דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הפתעה מבית סיטרואן - ה-C3 הפכה לרכב פנאי חשמלי

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • סיטרואן חשפה דור חדש לרבת המכר
  • תחילה כחשמלית, בהמשך תגיע בנזין
  • המחיר באירופה: מ-20 אלף יורו

אחרי 5.6 מיליון יחידות שנמכרו בעולם במשך 21 שנה, חושפת סיטרואן דור חדש ורביעי במספר לסופר-מיני המצליחה. בפעם הראשונה עם גרסה חשמלית, ולא פחות חשוב מכך - עם הבטחה לתג-מחיר אטרקטיבי של 20 אלף יורו לגרסה החשמלית, ואף פחות מכך לגרסת הבנזין העתידית. כל זאת במטרה להתחרות בדגמים המקבילים (והסופר-מצליחים) של דאצ'יה.

השיווק באירופה אמור להיפתח רק ברבעון השני של השנה הבאה, לאחר שיסתיים הייצור של הדור הנוכחי. מהיבואנית המקומית נמסר כי בשלב זה עדיין לא ידוע מתי תגיע לישראל סיטרואן C3 החדשה.

על הגובה: בסיטרואן עדיין מגדירים את ה-C3 כמכונית סופר-מיני, אך המימדים והעיצוב מציגים פניה ברורה לעולמות הפנאי. זאת באמצעות מימד גובה של 157 ס"מ (עוד 10 ס"מ לעומת הדור הקודם), מרווח גחון של 16.3 ס"מ (3+) ואיפור פנאי הכולל פגושים אגרסיביים, קשתות בתי גלגלים מושחרות ופסי גגון (אופציונליים).

בנוסף, גידול של 2 ס"מ לאורך וכחצי ס"מ לרוחב מספיק לסיטרואן כדי להצהיר על "מרווח הרגליים הטוב ביותר בקטגוריה", לפחות במושב האחורי. נפח תא המטען עומד על 301 ליטרים, נתון דומה לדור היוצא.

בסיטרואן מבטיחים נוחות נסיעה יוצאת דופן, בין היתר הודות לבולמי הזעזועים ההידראוליים שמוכרים מדגמי המותג היקרים יותר ויוצעו כאן כסטנדרט.

על חשמל: סיטרואן e-C3 החשמלית תצויד ביחידת הנעה צנועה מזו של הגרסאות החשמליות באופל קורסה ובפיג'ו 208 האחיות, עם מנוע חשמלי-קדמי בהספק של 113 כ"ס ותאוצה של 11 שניות ל-100 קמ"ש, בדרך למהירות מירבית של 135 קמ"ש בלבד.

סוללת LFP (לראשונה בקונצרן סטלנטיס) בקיבולת של 44 קוט"ש תספק טווח נסיעה של 320 ק"מ, כאשר בעוד כשנתיים תצטרף גרסה עם סוללה מוקטנת וטווח של 200 ק"מ בלבד  - והיא זו שתזכה לתג המחיר הנחשק של 20 אלף יורו, 3,300 יורו פחות מהגרסה שתצא לשוק בקרוב.

טעינה מהירה בקצב של 100 קילוואט תאפשר למלא את הסוללה מ-20% ל-80% בתוך 26 דקות. טעינה ביתית חד-פאזית (7 קילוואט) תאפשר מילוי דומה של הסוללות בתוך קצת יותר מארבע שעות, בעוד טעינה תלת-פאזית (11 קילוואט) תוצע כאופציה ותאפשר לקצר את משך הטעינה לשעתיים ו-50 דקות.

בהמשך הדרך צפויה להצטרף גם גרסת בנזין עם המנוע המוכר של הקונצרן, 1.2 ליטרים עם סיוע מיקרו-היברידי והספק של 130 כ"ס, בשידוך לתיבת 6 הילוכים כפולת-מצמד. תג המחיר המשוער עומד על כ-17 אלף יורו בלבד.

מה עוד צריך לדעת: כדי להגיע למחיר המטרה הנמוך, תציע סיטרואן את גרסת הבסיס של ה-e-C3 עם מפרט אבזור דליל הכולל מתקן יעודי להנחת הסלולארי במקום מסך מולטימדיה, מזגן מכאני, חלונות ידניים מאחור וחישוקי פלדה עם כיסויי פלסטיק, לצד בקרת שיוט רגילה ולוח מחוונים דיגיטלי בפורמט צר. מפרט הבטיחות כולל בגרסה זו בלימת חירום אוטונומית בלבד ו-6 כריות אוויר.

גרסה מאובזרת יותר תציע מסך מקורי בגודל "10.25 עם קישוריות למכשירי אנדרואיד ואפל, חישוקי "17 קלים, צביעה דו-גונית, בקרת אקלים, טעינה אלחוטית וחלונות חשמל גם מאחור.

בתחום הבטיחות תציע הגרסה המאובזרת גם תיקון סטיה מנתיב, התרעת עייפות וזיהוי תמרורים. אפליקציית סלולאר יעודית תאפשר לשלוט מרחוק בזמני הטעינה והפעלת מערכת המיזוג.

מה אנחנו חושבים: בקונצרן סטלנטיס מתחילים לארגן מחדש את שלל המותגים, ומציבים את סיטרואן כמותג הנגיש של הקבוצה במטרה לתת מענה להצלחה המסחררת של דאצ'יה, בצרפת בפרט ובאירופה בכלל.

אם אכן תצליח סיטרואן לשמר את איכות הנסיעה המרשימה ותציע דגמים חשמליים במחירים נמוכים מבלי להתפשר על רמת הבטיחות, הרי שלמותג הותיק צפוי עתיד מסקרן ומבטיח.

למאמר זה התפרסמו 15 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה