דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ב.מ.וו סדרה 4 החדשה נחשפה

Getting your Trinity Audio player ready...

ב.מ.וו סדרה 4 החליפה בשנת 2013 את ה-3 קופה, וכעת אחרי 7 שנים נחשף הדור השני של המכונית - או אם תרצו, הדור השביעי של גרסת הקופה למכונית המנהלים של ב.מ.וו.  הפעם, לראשונה בתולדות הדגם, העיצוב החיצוני שונה לגמרי מזה של גרסת הסדאן. השיווק בעולם של ב.מ.וו סדרה 4 החדשה יחל באוקטובר 2020 ואילו לישראל היא צפויה להגיע בתחילת שנת 2021.

במוו סדרה 4

עיצוב ומידות

קשה להתעלם מהחזית החדשה של סדרה 4, עם גריל הכליות העצום שבהחלט נותן פייט לזה של סדרה 7. יחידות התאורה מציגות את העיצוב החדש אותו פגשנו כבר בסדרה 3, כאשר הפרופיל מזכיר את זה של סדרה 8 הגדולה ואילו חלקה האחורי כבר שגרתי יותר ומזכיר את זה של ה-3.

במוו סדרה 4

בפנים הרכב לעומת זאת, אין חדש תחת השמש. מדובר בעיצוב הפנים המוכר של ב.מ.וו וזהה לזה של סדרה 3 עם לוח המחוונים הדיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' ומערכת מולטימדיה בגודל 10.25 אינץ'. לעומת ה-3, ב-4 מאחור ישנם שני כיסאות נפרדים.

לעומת גרסת הסדאן, אורכה של סדרה 4 החדשה עומד על 476.8 ס"מ (ארוכה ב-5.9 ס"מ), רוחבה עומד על 185.2 ס"מ (רחבה ב-2.5 ס"מ), גובהה עומד על 138.3 ס"מ (נמוכה ב-6.1 ס"מ) ובסיס הגלגלים זהה ועומד על 285.1 ס"מ. נפח תא המטען עומד על 440 ליטרים (65 ליטרים יותר). מידות אלו מקנים לה מראה קופה קלאסי, עם מכסה מנוע ארוך וגג המשתפל לאחור שנגמר בתא מטען קצר.

במוו סדרה 4

יחידות הנעה וביצועים

ב.מ.וו סדרה 4 החדשה תציע בתחילת דרכה 5 יחידות הנעה (3 בנזין ו-2 דיזל), הנעה אחורית או כפולה ולכולן משודכת תיבה אוטומטית בעלת 8 הילוכים.

גרסת 420i מצוידת במנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטרים עם הספק של 184 כ"ס. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 7.5 שניות וצריכת הדלק הממוצעת עומדת על 18 ק"מ לליטר.

במוו סדרה 4

גרסת 430i מצוידת במנוע בנפח זהה אך ההספק עומד על 258 כ"ס. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 5.8 שניות וצריכת הדלק הממוצעת עומדת על 16.9 ק"מ לליטר.

בגזרת הדיזל תוצע ה-420d בעלת מנוע 2.0 ליטרים והספק של 190 כ"ס. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 7.1 שניות וצריכת הדלק המשולבת עומדת על כ-24.6 ק"מ לליטר. גרסת ההנעה הכפולה (xDrive) איטית יותר בההאצה ל-100 קמ"ש (7.4 שניות) וצריכת הדלק פחות טובה ועומדת על 22.4 ק"מ לליטר.

במוו סדרה 4

גרסת M440i xDrive הבכירה מצוידת בהנעה כפולה ובמנוע 6 צילינדרים בטור בנפח 3.0 ליטרים ובהספק של 374 כ"ס. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 4.5 שניות וצריכת הדלק הממוצעת עומדת על 14.3 ק"מ לליטר. גרסאות הדיזל וה-3.0 ליטרים יהנו ממערכת מיקרו-היברידית 48 וולט.

במוו סדרה 4

לעומת קודמתה, סדרה 4 החדשה נהנית משלדה מוקשחת יותר המסייעת לשיפור התנהגות הכביש, כמו גם ממרכז כובד נמוך ב-21 מ"מ. הסרן האחורי אף רחב ב-23 מ"מ לעומת סדרה 3. בנוסף זכתה ה-4 לזווית קאמבר שלילית יותר בסרן הקדמי, כיול שונה למערכת הבולמים, ההיגוי והבלמים ולסיום – חלוקת משקל מושלמת של 50:50 בין חלקה הקדמי לאחורי.

במוו סדרה 4

כאופציה תוכלו לשדרג למתלי M Sport מוקשחים או מתלי M אדפטיביים, הגה בעל יחס תגובה משתנה, בלמי M Sport עם קליפר בצבע כחול או אדום ודיפרנציאל M Sport המאפשר נעילה אחורית מלאה.

ממרץ 2021 יצטרפו גרסאות 430d xDrive (דיזל 3.0 ליטרים, 286 כ"ס) ו-M440d xDrive (דיזל 3.0 ליטרים, 340 כ"ס) וכמובן נמתין גם לגרסת M4 הספורטיבית.

במוו סדרה 4

אבזור ובטיחות

לסדרה 4 החדשה מערכת מולטימדיה בעלת קישוריות אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו בחיבור אלחוטי, חיישני חנייה קדמיים ואחוריים ותאורת לד כסטנדרט בעוד תאורת לייזר-לד אדפטיבית תוצע כאופציה. בנוסף חלקי M Sport נוספים זמינים מההשקה, כגון חישוקי 19 אינץ', כמו גם תוספות אבזור כגון תצוגה עילית, מערכת שמע משודרגת מבית Harman Kardon בעלת 16 רמקולים, מערכת מצלמות היקפיות עם תצוגת תלת-מימד אשר זוכרת גם עד 40 שניות אחרונות מהדרך אותה עברה המכונית ומערכת חניה אוטומטית.

במוו סדרה 4

בתחום הבטיחות כסטנדרט ישנן מערכות בלימת חירום אוטונומית והתרעת סטיה מנתיב כולל היגוי אקטיבי. בנוסף יוצעו מערכות התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור, התרעת התנגשות מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת זיהוי תמרורים הפעולת בשיתוף בקרת השיוט והתרעת תנועה חוצה מלפנים. כמו כן תוצע מערכת ניווט הפועלת יחד עם אותן מערכות בטיחות ומייצרת התרעות מקדימות והתאמת מהירות במידה ויש לעבור נתיב ואף מזהה רכבי חירום ומנחה את הרכב למיקום האופטימלי בנתיב על-מנת לאפשר מעבר בטוח לרכב החירום.

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה