דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אוטומוטור: יונדאי ג'נסיס מגיעה

Getting your Trinity Audio player ready...




עד לפני מספר שנים, מכונית יוקרה של יונדאי היתה קצת כמו שף במקדונלדס: כלומר, אופטימי, אך לא מאוד מציאותי. אבל העולם מסתובב מהר, ויונדאי היא כבר לא יצרנית קוריאנית עלומת שם, אלא אחת מחברות הרכב הגדולות בעולם. ומהי דרך טובה יותר להדגים עליונות מאשר לייצר מכונית יוקרה?

את יונדאי ג'נסיס פגשנו בצורת קונספט לראשונה בתערוכת ניו יורק בשנת 2007. לשלב היצור היא הגיעה שנה מאוחר יותר, אז גם נחתה בתערוכת אוטומוטור 2008 וזכתה לתשומת לב מועטה יחסית מהעוברים והשבים. אבל זה לא מה שיעצור את הקוריאנים - הם הגיעו עם אג'נדה.

ביונדאי מכוונים גבוה: הישר אל מותגי יוקרה וותיקים, כמו ב.מ.וו ומרצדס בנץ. אבל זה שמכוונים גבוה, לא אומר שאי אפשר להציע עסקה טובה: ביונדאי מדברים על ביצועים של ב.מ.וו סדרה 5, גודל של ב.מ.וו סדרה 7 - וחשוב מכך - מחיר של ב.מ.וו סדרה 3 מאובזרת. נשמע אופטימי? בשנת 2009 זכתה הג'נסיס בפרס מכונית השנה של צפון אמריקה.

יונדאי ג'נסיס החדשה 2010
יונדאי ג'נסיס. יוקרה קוריאנית? / צילומים: יצרן

 
העיצוב החיצוני אינו משרה רוח חדשנות - את הקווים האלה מכירים מפה (ב.מ.וו), את הקימור הזה משם (מרצדס) ואת יחידת התאורה הזאת משם (לקסוס). בולטת בהיעדרה ההשתייכות של יונדאי ג'נסיס למותג האם: תתקשו למצוא כאן סמלים גאוותניים - לתפקיד הזה נשמר מקום למותג היוקרה העתידי של יונדאי.ג'נסיס היא יונדאי, אבל בשקט.

בעולם משווקת יונדאי ג'נסיס עם שלוש יחידות הנעה שונות: שתיים משושות צילינדרים (מסדרת "למדה"), בנפח 3.3 ו-3.8 ליטרים והספקים מירביים של 264 ו-306 כוחות סוס בהתאמה, ואחת בעלת שמונה צילינדרים אימתניים בנפח 4.6 ליטרים, המכונה "טאו". מדובר במנוע שמונה הצילינדרים הראשון שהחברה פיתחה בעצמה, המפיק 375 כוחות סוס.

יונדאי ג'נסיס קופה

ועכשיו למשהו אחר לגמרי. יונדאי ג'נסיס קופה חולקת עם אחותה את השלדה ואת השם, אך שום דבר מהרוח. מדובר במכונית הספורטיבית בעלת ההנעה האחורית הראשונה של הקונצרן, והפעם הקוריאנים מעיזים לדבר על יומרות ספורטיביות אמיתיות. כן, זה מה שקורה כשמציעים חבילת מסלול ובלמים של ברמבו.

מכונית שתי הדלתות החדשה של יונדאי, אגב, לא מחליפה את יונדאי קופה הותיקה. המחליפה למכונית שתי הדלתות הקומפקטית תוצג ככל הנראה מאוחר יותר השנה, ותשאב אלמנטים עיצוביים ומכניים מאחותה הגדולה - ויחד עם זאת, תשאר בתצורת ההנעה הקדמית הנוכחית.

יונדאי ג'נסיס קופה
יונדאי ג'נסיס קופה - היפה


לג'נסיס קופה קווים שונים לגמרי מאשר אחותה הסלונית, וכאן סמל יונדאי מככב בלי בושה. קווי המתאר הכלליים זורמים ונאים - ואף מקוריים למדי - אבל מה מתחת למכסה המנוע?

יונדאי ג'נסיס קופה מוצעת עם שני מנועים שונים: הראשון הוא מנוע מוגדש (טורבו) בנפח 2.0 ליטרים ובעל הספק מירבי של 210 כוחות סוס, והשני הוא מנוע V6 בנפח 3.8 ליטרים (הישר מהאחות הסלונית), בעל הספק מירבי של 306 כוחות סוס. כאן אפשר גם לבחור בין תיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה יחסי העברה (שישה יחסים במנוע הכיר) לבין תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שישה הילוכים קדמיים.

הקוריאנים מבטיחים יכולות דינמיות אמיתיות, מבלי להתפשר על הנוחות והאיכות בתא הנוסעים. אפשרי? כדי לענות את התשובה המוחלטת נצטרך לחכות להגעתה לארץ הקודש, והחדשות הטובות הן שבניגוד לג'נסיס הסלונית, יונדאי ג'נסיס קופה עוברת בימים אלה ממש הכנות לקראת שיווקה באירופה, לאחר בכורה שערכה ביבשת הקלאסית בתערוכת פרנקפורט בספטמבר האחרון. אצלנו צפוי השיווק להתחיל מספר חודשים אחרי תחילת המכירות הסדירות באירופה.

לדגמי יונדאי בישראל - יונדאי

 

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה