דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

יגואר XJ החדשה 2010

Getting your Trinity Audio player ready...



עד לא מזמן, צפו חובבי הרכב בעגמה בגורלה של החברה הבריטית הנודעת, יגואר, היצרנית שהיתה אחראית לבלמי הדיסק הראשונים ברכב סדרתי ונחשבה לאחת החברות חדשניות ביותר לפני כמה עשרות שנים. למרות - ואולי בגלל - רכישתה על ידי קונצרן פורד בשלהי שנות ה-90, דשדשה החברה במכירות. למכוניות אותן יצרה החברה היתה תדמית אריסטוקרטית, שקיבלה חיזוק על ידי עיצוב שמרני מבחוץ שלא השתנה כמעט לגמרי בעשרות שנים, ואף בעיצוב הפנים שדמה יותר לחדר התה של ארמון בקינגהאם מאשר לתא נוסעים של מכונית מודרנית.

את הפצצה הפילה יגואר בתערוכת פרנקפורט בשנת 2007, עם יגואר XF, מחליפת ה-S Type. המכונית נטשה לחלוטין את קווי העיצוב המקובלים ביצרן: התה נשפך על השטיח וגל של דיונים ומחלוקות פרץ בעולם הרכב, מחלוקות שעד לפני שנים ספורות יגואר לא היתה שותפה בהן.

כעת חושפת החברה הבריטית - שנרכשה על ידי הקונצרן ההודי טאטא מידי פורד בשנת 2008 - את הדור החדש לספינת הדגל שלה, יגואר XJ [לחוות דעת על הרכב - יגואר XJ], ונראה כי גם הפעם התוצאה תהיה שנויה במחלוקת, אך בעיקר מעניינת מתמיד. היצירה החדשה - מבפנים ומבחוץ - הינה פרי מכחולו של המעצב הראשי ביגואר, יאן קאלום, שהיה אחראי גם על עיצוב ה-XF וה-XK.

יגואר XJ החדשה 2010

יגואר XJ החדשה. שואבת מאפיינים עיצוביים מה-XF / צילומים: יצרן

חובבי הרכב חיכו בכיליון עיניים ליורשת המדוברת, ונראה כי הם לא יתאכזבו. במבט קדמי, ה-XJ החדשה דומה ל-XF, אך זוכה לחרטום מודגש יותר וגריל גדול יותר, יחד עם תאורת לד בהשראת אודי. הקווים הכלליים עגולים ואווירודימיים - ביגואר טוענים למקדם חיכוך של 0.29 cD אשר הופך אותה ליגואר האווירודינמית ביותר אי פעם. מאחור, הגג המשתפל מזכיר מכונית קופה בהתאם לצו האופנה, והפנסים האחוריים לקוחים הישר מהקונספט C-XF, אבל גם ממכוניות קיימות כגון סיטרואן C6 ולנצ'יה תסיס.

התוצאה הסופית היא מכונית מרשימה ומודרנית, אם כי העיצוב - כמו תמיד - הוא מוקד למחלוקת בעולם הרכב. מגמת החידוש ממשיכה גם מתחת לעור. השלדה, כמו בדור הקודם של ה-XJ, עשויה מאלומיניום, עובדה אשר מבטיחה כי מכונית הסלון הבריטית תהיה קלה בלפחות 150 ק"ג מהמתחרות העיקריות שלה - מרצדס S קלאס, ב.מ.וו סדרה 7, אודי A8 ולקסוס LS. ביגואר מספרים כי ההפרש עשוי להגיע אף ל-260 ק"ג מול מתחרות אחדות ומזכירים את תעשיית המטוסים כמקור לחיקוי ביצור השלדה החדשנית. גרסת המרכב הקצר תשקול כ-1,755 ק"ג בגרסתה הבסיסית, בעוד שהגרסה הארוכה תשקול עד 1,915 ק"ג במפרט הכבד ביותר.

באופן לא מפתיע, יש גם הפתעות לידידותיות לסביבה. ביגואר טוענים כי השלדה המדוברת מורכבת מ-50% חומרים ממוחזרים, ואף מבטיחים צמיחה של הנתון ל-75% בעתיד. הבריטים מציינים כי השימוש באלומיניום ממוחזר צורך רק כ-5% מהאנרגיה הדרושה ליצור חלק מקביל חדש, עובדה שחוסכת פליטה של עד 3 טונות של פחמן דו חמצני לכל מכונית. בשלב מאוחר יותר מתכוונת החברה הבריטית להציע גם גרסאות היברידיות למכונית, אך לא מפרטת עליהן בשלב זה.

יגואר XJ החדשה 2010
יגואר XJ החדשה. אחוריים חדשים לגמרי

יחידות ההנעה הינן תערובת של חדש וישן, כאשר בבסיס ההיצע תעמוד יחידת דיזל - אופציית ה-V6 היחידה במכונית הסלון - בנפח 3.0 ליטרים, המוכרת מה-XF, ומציעה 275 כוח סוס בזכות צמד מגדשי טורבו. גרסה זו נועדה לענות על הביקוש הגבוה ליחידות דיזל במכוניות מהקטגוריה באירופה.

צרכנים שיעדיפו מנועי בנזין יוכלו לבחור בין שתי גרסאות של מנוע ה-V8 החדש של יגואר שהושק עם ה-XK המחודשת מוקדם יותר השנה. מדובר במנוע בנפח 5.0 ליטרים המציע 385 כוחות סוס בגרסה הבסיסית, אך בגרסתו הבכירה המצויידת במגדש על (סופרצ'רג'ר) מפיק 470 או 510 כוחות סוס, בהתאם לגרסה שנבחרה - כאשר המנוע בעל 510 כוחות הסוס יוצע רק עם גרסת ה-Supersport. ביגואר טוענים כי הם אינם מתכוונים להציג גרסת XJR, ולכן גרסת הסופרספורט תופסת את מקומו של אייקון ה-R המיתולוגי כגרסת הביצועים הבלתי מעורערת של המכונית. כל המנועים ישודכו לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת שישה הילוכים, מתוצרת חברת ZF.

ביגואר מדברים על שיפור של עד 29% בהספק ביחס ל-XJ הקודמת, אך מתגאים בכך שצריכת הדלק ורמות פליטת הפחמן הדו חמצני נותרו דומות, ומתאימות לתקן Euro 5. למי שמתעניין קצת פחות באיכות הסביבה ויותר בביצועים, נספר כי מנוע הדיזל יאפשר מיאוץ קלאסי מ-0 ל-100 קמ"ש ב-6.4 שניות, וכי מנועי הבנזין יציעו נתונים של 5.7, 5.2 ו-4.9 שניות עבור המיאוץ המדובר - בגרסת הבנזין האטמוספרית, המוגדשת והסופרספורט - בהתאמה.

יגואר XJ החדשה 2010



תא הנוסעים ממשיך את מגמת המודרניזציה עם מגוון טכנולוגיות חדשניות, אשר בחלקן מוכרות מה-XF: גם כאן ניתן למצוא את ידית ההילוכים היחודית, המופעלת על ידי חוגה ונשלפת בעת התנעת המכונית. ביגואר נטשו את מרחבי העץ שעיטרו את סביבת הנהג ועברו לעיצוב מודרני יותר, עם מספר גוונים שונים אותם יוכל הנהג להתאים בעצמו. גימור עץ מקיף את הנהג והנוסע בצורה מעגלית בקצה הדשבורד ובדלתות, בעוד המחוונים מוארים בצבע כחול.

לרשות הנהג עומדת מערכת JaguarDrive, המאפשרת - כמקובל בקטגוריה - להתאים את המכונית למצבי נהיגה שונים. במצב Dynamic, המכונית פועלת לשיפור היכולת הדינמית באמצעות התאמת תיבת ההילוכים, המצערת והמתלים לנהיגה ספורטיבית יותר - אפילו חגורות הבטיחות מתהדקות סביב הנהג. במצב Winter, תיבת ההילוכים בוחרת בהילוך גבוה לטובת אחיזה גבוהה יותר.

יגואר XJ החדשה 2010

יגואר XJ החדשה. תא הנוסעים מודרני

במרכז סביבת הנהג שוכן מסך מגע בגודל 8 אינץ' הנעזר בטכנולוגיית Dual-View, המאפשרת לנהג ולנוסע לצפות בתכנים שונים. כך למשל הנהג יכול לצפות בנתוני מחשב הדרך בעוד הנוסע צופה בסרט. טכנולוגיה דומה מצוייה במרצדס S קלאס החדשה. לוח המחוונים דיגיטלי לגמרי, ומשנה את צבעו בהתאם למצב הדינמי הנבחר. מד הסל"ד משמש כמעין לוח מודעות זמני המודיע לנהג על מחסור בדלק, למשל. כרגיל, קצרה היריעה מלתאר את מגוון מערכות המולטימדיה והאופציות שנועדו לבדר את הנהג והנוסע, אך נציין את מערכת המולטימדיה והניווט מבוססת הדיסק הקשיח וכמובן את גג הזכוכית סטנדרטי בכל הגרסאות.

האם ה-XJ החדשה תוציא את יגואר מהמצב הכלכלי העגום בו היא מצוייה כיום ותפסיק את סדרת ההפסדים הכספיים שלה ושל חברת האם, טאטא? עדיין לא ברור, ונצטרך לחכות לתחילת שיווקה של יגואר XJ ביבשת אירופה בחודשים הראשונים של 2010. למקרה שהתעניינתם - ניתן לבצע הזמנה מוקדמת כבר כעת. אלינו ה-XJ החדשה צפויה להגיע מאוחר יותר על ידי יבואן יגואר לישראל, חברת מאיר, אך עדיין מוקדם לדבר על מחירים ותאריכים.

לדגמי יגואר בישראל - יגואר

 

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. JAG 
    JAG, 11-07-2009

    הפעם יגואר התעלו על הכל
    הS קלאס כבר לא תהיה מודרנית מובילה יותר
    סדרה 7 של במוו יכולה להפסיק להשוויץ.
    נכנסה נמרה חדשה לחבורה ואני מאמין שתתעלה על מרצדס ועל במוו מבחינת טכנולוגיה טכני ויופי .. זה ימשוך אנשים רבים לעיצוב שונה עם שם כמו יגואר....
    יגואר מנצחת ביביי מרצדס ובמוו ואודי מכוערת גם לך בייביי.יגואר=מכונית למשכילים\
    אוודי במוו ומרצדס=מכונית לערסים אנשי עולם תחתון ועברייני צווארון לבן שחור וכדומה אין פלא למה הם צריכים ערכת מיגון!

    סגור תגובה

חזור למעלה