דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סקודה בוחנת סופרב וקודיאק בתנאי קיפאון, לקראת השקה בקרוב

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • סקודה תחשוף בקרוב סופרב וקודיאק חדשים
  • בינתיים מסתפקת היצרנית בתמונות מוסוות מאתרי הניסוי
  • אלינו הם יגיעו רק בשנה הבאה

סקודה תחשוף בסתיו הקרוב דורות חדשים לשני הרכבים הגדולים של המותג, המשפחתית הגדולה סופרב ורכב הפנאי קודיאק. היצרנית לא מפרסמת מידע חדש על הרכבים, מלבד צילומים תחת הסוואה כבדה. השיווק בישראל יפתח במהלך 2024.

עיון בתמונות שפורסמו מלמד כי סקודה סופרב החדשה צפויה להציג חזית שונה במקצת, עם מכסה מנוע מפוסל, יחידות תאורה צרות יותר וכונסי אוויר אנכיים בצידי הפגוש הקדמי. גרסת הסטיישן שצולמה מראה כי הגג עדיין לא משתפל בחדות לאחור, כמקובל בדגמי שוטינג-ברייק אופנתיים. ניתן גם לזהות כי מסך המולטימדיה יהיה מהסוג הצף. גם אצל סקודה קודיאק ישנם כעת כונסי אוויר במבנה אנכי, כאשר הרדאר של מערכות הבטיחות ירד אל הסבכה התחתונה, קו המותניים הפך זוויתי יותר ואילו החלון האחורי מציג כעת סיומת מחודדת.

כפי שכבר דיווחנו לאחרונה, הדור החדש של הסופרב יצויד במנועי בנזין ודיזל בסיוע מיקרו היברידי, לצד הנעה היברידית-נטענת מוכרת. הייצור יתבצע במפעלי פולקסווגן שבברטיסלבה, סלובקיה, לצידה של הפאסאט העתידית שתשווק בתצורת סטיישן בלבד.

הקודיאק החדש ימשיך להיות מיוצר במפעלי סקודה בקוואסיני, צ'כיה. גם הוא יצויד במנועי בנזין ודיזל בסיוע מיקרו היברידי, כאשר לצידם תצטרף לראשונה יחידת הנעה היברידית-נטענת. הנעה חשמלית מלאה עדיין לא נמצאת בתכנון.

בסקודה מנצלים את ההזדמנות על מנת להעניק הצצה מסקרנת לדרך שבה מתבצעים ניסויים בתנאי מזג אוויר קיצוני, בטמפרטורה של 30 מעלות מתחת לאפס. לדברי היצרנית, הרכבים נדרשים להתמודד עם תוספת המשקל של השלג וכל הדלתות, כולל מכסה המנוע ומכסה מיכל הדלק ושקע הטעינה, חייבים להיות מסוגלים להיפתח בקלות.

בנוסף נבדקת ההשפעה של חדירת השלג למכסה המנוע ולכונסי האוויר, נבדקת תגובת הפגושים לאחר התנגשות במחסומי שלג וקרח וכמובן נבדקות מערכות העזר לנהיגה בכבישים חלקים - החל מהבלמים וההיגוי, דרך ה-ABS ובקרת היציבות ועד למערכת ההנעה הכפולה. סוללות המערכת ההיברידית נטענות במלואן בטמפרטורה נמוכה ונבדק הטווח החשמלי בתנאי אמת במזג אוויר קיצוני, וכן נבדקים ביצועי מערכת החימום בתא הנוסעים, קצב הפשרת האדים מהחלונות, מערכות החימום למושבים ולהגה ותגובת מסך המגע במקרים בהם טמפרטורת תא הנוסעים יורדת אל מתחת לאפס. בסקודה מדווחים כי שני הרכבים השלימו עשרות אלפי קילומטרים של ניסויים בתנאי קיפאון, וכעת הם נכנסים לשלבי הבדיקה הסופיים.

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה