דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ג'יפונים עד 70,000 שקל: מה כדאי לקנות?

Getting your Trinity Audio player ready...



ג'יפונים קטנים

1. ניסאן ג'וק

איזה מודל אפשר לקנות ב-70,000 שקל: 2010-12
גרסאות: 1.6 ליטר בנזין, 117 כ"ס, הנעה קדמית, גיר ידני או רציף
צריכת דלק - יצרן: 15.8 ק"מ לליטר
צריכת דלק - מבחן: 12 ק"מ לליטר

הג'וק נחשב למי שהמציא את קטגוריית הג'יפונים הקטנים, למרות שגם ברשימה הזו תוכלו למצוא כמה שקדמו לו. אבל גם אם הוא לא היה הראשון מבחינה היסטורית, הוא ללא ספק היה זה שהזניק את הסגמנט למקום בו הוא נמצא היום. בזכות העובדה שהוא היה כמעט לבדו בסביבה בשנים הראשונות, תוכלו למצוא מבחר גדול מאוד של מכוניות בשוק - כולל כאלו שצברו קילומטראז' נמוך במיוחד. כמעט כל המכוניות היו בבעלות פרטית.

למה כן? עיצוב ייחודי, מוניטין אמינות מוצלח, צריכת דלק טובה יחסית, התנהגות כביש מהנה.
למה לא? עיצוב ייחודי מדי, תא נוסעים צפוף, תא מטען קטן, נוחות נסיעה בינונית, ביצועים חלשים.




לא מצליחים למכור? מגוון עסקאות מחכות עכשיו במדור טרייד אין >>>


2. סוזוקי ג'ימני

איזה מודל אפשר לקנות ב-70,000 שקל: 2007-10
גרסאות: 1.3 ליטר בנזין, 85 כ"ס, הנעה כפולה, גיר ידני או אוטומטי
צריכת דלק - יצרן: 12.8 ק"מ לליטר
צריכת דלק - מבחן: 10 ק"מ לליטר

מלך השטח. הג'ימני יצא לשוק כבר בשנת 1998, ולמעט הפסקה קצרה בגלל מחסור באבזור בטיחות - הוא משווק עד היום כמעט ללא שינויים. בשנים הראשונות שלו רכשו אותו בעיקר עכברי השטח, שנהנו מיכולת עבירות פנומנאלית בזכות הנעה כפולה, הילוך כוח ומימדים שמקנים תחושה של טיול רגלי. פה ושם הגיעו ג'ימנים גם לידיים של נהגים עירוניים, שכמעט ולא ירדו לשטח. נסו לחפש את הכלים האלה והיזהרו מכלים שעברו שיפורים חובבניים.

למה כן? יכולת שטח מעולה, מימדים קטנים, שדה ראיה מוצלח, אמינות בסיסית טובה.
למה לא? נוחות נסיעה לא מוצלחת על הכביש, ביצועים חלשים, צריכת דלק גבוהה, רמת בטיחות נמוכה, תא נוסעים צפוף.

3. סקודה יטי

איזה מודל אפשר לקנות ב-70,000 שקל: 2010-12
גרסאות: 1.2 ליטר טורבו-בנזין, 105 כ"ס, הנעה קדמית, גיר ידני או רובוטי כפול מצמדים
צריכת דלק - יצרן: 15.1 ק"מ לליטר
צריכת דלק - מבחן: 11.5 ק"מ לליטר

רכב הפנאי של סקודה משתייך לקטגוריה של הקטנים בגלל המימדים החיצוניים והמחירים, אבל למעשה מדובר ברכב מרווח למדי שמתבסס על פולקסווגן גולף המשפחתית. מלבד מרווח נדיב למשפחה, היטי מציע גם רמת שימושיות גבוהה במיוחד בכל מה שנוגע להעמסה ואחסון. העדיפו את הגרסה הידנית, בגלל שמועות לא מעטות על תקלות בתיבת ה-DSG כפולת המצמדים. עם זאת, גם ה-DSG חסכונית למדי. שימו לב: צריכת הדלק מושפעת מאוד מאופי הנהיגה.

למה כן? ביצועים טובים, מרווח נדיב, צריכת דלק טובה יחסית, תא מטען גדול, נוחות נסיעה טובה.
למה לא? שמועות על תקלות בתיבת ה-DSG, אבזור דליל בגרסת Ambition הבסיסית, עיצוב "מסחרי" לטעמם של רבים.



4. פיג'ו 2008

איזה מודל אפשר לקנות ב-70,000 שקל: 2014-15
גרסאות: 1.2 ליטר בנזין, 82 כ"ס, הנעה קדמית, גיר ידני
צריכת דלק - יצרן: 20.4 ק"מ לליטר
צריכת דלק - מבחן: 15 ק"מ לליטר

זה הרכב היחיד ברשימה שמופיע כאן רק בגרסה הידנית. אמנם, ל-2008 יש גם אופציה אוטומטית, אבל היא יקרה יותר והרבה פחות מוצלחת בשנתונים האלו. אם תסכימו ל-3 דוושות, תקבלו רכב פנאי נוח, מודרני, מעוצב וחסכוני בדלק - ולא פחות חשוב - במודל מתקדם ובמחירים נוחים. מומלץ לבחור בגרסת ה-Active, שמציעה אבזור עדיף משמעותית. בגלל שמדובר ברכב משנתונים מתקדמים, ניתן למצוא מכוניות עם קילומטראז' נמוך מאוד בקלות יחסית.

למה כן? נוחות, צריכת דלק, עיצוב מוצלח, שנתונים מתקדמים במחירים זולים.
למה לא? ביצועים בינוניים, בידוד רעשים לא אידיאלי, אבזור דל בגרסת הבסיס.



5. דייהטסו טריוס

איזה מודל אפשר לקנות ב-70,000 שקל: 2009-11
גרסאות: 1.5 ליטר בנזין, 104 כ"ס, הנעה כפולה, גיר אוטומטי
צריכת דלק - יצרן: 12.3 ק"מ לליטר
צריכת דלק - מבחן:  10 ק"מ לליטר

קשה לומר שהטריוס הוא הרכב הכי מוצלח ברשימה: על הכביש הוא נחות ממרבית מתחרותיו, ומציע נוחות נסיעה נמוכה, ביצועים מאכזבים וגם רמת יציבות בינונית. אז מה הופך אותו לרכב מומלץ? קודם כל, האמינות של דייהטסו; ושנית - יכולת השטח המפתיעה, שכבר לא קיימת בג'יפונים מסוגו. גם בתוך העיר הטריוס מאפשר תמרון קל ונוח בזכות מימדים קומפקטיים. נסו למצוא רכבים שלא נסעו בשטח, יש לא מעט כאלה.

למה כן? יכולת שטח מפתיעה, אמינות גבוהה, מחירי רכישה נמוכים.
למה לא? לא מאוד יציב על הכביש, לא נוח וגם די איטי.




למבצעי הרכב החמים של סוף השנה: מבצעי רכב חדש | מבצעי רכב יד שניה



ג'יפונים קומפקטיים

1. טויוטה ראב 4

איזה מודל אפשר לקנות ב-70,000 שקל: 2007-8
גרסאות: 2.0 ליטר בנזין, 152 כ"ס, הנעה כפולה, גיר אוטומטי
צריכת דלק - יצרן: 11.6 ק"מ לליטר
צריכת דלק - מבחן: 10 ק"מ לליטר

ברגע שעוברים לרכבי הפנאי הגדולים, בטח כשמדובר בטויוטה, חייבים ללכת אחורה בשנתונים כדי למצוא ג'יפון בסכום של 70,000 שקל. אבל לא בטוח שזה כל כך נורא: הראב 4 מהדור הקודם נחשב אמין, נוח יחסית ובעל יכולת שטח מינימלית. אמנם, רק במתיחת הפנים של 2009 הוא קיבל גיר רציף ששיפר את צריכת הדלק, אבל גם הדגמים המוקדמים משתלמים בזכות מחירי רכישה נוחים יחסית.

למה כן? יכולת שטח סבירה, מרווח פנימי נדיב, מוניטין של טויוטה.
למה לא? מעט מיושן, לא זול לרכישה, אבזור דל בגרסאות הבסיס.



2. ניסאן קשקאי

איזה מודל אפשר לקנות ב-70,000 שקל: 2008-10
גרסאות: 2.0 ליטר בנזין, 140 כ"ס, הנעה קדמית או כפולה, גיר רציף
צריכת דלק - יצרן: 12.5 ק"מ לליטר
צריכת דלק - מבחן: 10 ק"מ לליטר

אחת הקניות החכמות והמאוזנות ביותר בסגמנט הג'יפונים הקומפקטיים. הקשקאי נהנה ממוניטין אמינות יפני ומאיכויות כמעט אירופאיות, בטח לאותן שנים. הוא אפילו מיוצר באנגליה. גרסאות ההנעה הקדמית, הזולות יחסית, יספקו כל מה שהנהג צריך: תנוחת ישיבה גבוהה, נוחות נסיעה מוצלחת ואפילו אבזור לא רע. חבל רק שהמושב האחורי לא מספיק מרווח. למתקדמים, יש גם גרסאות הנעה כפולה, 7 מושבים (קשקאי + 2) ואפילו גרסה ידנית זולה ומאוד משתלמת, משנת 2012.

למה כן? נוחות נסיעה טובה, מוניטין אמינות, צריכת דלק שפויה, מגוון גרסאות.
למה לא? לא גבוה כמו המתחרים, לא מרווח מספיק כדי לאכלס 5 נוסעים עם ציוד, לא מאוד חזק.



3. סובארו פורסטר

איזה מודל אפשר לקנות ב-70,000 שקל: 2008-9
גרסאות: 2.0 ליטר בנזין, 150 כ"ס, הנעה כפולה, גיר אוטומטי
צריכת דלק - יצרן: 11.9 ק"מ לליטר
צריכת דלק - מבחן: 8.5 ק"מ לליטר

הדור השני של הפורסטר יצא ממשבצת ה"סטיישן המוגבהת", והצטרף רשמית לסגמנט רכבי הפנאי. הוא נראה לא רע, מרווח למשפחה, נוח ומציע יכולת שטח ברמה גבוהה. בתקציב שלנו ניתן למצוא את הרכבים הראשונים שהגיעו בדור הזה, אך לא חסרות גם מציאות עם קילומטראז' נמוך ובמצב לא רע. רק חבל שתיבת 4 ההילוכים המיושנת פוגעת בביצועים ובצריכת הדלק. היזהרו מרכבים שעברו חיים קשים בנסיעת שטח או בגרירה.

למה כן? נוחות נסיעה טובה, יכולת שטח מוצלחת, מוניטין אמינות.
למה לא? ביצועים חלשים, צריכת דלק גבוהה, תא נוסעים מיושן, הגרסאות המאובזרות יקרות.



4. פולקסווגן טיגואן

איזה מודל אפשר לקנות ב-70,000 שקל: 2008-9
גרסאות: 2.0 ליטר טורבו-בנזין, 170 כ"ס, הנעה כפולה, גיר אוטומטי
צריכת דלק - יצרן: 10.1 ק"מ לליטר
צריכת דלק - מבחן: 9 ק"מ לליטר

מפחדים לקנות פולקסווגן משומשת? סיפרו לכם צ'יזבטים על תיבות הילוכים ועלויות אחזקה? אז קחו טיגואן. תוכלו ליהנות מנוחות הנסיעה ותא הנוסעים האיכותי של הגרמנים, ממנוע מצוין - וחריג לקטגוריה בכוחו - עם מגדש טורבו ו-170 כ"ס, אבל גם לחיות עם תיבת הילוכים אוטומטית של ממש, לא DSG, ואפילו לרדת לשטח מדי פעם. למרות שכחדש הוא היה יקר למדי, בשוק המשומשות אפשר למצוא טיגואנים שמורים במחירים מפתיעים. רק אל תצפו ליכולת שטח מסעירה.

למה כן? ביצועים טובים, תא נוסעים איכותי, נסיעה נוחה ושקטה, תיבה אוטומטית.
למה לא? צריכת דלק גבוהה, הנעה כפולה מיותרת לרובנו, יכולת שטח מוגבלת.



5. פיג'ו 3008

איזה מודל אפשר לקנות ב-70,000 שקל: 2010-12
גרסאות: 1.6 טורבו-בנזין, 156 כ"ס, הנעה קדמית, גיר אוטומטי
צריכת דלק - יצרן: 13 ק"מ לליטר
צריכת דלק - מבחן: 10.5 ק"מ לליטר

יש כאלו שיטענו שהוא בכלל לא ג'יפון, אלא מיניוואן, אבל אנחנו חושבים שמי שלא מחפש יכולת שטח, או פוזה של רכב שטח מסוקס, יוכל דווקא ליהנות מה-3008. כמו כל רכב עם אופי צרפתי, הוא מציע נוחות נסיעה גבוהה, ויש לו גם תא נוסעים נעים לשהיה עם פתרונות אחסון שימושיים (כן, קצת כמו מיניוואן), מנוע עם ביצועים נהדרים והתנהגות כביש נהדרת. אנחנו ממליצים על רמת האבזור הגבוהה, שמציעה פינוקים כמו גג זכוכית פנוראמי ותצוגה עילית של נתוני הנסיעה.

למה כן? נוחות נסיעה טובה, ביצועים מעולים, אבזור עשיר, מחירים נמוכים.
למה לא? לא נראה כמו ג'יפון, לא מרווח כמו רוב המתחרים, מוניטין אמינות פחות חזק.

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה