דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אודי A8 החדשה 2010

Getting your Trinity Audio player ready...




בראשית היו שתיים. מרצדס-בנץ S קלאס וב.מ.וו סדרה 7. צמד המכוניות הללו התמקמו בראשית פירמידת היוקרה הגרמנית - הכי יקרות, הכי איכותיות, הכי מפוארות. אך כמו בסיפור דוד וגוליית, לצמד החברות נוצרה תחרות מכיוון לא צפוי. היתה זאת אודי A8 המקורית משנת 1994 שהחליפה את אודי V8 הכושלת. מטרתם של אנשי אודי היתה למגר את התדמית של החברה ולהפוך אותה למתחרה יוקרתית ולגיטימית לגרמניות המבוססת על טכנולוגיות מתקדמות, כגון שלדת האלומניום היחודית. הצליח להם? בהחלט.

הדור השני של אודי A8 הוצג עוד בשנת 2003, ועבר מספר מתיחות פנים - האחרונה בהן ב-2008. 7 שנים הן הרבה מאוד במונחי רכב וכעת חושפים הגרמנים את המחליפה - אודי A8 החדשה [לעמוד הדגם בקטלוג - אודי A8] - באירוע במיאמי, פלורידה ובהשתתפות סלבריטאים רבים. אלא שהאירוע היוקרתי והנוצץ איכזב מעט את מי שציפה למהפכה עיצובית: למעשה, A8 החדשה מזכירה מאוד את הדור היוצא בפרופורציות וכמובן בקו העיצוב. אבולוציה, לא רבולוציה - ולא, זאת לא הפעם הראשונה שאנחנו מקשרים את המשפט הזה לגרמנים.

אודי A8 החדשה 2010
אודי A8 החדשה. העיצוב שמרני / צילומים: יצרן

אז מה כן השתנה? החרטום הקדמי חודש והוא מציב, כצפוי, קו עיצוב חדש ועתידני עבור היצרנית. פגשנו בקו עיצובי זה באודי A7 קונספט וזאת בהחלט לא הפתעה לפגוש אותו כאן. הגריל הטרפזי האופייני לאודי עבר עיגול מסויים והפנסים הקדמיים זכו לעיצוב מחודש, הבולט בעיקר בזכות אורות יום בצורה יחודית וכמובן - בטכנולוגיית LED. יחידות התאורה בזנב המכונית עברו עיצוב (ועיגול) מחדש גם הן, אך עדיין מזכירות לא מעט את היחידות המצויות בדור היוצא. יתר המכונית עברה תהליך עיגול, עם גג משתפל וקימורים במקומות אסטרטגיים. התוצאה הסופית היא מכונית שנראית מאסיבית הרבה פחות מהדור היוצא ומזכירה לא מעט, במבט ראשון, את אודי A4. חיובי או לא? אתם תחליטו.

באודי מספרים כי המכונית מתבססת על מבנה משופר של שלדת האלומיניום של היצרנית, המכונה ASF - כלומר Aluminium Space Frame, וכי היא רחבה וארוכה מהמתחרות בעלות שלדת הברזל אך עדיין שוקלת פחות מהן. יוצאת דופן מהכללה זו היא כמובן יגואר XJ החדשה  המבוססת אף היא על שלדת אלומיניום קלת משקל. הממדים, כמקובל, צמחו לעומת הדור היוצא, כאשר אורכה של המכונית 513 ס"מ (7 ס"מ יותר מהדור היוצא) ורוחבה 194 ס"מ. נתון בסיס הגלגלים צמח אף הוא ועומד על 299 ס"מ, ואילו נתון הגובה עומד על 146 ס"מ. כרגיל, תוצע גם גרסת מוארכת (A8L) לטובת מרווח רגליים טוב יותר מאחור. בשורה התחתונה? צמיחה של סנטימטרים בודדים במימדים, בעוד הגרמנים מבטיחים כי הרכב החדש ישיל ממשקלו כמה עשרות קילוגרמים ביחס לדור היוצא. יפה מאוד.

גם יחידות ההנעה, כך נראה, אינן מפתיעות אף אחד - לפחות לא בשלב זה. אודי A8 החדשה תושק עם שני מנועים: בנזין ודיזל בנפח 4.2 ליטרים כל אחד, כאשר הבנזין בעל הספק מירבי של 372 כוחות סוס ואילו יחידת הדיזל בעלת הספק של 351 כוחות סוס. דווקא גרסת הדיזל רושמת לזכותה את נתון התאוצה הטוב יותר מאפס למאה - 5.5 שניות לעומת 5.7 אצל האחות הבנזינית. שתי היחידות הללו מוכרות מההיצע הנוכחי של אודי, כאשר הבחירה במנוע ה-V8 הבנזיני המסורתי היא קריצה בולטת לשוק האמריקאי, וכך גם הבחירה הבלתי-מקרית במקום ההשקה. מה עם עוד יחידות? אל דאגה, הן בדרך. ללא ספק נזכה לפגוש כאן בתחום הבנזין את יחידת ה-3.0T החדשה של היצרנית המצויידת במגדש על (סופרצ'רג'ר) וכמובן גרסת דיזל בסיסית המצויידת במנוע 3.0 הליטרים המוכר של היצרנית. כמו כן, גרסה הייברידית תופיע בהמשך הדרך אך באודי מסרבים לנקוב בתאריכים, שמות או מחירים בשלב זה. כל המנועים מעבירים את כוחם, כמובן, לכל ארבעת הגלגלים באמצעות מערכת ההנעה הכפולה של היצרנית - quattro.

אודי A8 החדשה 2010

ומה בדבר שתי הגרסאות העוצמיות של המכונית - אודי A8 W12 ואודי S8? התשובות שונות. הסיכויים לפגוש את יחידת ה-W12 העוצמתית ב-A8 החדשה קלושים, בין היתר בשל נתון זיהום גבוה (למעשה, A8 W12 הנוכחית היא אחת המכוניות המזהמות בישראל) וחוסר כדאיות כלכלית. אודי S8, הגרסה הספורטיבית המהירה וחורכת האוטובאנים, תגיע מאוחר יותר, אם כי נכון לעתה לא ידוע האם תמשיך להשתמש ביחידת ה-V10 בנפח 5.2 ליטרים המבוססת על זו המצויה בלמבורגיני גייארדו, או שתעבור ליחידה צנועת צילינדרים (הכל יחסי) שגם תעזר בצמד מגדשי טורבו. התשובה השנייה מתקבלת יותר על הדעת, למורת רוחם של חובבי נפח המנוע.

כרגיל באודי, A8 החדשה מציגה שלל חידושים טכנולוגיים מעניינים שנמצאים מתחת לפני העור. כך למשל, מצויידות כל הגרסאות בתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 8 יחסי העברה (כפי שראינו, ולא במקרה, בב.מ.וו סדרה 5 החדשה ולקסוס LS460). תיבה זו, יחד עם מקדם גרר העומד על 0.26 Cd, תורמים לצריכת דלק נמוכה ב-15% ביחס לדור היוצא (והחלש יותר) המצוייד במנוע הבנזין המקביל. כמו כן באגף הטכנולוגיה ניתן למצוא מערכת שליטה מרכזית (MMI) משודרגת שגם יודעת לזהות כתב יד, מערכת שמע מתוצרת Bang & Olufsen עם 19 רמקולים והספק של 1,400 וואט, מערכת תאורה פנימית מתוחכמת, פנסי חזית מלאים בטכנולוגיית LED, פנסים חכמים המשנים את כיוונם בהתאם להוראת מערכת הניווט ועוד עשרות - אם לא מאות - צעצועים אלקטרוניים כאלה ואחרים.

כניסה לתא הנוסעים - מומחיות של החברה הגרמנית - מגלה כי דווקא הוא השתנה הרבה יותר מהחיצוניות. באודי בחרו לשמור על מראה נקי, עם מסך נשלף במרכז הקונסולה. ריכוז הכפתורים העשיר נמצא על פני משטח יעודי בסמוך להישג ידו של הנהג, ולחגיגה מצטרפת ידית הילוכים קצרצרה חדשה - לחלק היא מזכירה מצערת של מטוס סילון, ולחלק דווקא ידית הילוכים מפולקסווגן גולף ישנה. התוצאה בכל אופן, נאה ואין לנו אף סיבה לפקפק בטענה של הגרמנים לאיכויות חומרים והרכבה גבוהות.

אודי A8 החדשה 2010

ומה איתנו? אודי A8 החדשה מגיעה אלינו בחודש מאי 2010. בתחילת דרכה תשווק ה-A8 עם מנוע הבנזין בנפח 4.2 ליטרים, ובהמשך ייתכן ויגיעו גם מנועי בנזין צנועים יותר וכן מנועי דיזל. המחיר ההתחלתי לגרסת ה-4.2 ל': 846,000 ש"ח.

לדגמי אודי בישראל - אודי

 

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה