי המיזוג שבמרכז. אגב, אלו שבצדדים יוצאים למעשה מתוך הדלתות, כך שזרימת האוויר דווקא יעילה יותר ולא מקפיאה את האצבעות.

DS 4

יש פה לא מעט תאים שימושיים, כמו זה המקורר שבתוך משענת היד עם שקע USB בתוכו, התאים המרופדים שבדלתות וגם זה הנפתח שבקצה הקונסולה, שבתוכו יש עוד שקע USB שאחראי גם לחיבור הטלפון למולטימדיה, אבל למה להסתיר שם את מחזיקי הכוסות?

DS 4

בין רמות הגימור של ה- DS 4 שהזכרנו בסעיף העיצוב, יש גם הבדלי אבזור, אך כבר מגרסת הכניסה ישנה רשימת אבזור ארוכה. ב"טרוקדרו" יש לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7" ומסך מולטימדיה בגודל 10" הכולל מערכת ניווט מקורית Tom Tom שמאפשרת גם כתיבה טבעית לחלוטין (בעברית) במסך המגע הקטן שבין המושבים, רק שבהזנת כתובת הוא לא מזהה עדיין מספרים, ויש גם עדכונים מרחוק (Over The Air), תצוגה עילית רחבה שגם היא ניתנת להתאמה אישית, פתיחת רכב ללא מגע, מושבי בד משולבי עור, תאורת אווירה לא בולטת או חזקה במיוחד, חיישני חניה אחוריים וקדמיים, מצלמת רוורס עם מבט על שנבנה תוך כדי נסיעה לאחור, בלם יד חשמלי שמשום מה עדיין לא זכה ל"אוטו-הולד", חישוקי 19" ועוד לא מעט אבזור.

DS 4

גרסת ה"פרפורמנס ליין" מוותרת על התצוגה העילית, מערכת הניווט ומסך המגע הקטן שבין המושבים, אך מנגד מוסיפה גג פנורמי נפתח אך לא גדול, מושב נהג מתכוונן חשמלית, מצלמות היקפיות, תא מטען נפתח חשמלית ללא מגע, ואת אותו אופי ספורטיבי עם גימורים מושחרים מבחוץ, שילוב אלקנטרה במושבים, דוושות אלומיניום וצביעה דו-גונית.

DS 4

גרסת ה"קרוס" מגיעה ברמת אבזור Rivoli וכאן כבר יש קפיצה נוספת באביזרים. מסך המגע והניווט חוזרים ובנוסף יש ריפוד עור מלא, גם מושב הנוסע מתכוונן חשמלית, המושבים מחוממים ומאווררים ויש גם מערכת עיסוי טובה מאוד, תאורת הלד משתדרגת למטריקס וכמו בגרסת הפלאג-אין של ה"טרוקדרו", גם כאן יש בולמים אדפטיביים.

DS 4

בבטיחות אין הבדלים וכל רמות הגימור כוללות בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ויכולת התאמת מהירות הנסיעה בהתאם למערכת זיהוי התמרורים, התרעת רכב בשטח מת, התרעת עייפות, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים, ולראשונה בדגמי הקונצרן הצרפתי יש גם התרעת תנועה חוצה מאחור.

איכות החומרים וההרכבה טובה מאוד, וכמקובל, בחלקו התחתון של תא הנוסעים נמצא פלסטיקה ולא עוד עור, אך לא מדובר בכזו חלולה ודקיקה.

DS 4

בכניסה למושב האחורי נתקלנו במשקוף נמוך יחסית, אז שימו לב. בפנים האווירה אינטימית משהו, החלונות קטנים יחסית וגם הגג נמוך, אבל למרות זאת ולמרות הגג הפנורמי, מרווח הראש נשאר סביר וגם המרווח לרגליים. סביר, אך לא יותר מזה. לשניים יהיה כאן בסדר גמור, לשלושה כבר יהיה צפוף כי תעלת ההינע אומנם לא גבוהה, אבל השטח שנשאר בין המושב לקונסולה שבין המושבים קטן, כך שגם נוסע צנום יאלץ לשבת בפישוק.

ליושבים מאחור יש פתחי מיזוג, שני שקעי USB, ידיות אחיזה ותאורת תקרה נפרדת המופעלת במגע. חוץ מגרסת הכניסה, בכל הגרסאות יש גם משענת יד עם פתח "מוטות סקי", מחזיקי כוסות ועוד מעמד לטאבלט.

DS 4

תא המטען בנפח 430 ליטרים, כאשר גרסאות הפלאג-אין מפחיתות 40 ליטרים. הדלת החמישית שימושית, סף ההעמסה גבוה יחסית אבל אין בעיה להעמיס את הקניות מהסופר או מהקניון. הוצאת חפצים כבדים תיתקל במדרגה בולטת. התא עצמו שטוח ורחב, אך אין פה ווי תליה, אלא רק רצועת גומי אחת. בגרסאות הפלאג-אין יש תא קטן מתחת לרצפה שיאלץ אתכם לגלגל היטב את כבל הטעינה כאשר בגרסאות הבנזין התאים גדולים ושימושיים יותר. אם תרצו להעמיס עגלה ומזוודה, נמליץ לכם להציץ ב-DS 7 קרוסבק.

DS 4

נוחות נסיעה

נוחות הנסיעה ב-DS 4 פלאג-אין טובה מאוד והיא מצליחה להרחיק מהנוסעים מפגעים שונים, כשהיא עושה זאת בסיוע אותם בולמים אדפטיביים שנעזרים במצלמה הסורקת את הכביש ומכינה אותם לקראת המפגע. נציין כי לעיתים רחוקות נשמעו רעשי מתלים.

שדה הראייה לאחור מוגבל וגם שטח החלונות לא גדול, אך התמרון העירוני מתבצע בקלות בזכות איכותן של המצלמות, ההגה הרך והיכולת לבצע פניות פרסה צפופות.

DS 4

הנוחות הבין-עירונית טובה גם כן, כשבמצב "נוחות" ה-DS 4 רכה יותר ולעיתים היא זזה קצת יותר מידי בכביש גלי. בידוד הרעשים טוב מאוד, כשרעשי רוח נשמעים רק בדרך מהירה וגם הם מעומעמים.

DS 4

מנוע ותיבת הילוכים

בשלב זה מוצעת ה-DS4 בישראל עם שתי יחידות הנעה המוכרת מקו המנועים של הקונצרן. האחת בעלת מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטרים ובהספק של 225 כ"ס המשודך לתיבה אוטומטית עם 8 הילוכים והיא מוכרת לנו מפיג'ו 508 GT למשל ואפילו מה-308 GT.

השנייה גם היא מוכרת מה-508 GT, אך בגרסתו ההיברידית-נטענת או מגרסת הכניסה של ה-3008 פלאג-אין. ב-DS קוראים לה E-Tense. גם במקרה זה מדובר במנוע טורבו בנפח 1.6 ליטרים הפועל בשיתוף מנוע חשמלי וההספק זהה של 225 כ"ס, אך המומנט גבוה יותר ועומד על 36.7 קג"מ (תוספת של 6.1 קג"מ) כשההאצה ל-100 קמ"ש מקזזת 2 עשיריות ואורכת 7.7 שניות.

DS 4

בגרסת הפלאג-אין הנבחנת מנועי הבנזין והחשמל פעלו בהרמוניה טובה, כאשר במצב נסיעה "היברידי" שעובר כל הזמן בין הנעה חשמלית לגמרי, משולבת או מנוע בעירה פנימית בלבד, בקושי תרגישו את המעברים.

גם לגרסאות הפלאג-אין יש תיבת 8 הילוכים אך היא שונה במעט, מאחר והיא נדרשת לפעול גם עם הנעה חשמלית בלבד. לאור כך במקום ממיר מומנט ישנו צימוד המתבצע באמעות דיסקיות רטובות וכך ניתן לספק מומנט ותגובה טובים יותר.

DS 4

להיברידית-נטענת סוללה בגודל 12.4 קוט"ש שמבטיחה טווח חשמלי של 58-59 ק"מ. בפועל, בנסיעה במצב "היברידי", הסוללה התרוקנה לאחר 58 ק"מ והשגנו צריכת דלק של 25.5 ק"מ, כך שנסיעה חשמלית לגמרי לא תאפשר להתקרב אל הטווח המוצהר.

DS 4

נציין כי למעשה הסוללה לא נגמרת לחלוטין, כך שתוכלו תמיד לנסוע במצב "היברידי" ואף למרחקים קצרים על חשמל בלבד או בשיוט. בנוסף, זה יאפשר לכם לשמור על ביצועים טובים למרות תוספת המשקל של הסוללה (תוספת של 234 ק"ג בין יחידות ההנעה), כאשר ה-DS 4 E-Tense צוברת מהירות בזריזות.

לאחר שנהגנו מאות קילומטרים, וללא טעינה נוספת, התייצבה צריכת הדלק על 15.1 ק"מ לליטר. נושא צריכת הדלק במכוניות בעלות הנעה היברידית-נטענת מושפע רבות ממצב הסוללה, כך שככל שתטעינו יותר – תחסכו יותר.

DS 4

התנהגות כביש

התנהגות הכביש של ה-DS 4 E-Tense נהנית מאחת הפלטפורמות המוצלחות - EMP 2, ובהתאם התקשורת מהשלדה טובה מאוד וה-DS 4 מרגישה קלילה יחסית. מצד שני, האחיזה טובה, אך עד גבול מסויים שיכול לעיתים להפתיע נהג לא מיומן, שכן אי אפשר להתחמק מתוספת המשקל של הסוללה על הסרן האחורי. בנוסף, ההגה מקבל משקל טוב יותר רק במצב "ספורט" אך הוא חסר תקשורת וגם התחושה מהבלמים ספוגית.

DS 4

סיכום

ה-DS 4 היא לא רק קנקן יפה, אלא כזה שמלא בתוכן. מדובר במכונית האצ'בק יוקרתית ואיכותית. האבזור עשיר כבר בגרסת הכניסה, מה שיציב אתגר רציני למתחרות, איכות החומרים גבוהה עם תחושה יוקרתית, הביצועים מצויינים והעיצוב מיוחד.

בפן הפחות חיובי נציין את המרווח המצומצם שמאחור, תא המטען שאינו מרשים וגם הנדסת האנוש שתדרוש הסתגלות. אך כך או אחרת ה-DS 4 היא משפחתית יוקרתית שעלתה ליגה וממש לא צריכה להתבייש מול מותגים ותיקים יותר.

לצפייה בכל דגמי DS בישראל

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה