בגדול: כבר לא מעט שנים שמיני מנסה להרחיב את היצע דגמיה, ולתרגם את הפופולריות של ההאצ'בק האייקונית לקטגוריות נוספות, רווחיות יותר. היא הצליחה בכך עם הקאנטרימן, שהתבססה היטב בקטגוריית הפנאי וכבר עשור וחצי רושמת מספרי מכירות נאים, אך עד כה לא הצליחה לעשות זאת בקטגוריות נוספות - גם כאשר הציגה דגמים מעניינים כמו קלאבמן, קופה ופייסמן.
ועכשיו, ניסיון נוסף עם האייסמן החדשה, שמתברגת בין ההאצ'בק לבין הקאנטרימן. עם ממדים של רכב פנאי קטן, חמש דלתות שימושיות ופלטפורמה חשמלית שמוכרת מההאצ'בק העדכנית, ומגיעה מבית היוצר של גרייט וול הסינית. אכן, המיני הזו מיוצרת בסין לצידה של ההאצ'בק החשמלית.
האם תצליח להתמודד מול שטף החשמליות הזולות שמגיעות מאותה מדינה, והאם היא שומרת על האופי הייחודי של המותג, למרות הבסיס הסיני? יש לנו כמה מסקנות ראשוניות.
צפייה בתוכן מיני אייסמן (נהיגה ראשונה) - תאווה לעיניים
עיצוב ותא נוסעים: מבחינה מראה, האייסמן שומרת לחלוטין על רוח המותג. היא דומה יותר לקאנטרימן מאשר להאצ'בק, עם יחידות תאורה זוויתיות ולא עגולות, ועם סממני פנאי כמו פסי גגון וקשתות בתי גלגלים מושחרות. הסבכה הקדמית אטומה וידיות הדלתות שקועות (פתרון נוח יותר מנשלפות) לטובת שיפור האווירודינמיקה.
מבפנים היא חביבה אפילו יותר, עם דיפון בד צבעוני לדשבורד, תאורה מוקרנת בגוונים משתנים, מתגי-רטרו ומסך עגול ("9.4) במרכז ששולט במרבית הפונקציות ומחליף גם את לוח המחוונים. עם רזולוציה גבוהה, אינספור אפשרויות תצוגה ורעיונות מקוריים כמו הקרנת סרטי וידאו ותצלום סלפי (בחניה). אלא שהוא איטי בתגובותיו, עמוס בתפריטים ומסורבל לתפעול, בעוד הוויתור על לוח מחוונים עלול להיות מסוכן בזמן נהיגה.
הזדמנות טובה להזכיר ליצרני הרכב שלא כל דבר חייבים ללמוד מטסלה. יש גם תצוגה עילית, אך באופן משונה היא מקרינה את המידע על גבי הדשבורד, לא על השמשה כמקובל.
תנוחת הישיבה מוצלחת, גם אם לא גבוהה כפי שניתן היה לצפות מעיצוב הפנאי. מושב הנהג נוקשה אך תומך היטב בגוף, אך משענת היד מוצבת במיקום לא נוח ואינה ניתנת לכוונון. תאי האחסון מקוריים למראה, אך הם קטנים ולא מספיק שימושיים.
האייסמן ארוכה מהמיני האצ'בק ב-22 ס"מ (408 ס"מ) ונהנית מבסיס גלגלים ארוך ב-8 ס"מ (261 ס"מ) כך שהיא מרווחת ושימושית מאחותה הקטנה, עוד לפני אזכור צמד הדלתות הנוספות מאחור. אבל זה עדיין רחוק מלהספיק לשימושים משפחתיים, שכן מפתח הדלתות צנוע מדי ומקשה על חגירת פעוטות. המרווח לרגליים ולראש גבולי, במרכז הרצפה ישנה תעלה גבוהה ואין פתחי מיזוג ליושבים מאחור.
לתא המטען נפח של 300 ליטרים, שהם 90 ליטרים יותר מההאצ'בק - אך עדיין נתון שמקובל לפגוש בדגמי סופר-מיני.
מפרט האבזור ברכבי ההשקה כלל בין היתר חלון שמש גדול, כוונון חשמלי וזכרונות למושבים הקדמיים, חימום למושבים ולגלגל ההגה וטעינה אלחוטית לסלולרי. מפרט הבטיחות כלל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטחים מתים ועוד.
מנוע וביצועים: כמו ההאצ'בק, גם האייסמן מצוידת בשתי יחידות הנעה - בגרסת E הבסיסית עם 184 כ"ס או בגרסת SE שנבחנה עם 218 כ"ס, בשני המקרים עם הנעה קדמית. דף הנתונים מבטיח 7.1 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, ולמרות שלא מדובר בנתונים חריגים בעידן החשמלי - התחושות בהחלט נמרצות.
נציין גם כי למרות מזג האוויר החורפי והכבישים הרטובים שאירחו אותנו, הורדת הכוח היתה יעילה ללא סחרור צמיגים שמקובל לפגוש בחשמליות רבות עם הנעה קדמית.
בלימה רגנרטיבית מתאפשרת בארבע רמות שונות, שלוש מתוכן ניתנות לבחירה מהמסך בעוד הרביעית מופעלת במתג נפרד ומאפשרת נהיגה "בדוושה אחת". בנוסף ישנו מצב רגנרציה אדפטיבי הניזון מנתוני הרדאר והמצלמה הקדמית.
מלבד ההבדל הקל בביצועים, שתי גרסאות ההנעה נבדלות גם בסוללה ובטווח. ה-E מקבלת סוללת 42.5 קוט"ש עם טווח מאוד צנוע של 309 ק"מ, בעוד ל-SE סוללת 54.2 קוט"ש עם טווח מוצהר של 405 ק"מ. כרגיל, נמתין לנהיגה על כבישים מקומיים על מנת לברר את נתון הטווח בפועל. נציין כי טעינה מהירה מתבצעת בקצב של 95 קילוואט בלבד ומאפשרת למלא את הסוללות מ-10% ל-80% בתוך כחצי שעה.
נוחות והתנהגות: בניגוד לדור הראשון של החשמליות לבית מיני, שהיה בבסיסו הסבה לא מוצלחת במיוחד של גרסאות הבנזין, הדור החדש כבר מבוסס על פלטפורמה נפרדת שפותחה על ידי חברה סינית בשם "ספוטלייט אוטומוטיב", פרי אהבתן - או לכל הפחות פרי השותפות העסקית - בין ב.מ.וו וגרייט וול.
ולמרות החששות שמעוררת פלטפורמה סינית במכונית עם מסורת דינמית כמו של מיני, הנהיגה הראשונה באייסמן מסתיימת עם רשמים חיוביים. יש כאן נוקשות מסוימת שאולי מקשה על ספיגת שיבושים במהירויות נמוכות, אך במהירויות גבוהות יותר האייסמן מתגלה כמרוסנת, יציבה ובעיקר מאוד שקטה.
ועל הכביש המפותל, ככל שיכולנו לנתח בתנאים המוגבלים של ההשקה, היא הרגישה כמו מיני. עם היגוי מהיר ומדויק, רכינה מינימאלי ושלדה שמדרבנת להעלות את מהירות הפניה בכל פעם מחדש. כמו פעם, כשמיני'ז עוד שרפו דלקי מאובנים.
סיכום: האייסמן עומדת בכבוד במשימה שהציבה לה היצרנית, ומצליחה לשמור על כל המאפיינים המסורתיים של המותג - כולל עיצוב, ביצועים והתנהגות כביש. כל זאת באריזת פנאי אופנתית ועם הנעה חשמלית מלאה. זו מכונית שתסובב ראשים ברחוב, תעלה חיוך על פניו של הנהג ואולי אפילו תגרום לו להאריך עוד קצת את הדרך הביתה, פשוט כי כיף לשבת בה. בהנחה וישאר לו מספיק חשמל בסוללה הצנועה, כמובן.
אבל בעוד המיני האצ'בק היא מוצר ייחודי, שנהנה מהילת העבר של המיני האיקונית, האייסמן מוצאת את עצמה בזירה רוויית מתחרים. שכן רכבי פנאי חשמליים הם לא מצרך נדיר כיום, גם במותגים סיניים אבל גם אצל היצרנים האירופאיים הוותיקים - ואפילו בנישת הרטרו, שם יחכו לה מתחרות כמו פיאט 600e ורנו 4.
וכאן צצים סימני שאלה. שכן למרות תצורת חמש הדלתות ומראה הפנאי, האייסמן היא מכונית פחות פרקטית ממתחרותיה, וגם מדגמים טרנדיים אחרים כמו סמארט 1 או זיקר X. במילים אחרות, בניגוד לקאנטרימן, האייסמן לא יכולה להיות אלטרנטיבה לרכב המשפחתי.
ובהתחשב בתג המחיר הצפוי לה, שבמקרה הטוב יהיה נמוך במעט מ-300 אלף שקלים, היא תפנה לקהל לקוחות מצומצם במיוחד. כזה שרוצה וגם מסוגל לשלם את המחיר בעבור הסגנון הייחודי, ולהתעלם כמעט לגמרי משיקולים רציונליים של 'תמורה למחיר'. אותם לקוחות מעטים יהנו כאן ממכונית יוצאת דופן. היתר יסתפקו במבט חטוף ברמזורים של צפון תל אביב.
וולוו EX30 ומיני ACEMAN מיוצרות בסין ומשווקות באירופה כאשר ה ACEMAN זולה יותר בכל רמות הגימור ב- 10% מהוולוו. מאחר והוולוו היקרה ביותר בארץ היא כ 230,000 ש"ח הרי ש ACEMAN הכי יקרה צריכה לעלות כ 210,000 ש"ח ... המחיר המשוער בכתבה 290,000 ש"ח נראה הגיוני לאור תמחור היבואן אבל למה אף אחד לא מדבר על החזירות בתמחור של 80,000 ש"ח מאחורי המחיר הריאלי
המחיר בישראל יהיה 140000 לדגם הבסיס . Se יקרה יותר ותעלה כ185000
מתבסס על השוואת מחירים לווליום וסמארט.
המחירים בהחלט סבירים
גרסת jcw כ205000
אם המחיר דונה יש יבוא אישי
לשם השוואה טסלה 3 מתחילה ב39900 יורו, ומיני איסמן ב29400.
גרסת se 39100.
זו מכונית לגמדים וכדי להוסיף לאסון הזה זו מכונית חשמלית. מכונית קטנה כזו שוקלת 1,785 ק"ג בגלל הסוללות. יש לו תאוצה נמוכה בגלל משקל הסוללות.
הלינקולן שלי היא מכונית ענקית ולכן היא יכולה להכיל 6 אנשים ומשקלה 1,950 ק"ג. התאוצה שלו היא 10 שניות ואילו למיני אייסמן תאוצה של 7.1 שניות. התאוצה הנמוכה יותר נובעת מכך שהמכונית חשמלית.
מכונית קטנה כזו שווה לזבל. מעולם לא ראיתי מיני חשמלי בטורונטו וסביבתה.
אין מחיר למיני החשמלית בקנדה. עם זאת יש את המחירים הבאים עבור:
מחיר ה-MINI Countryman John Cooper Works ALL4 2025 הוא 60,000 קנדיים ו-2025 MINI Countryman SE ALL4 בקנדה הוא 63,299 קנדי. עם זאת, זה לא קשור ל-Electrical Mini Iceman.
המחירים לעיל אינם הגיוניים עבור מכוניות הגמדים הללו. יש עוד תשלומים נוספים כמו משלוח, הכנה ומס של 13% להוסיף למחירים האלה.
אבל המיני אייסמן בכלל לא תאווה לעיניים ובוודאי לא לכיס.
שוב כרגיל עוסקים במכונית מיותרת !!! סופר מיני במחיר סופר מוגזם בלי שום ערך מוסף. שוב כתב רכב שמתעלם כמעט לחלוטין מבעיית הבטיחות החמורה והקטלנית של מסך לכל וללא מתגים ואמצעים פיזיים. זה הורג אנשים. וב-300,000₪...אני מקווה שאיש לא יקנה רכב זה
בושה וחרפה 400 קילומטר. בלי מזגן. עם מזגן תורידו 80. לא נוסעים על ה 50 האחרונים. נשאר 270 קילומטר. קצת פחות מהמחיר ההזוי. רק טיפש יתקרב לרכב הזה.
ראו הוזהרתם. כל יום צריך טעינה
פשוט מחדל
18 חיים. אתה צודק ב-100%.
20. יש סרט שנקרא INTERNATIONAL MAN OF MYSTERY ויש את DOCTOR EVIL. הרופא הזה הוא גבר בגודל רגיל. יש לו כפיל ששמו MINI ME. הדמות הזו היא גמד ואתה חייב להיות בגודל שלו ולכן אתה יכול להיקבר ב-MINI ICEMAN הגמדית. בהצלחה!
אני אקבר בלינקולן כי זו מכונית ענקית ואני יכול לכופף את המושבים הקדמיים לאחור כדי ליצור אזור שטוח גדול שיכול להכיל 2 אנשים לכן אצטרך לשלם עבור 2 קברים - חה חה חה !!!
לתחילת חודש על מנת להזמין. למה לתחילת חודש? כי אז מגיעה ה 2000 שקל של הבטוח הלאומי. אנסה לקנות אותה בתשלומים של 100 ש"ח לחודש. וברצינות , שלוש מאות אלף ש"ח על זבל חשמלי?