דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מיני אייסמן (נהיגה ראשונה) - תאווה לעיניים

Getting your Trinity Audio player ready...
  • במה נהגנו: מיני אייסמן
  • מתחרים: DS3, וולוו EX30, פיאט 600e
  • מתי אצלנו: רבעון ראשון 2025
  • מחיר משוער: 290 אלף שקל
  • בעד: מראה, ביצועים, התנהגות כביש, בידוד רעשים
  • נגד: מרווח פנימי, טווח נסיעה, מחיר

בגדול: כבר לא מעט שנים שמיני מנסה להרחיב את היצע דגמיה, ולתרגם את הפופולריות של ההאצ'בק האייקונית לקטגוריות נוספות, רווחיות יותר. היא הצליחה בכך עם הקאנטרימן, שהתבססה היטב בקטגוריית הפנאי וכבר עשור וחצי רושמת מספרי מכירות נאים, אך עד כה לא הצליחה לעשות זאת בקטגוריות נוספות - גם כאשר הציגה דגמים מעניינים כמו קלאבמן, קופה ופייסמן.

ועכשיו, ניסיון נוסף עם האייסמן החדשה, שמתברגת בין ההאצ'בק לבין הקאנטרימן. עם ממדים של רכב פנאי קטן, חמש דלתות שימושיות ופלטפורמה חשמלית שמוכרת מההאצ'בק העדכנית, ומגיעה מבית היוצר של גרייט וול הסינית. אכן, המיני הזו מיוצרת בסין לצידה של ההאצ'בק החשמלית.

האם תצליח להתמודד מול שטף החשמליות הזולות שמגיעות מאותה מדינה, והאם היא שומרת על האופי הייחודי של המותג, למרות הבסיס הסיני? יש לנו כמה מסקנות ראשוניות.

צפייה בתוכן מיני אייסמן (נהיגה ראשונה) - תאווה לעיניים

עיצוב ותא נוסעים: מבחינה מראה, האייסמן שומרת לחלוטין על רוח המותג. היא דומה יותר לקאנטרימן מאשר להאצ'בק, עם יחידות תאורה זוויתיות ולא עגולות, ועם סממני פנאי כמו פסי גגון וקשתות בתי גלגלים מושחרות. הסבכה הקדמית אטומה וידיות הדלתות שקועות (פתרון נוח יותר מנשלפות) לטובת שיפור האווירודינמיקה.

מבפנים היא חביבה אפילו יותר, עם דיפון בד צבעוני לדשבורד, תאורה מוקרנת בגוונים משתנים, מתגי-רטרו ומסך עגול ("9.4) במרכז ששולט במרבית הפונקציות ומחליף גם את לוח המחוונים. עם רזולוציה גבוהה, אינספור אפשרויות תצוגה ורעיונות מקוריים כמו הקרנת סרטי וידאו ותצלום סלפי (בחניה). אלא שהוא איטי בתגובותיו, עמוס בתפריטים ומסורבל לתפעול, בעוד הוויתור על לוח מחוונים עלול להיות מסוכן בזמן נהיגה.

הזדמנות טובה להזכיר ליצרני הרכב שלא כל דבר חייבים ללמוד מטסלה. יש גם תצוגה עילית, אך באופן משונה היא מקרינה את המידע על גבי הדשבורד, לא על השמשה כמקובל.

תנוחת הישיבה מוצלחת, גם אם לא גבוהה כפי שניתן היה לצפות מעיצוב הפנאי. מושב הנהג נוקשה אך תומך היטב בגוף, אך משענת היד מוצבת במיקום לא נוח ואינה ניתנת לכוונון. תאי האחסון מקוריים למראה, אך הם קטנים ולא מספיק שימושיים.

האייסמן ארוכה מהמיני האצ'בק ב-22 ס"מ (408 ס"מ) ונהנית מבסיס גלגלים ארוך ב-8 ס"מ (261 ס"מ) כך שהיא מרווחת ושימושית מאחותה הקטנה, עוד לפני אזכור צמד הדלתות הנוספות מאחור. אבל זה עדיין רחוק מלהספיק לשימושים משפחתיים, שכן מפתח הדלתות צנוע מדי ומקשה על חגירת פעוטות. המרווח לרגליים ולראש גבולי, במרכז הרצפה ישנה תעלה גבוהה ואין פתחי מיזוג ליושבים מאחור.

לתא המטען נפח של 300 ליטרים, שהם 90 ליטרים יותר מההאצ'בק - אך עדיין נתון שמקובל לפגוש בדגמי סופר-מיני.

מפרט האבזור ברכבי ההשקה כלל בין היתר חלון שמש גדול, כוונון חשמלי וזכרונות למושבים הקדמיים, חימום למושבים ולגלגל ההגה וטעינה אלחוטית לסלולרי. מפרט הבטיחות כלל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטחים מתים ועוד.

מנוע וביצועים: כמו ההאצ'בק, גם האייסמן מצוידת בשתי יחידות הנעה - בגרסת E הבסיסית עם 184 כ"ס או בגרסת SE שנבחנה עם 218 כ"ס, בשני המקרים עם הנעה קדמית. דף הנתונים מבטיח 7.1 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, ולמרות שלא מדובר בנתונים חריגים בעידן החשמלי - התחושות בהחלט נמרצות.

נציין גם כי למרות מזג האוויר החורפי והכבישים הרטובים שאירחו אותנו, הורדת הכוח היתה יעילה ללא סחרור צמיגים שמקובל לפגוש בחשמליות רבות עם הנעה קדמית.

בלימה רגנרטיבית מתאפשרת בארבע רמות שונות, שלוש מתוכן ניתנות לבחירה מהמסך בעוד הרביעית מופעלת במתג נפרד ומאפשרת נהיגה "בדוושה אחת". בנוסף ישנו מצב רגנרציה אדפטיבי הניזון מנתוני הרדאר והמצלמה הקדמית.

מלבד ההבדל הקל בביצועים, שתי גרסאות ההנעה נבדלות גם בסוללה ובטווח. ה-E מקבלת סוללת 42.5 קוט"ש עם טווח מאוד צנוע של 309 ק"מ, בעוד ל-SE סוללת 54.2 קוט"ש עם טווח מוצהר של 405 ק"מ. כרגיל, נמתין לנהיגה על כבישים מקומיים על מנת לברר את נתון הטווח בפועל. נציין כי טעינה מהירה מתבצעת בקצב של 95 קילוואט בלבד ומאפשרת למלא את הסוללות מ-10% ל-80% בתוך כחצי שעה.

נוחות והתנהגות: בניגוד לדור הראשון של החשמליות לבית מיני, שהיה בבסיסו הסבה לא מוצלחת במיוחד של גרסאות הבנזין, הדור החדש כבר מבוסס על פלטפורמה נפרדת שפותחה על ידי חברה סינית בשם "ספוטלייט אוטומוטיב", פרי אהבתן - או לכל הפחות פרי השותפות העסקית - בין ב.מ.וו וגרייט וול.

ולמרות החששות שמעוררת פלטפורמה סינית במכונית עם מסורת דינמית כמו של מיני, הנהיגה הראשונה באייסמן מסתיימת עם רשמים חיוביים. יש כאן נוקשות מסוימת שאולי מקשה על ספיגת שיבושים במהירויות נמוכות, אך במהירויות גבוהות יותר האייסמן מתגלה כמרוסנת, יציבה ובעיקר מאוד שקטה.

ועל הכביש המפותל, ככל שיכולנו לנתח בתנאים המוגבלים של ההשקה, היא הרגישה כמו מיני. עם היגוי מהיר ומדויק, רכינה מינימאלי ושלדה שמדרבנת להעלות את מהירות הפניה בכל פעם מחדש. כמו פעם, כשמיני'ז עוד שרפו דלקי מאובנים.

סיכום: האייסמן עומדת בכבוד במשימה שהציבה לה היצרנית, ומצליחה לשמור על כל המאפיינים המסורתיים של המותג - כולל עיצוב, ביצועים והתנהגות כביש. כל זאת באריזת פנאי אופנתית ועם הנעה חשמלית מלאה. זו מכונית שתסובב ראשים ברחוב, תעלה חיוך על פניו של הנהג ואולי אפילו תגרום לו להאריך עוד קצת את הדרך הביתה, פשוט כי כיף לשבת בה. בהנחה וישאר לו מספיק חשמל בסוללה הצנועה, כמובן.

אבל בעוד המיני האצ'בק היא מוצר ייחודי, שנהנה מהילת העבר של המיני האיקונית, האייסמן מוצאת את עצמה בזירה רוויית מתחרים. שכן רכבי פנאי חשמליים הם לא מצרך נדיר כיום, גם במותגים סיניים אבל גם אצל היצרנים האירופאיים הוותיקים - ואפילו בנישת הרטרו, שם יחכו לה מתחרות כמו פיאט 600e ורנו 4.

וכאן צצים סימני שאלה. שכן למרות תצורת חמש הדלתות ומראה הפנאי, האייסמן היא מכונית פחות פרקטית ממתחרותיה, וגם מדגמים טרנדיים אחרים כמו סמארט 1 או זיקר X. במילים אחרות, בניגוד לקאנטרימן, האייסמן לא יכולה להיות אלטרנטיבה לרכב המשפחתי.

ובהתחשב בתג המחיר הצפוי לה, שבמקרה הטוב יהיה נמוך במעט מ-300 אלף שקלים, היא תפנה לקהל לקוחות מצומצם במיוחד. כזה שרוצה וגם מסוגל לשלם את המחיר בעבור הסגנון הייחודי, ולהתעלם כמעט לגמרי משיקולים רציונליים של 'תמורה למחיר'. אותם לקוחות מעטים יהנו כאן ממכונית יוצאת דופן. היתר יסתפקו במבט חטוף ברמזורים של צפון תל אביב.

  • מנוע: חשמלי
  • קיבולת מצבר: 54.2 קוט"ש
  • הספק / מומנט: 218 כ"ס / 33.6 קג"מ
  • הנעה: קדמית
  • אורך: 407.9 ס"מ
  • רוחב: 175.4 ס"מ
  • גובה: 151.4 ס"מ
  • בסיס גלגלים: 260.6 ס"מ
  • משקל: 1,785 ק"ג
  • נפח תא מטען: 300 ליטר
  • 100-0 קמ"ש: 7.1 שניות
  • מהירות מרבית: 170 קמ"ש
  • כריות אוויר: 6
  • דירוג בטיחות (Euro NCAP): טרם נבחן
  • מחיר משוער: החל מ-290 אלף שקל

הכתב היה אורח חברת מיני

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 27 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה