דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ב.מ.וו M3 ו-M4 נחשפו

Getting your Trinity Audio player ready...

מעל חמש וחצי שנים חלפו מאז הציגה ב.מ.וו את ה-M3 וגרסת הקופה שלה שזכתה לראשונה לכינוי M4, וכעת נחשפים הדורות החדשים של מכוניות הספורט המפורסמות מבית ב.מ.וו. מדלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו בישראל, נמסר כי ה-M3 וה-M4 החדשות יגיעו לישראל בתחילת שנת 2021.

עיצוב ומידות

על העיצוב של סדרה 4 החדשה אין צורך להרחיב, אך הפעם לעומת הדור הקודם ב.מ.וו הגדילה לעשות ובחרה לבדל את ה-M3 מאחותה הלא-ספורטיבית ולהקנות לה את המראה הנועז של סדרה 4 עם גריל הכליות הענק והשנוי במחלוקת. זאת כמובן בנוסף לדגשים ייחודיים לגרסאות ה-M כגון גריל תחתון גדול יותר, גימורים שחורים ומראות הצד המוכרות.

במוו M4

מאחור נמצא גם כן צמד יציאות אגזוז כפולות אך הפעם הן שוכנות בתוך דפיוזר מוחצן יותר. כמו בדור הקודם גם ה-M3 וה-M4 החדשות ייהנו מגג קרבון מחוזק וקל משקל. ואם ההופעה החיצונית לא מספיק מוחצנת עבורכם, תוכלו לשדרג עם חבילת קרבון חיצונית וחלקי M Performance נוספים.

מבפנים השינויים לא דרמטיים וההבדלים בין הגרסאות מסתכמים במושבי ספורט, אופציה לגימורי קרבון (כולל להגה ומנופי השליטה על תיבת ההילוכים), כפתורי M ייעודיים, תצוגות שונות בלוח המחוונים הדיגיטלי ובמולטימדיה ותגיות M קטנות על ההגה, ידית ההילוכים והמושבים.

במוו M3 ו-M4

יחידות הנעה וביצועים

הספורטיביות החדשות מבית M מצוידות כמיטב המסורת במנוע 6 צילינדרים בטור ובסיוע שני מגדשי טורבו ההספק עומד על 480 כ"ס ונתון המומנט המרבי מגיע ל-56 קג"מ הזמינים מ-2,650 סל"ד. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 4.2 שניות וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 9.2 ק"מ לליטר. לעומת הדור הנוכחי מדובר בקפיצה של כ-49 כ"ס וקג"מ נוסף אך לצד זאת ישנה תוספת של עשירית השנייה בהאצה ל-100 קמ"ש.

למנוע משודכת תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים, אך ב.מ.וו בכל זאת תציע תיבה ידנית עם 6 הילוכים כאופציה הכוללת גם מערכת סיוע המתאימה את הסל"ד בזמן העברת הילוכים.

גרסאות ה-Competition מספקות 30 כ"ס ו-10.2 קג"מ יותר ומקזזות 3 עשיריות השנייה בהאצה ל-100 קמ"ש (510 כ"ס, 66.2 קג"מ ו-3.9 שניות ל-100 קמ"ש). באופן מפתיע צריכת הדלק של הגרסאות המחוזקות טובה יותר ועומדת על 9.8 ק"מ לליטר. לגרסאות אלו תיבה אוטומטית בלבד והן יציעו הנעה אחורית לצד אופציה לגרסאות xDrive עם הנעה כפולה שתאפשר גם העברת 100% מהכוח לאחור ונטרול בקרת היציבות.

במוו M3

ל-M3 ול-M4 צמיגי 275/40 עם חישוקי 18 אינץ' מלפנים ו-285/35 עם חישוקי 19 אינץ' מאחור (גרסאות "קומפטישן" עם 19 ו-20 אינץ' בהתאמה). בתוך החישוקים שוכנים בלמי 380 מ"מ מלפנים עם 6 בוכנות לקליפר ו-370 מ"מ מאחור עם בוכנה אחת.

במוו M3 ו-M4

ל-M החדשות מכלולים ספורטיביים נוספים כגון מתלים אדפטיבים, הגה בעל יחס תגובה משתנה, חיזוקים מבניים ובנוסף לבורר מצבי הנהיגה המוכר ישנו כמובן כפתור M המאפשר בחירה בין מצב כביש, ספורט ומסלול וכמובן שני כפתורי M ייעודיים על גלגל ההגה.

במוו M4

המשמעות היא שניתן להגדיר כמעט כל מכלול ברכב – למערכת ההנעה הכפולה 3 מצבים, לתיבה האוטומטית גם כן 3 תוכניות, לבלמים 2 מצבים לתחושת הדוושה, למערכת פליטה יש שסתום לשיפור הצליל, ניתן להגדיר אלחושים שונים לבקרת היציבות עד לכיבוי מלא, וישנה בקרת אחיזה עם 10 דרגות שונות. אם תשדרגו את ה-M עם חבילת M Drive Professional תזכו במצב "מסלול" לניתוחי הדריפט, הקפות המסלול ומצב האחיזה.

לא מספיק? חבילת M Race תפחית ממשקל הרכב כ-25 ק"ג הודות לשימוש בבלמים קרמיים (400 מ"מ מלפנים ו-380 מ"מ מאחור), חישוקים קלים יותר ומושבי קרבון. בקרוב אצל כולנו.

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה