דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

טויוטה C-HR (מבחן דרכים) – שתה ממעיין הנעורים

טויוטה C-HR הקודם היה הדגם הראשון של טויוטה שעוצב מהיסוד בהתאם לקו העדכני של החברה שגורס כי "לא עוד מכוניות משעממות". והעיצוב אכן היה חריג, ומוצלח. ולראיה נתוני המכירות מאוד מרשימים.

כעת מגיע דור שני ששומר על מאפייני העיצוב של קודמו, אבל מוסיף לו יחידת כוח עדכנית חזקה וחסכונית ומעשיר את מפרט האבזור. אבל השוק של היום הוא לא השוק בעת השקת ה-C-HR אי שם ב-2016. עיצוב הוא שם המשחק, חשמל הוא העתיד, טכנולוגיה היא ההווה. איך הוא מחזיק מעמד בתמהיל הזה?

סיכום: C-HR היוצא היה בפירוש משב רוח רענן ומאוד מוצלח (ומצליח) בפורטפוליו השמרני יחסית של טויוטה. ובהתאם תרם את שלו להצערת קהל היעד של המותג. מבחינה זו, הדור החדש ממשיך להציע את אותו קסם מושך של מראה ושובבות, אבל גם את המושב האחורי המוגבל. עם הבדל אחד בולט - סביבת הנהג כעת הרבה יותר נעימה ומאובזרת, ויחידת הכוח חזקה יותר וחסכונית לא פחות.

  • מתחרים ישירים: יונדאי קונה, קיה נירו, פיג'ו 2008
  • מחיר: 185 אלף שקל
  • טוב: עיצוב, צריכת דלק, יכולת דינמית
  • בסדר: נוחות נסיעה, מערכת הנעה, פעולת מערכות בטיחות
  • טעון שיפור: סביבת נוסעים מאחור, בידוד רעשי כביש
  • ציון: 8

והמחיר? 185 אלף השקלים שעולה רכב המבחן מציב אותו בפסגה הפיננסית של הקטגוריה, ושם הוא מוצא מתחרים שחלקם מאובזרים יותר, חלקם חזקים משמעותית ומרביתם שימושיים יותר הודות למושב אחורי עדיף. ב-170 אלף שקלים תקבלו את ה-C-HR ברמת גימור-אבזור נמוכה יותר, וגם אז הוא נדרש להתמודד עם מתחרים 'משפחתיים' יותר.

אז הוא יקר יחסית, בהחלט. אבל הודות לדור הקודם ולכיוון המרענן שבחרה היצרנית, בנה לעצמו C-HR קהל מתעניינים גדול יחסית, שצפוי אף לגדול עם הדגם החדש. ואלה חדשות טובות עבור היבואנית.

איך נראה: נראה טוב, נקודה. החרטום נמוך, יחידות התאורה צרות עם חותמת האור המזוהה של טויוטה, ידיות הדלתות מוסלקות (מדהים עד כמה הקהל עדיין מתלהב מכך), ספוילר הגג מפוצל כצו האופנה ובקיצור, כל מה שצריך כדי ליצור מרכב מוחצן, חוצפן ומסובב מבטים, תוך שיפור המתכון המקורי.

סביבת הנהג ממשיכה בגישה הייחודית של קווים-מחברים בין משטחים שונים. למשל הקו שיורד מהשמשה הקדמית לכיוון משענות היד בדלתות. מיוחד ומדליק ובדרך כלל גם נעים למגע. יוצא מהכלל במפתיע הוא גלגל ההגה, המעט פחות נעים לאצבעות וכף היד בנקודות שילוב החומרים שעליו.

רכב המבחן הגיע ברמת גימור המהודרת (ויקרה) יותר עם לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3), בקרת אקלים מפוצלת, מפתח חכם, שמשות כהות, חישוקי "18 ועוד. היצע מערכות הבטיחות נרחב וכולל בלימה אוטונומית, שמירה על מרכז הנתיב, זיהוי רכב בשטח מת, תזכורת למניעת שכחת ילדים ועוד.

מידותיו של הדור הקודם היו צנועות, ומבחינת האורך החדש צנוע עוד יותר עם שלושה ס"מ פחות בין הפגושים (436 ס"מ). אבל הוא רחב יותר (ב-3.5 ס"מ, 183 ס"מ) עם בסיס גלגלים זהה (264 ס"מ). בכל מקרה, תוספת הרוחב לא ממש מסייעת למרחב הפנים מאחור.

זו מכונית שממוקדת בנהג, וזה לא מפתיע לאור מידותיה המקוריות או החדשות. היא לא מיועדת להחליף רכב משפחתי לחמישה. זה ניכר בעיצוב, בזווית מסך המולטימדיה ובמרחב לנהג. אגב, הנוסע שלצידו ייהנה מפחות מרווח עקב המבנה הייחודי של הקונסולה המרכזית הגבוהה והאלכסונית. חשוב להבהיר כי גם המושבים הקדמיים צרים וקצרים, על גבול הגבלת תנועת הירכיים. קצת כמו במכונית ספורט, ופחות נוח לאורך זמן.

מאחור המצב דומה לזה שהיה גם בדור הקודם וגם אם יש שינוי קל, הוא מינורי עד זניח. דלת קטנה יחסית פוערת מפתח צנוע עם מרווח מוגבל לכפות הרגליים. ועוד לא התייחסנו לבעיית הנוסע החמישי שיגלה כי אינו יכול להכניס את כפות רגליו מאחורי הקונסולה הקדמית. גם העיצוב גובה את שלו עם קו חלונות גבוה ותחושה מעט צפופה.

בנוסף הפריעו לנו חומרי הדיפון מאחור. בבירור ניכר כאן רצון לחסוך והחומרים שונים מאלה הקדמיים, ומהזן הפשוט-מגורען ופחות נעים למגע. אפילו ידיות הדלתות מאחור מרגישו נוקשות יותר מאלה הקדמיות. מפתיע.

תא המטען מציע 'אמבטיה' גדולה ועמוקה, אבל לא ניתן לארגן רצפה שטוחה על ידי השכבת המושבים וזה קצת מוזר ברכב כה צנוע מידות. נוסיף רק כי סף ההטענה גבוה מאוד ולכן נדרשת הנפה גבוהה של שקיות הקניות. גלגל חלופי אין בנמצא.

איך נוסע: יחידת ההנעה ההיברידית, זו המוכרת מקורולה וקורולה קרוס (ועוד מספר דגמים בקונצרן), משלבת בין מנוע בנפח 1.8 ליטר ומנוע חשמלי, עם הספק כולל של 140 כ"ס. נשמע מעט בעידן החשמל, אבל זו מכונית קלה יחסית לעדרי החשמליות (1,430 ק"ג) ודי בליטוף קל של דוושת ההאצה כדי לזנק היטב מהמקום, אם כי זמן ההאצה ל-100 קמ"ש נראה כלקוח מעידן אחר וקדום - 9.9 שניות.

בעיר מסתדר ה-C-HR מצוין ויכולת ההאצה במהירויות דו-ספרתיות טובה למדי. מעבר לכך הפוטנציאל מתמתן ומתגלות מגבלותיה של התיבה הרציפה שמציבה את המנוע בכל לחיצה על סל"ד גבוה, קבוע ובעיקר רועש מדי.

הצד השני של המטבע (ושל התיבה הרציפה) היא יכולתה של יחידת ההנעה ההיברידית שמדוממת את מנוע הבנזין כמעט בכל הזדמנות. המעבר בין תנועה על בנזין לתנועה על חשמל בלבד ולהיפך נעשה באופן רציף וכמעט בלתי מורגש, ובעיקר מחזיר דיבידנדים בתחנת הדלק עם צריכה מעולה של 19.6 ק"מ לליטר.

כשמודדים נוחות יש שני פרמטרים עיקריים המצריכים התייחסות: טיפול המתלים בשיבושים ובידוד הרעשים. בראשון מהשניים טויוטה מפגינה כבר כמה שנים שילוב די מוצלח עבור כמעט כל דגמיה. ה-C-HR למשל אמור להציע גם קריצה ספורטיבית ולכן הכיול מעט נוקשה ומרסן את המרכב תחת צבר פניות כביש. עם היגוי חד ומדויק, צמיגים אוחזים, ועוצמת בלימה טובה.

אבל הנוקשות היחסית הזו שמעניקה אופי מעט ספורטיבי, בהתאם למה שמחפש קהל היעד לדגם זה, פוגעת מעט בסינון מפגעים בינוניים וגדולים בכל מהירות, גם כאשר מדובר ברצף מהמורות במהירות נסיעה בינעירונית, ולא רק במהירות נמוכה בתוך העיר.

עוד עניין חשוב - מעבר לצליל המנוע המשתלט על תא הנוסעים בעת האצה על כביש מהיר למשל, יש גם רעש טורדני מכיוון הצמיגים. במפתיע, גם בנסיעה עירונית קלילה נשמע חספוס תמידי שלהם באספלט וככל שעולה המהירות הרעש מתגבר עד כדי מטרד. חשוב עבור מי שמתכנן נסיעות ארוכות.

והתייחסות גם למערכות הבטיחות האקטיביות. אלה התגלו כלא מספיק מדויקות ונעימות לתפעול. בעיקר בקרת השיוט האדפטיבית הגורמת לביצוע לא-עקבי של יחידת הכוח המגששת בסל"ד עם כל שינוי קל בתנועה שמלפנים. השימוש בתיבה רציפה גורם לתחושה 'עסוקה' תמידית ופוגמת מעט בביטחון. מעבר לכך גילינו זיהוי עצמים לא מספיק מדויק ובהתאם, האטה גם כשאין בכך כל צורך.

  • מנוע: 4 צילינדרים, 1.8 ליטר, בנזין היברידי
  • הספק משולב: 140 כ"ס
  • מומנט משולב: 14.5 קג"מ
  • תמסורת: אוטומטי רציף, הנעה קדמית
  • אורך: 436 ס"מ
  • רוחב: 183 ס"מ
  • גובה: 156 ס"מ
  • בסיס גלגלים: 264 ס"מ
  • משקל עצמי: 1,430 ק"ג
  • נפח תא מטען: 388 ליטר
  • זינוק ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית: 9.9 שניות, 175 קמ"ש
  • צריכת דלק, פליטת מזהמים: 20.8 ק"מ לליטר, 108 גרם לק"מ
  • כריות אוויר: 8
  • דירוג בטיחות (Euro NCAP): טרם נבחן
  • מחיר רכב מבחן: 185 אלף שקל

למאמר זה התפרסמו 51 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

לייעוץ מקצועי חינם:צרו עימנו קשר בוואטסאפ צרו עימנו קשר בטלפון 074-799-1900

מתחמי תוכן

  • ליסינג במקום לרכוש רכב, אפשר פשוט לעשות ליסינג. מה זה אומר אייקון ליסינג
  • ביטוח רכב כל מה שחשוב לדעת על ביטוח רכב. המלצות, טיפים ומדריכים אייקון ביטוח רכב
  • מימון לרכב רכישת רכב בתשלומים, מתי זה משתלם ומה חשוב לדעת אייקון מימון לרכב
  • רכב יד שניה כל מה שצריך לדעת ברכישת רכב משומש וממה צריך להזהר אייקון רכב יד שניה
  • טרייד אין מפתח תמורת מפתח: לשלם רק את ההפרש לרכב חדש יותר אייקון טרייד אין
  • בחר רכב
לפי דגם
או לפי קטגוריה
לייעוץ מקצועי חינם:צרו עימנו קשר בוואטסאפ צרו עימנו קשר בטלפון 074-799-1900
חזור למעלה