דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ב.מ.וו M4 CSL בישראל - אבל יש רק שני עותקים במלאי

Getting your Trinity Audio player ready...


בקצרה:

- גרסת אטרף מוקצנת לב.מ.וו M4 נוחתת בישראל

- תציע 550 כ"ס והפחתת משקל של 100 ק"ג לעומת הדגם הרגיל

- המחיר יעמוד על 1.15 מיליון שקל

כחלק מאירועי יובל שנים לחטיבת הספורט M של ב.מ.וו, הציגה היצרנית גרסאות קצה ל-M3 ול-M4, והחזירה לחיים את השילוש המפורסם CSL - ראשי תיבות של Coupe Sport Leichtbau, קופה ספורטיבית קלת משקל. כעת מודיעה היבואנית המקומית על הגעתן לישראל של שתי יחידות מה- M4 המוקצנת, במחיר של 1,150,000 שקל - יקר ב-345 אלף שקל ממחירה של M4 סדרתית.

ב.מ.וו M4 CSL

מנוע שישה צילינדרים בנפח 3.0 ליטר כפול מגדשים המוכר מפיק 550 כ"ס, 40 כ"ס יותר מבגרסת קומפטישן של ב.מ.וו M4, הודות ללחץ גדישה גבוה יותר (מ-1.7 ל-2.1 באר), שינויים באיבריו הפנימיים ושיפור מערכת השימון והקירור. הוא מחובר לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה אחורית עם דיפרנציאל מוגבל החלקה.

תוספת הכוח לצד הפחתת משקל ב-100 ק"ג אחראים לזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-3.7 שניות בלבד - 0.2 שניות פחות מה-M4 קומפטישן. ל-200 קמ"ש היא תגיע ב-10.7 שניות (1.8 שניות פחות), בדרך למהירות מרבית של 309 קמ"ש (19 קמ"ש יותר).

ב.מ.וו M4 CSL

הפחתת המשקל התבצעה בין היתר על ידי מכסי מנוע ותא מטען עשויים קרבון (8- ק"ג), סעפת פליטה מטיטניום (4- ק"ג) ובלמים קרמיים וחישוקים מאלומיניום מחושל (21- ק"ג). בתא הנוסעים הופחתו חומרי בידוד (15- ק"ג), הוסר המושב האחורי (21- ק"ג) ומלפנים הותקנו צמד מושבי באקט עם כיוון ידני קלים ב-24 ק"ג מאלו של הגרסה הרגילה, אפילו קונסולת הקרבון במרכז אחראית לדיאטה קלה - 4 ק"ג. ב.מ.וו אפילו ויתרה על בקרת אקלים מפוצלת לטובת יחידה חד אזורית כדי לחסוך במשקל. 

כדי לשפר את היכולת הדינמית כוילו המיתלים מחדש והם נוקשים יותר ומנמיכים את המרכב ב-0.8 ס"מ. יש גיאומטריה שונה מלפנים (יותר קאמבר שלילי), בעוד שעל הקשר לאספלט אחראים צמיגי מישלין פיילוט ספורט קאפ 2R אקזוטיים.

ב.מ.וו M4 CSL

ה-CSL מקבלת סבכת כליות שונה עם פתחים גדולים יותר, מסיטי אוויר בקצות הפגוש הקדמי ולאורך ספי הפרופיל וקצה דלת תא מטען מזדקר כלפי מעלה בסגנון זנב ברווז (duck tail) על מנת לשפר את כוח ההצמדה. יש גם יחידות תאורה שונות מלפנים ומאחור, בעוד שסמלי ב.מ.וו הם בעיצוב דומה למקובל מלפני יובל שנים.

ב.מ.וו M4 CSL

עם נהג המרוצים ואחראי פיתוח מערכות דינמיות יורג ויידינגר מאחורי ההגה, קבעה ה-M4 CSL זמן הקפה של שבע דקות ו-20.2 שניות סביב הנורבורגרינג (20.8 ק"מ), מהיר ב-12.2 שניות מה-M4 GTS הקודמת (מכונה F82). נזכיר רק כי המתחרה הישירה - פורשה קאיימן GT4 RS - הייתה מהירה ממנה במסלול המפורסם ב-10.9 שניות.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה